Vandaag kwam ik de oproep voor de jaarlijkse cocktail enting tegen.
Ik heb even de paspoorten erbij gepakt en zie dat de novibac lepto enting volgende maand verloopt.
en de Novibac PI in april volgend jaar.
Wat is nu het beste, gewoon de cocktail laten zetten of niet?
Heb namelijk weleens gelezen hier dat ieder jaar enten helemaal niet nodig is, en aangezien het toch iedere keer "rommel" is wat er ingespoten word, wil ik hier even advies over vragen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enting
Moderator: moderatorteam
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Enting
Misschien een handig linkje
Weil zou ik als ik hem liet zetten ook in het voorjaar doen.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NCAOOOL1AL2o.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Weil zou ik als ik hem liet zetten ook in het voorjaar doen.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NCAOOOL1AL2o.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marion.
Niet doen. Lepto in het voorjaar, en de cocktail hooguit eens in de 3 jaar. Rabiës doe ik wel redelijk braaf, als we naar een besmettingsgebied gaan. Afgelopen juni gingen we naar Saarland (onder in Duitsland) en halverwege de vakantie zou de rabiës 3 jaar geleden zijn. Ik heb ze niet laten enten.
Overigens liggen ze hier zomer en winter in smerige watertjes, maar ik laat ze zeker ook niet ieder jaar tegen Weil enten. Hooguit 1x per paar jaar eigenlijk. Als ik nu bedenk heeft Miep eigenlijk op 2-jarige leeftijd een laatste cocktail gehad, en daarna alleen maar een rabiës.
Overigens liggen ze hier zomer en winter in smerige watertjes, maar ik laat ze zeker ook niet ieder jaar tegen Weil enten. Hooguit 1x per paar jaar eigenlijk. Als ik nu bedenk heeft Miep eigenlijk op 2-jarige leeftijd een laatste cocktail gehad, en daarna alleen maar een rabiës.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bedankt voor de tips tot nu toe, klinkt misschien stom maar een cocktail prik kan ik die herkennen aan een bepaalde sticker?Marion. schreef:Niet doen. Lepto in het voorjaar, en de cocktail hooguit eens in de 3 jaar. Rabiës doe ik wel redelijk braaf, als we naar een besmettingsgebied gaan. Afgelopen juni gingen we naar Saarland (onder in Duitsland) en halverwege de vakantie zou de rabiës 3 jaar geleden zijn. Ik heb ze niet laten enten.