Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dingen om je hond moe te krijgen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gajes

Dingen om je hond moe te krijgen

Ongelezen bericht door Gajes »

zowel geestelijk als lichaamlijk.
Gajes is nu een jaar en 2 weken en we zijn al begonnen met fietsen,steppen en lekker flink wandelen.
Maar goed daar krijgt hij (wij) meer conditie van .
Dus Gajes moet ook geestelijk moe gemaakt gaan worden.
We gaan binnenkort wel voor de lol speuren samen met een vriendin die weet hoe en wat.
Gewoon lekker op wat velden hier of in de polder.
Maar goed Gajes is ook een stafford die alles wel heel erg leuk vind en graag leert, maar naar een aantal xen doen zijn intresse erin verliest. Want hij kent het dan wel.
Dus ik zou graag meerdere dingen willen/kunnen doen met hem zodat het allemaal leuk blijft en gewoon recreatief dus gewoon rondom het huis zeg maar :)
Ohhjaa spelletjes in de vorm van nina ottenson gaan hem niet worden, daar is hij te slim voor hij pakt op een duur de puzzel in zijn bek of gooit het gewoon om.
Alle ideeen zijn welkom :D :D
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Dingen om je hond moe te krijgen

Ongelezen bericht door _Leonie »

Cursus speuren misschien iets? :ok:
Gajes

LéonieHonden schreef:Cursus speuren misschien iets? :ok:
Dat gaan we al doen samen met een vriendin die weet hoe en wat staat er ook al bij :)
Gajes

DutchCelts schreef:
LéonieHonden schreef:Cursus speuren misschien iets? :ok:
Dat gaan we al doen samen met een vriendin die weet hoe en wat staat er ook al bij :)
Ik kan nog niet op een cursus ivm met vervoer ben hard bezig ermee met rijbewijs ed hoop hem 13 nov te hebben.
plus dan is het nog maar de vraag of mijn hond ergens welkom is op een speur cursus het is nl een amerikaanse stafford (die tot nu toe nog steeds super vriendelijk is naar andere honden alleen erg druk omdat hij met alles en iedereen wilt spelen
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Zou niet weten waarom een amstaff niet welkom zou zijn op speurcursus. Ik zie eens geen probleem met honden die niet vriendelijk zijn t.o andere honden. Je gaat toch speuren en niet samen los spelen met de honden? Ik heb Hoopje ook weer mee naar het speuren, alleen los revieren doen we niet, het speuren gewoon wel.
Verder dingen waar een hond moe van wordt ; clickertraining in vorm van shapen etc, dogdance (mijn jonge mechelaar die met pakwerk en agility en wandelen/zwemmen/fietsen onvermoeibaar is, is na 10 minuten total los van denkwerk), zoekspellen die je zelf maakt bvb stukjes lekkers of speeltje in tuin verstoppen, stevigere variant van Nina Ottosson (wel zelf met dit soort honden de spel vasthouden, ze mogen er niet mee gooien etc :mrgreen: )kan even niet op naam komen, agility (goed voor lichaam en geest).
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Leer hem van allerlei nieuwe oefeningen. Kijk hier maar eens:
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 96797.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Asl je een saarloos van alles kunt leren dan kan jou hond dat ook.
Denk bv aan opruimen, waarbij hij zijn speelgoed in een mand moet doen ofzo. Wasmachine volmaken. In een grote doos gaan zitten, Nou ja er is zoveel te verzinnen.
Maar ook kun je binnenshuis al beginnen met speuren. Ik vin dat ze van geestelijk werken mee moe worden als van een uur wandelen. Als ik een kwartiertje oefen dan zijn ze vaak al moe.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Inderdaad zoekspelletjes in en om het huis.
En als dat te makkelijk wordt, moet je hem een moeilijk geurtje aanleren(brokjes stinken echt voor een hond en daarom vaak makkelijk te vinden).
Zorg wel dat je een geurtje pakt wat in huis niet voorkomt natuurlijk.
Gajes

@miten eerste Gajes is Gajes (nog) niet hondsaggresief .
speuren wordt hier gedaan door de herder vereningen en hier zijn geen andere rassen welkom :(
@Flamme dank je wel en idd geestelijk moe is beter dan lichaamlijk :):)
Gajes

kleine2758 schreef:Inderdaad zoekspelletjes in en om het huis.
En als dat te makkelijk wordt, moet je hem een moeilijk geurtje aanleren(brokjes stinken echt voor een hond en daarom vaak makkelijk te vinden).
Zorg wel dat je een geurtje pakt wat in huis niet voorkomt natuurlijk.
Dank je we :)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

DutchCelts schreef:We gaan binnenkort wel voor de lol speuren samen met een vriendin die weet hoe en wat.
Gewoon lekker op wat velden hier of in de polder.
Maar goed Gajes is ook een stafford die alles wel heel erg leuk vind en graag leert, maar naar een aantal xen doen zijn intresse erin verliest. Want hij kent het dan wel.
Dus ik zou graag meerdere dingen willen/kunnen doen met hem zodat het allemaal leuk blijft en gewoon recreatief dus gewoon rondom het huis zeg maar :)
Met speuren op zich kan je ook veel variatie aanbrengen.
Denk aan verschillende voorwerpen aanwijzen, verschillende parcoursen uitzetten e.d. zodat hij zijn interesse niet verliest.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij doen regelmatig zoekspelletjes in huis met een speeltje, Kyra gaat de gang op zodat ze niets kan zien en de plekken waar ik het verstop maak ik steeds moeilijker.
Ze vond het in het begin moeilijker te vinden dan bijv een snoepje en was daarna altijd lekker moe.
Misschien dat je daarmee ook kunt afwisselen?
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Terwijl ik las dat Nina Otterson speeltjes niets is voor hem dacht ik waarom ga je niet steeds al zijn eten verstoppen. Geef hem niet op de gewone manier in zijn bak eten maar ga dit her en der in en om huis verstoppen. Hij moet dan echt werken voor de kost en reken maar dat hij dat gaat doen als hij op een andere manier niets meer krijgt. Zo kun je ook speuren izetten. Van geestelijk bezig zijn worden ze inderdaad veel moeier en tevredener dan van alleen maar lopen en rennen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Teuntje56 schreef:Terwijl ik las dat Nina Otterson speeltjes niets is voor hem dacht ik waarom ga je niet steeds al zijn eten verstoppen. Geef hem niet op de gewone manier in zijn bak eten maar ga dit her en der in en om huis verstoppen. Hij moet dan echt werken voor de kost en reken maar dat hij dat gaat doen als hij op een andere manier niets meer krijgt. Zo kun je ook speuren izetten. Van geestelijk bezig zijn worden ze inderdaad veel moeier en tevredener dan van alleen maar lopen en rennen.
Leuke tip, als je tenminste geen rauw voert :mrgreen:
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

uhmm ..
opruimen .. *kuch*
Vera doet dat ... maar draait er op uit dat ik alsnog moet .
het gaat van de bank naar de hal naar de slaap kamer allemaal in de mand of gedeelte op het voeten eind van het bed en de rest in de mand .

en moe word mevrouw niet
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”