Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk is een intact reutje en is dus nogal geïnteresseerd als we een loops teefje tegenkomen (of sommige gecastreerd reutjes die blijkbaar 'loops' gaan ruiken ofzo, maar goed, daar heb ik het nu even niet over).
Het lastige vind ik het volgende:
Situatie 1: Er zijn mensen die met hun loopse teef in druk bewandeld losloopgebied gaan lopen. Gevolg: de reuen in de wijde omtrek zijn van slag en velen moeten aangelijnd worden. Ik moet Frenk aanlijnen, terwijl er ook genoeg aanlijngebieden in de buurt zijn, waar de teveneigenaar in kwestie ook best had kunnen gaan lopen. Of dan in ieder geval ergens waar het niet zo druk bezocht is.
Situatie 2: Tijdens de behendigheidstrainingen mogen loopse teven gewoon meedoen. Gevolg: de intacte reutjes in de groep kunnen niet meer los, er is geen aandacht, eigenlijk sta je voor spek en bonen op het veld. De trainster vindt het zelf ook vervelend, maar het is nu eenmaal clubbeleid, dus kan zij er ook niks aan doen.

Blijkbaar wordt het normaal gevonden dat je je hond onder appel hebt, zelfs bij zo'n grote afleiding. Nou, dan zal ik wel een waardeloze hondenbaas zijn, want mij lukt het echt niet om leuker te zijn dan een loopse teef. Er is echt niets, geen worst, geen spelletje, wat aantrekkelijker is dan dat teefje, op dat moment.

Hoe doen jullie dat en wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Ongelezen bericht door Kit »

Als mijn teven loops zijn zul je mij niet vinden in losloopgebieden of welke openbare gelegenheid dan ook, ik vind dat niet netjes tegenover andere hondeneigenaren. Het is voor Zen al erg genoeg dat ie er mee in 1 huis moet leven hahaha.

Er zijn inderdaad heel veel mensen die er schijt aan hebben want het is hun "recht" ja prima dan maar er bestaat ook nog zoiets als rekening houden met een ander vind ik.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Nou dat gaat dus niet lukken he.
Bij ons op de club mogen er geen loopse teven komen.
Op shows mag het tegenwoordig ook, lekker als je met je reu moet lopen als er net een loopse teef voor je in de ring is geweest.Loopt hij alleen nog maar met zijn kop naar beneden.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind het ook naief om te denken dat er dingen zijn die veel leuker zijn dan een loopse teef. En voedsel of een speeltje helpt er al helemáál niet aan. ;)
Misschien dat een opperste werkhond met enorme werkdrive nog enigzins te handelen is, maar ik geloof er geen klap van dat er veel honden zijn die toch niet hun kans grijpen als het kan. Dat luchtje van een loopse teef is niet voor niets zo aantrekkelijk...

Dus nee, ik vind je geen waardeloze hondenbaas. Ik vind het juist realistisch om te beseffen dat reuen nu eenmaal op loopse teven zullen reageren als ze kunnen.

Ik zou trouwens een andere hondenschool/club zoeken als reueneigenaar. Ik heb zelf ook op zo'n hondenschool gezeten en het was een ramp, ik stond er echt voor niets.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik neem het reuen echt niet kwalijk. Ik geef ze eerder groot gelijk, een lekkere loopse teef. :wink:
Vind als teven eigenaar dat je dan echt wel rekening ermee kan houden en als ze loops is niet door losloopgebieden gaat lopen.

Club vind ik lastig. Teven hebben natuurlijk ook hun uitdaging nodig.. Denk wel als het kan ik de teef thuis zou laten en sporten dan maar even over te slaan. Desnoods thuis oefenen indien mogelijk. Wel zo netjes.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

denk nu twee jaar terug hebben wij op de club besloten dat loopse teven mogen trainen behalve op de dekrijpe dagen.
en ik moet zeggen dat het 100% meevalt met de reuen. Een enkeling is wat meer afgeleid dan anders.
En ja toen ik met Harley trainde viel het ook mee.
Wij hebben het juist ingevoerd omdat er toch behoorlijk wat mensen op een wedstrijd starten. Loops of niet.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

op hondenclubs zou ik het logisch vinden als je thuis blijft met je loopse teef. zovaak is ze niet loops. en meestal lopen er meerdere teven op de club. dus de reuen eigenaren hebben veel vaker last, dat zij niet goed kunnen trainen, met al die teven die loops moeten worden, dan dat een eigenaar van een loops teefje even niet mee kan trainen.

