De inschrijving in z'n geheel was niet zo snel, maar die van Noeska wel. Ze was wat brutaal en had het liefst even over tafel kennis gemaakt met de keurmeesters, maar dat heb ik maar niet toegelaten

Bij het zwemmen was ze heel tierig en moest je voorbrengen en wegvolgen over de baggerzooi van de motorcrossbaan, maar het lukte me toch. Ze zwom goed over, ging goed de kant op, bleef netjes zitten aan de overkant en kwam keurig terug op mijn commando. Ook het apporteren van de plank was super, dus afdeling 2 leverde de volle 20 punten op.
Bij het revieren van zowel de kist als de man was ze erg snel en scherp en blafte ze goed door, zoals verwacht. Bij het ophalen vanaf het kistje meende ze toch even een beetje te moeten doen op het hoekje van de kist, wat 1 punt aftrek kostte, maar ze volgde goed mee. Bij het manrevieren verloren we ook niets. Voedselweigeren was foutloos, zakbewaken was foutloos van de hond, maar naar achteraf bleek niet van mij. Na het stilhouden op de plaats van uitvoeren en de tas voor haar pootjes te hebben neergelegd, heb ik gezegd: "op de tas", en dat mocht niet (in ieder geval hebben we weer wat geleerd!). Het transport met sleutels (waar ik zelf een hele tijd mee heb lopen klunzen op training) ging perfect, maar Noes was een beetje ondeugend en nipte twee keer tijdens het daaropvolgende transport tegen de broek van de pakwerker, wat 2 punten kostte. En dan de steloefeningen. Bij de stok was ze wat brutaal aan de start, maar bleef toch genoeg op haar plaats, om vervolgens een prachtige stokaanval te laten zien. Ze lost als de pakwerker stilstaat, en bewaakte goed, zodat we het transport konden beginnen. Daarna de vlucht van de pakwerker, waarbij de op de arm zit, dus wel snel moet zijn, maar dat was allemaal geen probleem. Bij het schotstellen had ik wat meer appèl aan de start, en was de rest gewoon weer goed. De pakwerker was een behoorlijke vent, dus het viel me nog niet mee me te verdedigen, maar Noeska zat er goed op dus ook die oefening was vol. Daarna het terugroepen. Ik was bang dat ik haar te vroeg zou terugroepen als ze nog niet helemaal voorbij de pion was, met als gevolg dat ik haar nogal laat heb geroepen, maar ze reageerde meteen, draaide (op de wei) om en kwam mooi terug. Maar dan komt het: blijft de achtervolging goed op de laatste 2 oefeningen? Fietsstellen was geen probleem, mooie achtervolging, ze verloor alleen 2 punten op het niet bijten van oefening H, maar dat hebben we allemaal niet gezien dus dat moet ik nog eens goed bekijken op de band (je staat er zelf dan niet goed voor zodat je niet alles kunt zien, en we hebben het op de band ook nog steeds niet goed gezien, maar ik ga ervan uit dat het wel z'n reden heeft gehad). En dan het schijnstellen. Daar waren we niet bang dat ze zou bijten, maar wel dat mogelijk de achtervolging minder zou zijn, vanwege het terugroepen en omdat ze bij het stilstaan van de pakwerker niet de neiging heeft om hem uit te weg te intimideren, zoals de "echte" politiehonden. Achtervolging uit de laan was perfect, maar bij het stilstaan van de helper remde ze af en liep met een bocht naar de pakwerker, wat 1 punt kostte op de wijze van achtervolgen en dus door technische verbanden op de rest ook, terecht 4 punten kwijt dus. Het transport was wel vol. Zoals gezegd was ik 1 punt kwijt op het zakbewaken, dus het resultaat was uiteindelijk 60-20-326-10-9 : 425 CL
De club (waar ik als gast trainde, ben er geen lid) was er heel tevreden mee en wij ook. Ik was echt heel voldaan en tevreden, Noeska had goed werk laten zien en had eigenlijk nog wel zin om nog meer te doen, die gek.
Video stok