Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik baal even vreselijk van mijn mormels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ik baal even vreselijk van mijn mormels

Ongelezen bericht door flamme »

Omdat k nachtdienst heb is was de lange ronde vandaag voor Will.

Hij heeft de honden meegenomen naar het bos waar we, zeker op een druilerige zaterdag morgen, niemand tegen komen. Het 1e overzichtelijke stuk los en daarna gewoon aan de riem.
Hij loop ergens een bocht om en staat daar inene oog in oog met 2 ruiters en 2 honden waarvan 1 dalmaat met bananen in de oren.
De dalmaat rent op Will af waar onze honden dus niet van gedietn zijn en hij krijgt dan ook terplekke goed door 2 nepwolven op zijn kop. Will had ze nog steeds vast gelukkig en Mika bemoeide zich er niet mee.
Na een flinke brul en een schoen tegen het achterwerk van Flamme had de dalmaat de ruimte om weg te lopen. Akkefietje over. Will heeft de ruiters gevraagd de hond na te kijken maar die had niks. Dachten we.

Will loopt door en komt uiteindelijk weer op dezelfde plek uit. Daar staan de ruiters nog steeds, met de hond. Will vertrouwde het niet en heeft dus de honden vastgelegd en is gaan kijken wat er aan de hand was. De dalmaat heeft dus epileptie en had dus net een flinke toeval gehad :ugh:
De baasje van de hond zei tegen Will dat hij hem verder helemaal nagekeken had maar dat er geen verwondingen ware. Dat de hond vaker slecht luisterde tegen de tijd dat hij een toeval kreeg. maar het kon ook dat de hond een aanval gekregen heeft van de schrik.
Bah, ik was er niet bij maar ik baal er zo van. Ik weet dat ik 2 honden heb die niet altijd even vriendelijk zijn tegen andere honden, maar als ik dit dan hoor dan voel ik me zo schuldig. Arme hond :ugh:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Ik baal even vreselijk van mijn mormels

Ongelezen bericht door Judith »

Begrijp dat je je zo voelt, maar aan de andere kant je kan er ook niets aan doen dat die hond een toeval kreeg.
Voor het zelfde geld had die hond het ook gekregen als je man? daar niet had gelopen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit laat je gewoon even bezinken en dan ga je kijken waar de aandachtspuntjes liggen.
het is vervelend, maar shit happens, :J: , is goed afgelopen en dan kun je gaan kijken hoe je het de volgende keer anders kunt doen :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Judith-Diesel schreef:Begrijp dat je je zo voelt, maar aan de andere kant je kan er ook niets aan doen dat die hond een toeval kreeg.
Voor het zelfde geld had die hond het ook gekregen als je man? daar niet had gelopen.
Inderdaad.
Het is heel vervelend, maar je kon het niet weten toch? :wink: Je gaat er niet vanuit.
Snap wel goed dat je je ergens wel schuldig voelt hoor, zou ik ook hebben.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

he ja, dat is gewoon akelig. Al kon je er verder denk ik weinig aan doen.
Hopen maar dat het snel beter gaat met de andere hond.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

He dat is wel even schrikken. Maar het is echt niet jouw schuld, jij kon het ook niet weten. :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nee, maar ja, als ze gewoon waren gaan spelen in plaats van die hond op zijn fl*kker geven dan had ik er toch anders tegenover gestaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, maar die hond gaf waarschijnlijk al rare signalen omdat die aanval er zat aan te komen, denk niet dat je het had kunnen voorkomen, tenzij je de honden taal wel heel erg machtig bent
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ik heb ook een hond met epilepsie gehad, maar die durfde ik niet meer los
te laten.
Ze kunnen aanvallen op de stomste plekken krijgen.. Hij/zij zal je maar
in de sloot rollen ofzo.

Vind het in dit geval wel een beetje onverantwoordelijk van de baasjes.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

begrijp dat je je rot voeld, maar je kan hier helemaal niets aan doen.
waarschijnlijk had die hond die aanval toch gehad, misschien van een toeterende auto of zo.