daarbij kan je bij ons ook buiten lessen, gebruik maken van het veld. geen toestellen, nee, maar je kan wel lekker oefenen, als je hond uitdaging nodig heeft.

ik vind het te veel gevraagd van een reu om loopse teven te negeren. zeker voor een heel trainingsuur.

dat sommige mensen dat toch voor elkaar krijgen met hun reu, zegt meer over die reu, dan over de eigenaar :pffff: uitzonderingen daar gelaten.

in losloopgebied, tja, mensen die daar lopen met hun loopse teef, willen zeker een ``oeps``nestje :mrgreen: en ik kan me voorstellen dat je je reu dan even kwijt bent. heel verleidelijk. maar wel super lastig :ugh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toevallig discussie erover gehad, aangezien Noah loops was. Ik vind zeker dat een hond onder appel moet staan met loopse teven, echter moet je dat niet verlangen van een jonge reu die het nog niet staat. Ik train IPO en daar heb je altijd last van loopse teven. een hond die gek is op balletje, ziet alleen een balletje en geen loopse teef. Vanavond heb ik flyball training en zijn er ook 2 (weliswaar gecastreerde) reutjes. Zij zullen echt niet naar Noah omkijken, maar alleen een balletje zien. En zo vind ik het ook horen. Echter neem ik het uiteraard niet kwalijk als de hond het niet staat, immers is de ene hond de andere niet
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tsja ik heb een redelijk makkelijke reu die zich niet echt van de wijs laat brengen door een loopse teef in de buurt. Ik merk het wel aan zijn gedrag hoor.. maar hij zal niet de kuierlatten kiezen. En spelen met de baas is vaak ook veel leuker.. als Bluf loops is spelen we ook met de bal en Finn rent dan ook gewoon mee en haalt het niet in zijn hoofd haar te proberen te besteigen... want dan krijgt hij mijn boze oog :hmmm:
En bij ons op de club mogen de loopse teven ook gewoon trainen, de ene baas is wat moeilijker dan een ander, die vind dat de loopse teef als laatste moet trainen, een ander zegt juist weer dat zijn/haar hond daar maar aan moet wennen en dat de aandacht gewoon bij de baas moet blijven.
Op examens en wedstrijden moeten de loopse teven overigens wel als laatste op.

Honden zijn overigens bij ons niet continue op het veld tijdens trainen, en dan de auto in en dan later weer halen voor weer verder trainen.. ik zou wel de loopse teven indien mogelijk niet continue op het veld erbij houden zoals bijvoorbeeld vaak bij behendigheid het geval is.

En als mijn teefje loops is loop ik gewoon ook mijn rondes en hier en daar los, maar zodra ik andere honden spot gaan ze beiden aan de lijn. Strand op doe ik dan weer niet.. teveel risico.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind ook niet dat je zomaar van elke reu kan verwachten dat hij een loopse teef negeert. Ik kan Saar al niet eens vreten in de bosjes laten negeren, dus tja :engel:

De logica van met een loopse teef in druk losloopgebied gaan lopen heb ik ook nooit begrepen. Oke, op de eerste 2 dagen en de laatste 2 dagen ofzo misschien. Dan kan het met Vera ook wel, die is dan niet erg aantrekkelijk. Maar een hoogloopse teef? Snap voor de teveneigenaar daar de lol ook niet van moet ik zeggen.
Over trainen met teven op een club zou ik denken dat er misschien een middenweg gevonden kan worden? Dat teven de periode dat ze dekrijp en/of heel erg aantrekkelijk zijn niet mogen komen, maar de periode rondom de eerste en laatste week wel bijvoorbeeld?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:N: god ik werd het hele veld over gesleurd :mrgreen:

