Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
De kinderen kwamen vanmiddag thuis en zeiden dat ze een egeltje hadden gezien hierachter op het speelveld
Ik ben toen ook gaan kijken en zag dat dit egeltje verstrikt zat in een net wat gebruikt word voor vijvers
Het net zat om zijn nek en pootjes
De dierenambulance heeft hem opgehaald
Wat een schatje...... Hij lijkt me nog vrij klein. Goed dat je de dierenambulance hebt gebeld!
Bij ons zie ik sinds een week ook ineens 's avonds egels door de tuin lopen. Ik denk dat ze op zoek zijn naar een winterslaapplaats. Vorige week had een van mijn honden er al een te pakken in de tuin.... :N: Hij heeft nogal wat kracht in zijn kaken,dus ik was bang dat de egel het niet zou overleven. Maar gelukkig kon ik hem laten lossen. Ik heb de egel voorzichtig in de struiken gezet. Later op de avond was hij weg. De honden gaan
's avonds maar niet meer de tuin in
Helaas gebeurd het maar al te vaak dat egels vast komen te zitten in gaas etc. Gelukkig is deze gevonden en komt het nu weer goed.
freskin schreef:Wat een schatje...... Hij lijkt me nog vrij klein. Goed dat je de dierenambulance hebt gebeld!
Bij ons zie ik sinds een week ook ineens 's avonds egels door de tuin lopen. Ik denk dat ze op zoek zijn naar een winterslaapplaats. Vorige week had een van mijn honden er al een te pakken in de tuin.... :N: Hij heeft nogal wat kracht in zijn kaken,dus ik was bang dat de egel het niet zou overleven. Maar gelukkig kon ik hem laten lossen. Ik heb de egel voorzichtig in de struiken gezet. Later op de avond was hij weg. De honden gaan
's avonds maar niet meer de tuin in
Je had het egeltje beter even kunnen laten nakijken, best kans namelijk dat het egeltje wonden had en daar moeten ze wel voor behandeld worden
Ja, dat had ik misschien beter wel kunnen doen.... Het was een vrij grote egel en zo op het gezicht mankeerde hij niets. Het was erg donker, dus ik heb hem met de zaklantaarn bekeken. Volgende keer zet ik hem tijdelijk in een doos in de schuur en laat hem dan nakijken. Binnen zetten is geen optie omdat mijn wolfhond dan niet rust als hij weet dat er een egel binnen zit..... :N: Maar het is echt opvallend. Sinds een week zie ik echt veel egels rondlopen. Ze zullen de hele zomer wel in de buurt gezeten hebben, maar nu zie ik ze pas echt rondlopen 's avonds.
freskin schreef:Ja, dat had ik misschien beter wel kunnen doen.... Het was een vrij grote egel en zo op het gezicht mankeerde hij niets. Het was erg donker, dus ik heb hem met de zaklantaarn bekeken. Volgende keer zet ik hem tijdelijk in een doos in de schuur en laat hem dan nakijken. Binnen zetten is geen optie omdat mijn wolfhond dan niet rust als hij weet dat er een egel binnen zit..... :N: Maar het is echt opvallend. Sinds een week zie ik echt veel egels rondlopen. Ze zullen de hele zomer wel in de buurt gezeten hebben, maar nu zie ik ze pas echt rondlopen 's avonds.
Kon je ook niet weten hoor, maar dan weet je het nu
En het lastige bij egels is dat je verwondingen slecht ziet, zeker in het donker. En als ze dan ook nog op de buik zitten dan krijg je ze helemaal nauwelijks te zien. En binnen zetten lijkt me dan inderdaad niet erg slim De schuur is prima als het maar niet te lang duurt.
En ze gaan rond deze tijd van het jaar natuurlijk nog fanatieker op zoek naar eten zodat ze lekker vet de winter in gaan
Lieve foto's...
Hier lopen ook veel egeltjes rond te banjeren nu... Als Djuna (MH) ze ziet gaat ze naar ze staan blaffen...
Gister zag ik er nog 1 op een veldje vlakbij een vrij drukke weg... ik hoop dat ie geen Zegeltje geworden is inmiddels...
Ilupa schreef:Geweldige beestjes. Ik woon helaas sedert vorig jaar in de stad en zie ze niet zo heel veel meer...
Wat grappig, ik woon inmiddels ruim zes jaar in een stad en heb in die tijd meer egels gezien (en gehoord :N: ) dan in de 18 jaar dat ik in een dorp heb gewoond. Hoewel ik me net bedenk dat ik hier meer in het donker buiten loop dan toen ik jonger was en in een dorp woonde. Zou ook nog kunnen dat het daar aan ligt natuurlijk. Nou ja, hier floreren de egels in elk geval, ze hebben het deze zomer bijzonder goed naar hun zin gehad .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
klopt hoor egels zijn flexibel,
wat wil je met dieren die ook al bestonden toen de dino's er waren?
Maar goed, hopelijk komt deze schat bij een egelopvang.
Heel simpel, als een egel 's-avonds of ;s-nachts rondscharrlt is er niks aan de hand.
Heeft een hond gebeten bel de dierenambulance, je kunt zelf niet zien of er schade is.
Wil je ze verwennen?
Geef een boterham met dikke pindakaas zodat ze een vetlaag aan kunnen maken.
Meelwormen of halve eendagskuikens vinden ze ook zalig (maar ja wie heeft dat in huis?)
Egels minder dan 1 kg, probeer het in te schatten, gaan het deze winter alleen sowieso niet redden,
meestal blijven die najaarsnesten heel verstandig de 1e winter bij elkaar in 1 nest.
Dit egeltje werd op iets van een jaar geschat
Hier zie je veel egels maar helaas zijn deze dan al doodgereden
Na mijn idee is het dit jaar wel heel erg veel egels die dood zijn gereden
Dit egeltje zou meteen naar een da worden gebracht om hem teverlossen van het net daarna werd er gekeken of hij weer vrij werd gelaten of dat hij naar de egel opvang ging
Bowie vond het egeltje reuze interessant heeft de hele tijd erbij gezeten
Net ook een mini-egeltje gevonden of: ere wie ere toekomt, Delphi stond voor
Nu zit hij/zij in een bench in de schuur en gaat morgen naar de egelopvang. Die gaat t zo niet redden anders....De eerste vlooien sprongen ook al rond :N: