Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is jullie hond bloeddonor?
Moderator: moderatorteam
-
Inc
Is jullie hond bloeddonor?
Zie nu iets op tv te kijken en daar was reclame over of je je hond of kat als bloed donor wil opgeven.
Had hier nog eigenlijk niet iets over gehoord, maar ik zag dat het ook in NL bestaat, bijvoorbeeld:
http://www.evbn.nl/do_algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen hoorde ik op tv dat ze soms nog wel eens een middel geven om de hond te laten ontspannen.
Je gaat dan 4-6 keer per jaar bloed afstaan.
Ik vind dit best wel veel omdat je hond dan misschien ook een roesje krijgt en dat kan nooit gezond zijn.
Aan de andere kant kan je er veel dierenlevens mee redden!
Hoe denken jullie hierover?
Ik ga het niet doen, het zit hier voor zover ik weet niet in de buurt.
Had hier nog eigenlijk niet iets over gehoord, maar ik zag dat het ook in NL bestaat, bijvoorbeeld:
http://www.evbn.nl/do_algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen hoorde ik op tv dat ze soms nog wel eens een middel geven om de hond te laten ontspannen.
Je gaat dan 4-6 keer per jaar bloed afstaan.
Ik vind dit best wel veel omdat je hond dan misschien ook een roesje krijgt en dat kan nooit gezond zijn.
Aan de andere kant kan je er veel dierenlevens mee redden!
Hoe denken jullie hierover?
Ik ga het niet doen, het zit hier voor zover ik weet niet in de buurt.
-
Leane
Re: Is jullie hond bloeddonor?
Paco en Spyro hebben jaren bloed gegeven. Nu zijn ze er niet meer en de honden die ik nu heb vind ik er niet geschikt voor. Er werd geen roesje of niks gegeven ze moesten gewoon rustig blijven liggen.
-
Fin
- Zeer actief
Ik zou wel bereid zijn om het lokaal te doen op afroep van de dierenarts maar niet op deze manier en zeker niet meerdere keren per jaar.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... bloeddonor" onclick="window.open(this.href);return false;

Fenneke en Baloe

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Mijn eerste hond, Laddie, heeft 2 keer bloed gegeven bij de DA, de eerste keer puur bij toeval, ik zat met hem in de wachtkamer en toen werd er een zwaargewonde herder binnen gebracht, was een serieus bloedbad, toen mij gevraagd werd of ze bloed van Lad mochten tappen heb ik van schrik ja gezegd hahaahah, hij deed het echt keurig, de tweede keer was een tijd later, toen belde de DA met dezelfde vraag omdat het de eerste keer ook zo goed ging, dus ook weer ja gezegd
-
Inc
Oops, dacht ik een onderwerp te hebben gevonden waar nog geen topic over is! Sorry
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik weet het niet. Het is voor mij een beetje dubbel.
Aan de ene kant vind ik het hartstikke goed. Ik zou ook blij zijn als Boris, wanneer hij dat nodig zou hebben, donorbloed zou kunnen krijgen van een andere hond.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat Boris sneller moe zal zijn en minder kan qua uithoudingsvermogen. Misschien een beetje overdreven hoor. Maar ik heb zelf jarenlang aan topsport gedaan en wij mochten van de coaches per sé geen bloed geven omdat je prestaties daardoor achteruit zouden gaan.
Niet dat ik met Boris met topsport bezig ben, maar ik vind het juist zo leuk dat hij zo actief is en zo veel energie heeft. En tijdens cursus zo veel uithoudingsvermogen heeft.
En als het met een roesje zou gaan zou ik het sowieso niet doen.
Aan de ene kant vind ik het hartstikke goed. Ik zou ook blij zijn als Boris, wanneer hij dat nodig zou hebben, donorbloed zou kunnen krijgen van een andere hond.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat Boris sneller moe zal zijn en minder kan qua uithoudingsvermogen. Misschien een beetje overdreven hoor. Maar ik heb zelf jarenlang aan topsport gedaan en wij mochten van de coaches per sé geen bloed geven omdat je prestaties daardoor achteruit zouden gaan.
Niet dat ik met Boris met topsport bezig ben, maar ik vind het juist zo leuk dat hij zo actief is en zo veel energie heeft. En tijdens cursus zo veel uithoudingsvermogen heeft.
En als het met een roesje zou gaan zou ik het sowieso niet doen.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dát, beste Inc, is helaas écht onmogelijkInc schreef:Oops, dacht ik een onderwerp te hebben gevonden waar nog geen topic over is! Sorry
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Samara heeft Leish dus die willen ze niet.. en Bowie kan niet stil liggen die is zo bang dus dat gaat niet lukken.. een roesje om bloedtegeven zie ik zeker niet zitten dus dat zou ik niet doen.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Zeppo is jarenlang bloeddonor geweest, deze zomer zijn laatste donatie gedaan, is bijna 10 jaar.
Ike neemt nu zijn taak over, hij gaat zelfs morgen in spoed bloed doneren voor een hond waarvan de milt weggenomen is door kanker.
Ike neemt nu zijn taak over, hij gaat zelfs morgen in spoed bloed doneren voor een hond waarvan de milt weggenomen is door kanker.