Op shows is het voordeel wel dat reuen voor de teven zijn. Maar wat ik van teveneigenaren merk, is dat ze die wel uit de buurt houden van reuen. (zelf meegemaakt).
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dat zeg ik, de ene is de andere hond niet :engel: Het zou mooi zijn als alles onder appel staat, maar dat is niet zo. Tijdens training, in mijn geval flyball en ipo, kom je bijna alleen maar honden tegen die waus zijn van een balletje, waardoor het makkelijker te trainen is
Perry en Noah

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb zulke reuen Inge en ik moet eerlijk zijn dat mijn mannen lekker aangelijnd blijven. Is een teef dekrijp dan heb ik zoiets van de kat op het spek binden in een losloopgebied maar zolang dat niet het geval is vind ik dat het niet onder appel staan niet alleen de loopse teef in de schoenen geschoven kan worden :mrgreen:
Met trainen (dat kan van steppen tot klimmen zijn) kan je niet anders dan harder werken aan appel om de reu bij je te houden (nogmaals, niet de hoogtijdagen alhoewel ik dan nog zoiets heb van hup meekomen harry :pffff: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Elmo/maureen schreef::N: god ik werd het hele veld over gesleurd :mrgreen:

Op shows is het voordeel wel dat reuen voor de teven zijn. Maar wat ik van teveneigenaren merk, is dat ze die wel uit de buurt houden van reuen. (zelf meegemaakt).
Maar niet als die loopse teef net in het ras voor jou ras is geweest in dezelfde ring.
Heb ik meegemaakt op de Winner waar ook nog een 'vloerbedekking' ligt , waar zo lekker al die luchten in trekken :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
duitse herder schreef: Het zou mooi zijn als alles onder appel staat, maar dat is niet zo. Tijdens training, in mijn geval flyball en ipo, kom je bijna alleen maar honden tegen die waus zijn van een balletje, waardoor het makkelijker te trainen is
en ga eens met al diezelfde honden (maar dan alléén diegene die nog nooit een tt van dichtbij hebben gezien) zonder balletje of wat dan ook wandelen in een losloopgebied waar dichtbij loopse teven lopen - eens kijken hoeveel van die honden nog echt onder appèl staan.

ik beweer ook niet dat appèl in die situatie niet kan hoor, maar ik krijg toch de indruk dat sommige mensen met werkhonden de interesse in een balletje verwarren met appèl en er gemakshalve maar van uitgaan dat wat bij hun hond zo simpel lukt ook bij een ander zou moeten kunnen.
Nou, wat wel zo is Inge, tenminste bij Vera (ballengek 1e klas :mrgreen: ) is dat het vermoeden van een eventuele bal ook al genoeg is. Ik kan Vera bij wijze van spreken 2 uur laten volgen langs biefstukken en mensen die lonken, terwijl ze dat allemaal negeert. Zonder dat ze echt een bal heeft, of heeft gezien. Het is het idee dat die bal weleens zou kunnen gaan komen, waarvoor ze het dan doet.
Moet je natuurlijk wel af en toe die bal ook echt als uiteindelijk beloning geven, want ze blijft er niet oneindig in geloven :mrgreen: Maar ze blijft echt heel hardnekkig goed luisteren met het idee in haar achterhoofd van een potentiele bal. Dan hoef ik die bal niet eens echt bij me te hebben :19: :wink:
(Overigens, kan ik dat soms ook dus heel irritant vinden. Want ik kan hoog en laag springen en roepen dat ik ECHT ECHT ECHTTTT geen bal bij me heb. Vera denkt altijd "jaa jaaaa, je weet het toch nooit :cheer: ) :smile:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik ben het eigenlijk wel met Inge O eens, wat dat balletje betreft. Als ik een bal vastheb dan luistert Hades echt fantastisch en heeft hij vrijwel alleen oog voor die bal. Als hij die bal eenmaal heeft of er überhaupt geen bal in zicht is dan is dat wel anders, met loopse teven in de buurt. En het is echt geen losgeslagen projectiel dat sowieso nooit luistert ofzo, waar ik mee loop, maar wel een nét tweejarige intacte reu met héél goed werkende hormoontjes. En die hormonen werken op dat soort momenten net even wat beter dan zijn oren :wink: .

