maranoa schreef:Muk schreef:Jammer dat het in België is (sorry voor de Belgen onder ons, maar ik vind België echt een verschrikkelijk land), het ziet er schitterend uit.
Mag ik vragen waarom je België verschrikkelijk vindt?
Ben geen belg , maar woon er wel. Maar ben gewoon nieuwsgierig

Mag je gerust vragen.
Ik vind België een rommelig land en de mensen niet erg vriendelijk. Natuurlijk kun je als toerist een keer een onvriendelijk persoon tegenkomen (al gebeurt ons dat gelukkig zelden), maar ik ben jarenlang naar België (zowel Vlaanderen als Wallonië) gegaan. Voor vakantiedoeleinden en ook in verband met werk en hobby. Ik ben er wel achter gekomen dat afspraak lang niet altijd afspraak is en dat men tegenover Nederlanders niet altijd even vriendelijk is (en in de andere landen waar ik kom is dat veel minder het geval). Zelfs voordat er wat is gezegd en zonder dat ik (of mijn gezelschap) mij luidruchtig, krenterig of anderszins "typisch Nederlands" gedraag. Want aan dat soort gedrag stoor ik mij ook altijd. En dat terwijl zeker Wallonië heel mooi is, zelfs de lelijke industriesteden. En de Vlaamse oude steden zijn ook mooier dan de Nederlandse steden.
En voor de duidelijkheid, Nederland vind ik ook geen mooi vakantieland, omdat dit erg rommelig is. Nederlanders zijn vrij direct en ook niet altijd klantvriendelijk (dat gaat hard achteruit hier), maar als Nederlander weet ik wel wat ik aan een andere Nederlander heb. Ja is ook echt ja en nee is nee, van zo'n duidelijkheid hou ik.
Ik ga op vakantie voor mijn rust en hou er wel van dat als je iets reserveert (hotel, restaurant of wat dan ook) dat die afspraak staat en dat men er niet onderuit probeert te komen of ineens een hogere prijs durft te vragen omdat je toerist bent.