Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik nog naar buiten...?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Mag ik nog naar buiten...?

Ongelezen bericht door Niek »

Wordt ik vandaag aangesproken: Meneer mijn honden reageren nogal agressief op uw honden.
Wilt u uw honden niet meer rond 8.45 en rond 16.00 uitlaten....
Het gaat om 3 ongeleide projectielen ie vreselijk blaffen blèren en er uitzien als of ze alles op willen eten. formaat jack Russel...
Mijn antwoord natuurlijk Nee ik laat mijn honden uit als ze uit moeten.....Volledig verontwaardigd werd mijn antwoord voor belachelijk uit gemaakt......
Hoeveel rekening moet je houden met de problemen van anderen............?
Waar ligt de grens?
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Mag ik nog naar buiten...?

Ongelezen bericht door Hailfall »

Serieus.. dan moet hij maar oppassen.. ik had hem echt gezegd dat hij kon opzouten, moet hij maar leren zijn honden onder controle te houden :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Woont hij dichtbij? Anders kan je elkaar toch wel ontlopen..
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Wanneer moet je dan je honden uitlaten?
En moet jer er dan maar een kurk instoppen als ze moeten? :denken:
Belachelijk, ik snap best dat je een beetje rekening met mekaar wilt houden (zo houden de Spaniel-mevrouw en ik rekening met elkaar omdat de Spaniel Anouk's bloed wel kan drinken die mevrouw slecht ter been is) maar om nou een hele dag niet naar buiten te mogen is een béétje overdreven :roll:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

LéonieHonden schreef:Woont hij dichtbij? Anders kan je elkaar toch wel ontlopen..
No way dat ik dat zou doen he. Ik hoor Zazoe toch ook bij me te houden als een ander hem aan de riem heb? Kom nou...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou best bereid zijn een stukje om te lopen als ik hem zie. Maar ik ga geen schema onthouden inderdaad :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pino-Powerrr
Actief
Mijn ras(sen): kruising rottweiler

Ongelezen bericht door Pino-Powerrr »

Serieus.. dan moet hij maar oppassen.. ik had hem echt gezegd dat hij kon opzouten, moet hij maar leren zijn honden onder controle te houden
helemaal mee eens je mag zelf toch wel bepalen wanneer je je honden uitlaat :boos:
Afbeelding
Veni Vidi Vici
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

O, ik ontloop ook, hoor.
Ik heb geen zin in gedoe.
Dus ik weet wanneer de vervelende honden lopen (in combi met mijne) en houd er rekening mee.

Ik vind het keurig dat ie het vraagt, trouwens.
Al had ik het iets anders ingekleed, want hij wil nu alleen dat jij je aanpast, terwijl dat wederzijds hoort te zijn.
Hij had beter kunnen vragen of er te overleggen valt over een modus. Daar zou ik dan voor kiezen.

Maar het is geven en nemen, toch? :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind het ook belachelijk, maar ik denk niet dat hier bedoeld word dat er tussen 8u45 en 16u00 niet gewandeld mag worden, maar rond 8u45 en rond 16u00. Op die twee tijdstippen wandelt die man waarschijnlijk met zijn honden.
Ik snap wel dat je als baasjes rekening met elkaar kan houden, maar het had beter overgekomen als die man had gezegd dat hij op die tijdstippen wandelt, dat je hem en zijn monsters dus kan verwachten en er rekening mee kan houden in je dagelijkse wandelingen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat een rare mensen zijn er toch af en toe...
Ik heb eigenlijk zelf mijn tijden veranderd en niet omdat iemand problemen heeft met mijn honden maar omdat ik problemen heb met iemand anders zijn hond,is wel grappig want als die meneer/mevrouw met die hond het park in gaat zie je het hele veld leegdruipen en nog snel ook... dus ik heb het andersom gedaan en dat kan die vriendelijke meneer van jou ook, zelf zijn tijden aanpassen
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zoals hierboven had ik ook meer gekozen voor: geven en nemen.
Als hij het anders had gebracht, en zelf ook wat zou aanpassen dan zou erover te praten zijn.
Maar in deze situatie zou het voor mij ook niet gebeuren.
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Probleem is da de 3 (!) recht tegenover mij wonen en uitgelaten worden door de 'hulpen', de honden hebben geen tot weinig opvoeding. Ze vliegen dus alle kanten op.
Twee vast en meestal 1 los... Een paar jaar geleden heeft ik klein Maltezertje mijn hond aangevallen, die natuurlijk terug gebeten heeft, zonder schade, alleen wat haartjes los.... :D
Ik hou er best rekening mee, loop de ander kant op, maar ik vind het ook prima om eerst de honden aan elkaar te laten wennen. Voor mijn (ook drie) honden is is er geen probleem. maar ze laten zich natuurlijk niet bijten......
Waar kom je het volgende probleem tegen, meneer mijn kinderen kunne niet tegen honden, de kranten jongen is als de dood voor honden (ja echt).
Wanneer kan je nog naar buiten...en bij probleem, wie krijgt de schuld? ...........
Ik kijk het nog even aan, confrontaties probeer ik te vermeiden. Maar ik weet zeker als de honden los op een veldje lopen is er niets aan de hand.
Probleem is alleen dat de 'hulpen' weinig of geen verstand van honden hebben. En de eigenaar immobiel is en van een afstand alles veel erger maakt dan het is...
Wordt vervolgd.......
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, als iemand het zo brengt vergaat de zin tot meewerken mij ook een beetje :mrgreen:

Ik zou best bereid zijn wat afspraken te maken. Ik zou zelfs wel af willen spreken dat ik zoveel mogelijk niet op een bepaalde tijd op een bepaalde plek ben (als het een tijd is die sowieso niet vaak uitlaattijd is hier). Maar niet op zo'n manier als "wilt u niet meer zo en zo laat lopen". Ja, daaaag.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Dan moet HIJ zich aanpassen.
Ik weet ook wanneer er honden lopen die James niet leuk vind, rond die tijd ga ik gewoon niet.
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Die peer moet gewoon zorgen dat zijn honden dan niet bij die van jou kunnen komen en vice versa. Het idee alleen al! Ik heb een tijd mijn honden ook op andere routes uitgelaten maar dan voor mijn eigen honden, die niet op hun gemak waren. Bespottelijk, je kunt best rekening met elkaar houden, maar als iemand met tijden gaat zwaaien, zwaai ik vrolijk terug!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat is het probleem om een kwartiertje eerder of later te gaan lopen?

Kijk...ik ga niet met iedereen rekening houden, maar als iemand me vraagt om bepaalde tijden even te mijden dan doe ik dat....ik heb geen zin in gezeik met of over mijn honden namelijk :wink:

Hier is een oudere man die mij altijd aanspreekt met "de hondenvrouw" :mrgreen:
Meneer heeft vrijwel permanent nu de x-russell van zijn zoon te logeren en die loopt altijd los (let ook alleen op die oude man hoor).
Soms is ie net op het veld als ik eraan kom maar Biène is niet gediend van andere honden. Als ie me ziet gaat ie dus van het veld af zodat ik ze daar even los kan laten. Doe ik andersom ook...gewoon een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Problem is dat mijn honden dus niets doen, niet reageren. En als mijn honden wat moeten doen moeten ze naar buiten.
De oudste van 15 geeft vrij kort van te voren aan of er wat 'loos' is. De ander is nog geen 5 maanden, dus ook redelijk kort na aangeven naar buiten.
De ander is invalide moet nog in zijn kar gehesen worden.
Dus voor ik alles buiten heb.
En nogmaals mijn honden blijven rustig.
Gelukkig zit er nog een singel tussen en kunnen ze niet bij elkaar komen...althans niet direct. Soms loopt er een 'overkant' hond los en komt de brug over.
Mijn honden triggeren heel erg het foute gedrag bij de ander honden,maar puur door niets te doen...
Dus dan zou ik altijd eerst naar buiten moeten kijken of de kust veilig is. Ik geloof dat ik daar geen zin in heb.
Ik was hoogst verbaasd dat ik tegenwoordig ook al aangesproken kan worden op gedrag wat de honden van ander gaan vertonen.....
verder is het wel heel veel herrie 3 van die kleine keffers.... En ik geloof wel dat iedereen in de buurt blij zal zijn als mijn honden wel eens wat terug zouden doen........ :(

Maar we wachten w=eer even af. Zoals gezegd als ik de honden met mijn honden op een veldje heb zal er weinig gebeuren, maaar dat vind men dan 'eng'.......
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge schreef:
Hier is een oudere man die mij altijd aanspreekt met "de hondenvrouw" :mrgreen:
Meneer heeft vrijwel permanent nu de x-russell van zijn zoon te logeren en die loopt altijd los (let ook alleen op die oude man hoor).
Soms is ie net op het veld als ik eraan kom maar Biène is niet gediend van andere honden. Als ie me ziet gaat ie dus van het veld af zodat ik ze daar even los kan laten. Doe ik andersom ook...gewoon een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen.
Ik vind dit iets heel anders dan dat iemand die zelf 3 uitvallende honden heeft aan jou gaat 'vragen' of je op bepaalde tijden niet buiten wil komen met je honden, en dan vervolgens ook nog geirriteerd is als je niet meteen "ja natuurlijk" zegt :wink:
Als ik hier iemand zie waarvan ik weet dat de hond heel erg uitvalt steek ik zelf ook vaak alvast even over, omdat dat makkelijker is voor hen. Dat vind ik een vrij normale manier van rekening houden met elkaar. Maar als diezelfde persoon vervolgens van mij zou gaan verwachten dat ik mijn uitlaattijden aan ga passen met mijn hobbelende honden, terwijl zijn/haar honden ongecontroleerd uitvallen, denk ik echt niet meteen "tuurlijk, beetje rekening houden met elkaar". Ik vind dat het dan veel teveel van 1 kant moet komen, en dan ook nog eens van degene die helemaal geen problemen heeft of maakt.
Afbeelding
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Pfff, das wel hard om de hulpen van de eigenares in te laten slapen..... :D :D
Soortgelijks heb ik al aangegeven, ook duidelijk gezegd dat ik de hulpen er niet op aan kijk en ze zich dus niet moeten storen...
Maar stoor mij dan ook niet......denk ik dan.....
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Noem me maar een aso, maar ik zou toch zeggen, dat ie zelf maar op een ander tijdstip met z'n mormels gaat lopen.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

