dus vandaar maar ff een nieuw topic...
Ik dacht gisteren ff lekker met Perro te gaan fietsen....
Nou ja, het startte heel leuk...
Perro loopt keurig naast, maar ok ik fietste wat breeduit...
Oud vrouwtje achter me, "Mevrouw, mag ik u even passeren?"
Ik: "Ja, Natuurlijk" en maak wat meer ruimte voor haar.
Tijdens het passeren zegt ze nog: "Ja, ik denk ik bel maar niet, want misschien schrikt hij daarvan"
Ik: "Bedankt mevrouw, maar dat komt gelukkig wel goed."
Goedemiddag allebei en ging prima, dus ik was heerlijk in mijn hum en had echt plezier.
Passeer ik even verder op, op een wat drukkere weg een man die met zijn auto langs de kant staat.
Gaat hij plots met mij mee rennen (express), naast Perro... (op de rijbaan dus)
Perro schrok van hem en week daardoor ± een halve meter uit opzij mijn kant op...
Ik moest daardoor natuurlijk ook mee uitwijken, maar zag nog wel ff in de gauwigheid
die zelfvoldane glimlach op z'n gezicht, wat een e*kel.
Gelukkig ging het net goed.
Op dat moment reed er gelukkig geen auto naast me en reed degene die schuin achter me reed rustig,
dus die zag alles op tijd en wachtte dus even met inhalen.
Tussentijds was mijn geruststellende "Het is goed" voldoende om Perro weer meteen netjes mee te krijgen.
Ok, dat ook weer gehad, dus wat licht geirriteerd, fiets ik verder...
Ik ben ± 500m verderop waar de weg in een bocht naar links gaat en waar ook allemaal winkeltjes zitten,
komt er uit de interieurzaak, dus ook zo'n k*tkeffer geschoten...
Hup, achter Perro aan en proberen in zijn hakken te bijten...
Mens van de interieurzaak komt naar buiten, ziet het gebeuren en probeert niet eens de hond bij zich te roepen,
dus (geheel tegen mijn zin in),
dan toch maar de viswijven modus aan...
Nou met godsgratie kwam ze hem dan toch maar halen.
Voor hetzelfde geldt, gaat het finaal mis en worden we gezamenlijk aangereden...
Vervolgens ben ik bijna thuis, komt ik m'n buurmeisje van het andere pleintje tegen met hun 2 honden.
1 oude herderteef met suiker (aangelijnd) en hun jonge nieuwe herdermix los.
Ze ziet me aankomen en blijft rustig doorlopen, zonder de loslopende hond aan te lijnen.
Maakt niet uit, als ze hem maar bij zich houdt, maar Nee hoor, ook hij komt achter ons aan....
Perro speelt regelmatig met die hond, dus ja... toen moest ik Perro wel loslaten,
anders was ik op m'n "poezelige gezichie"
Had er op dat moment een auto de hoek om gekomen, dan had ik (en misschien ook Perro) dus mooi door haar de pisang geweest...
Aan mijn gezicht was duidelijk te zien, dat die niet ingesteld was op een zonnetje, maar op een donderwolk...
dus mijn gezicht sprak boekdelen,
dus lijnt hun jonge hond aan (maar er kon geen sorry vanaf...), dus ik roep Perro bij me en fiets verder...
Ben ik nog geen 50m. bij haar vandaan, laat ze hem weer los...
en Ja hoor je raadt het al...staat hij weer voor m'n neus...
Gelukkig was een bars: NEE! en GA WEG! nu genoeg om hem weg te krijgen,
maar je kan je voorstellen dat ik het wel ff heel erg gehad had....
Vanmiddag staat fietsen weer op de planning, dus ik hoop dat ik deze keer meer geluk heb....
(jeetje lang verhaal geworden, maar moest er ff uit hoor....
edit: typo + kleine aanvulling