Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen met kastanjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Spelen met kastanjes

Ongelezen bericht door Hailfall »

(Ik weet kastanjes zijn niet goed voor hondjes en ze mogen ze niet opeten want dat is giftig.. maar daar wil ik het dus ook niet over hebben)

Het is weer kastanje tijd.. iig bij ons in het park liggen zoveel kastanjes dat wij met zakken vol lopen omdat madam het leuk vind dat wij kastanjes gooien. Zij probeerd ze dan uit de lucht te vangen of gewoon achterna rennen en dan pakken, ze bijt ze kapot en dan mag je de volgende gooien.

Zijn er meer honden die dit doen? Ik vind het op zich wel een leuk spelletje en probeer wel op te passen dat ze niet op gaat zitten vreten ofzo maar ze bijt ze alleen door en dan wil ze weer door. En doordat er zo veel liggen ben je dan lekker in de weer :)
Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Spelen met kastanjes

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vind ze ook leuk. Ik gooi er ook mee, maaaar hij mag ze niet vangen (doet ie niet) ben heel bang dat zo'n kastanje in zn keel schiet. Verder kauwt hij er ook niet op :)

Verder zijn grote dennenappels hier nog veeeeel meer favoriet!
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie wordt er niet warm of koud van. Hij wil er nog wel even achteraan rennen als je een gooit, snuffelt er dan even aan en heeft dan meteen zoiets van 'nou...is dit alles? Gooi nu m'n bal maar weer, veel leuker!' :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Yentle mag van mij niet met kastanjes spelen. Veel te bang dat zo'n rond ding ineens in de keel schiet. Walnoten wel. Maar alleen de kapotte, want de hele zijn voor mij.... :pffff:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos mag ook niet met kastanjes spelen, niet dat ze het überhaupt wil :lol1:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lyndie loopt, als ze de kans krijgt, de hele weg met zo'n ding in haar bek. Ik vind ze dan ook geregeld bij de waterbak want dat is haar vaste 'dumpplaats'.
Ik vind het uiteraard niet goed, maar ja, soms zie ik het niet en er zit nog geen deukje op die krengen dus ze kauwt er niet op. Ik wist overigens niet dat ze giftig waren? Mensen kunnen ze toch gewoon roosteren en eten?
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Wist niet dat ze giftig waren. Hier vreten ze ze bij't leven. En alle honden zijn nog fris en fruitig :lol1: Het ligt vol met kastanjes hier. Dan zou ik ze allemaal op hun achterpoten moeten laten lopen om ze te ontwijken.
Maggie
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

lieke schreef:Lyndie loopt, als ze de kans krijgt, de hele weg met zo'n ding in haar bek. Ik vind ze dan ook geregeld bij de waterbak want dat is haar vaste 'dumpplaats'.
Ik vind het uiteraard niet goed, maar ja, soms zie ik het niet en er zit nog geen deukje op die krengen dus ze kauwt er niet op. Ik wist overigens niet dat ze giftig waren? Mensen kunnen ze toch gewoon roosteren en eten?

Gewone kastanjes kun je volgens mij niet eten, tamme kastanjes wel, die zijn heerlijk als je ze poft :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”