Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het moet niet gekker worden de 1e RV van SWH's.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Het moet niet gekker worden de 1e RV van SWH's.

Ongelezen bericht door idorh »

Beste lezers.
Ik ben in 2000 via de PC van kennissen op dit forum gekomen. Toen was de inzet dat mijn lidmaatschap bij de 1e RV de NVSWH was opgezegd.
De reden was dat ik v/a juni 1998 t/m 2000 lijsten uit bracht van niet vrij gegeven honden v/d de 1e RV, plus dat ik zelf 4 lijders had en dat ik probeerde om eigenaars te promoten voor oog spiegelingen.

Wil de Hond en ik hebben toen begin jaren 2000, jaren lang de beste oogartsen in de wereld aangeschreven over deze vreselijke erfelijke oogziekte. We brachten het naar buiten. En via Roelfien kwam ik aan een eigen PRA weblog.

Ik bestookte de NL's ECVO oogartsen en de RvB en dit forum over PRA en onze bevindingen.
Het draaide op uit dat er begin 2000 het 1e SWH forum door Christa ontstond (Xrista). Van daar uit ontstonden dan de 1e eenvorming van liefhebbers buiten de 1e RV. Onder ander wandelingen gezondheid discussies en oog onderzoekingen plus tegenhanger v/d 1e RV. Vandaar uit en ook uit de topics en reacties van dit forum, en later de ERG onderzoekingen in Utrecht, en weer later ontstond door gedreven mensen de AVLS de nu 2e erkende RV van SWH.

Daarvoor nog zijn er heel wat gevechten geweest met de RvB en de ECVO artsen om ze te overtuigen dat de 1e RV proberen de PRA als zeer onschuldig te laten overkomen en zelfs nu nog vermelden er komt bij ons geen PRA voor. Ik mocht toen met verschillende SWH's in Utrecht een ERG onderzoek laten doen. Mijn hond Tican was werkelijk 100% blind. Een paar jaar later heb ik eigenaars die lid waren v/d 1e RV kunnen overtuigen om ook een Narfstrom ERG protocol te laten onder gaan met hun teefje Shala met zeer lichte hyper reflextie, en waar een paar jaar lang klinisch bijna geen progressie was. Deze mensen hebben later het voortouw genomen en met hun inzet plus hele goede hulp van leden is de 2 RV de AVLS ontstaan.

Tja! waarom vermeld ik dit!
Ik vermeld dit om dat ik eerst behoorlijk afstand van aanvallen over PRA bij de NVSWH gestopt hebt. Om dat de ECVO artsen met de RvB het zover gekregen hadden dat de PRA uitslagen van de NVSWH naar buiten gebracht werden, ze staan op de gezondheidonderzoeken SWH v/d site RvB.
Nu kwam het echt uit dat er vreselijk veel PRA niet vrij gegeven honden bij zaten, dan nog de lijders er bij optellen v/a 1996 t/m 2000.
Dus nu was het een wetenschappelijk feit. Voor mij was het nu klaar. Ik heb de laatste 2 jaar letterlijk niets meer over geschreven.

Maar plots wordt op een anonieme web blog van mensen uit de 1e RV mijn persoon vermeld als een randdebiel uit Zeeland hahaha, die hun PRA lijsten uit bracht om dat hij geroyeerd was. (Nou ik ben dus geroyeerd door dat ik al 2 jaar de lijsten uit bracht, en niet andersom.) Plus dan werd mijn naam weer voluit vermeld, Ik zal proberen het naast mij neer te leggen. Maar ik dacht ik zal toch deze link even plaatsen. Ik hoop hier mee dat liefhebbers van dit ras v/d 1e en 2e RV hun honden toch laten spiegelen en blijven volgen.
http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/sa ... visie.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

De link DIT ARTIKEL gaat over de belevenissen van de PRA lijder Shala.
Gr Bertus
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Het moet niet gekker worden de 1e RV van SWH's.

Ongelezen bericht door caira »

Misschien is het het tijdstip, misschien mijn blonde haar. Maar met al die afkortingen en de manier van opstellen snap ik er echt helemaal niets van.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

caira schreef:Misschien is het het tijdstip, misschien mijn blonde haar. Maar met al die afkortingen en de manier van opstellen snap ik er echt helemaal niets van.
Welke afkort termen, dan kan ik het uitleggen.
De AVLS is dit http://www.avls.nl/forum/phpBB2/index.p ... 4557838ec4" onclick="window.open(this.href);return false;.
E.R.G is Elektrisch oog onderzoek.
Lees deze link maar even. http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/sa ... visie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan de link...dit artikel... aanklikken.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:
caira schreef:Misschien is het het tijdstip, misschien mijn blonde haar. Maar met al die afkortingen en de manier van opstellen snap ik er echt helemaal niets van.
Welke afkort termen, dan kan ik het uitleggen.
De AVLS is dit http://www.avls.nl/forum/phpBB2/index.p ... 4557838ec4" onclick="window.open(this.href);return false;.
E.R.G is Elektrisch oog onderzoek.
Lees deze link maar even. http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/sa ... visie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan de link...dit artikel... aanklikken.

Gr Bertus.
Zelf heb ik daar nog wat reacties gegeven.
Deze topic is begrijpelijker bij oud leden.
Gr Bertus.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ligt niet alleen aan jou, hoor :wink:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
idorh
Zeer actief
Contacteer:

enjo schreef:
Ligt niet alleen aan jou, hoor :wink:
Kijk ik heb jaren lang op dit forum geschreven over PRA bij de Saarlooswolfhond van de Nederlandseverening van Saarlooswolfhonden.
Ik ben er mee gestopt om dat de RvB (Raad van Beheer)nu de uitslagen openbaar heeft gemaakt, wat voor die tijd niet het geval was.
Maar om dat er websitte's zijn ontstaan van uit die RV en die regelmatig melden dat PRA onschuldig is.
Geef ik nu weer wat tegengas.
Ik weet dat het moeilijk te begrijpen is, maar voor oud forum leden en SWH liefhebbers is dit heel begrijpelijk.
Dus ik hoop dat de SWH's liefhebbers hun honden af en toe laten spiegelen door erkende ECVO oogartsen.
Gr Bertus.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Inderdaad is voor mensen die al langer meelezen op het forum je tekst begrijpelijker... :wink: Ondanks dat ik de medische termen ook nog nooit helemaal heb gesnapt, snap ik wel dat jij heel hard hebt geknokt om een erfelijke oogafwijking bij de Saarloos onder de aandacht te brengen die door de RV werd ontkent! En daarom werd jij geroyeerd bij de RV en heb je een eigen vereniging opgericht!

Na vele jaren heb je eindelijk bereikt wat je wilde, namenlijk dat de testresultaten van de oogafwijking openbaar werden gemaakt, zodat iedereen de resultaten kan zien. Dit is enkele jaren geleden gedaan door de Raad van Beheer en daarmee heb jij je doel bereikt!

En toch zijn er nog mensen die jouw een oude, Zeeuwse Gek vinden ( :mrgreen: ) en in hun web-log je weer even moeten noemen....... Idorh laat maar l*llen..... wij weten beter! :ok:

Tot zover mijn (zeer beknopte) samenvatting voor de 'jonge forummers'.

Klopt het zo Idorh?
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Bertus, je bent toch ook een ouwe zeeuwse gek. Daarom hou ik van je :mann: :love:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”