de eigenaren van de hond hadden hem misschien beter niet mee kunnen nemen als ze al wisten dat er een aanval aan zat te komen zoals je beschrijft.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jij kan er niks aan doen hoor!
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Heb nog even wat details nagevraagt aan Will.
Inderdaad stond de hond dus ineens op een afstand van 50 cm. In 1e instantie had ik begrepen dat het een reu was, maar het was een teefje. Vandaar dus dat Flamme er als 1e op vloog. Escan "pakte" de hond ook, maar zoals Will zei, heeft de hond eigenlijk alleen maar op de grond gehouden. Toen Flamme wegehaald was stopte Escan ook meteen. De baasjes van de dalmaat zaten te paard en reden op 100 meter achter de honden. De honden renden dus links het pad in naar onze honden en de ruiters gingen rechts een pad in. Ze hebben de honden niet terug geroepen maar gewoon gewacht tot Will ze uit elkaar had. Toen hij later ze nog steeds op hetzelfde punt zag staan had de hond dus net een toeval gehad, maar stond alweer op zijn poten. Eigenlijk dus vooral heel veel herrie want Will vertelde ook al (en dat had ik me ook al bedacht) als onze hondjes gewild hadden hadden ze de dalmaat ernstig kunnen verwonden of erger, maar er was niks te zien aan de hond.
Van Flamme weet ik dat ze fel en hondagressief kan reageren, daarom loopt ze nooit los op onoverzichtelijke plaatsen. Maar Escan schijnt zijn bek compleet om de "taille" van de dalmatier te hebben gehad. Gelukkig is Escan dominant, maar vallen er bij hem nooit gaatjes, want dan had hij de hond nu zo ongeveer doormidden kunnen bijten :N:
Een vervelend incident dus, en met Flamme dus nog beter opletten, maar aan de aanval was niks te doen inderdaad. En het zou wel fijn zijn als de andere baasjes ook wat beter op zouden letten.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

flamme schreef:Een vervelend incident dus, en met Flamme dus nog beter opletten, maar aan de aanval was niks te doen inderdaad. En het zou wel fijn zijn als de andere baasjes ook wat beter op zouden letten.
Precies ! Een hond los meenemen op een wandeling te paard waar ook wandelaars zijn, vind ik geen goed idee, laat staan als hij epilespie heeft.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

flamme schreef:Nee, maar ja, als ze gewoon waren gaan spelen in plaats van die hond op zijn fl*kker geven dan had ik er toch anders tegenover gestaan.
En dan had die hond daarna nog steeds een epilepsie aanval gekregen :19:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik begrijp dat je er enorm van baalt en dat jullie enorm geschrokken zijn, maar uiteindelijk meis, kon je er niets aan doen! En Will ook niet! Jullie honden zaten aan de riem en de dalmaat had bananen in haar oren... Dit soort dingen kunnen dan gebeuren... Onwijs rot voor de dalmaat, absoluut, maar jullie hadden niks kunnen doen om het te voorkomen!

Dus, hup, die topictitel aanpassen, de hondjes een aai over de bol geven en alles even goed laten bezinken! Het is gelukkig allemaal goed afgelopen, de dalmaat is weer in orde en jouw hondjes ook... :J:
RIP Cena :roos:
    Elmo/maureen
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

je hoeft helemaal niet te balen van je mormels :D Als er een aanval aankomt, merken ze dat hoor (andere honden). Het was wel een erg smal teefje :N: als jouw reu haar helemaal omklemde :ugh:

even off-topic; waarom moet de dalmaat vanwege haar epilepsie aan de lijn?
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:Omdat k nachtdienst heb is was de lange ronde vandaag voor Will.

Hij heeft de honden meegenomen naar het bos waar we, zeker op een druilerige zaterdag morgen, niemand tegen komen. Het 1e overzichtelijke stuk los en daarna gewoon aan de riem.
    Hij loop ergens een bocht om en staat daar inene oog in oog met 2 ruiters en 2 honden waarvan 1 dalmaat met bananen in de oren.
    De dalmaat rent op Will af waar onze honden dus niet van gedietn zijn en hij krijgt dan ook terplekke goed door 2 nepwolven op zijn kop. Will had ze nog steeds vast gelukkig en Mika bemoeide zich er niet mee.
    Na een flinke brul en een schoen tegen het achterwerk van Flamme had de dalmaat de ruimte om weg te lopen. Akkefietje over. Will heeft de ruiters gevraagd de hond na te kijken maar die had niks. Dachten we.

Will loopt door en komt uiteindelijk weer op dezelfde plek uit. Daar staan de ruiters nog steeds, met de hond. Will vertrouwde het niet en heeft dus de honden vastgelegd en is gaan kijken wat er aan de hand was. De dalmaat heeft dus epileptie en had dus net een flinke toeval gehad :ugh:
    De baasje van de hond zei tegen Will dat hij hem verder helemaal nagekeken had maar dat er geen verwondingen ware. Dat de hond vaker slecht luisterde tegen de tijd dat hij een toeval kreeg. maar het kon ook dat de hond een aanval gekregen heeft van de schrik.
    Bah, ik was er niet bij maar ik baal er zo van. Ik weet dat ik 2 honden heb die niet altijd even vriendelijk zijn tegen andere honden, maar als ik dit dan hoor dan voel ik me zo schuldig. Arme hond :ugh:
    Daar hoef je je dus echt totaal niet schuldig over te voelen :wink:
    Als een hond slecht luistert als hij een toeval gaat krijgen dan kan jij daar toch niks aan doen?

Als mijn hond buiten een toeval zou kunnen krijgen zou ik hem liever niet los laten lopen denk ik.
    Behalve misschien op heel overzichtelijk veilig terrein.
    De meeste honden krijgen een toeval als ze in rust zijn.
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”