"u kunt dan beter die van uzelf uitlaten tussen 18.00 en 18.30 dan is het wat overzichtelijker"
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

:piew: No way dat ik me zou gaan aanpassen. Ik ontwijk wel andere honden in de wijk, dat dan weer wel. Ik zou het dus ook niet gaan opzoeken. Maar ervoor binnenblijven? Nee, echt niet.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik zou denk ik stomverbaasd zijn als iemand met zo'n vraag op me af kwam. Kijk, als hij had gevraagd wanneer jij doorgaans met je honden wandelt zodat híj daar rekening mee kan houden had ik het bijzonder netjes gevonden en meegewerkt. Maar om jou te dwingen je routine aan te passen omdat hij rotmormels heeft die losgeslagen en niet opgevoed zijn? Dacht het niet, debiele aso :hmmm: . Je gaat als ouder van een kutpuber toch ook niet zeggen dat bushokjes niet meer geplaatst mogen worden omdat jouw losgeslagen koter die dan in elkaar gaat trappen? Nee, die geef je zelf een trap onder z'n hol en huisarrest. Ofzo. Stukje verantwoordelijkheid voor diegene/datgene dat onder jouw hoede valt. Neemt niet weg dat ik alsnog een blokje zou omlopen als ik die hondjes zou tegenkomen, maar niet omdat dat móet maar omdat het kan en ik dat dan zou willen. Ik zou er geen minuut later of vroeger voor van huis gaan in elk geval. Nou ja, succes, het lijkt me geen prettige situatie...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Frederiek schreef:I Je gaat als ouder van een kutpuber toch ook niet zeggen dat bushokjes niet meer geplaatst mogen worden omdat jouw losgeslagen koter die dan in elkaar gaat trappen?
Haahaaa, daar lijkt het wel naar toe te gaan in Nederland....
Nee volgens de gemeente kunnen hier echt geen banken komen in de buurt van het bejaardenhuis, dat trekt hang jongeren aan........
Maar gelukkig kom ik de eigenares niet tegen, maar slechts haar slavinnen.....sorrie verpleegsters/hulpen.....
Meestal gaan die maar en maand of wat mee dan houden ze het voor gezien.....
De buren hebben er meer last van als de honden via het kattenluikje naar buiten gaan om 's nachts in de achtertuin hun behoefte te doen.....
En natuurlijk even blaffen.......

Zo nu snel naar buiten met de honden, wantik zie dat de kust vrij is....

Maar uit de reacties begrijp ik dat ik terecht verbaasd mocht zijn......
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge schreef:Soms is ie net op het veld als ik eraan kom maar Biène is niet gediend van andere honden. Als ie me ziet gaat ie dus van het veld af zodat ik ze daar even los kan laten. Doe ik andersom ook...gewoon een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen.
precies
Zo gaat het hier ook.
beetje rekening met elkaar houden hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Het is altijd makkelijker om het probleem bij de ander neer te leggen als jezelf aan te passen is waarschijnlijk de levensstijl van deze hondeneigenaar. Overleg is iets anders, maar daar hebben zij waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
Zoek stok!
Zeer actief

Cash schreef:
Inge schreef:Soms is ie net op het veld als ik eraan kom maar Biène is niet gediend van andere honden. Als ie me ziet gaat ie dus van het veld af zodat ik ze daar even los kan laten. Doe ik andersom ook...gewoon een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen.
precies
Zo gaat het hier ook.
Ik vind dat heel wat anders dan mij verzoeken op zijn uitlaattijden niet met mijn honden naar buiten te gaan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Cash schreef:
precies
Zo gaat het hier ook.
Ik vind dat heel wat anders dan mij verzoeken op zijn uitlaattijden niet met mijn honden naar buiten te gaan :wink:
ja is ook zo.
alleen kun je toch samen tot een oplossing proberen te komen?
AfbeeldingAfbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Cash schreef:ja is ook zo.
Dat heeft ook heel veel met de toonzetting te maken van degene die je aanspreekt :wink: ,,Wilt u uw honden niet meer om xx uur en xx uur uitlaten" zou mij niet direct motiveren om tot een oplossing te komen. Waarschijnlijk wel als ik er een nachtje over geslapen heb :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Cash schreef:ja is ook zo.
Dat heeft ook heel veel met de toonzetting te maken van degene die je aanspreekt :wink: ,,Wilt u uw honden niet meer om xx uur en xx uur uitlaten" zou mij niet direct motiveren om tot een oplossing te komen. Waarschijnlijk wel als ik er een nachtje over geslapen heb :wink:
ach ik zou dan gewoon reageren dat ik best rekening wi houden met diegene maar niet de hele dag.
maar goed, ik kan mij ook bijna niet voorstellen dat iemand je gewoon vraagt om feitelijk de hele dag je honden niet uit te laten.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”