Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe weet je nou hoe oud?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Hoe weet je nou hoe oud?

Ongelezen bericht door Turbo! »

Mijn Hond Turbo hebben we twee jaar geleden van marktplaats gehaald, Zijn vorige baas wilde hem niet meer en hij zat meer in de
bench dan eruit.

Maar goed wij hebben hem meegenomen en zijn enorm blij met hem, In zijn dierenpaspoort staat een geboorte datum van 01-01-2003 waarvan met pen een 2007 :denken: is gemaakt.
Ik heb de vorige dierenarts van hem gebeld die het dierenpaspoort had aangemaakt voor hem om te vragen van hoe of wat nou precies.

In hun Computer staat dat hij van 2007 is. Nu denkt mijn huidige dierenarts dat hij wel ouder is en dat idee heb ik ook wel.
Hij begint nu ook echt wel grijs te worden op zijn kop (maar ik heb geen idee :U: kunnen sommige honden ook al vroeg grijs worden?).

Als we een drukke dag hebben gehad heeft mijn andere JR nog energie voor 100 terwijl hij echt in zijn bench gaat liggen slapen(had hij tot een half jaar terug nog geen last van)

Nou maakt het mij echt geen bal uit of hij nu 3,6,8 of 10 is maar is er een manier om er achter te komen?

Er is naar zijn tanden gekeken maar helaas heeft hij er bij zijn vorige baas :S: een aantal verloren.
Wie heeft er tips?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hoe weet je nou hoe oud?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Denk niet dat dat preccies te achterhalen is.
Happy van mij klopt volgens de DA ook niet met wat er in het boekje stond.
Volgens hem was ze ouder.
Nu houd ik maar de tijd aan dat ik ze heb en dat is 10 jaar.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

geen tips, maar het grijs worden kan ook bij jonge honden...vanna is nog geen 2 jaar oud en begint bij haar snoet al lichtelijk grijs te worden :N: :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Als je hem twee jaar geleden opgehaald hebt, en zijn paspoort is van '2007' dan was hij toen dus 1 jaar oud. Maar als hij van 2003 is dan was hij toen al 5. Ik weet niet of dat verschil echt heel duidelijk is maar een hond van een jaar oud zou toch wel 'anders' moeten zijn dan een hond van 5. Staan er data van inentingen op zijn paspoort? Je zegt dat hij al tanden kwijt was, dus daar moet hij dan toch voor naar de dierenarts geweest zijn? :19:
Hoe lang had zijn vorige baasje hem al? Of heeft ie dat niet gezegd?
Ik zou het zelf ook niet weten, maar je kan wel een kleine schatting maken natuurlijk.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Nou daarom geloof ik er dus geen fluit van, want toen wij hem net kregen was hij echt geen hond van 1 jr.

De inentingen die in het paspoort staan zijn van de dierenarts die het paspoort heeft aagemaakt, ik heb ze zitten vergelijken met mijn andere hond, want die heb ik al vanaf pup.

De puppie entingen staan er niet in, dus ik denk maar dat is gissen natuurlijk dat het eerste paspoort ergens anders is gebleven. Hij heeft wel zo een zekerheid enting als eerste er in staan, dus hij heeft wel entingen gehad .

De vorige eigenaar kon mij alleen maar vertellen dat hij van drie hoog achter kwam ergens in amsterdam en ze zeiden dat ze hem als pup al hadden, maar ik geloof ze voor geen meter.

Ze zijn voor die tanden niet naar de da geweest want dan hadden ze moeten uitleggen dat ze ze er zelf hadden uitgemept. Wij hebben enorm veel aandacht en tijd moeten besteden aan het feit dat hij nergens meer voor schrok als je je arm omhoog deed. Nou beschuldig ik ze liever niet. Maar ik heb de reacties gezien van mijn hond op dingen.

Maar goed ik denk dat ik maar gewoon moet schatten en dan denk ik toch dat hij ronde de 6 a 7 zit.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Lastig he? Mijn Galgo werd in Spanje op vier geschat maar later werd dat anderhalf.
Hij is veel volwassener dan de Dober op die leeftijd was.
Kan aan het ras liggen, maar misschien dat hij toch ouder is...
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ja dat is lastig.

Ze zeiden dat Molly twee jaar was, zou dus nu bijna 3 moeten zijn. Maar als ik zie dat ze het laatste half jaar zo ontzettend gegroeid en uitgezwaard is weet ik het niet hoor :19:
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Cantus schreef:geen tips, maar het grijs worden kan ook bij jonge honden...vanna is nog geen 2 jaar oud en begint bij haar snoet al lichtelijk grijs te worden :N: :mrgreen:
Klopt, Sammie is ook nog geen 3 (ook een schatting), maar al een lekkere "witte" snoet.
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

dat kun je zien aan het afslijten van de tanden..........................het is dan nog een schatting.

Gr,Zonta
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”