Dus nee Frenk, je bent geen waardeloze baas :ok: . En ik train dan wel niet bij een club o.i.d. momenteel, maar mocht dat wel zo zijn dan was ik flink de pineut als er loopse teven rondliepen. Dat ging echt niet werken met Hades. Hij is van zichzelf al niet de meest baasgerichte hond ooit als hij buiten losloopt (in huis is hij dat ontegenzeggelijk wel haha), maar loopse teven? Pff, dat is echt teveel gevraagd om te negeren. Het enige wat dan werkt is een bal, maar ook niet eeuwig en ik heb er ook lang niet altijd één bij me.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Moos schreef: Nou, wat wel zo is Inge, tenminste bij Vera (ballengek 1e klas :mrgreen: ) is dat het vermoeden van een eventuele bal ook al genoeg is.
Ik denk dat Inge bedoelt, dat je de mogelijkheid dat er een bal is dan ook even niet moet gebruiken en dán kijken of het appèl of afleiding is (niet dat het mij wat uit zou maken wat de reden is dat mijn hypothetische reu niet achter een loops teefje aan gaat maar dan moet je niet doen of je je hond strak onder appèl hebt bij een loopse teef). Izzy is dan wel een teefje maar bij haar kan ik dan weer niet tegen de geur van een konijn of haas op en zij is niet geïnteresseerd in balletjes, stokken oid dus die afleiding kan ik niet gebruiken bij haar en mijn enige andere mogelijkheid is aanlijnen. Ik kan me voorstellen dat dat bij reutjes hetzelfde werkt als ze een loops teefje ruiken.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Inge O schreef:
ik beweer ook niet dat appèl in die situatie niet kan hoor, maar ik krijg toch de indruk dat sommige mensen met werkhonden de interesse in een balletje verwarren met appèl en er gemakshalve maar van uitgaan dat wat bij hun hond zo simpel lukt ook bij een ander zou moeten kunnen.
Ik geloof niet dat iemand in dit topic dat beweerd heeft...
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

@ Moos, ik geloof je zo hoor, maar er is natuurlijk wel verschil tussen een enthousiast teefje en een hitsige reu. Vera is geen hitsige reu :wink: . Laat ik het anders stellen. Zou jij haar zónder zelf een bal te hebben langs een veld vol ballen kunnen loodsen zonder dat ze daar heen zou gaan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ga niet in druk losloopgebied lopen met Izzie als ze loops is. Ik train wel als ze loops is. Een echt gedreven hond zal geen last hebben met loopse teven in de les, Bram wel :wink: In losloopgebied stoor ik me niet zo aan loopse teven eigenlijk. Behalve als ze Bram met haar laten spelen en dan ineens na een aantal minuten paniekerig gaan doen: ze is looooooooops. Ja, da's een beetje laat om te melden dan he :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Rebble schreef:
Moos schreef: Nou, wat wel zo is Inge, tenminste bij Vera (ballengek 1e klas :mrgreen: ) is dat het vermoeden van een eventuele bal ook al genoeg is.
Ik denk dat Inge bedoelt, dat je de mogelijkheid dat er een bal is dan ook even niet moet gebruiken en dán kijken of het appèl of afleiding is
Dat kan niet, bij een hond die ballengek is, en die je op die manier getraind hebt. Ik kan met Vera niet iets van training doen zonder de mogelijkheid van de bal te gebruiken. Die zit in haar koppie, ook al ziet ze dat ding een week niet. Dat bedoel ik :wink:

