Quibus schreef:Tja dat is nu het lullige Lieke die simpele behandelingen werken hier niet.
Hij krijgt altijd op zijn linkerwang een plek die scheren we ook kaal en maken we schoon en smeren het in met hydrocortiderm maar idd afgelopen jaar was het net of het hardnekkiger was als het jaar daar voor......plek werd steeds groter en hijkrabde het steeds opne dus zat ie gelijk weer onder het bloed.....en wat denken mensen dan als ze zo'n AB zien?.....juist hij heeft gevochten...om moe van te worden.
Maar buiten dat het is gewoon moeilijk om er van af te komen.....dus vandaar mijn vraag of hier mensen zijn die wel iets weten.
Maar als ik dit zo lees is er dus weinig aan te doen.

Lyndie heeft ooit, toen ze 2 jaar oud was, een hele ernstige aanval van hotspots gehad. De ene na de andere en het eindigde ermee dat ze vanaf haar schouderbladen helemaal onder de etterende wonden zat. Rug, flanken, staart... alles was kaal en kapot. De aanval was begonnen 2 dagen na de laatste enting.
Wanhopig ben ik geweest. Iedere keer naar de da, en dan weer nieuwe kuren ab, ontstekingsremmers, prednison, antibactiële zeep. Niets hielp. Na vijf maanden ben ik naar een homeopaat geweest. Of liever, die kwam aan huis om haar te observeren.
Die adviseerde mij zodra de laatste kuur prednison was afgelopen na twee weken te beginnen met groene leem. Inwendig en uitwendig. Verder kreeg ik een homeopatische wondspray en moest ik overstappen op kvv of barf.
Dat heb ik gedaan en in de eerste instantie werd het veel erger, maar na een week begonnen de wonden dicht te zitten en verschenen er korsten. Nog een week later begonnen de eerste haartjes weer te groeien. En een maand later waren de hotspots over.
Een of twee keer per jaar krijgt Lyndie weer een hotspot maar dan is het makkelijk te behandelen.