Beste forumleden,
Vorige week woensdag is Rosa (rottweiler x labrador) gesteriliseerd. Er wordt mij geadviseerd nu goed op de voeding te lettten.
Rosa is nu 32 kilo en mag volgens het schema op de zak nu 720g per dag eten. Nu wordt mij geadviseerd om dat af te bouwen naar 2/3 hiervan dus 480g per dag. Is dit normaal voor een hond van 7 maanden?
Jullie reactie zie ik graag.
MVG Jeroen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveelheid brokken na steralisatie?
Moderator: moderatorteam
-
Jar00n
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rosa: Labrador X Rottweiler
Jill: Labrador
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Hoeveelheid brokken na steralisatie?
Wij zijn toen begonnen met een kwart minder voeren, dat was voor haar voldoende. Inmiddels krijgt ze wel weer meer, maar omdat ze meer beweging heeft, heeft ze ook meer nodig om niet te mager wordt.
Ik zal als ik jullie was dus ook beginnen met een kwart minder en dan gewoon kijken hoe ze het erop doet. Word ze te dun geef je wat meer, merk je dat ze toch nog dikker word geef je nog wat minder.
Ik zal als ik jullie was dus ook beginnen met een kwart minder en dan gewoon kijken hoe ze het erop doet. Word ze te dun geef je wat meer, merk je dat ze toch nog dikker word geef je nog wat minder.