Waarmee ik overigens dus niet wil zeggen dat ik vind dat je elke hond op die manier maar moet kunnen trainen, zeker niet zeg, heb er hier ook eentje lopen die je aankijkt of je wel lekker bent als je met een bal aan komt zetten :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frederiek schreef:@ Moos, ik geloof je zo hoor, maar er is natuurlijk wel verschil tussen een enthousiast teefje en een hitsige reu. Vera is geen hitsige reu :wink: . Laat ik het anders stellen. Zou jij haar zónder zelf een bal te hebben langs een veld vol ballen kunnen loodsen zonder dat ze daar heen zou gaan?
Ja. Het klinkt een beetje arrogant misschien :N: :mrgreen: Maar ja, dat zou kunnen. Omdat ze dus denkt dat ik HAAR bal heb, de enige echte opperbal :mrgreen: En dan hoef ik die bal dus niet eens echt te hebben. Moet ik wel eerst haar aandacht vragen enzo natuurlijk he? Als ik haar los klik op een veld vol ballen zonder enig contact met haar te zoeken is het wat anders.
Ik gebruikte niet voor niks het voorbeeld van die lonkende mensen, dat zijn Vera's loopse teven :engel: Als Vera eens niet luistert is het om mensen te begroeten.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Moos schreef:
Rebble schreef:
Ik denk dat Inge bedoelt, dat je de mogelijkheid dat er een bal is dan ook even niet moet gebruiken en dán kijken of het appèl of afleiding is
Dat kan niet, bij een hond die ballengek is, en die je op die manier getraind hebt. Ik kan met Vera niet iets van training doen zonder de mogelijkheid van de bal te gebruiken. Die zit in haar koppie, ook al ziet ze dat ding een week niet. Dat bedoel ik :wink:

Waarmee ik overigens dus niet wil zeggen dat ik vind dat je elke hond op die manier maar moet kunnen trainen, zeker niet zeg, heb er hier ook eentje lopen die je aankijkt of je wel lekker bent als je met een bal aan komt zetten :mrgreen:
Je begrijpt het niet Moos..
Als ik bijvoorbeeld als mijn ene hond achter de katten aanging en ik op het moment dat ze spotte dat ze katten zag de aandacht trok met hier en bij reageren bal beloning gaf is dat trainen en afleiden en leren dat hier betekende dat ze beloond werd met een bal..
Op een bepaald moment moet dat HIER en niet reageren op katten los kunnen komen te staan van balbeloning.. omdat hier gewoon een commando is geworden.. waar wel voor beloond wordt.. maar niet altijd met bal of direct beloond wordt..
Het moet dus niet zo zijn dat de hond reageert op een hier en kijkt of je de bal wel hebt.. heb je de bal niet dan een dikke vinger krijgen en ze denken dahaag met je hier.. kat is leuker :tong:
Daar komt het stukje appel om de hoek kijken.. hier is hier en zit is zit..
En of er dan een kat loopt, een loopse teef of een konijn om achteraan te jagen...dan hebben ze maar te luisteren.. hoe moeilijk ook soms..
carla
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carla »

Elmo/maureen schreef::N: god ik werd het hele veld over gesleurd :mrgreen:

Dat klinkt leuk, maar dan moet je niet meerdere rassen in 1 ring hebben :oeps:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

blondie schreef:
Je begrijpt het niet Moos..
Als ik bijvoorbeeld als mijn ene hond achter de katten aanging en ik op het moment dat ze spotte dat ze katten zag de aandacht trok met hier en bij reageren bal beloning gaf is dat trainen en afleiden en leren dat hier betekende dat ze beloond werd met een bal..
Op een bepaald moment moet dat HIER en niet reageren op katten los kunnen komen te staan van balbeloning.. omdat hier gewoon een commando is geworden.. waar wel voor beloond wordt.. maar niet altijd met bal of direct beloond wordt..
Het moet dus niet zo zijn dat de hond reageert op een hier en kijkt of je de bal wel hebt.. heb je de bal niet dan een dikke vinger krijgen en ze denken dahaag met je hier.. kat is leuker :tong:
Daar komt het stukje appel om de hoek kijken.. hier is hier en zit is zit..
En of er dan een kat loopt, een loopse teef of een konijn om achteraan te jagen...dan hebben ze maar te luisteren.. hoe moeilijk ook soms..
Volgens mij zeg ik hetzelfde hoor. Alleen wat jij dan "stukje appel" noemt. Noem ik dat ze dus hebben leren luisteren met die bal in hun achterhoofd, en dat die dus in het koppie blijft zitten daarmee.
Het is niet voor niks dat juist dat trainen met die bal zoveel wordt aangeraden bij honden die makkelijk ballengek te krijgen zijn, en dat ze dan dus ook vaak ontzettend goed kunnen leren luisteren in elke willekeurige moeilijke omstandigheid. Dan hoef je lang niet altijd die bal te geven (wat ik dus zeg, ik heb hem niet eens altijd bij me), maar dat is wel waarom ze uiteindelijk luisteren. Ze hebben dat gekoppeld aan de bal, die enorme drijfveer voor hen.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mijn reu is werkhondtype én knetter van een bal, maar tegelijkertijd behept met de aandachtsspan van een 2-jarig kind. ;) Kortom; afleiden met de bal werkt een tijdje. Dan moet je OF de bal geven, OF de aandacht zou toch weer weg zijn geweest en terug bij die leuke teef.
En als je de bal dus wél geeft, zou hij met bal en al alsnog in één rechte lijn richting teef zijn gegaan.

Inmiddels is hij wel gecastreerd en komen we toevallig ook geen loopse teven meer tegen, dus ik weet niet hoe 't nu zou zijn, maar dat was toen. En hij luisterde toch echt normaal gesproken prima...
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith is nu een week loops, ze luistert slecht, snuft teveel (ha, lekkere vent). Ik heb wel overal gelopen, niet zo druk doordeweeks, maar ze loopt veel vast. Als er een vreemde hond aankomt heb ik nog geen last ze jenkt ze weg.
Wel was ik al met haar aan het fietsen voor de broodnodige beweging. Joffy achterop :engel:
Aankomende week ga ik niet meer naar losloopgebieden, het lijkt me vervelend voor reuen eigenaren als hun reu er vandoor gaat en zelf moet ik hem ook niet, is zo vervelend een hond boven je hoofd houden :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Emma schreef:op hondenclubs zou ik het logisch vinden als je thuis blijft met je loopse teef. zovaak is ze niet loops.
Ik vind eens in het half jaar drie weken niet trainen best veel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ja, ik dacht eigenlijk ook al toen ik mijn voorbeeld schreef dat zelfs dát een ballengekke hond nog zijn bal niet zou laten vergeten.

nou ja, dan formuleer ik het maar wat sterker : dat ze (tijdelijk) een chip in zijn brein in zouden planten waardoor hij niks meer vindt aan ballen :pffff: :smile: .
Dat zou best eens grappig zijn :mrgreen: Of verplicht een Saartje erbij nemen, moet je eens kijken hoe snel je dan terug komt van "gewoon even gek maken op een balletje" :smile:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, dat blijft lastig. Ik verwacht het niet van mijn reu, maar oefen er wel op. Dat wil zeggen dat ik wel hoop dat hij dat ooit kan, maar ik niet boos word als het niet lukt, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Maar ook daarbij ligt het er aan wat er gebeurt. Afgelopen agility training had er bij ons ook een loopse teef gelopen, wat mij betreft dekrijp want anders reageert Nilo niet zo, maar hij kon alleen maar snuffelen. Dat is vreselijk irritant en ik heb geprobeert zijn aandacht erbij te houden, maar dat snuffelen kan ik hem niet zo kwalijk nemen. Dat hij daarna de benen nam tijdens een agility parcour, dat neem ik hem wel kwalijk en word hij voor gecorrigeert (stemcorrectie). Maar dat is gewoon ongehoorzaamheid, dat wil ik nooit hebben.

Maar ik vind dan ook wel dat teveneigenaren wat behulpzamer kunnen zijn. In een losloopgebied? Liever niet maar kan me voorstellen dat je de hond wel wil laten loslopen maar ga dan op aparte tijden. Sochtends vroeg even lekker laten rennen, of savonds maar om 1 uur smiddags vind ik niet slim. En trainen met loopse teven mag wat mij betreft maar dan liever wel afstand houden, eerst goed uitlaten (dat ze niet daar gaan plassen hopelijk :ugh: ) en op dekrijpe dagen vind ik het niet meer dan normaal dat ze thuisblijven, een weekje training missen ga je niet dood aan.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”