Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een hondje...
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Op zoek naar een hondje...
Hoi!
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik dit bericht op de goede plek zet, anders hoor ik het wel!
Wij (mijn man en ik) zijn op zoek naar een hondje die bij ons gezin zou kunnen passen.
We zijn ruim anderhalf jaar getrouwd, hebben 2 konijnen een hamster en een aquarium met mooie visjes.
Al ongeveer 2 jaar roepen we tegen elkaar dat we "ooit" een hondje willen.
Eerst was dit niet praktisch omdat we allebei fulltime werkten, maar ik zit sinds een jaar thuis, en werk inmiddels als gastouder.
Dus ik ben praktisch hele dagen thuis, op boodschapjes en een wandelingetje met de kids na dan.
We hebben zelf nog geen kinderen, hopelijk komt dat wel.
Dus ja, nu is er bij ons ook echt ruimte voor een hondje.
Maar nu het probleem...
We weten niet echt wat voor soort er echt goed bij ons past.
We weten wel dat we graag een klein ras willen, en een pup.
We hebben gedacht aan een Boomer pup, maar even googlen leerde ons dat je die eigenlijk alleen maar bij broodfokkers kan krijgen. En dat willen we niet.
We hebben een paar "eisen" om het zo maar te zeggen...
- Hij of zij moet enige tijd alleen kunnen zijn (we weten dat dat oefening kost), aangezien we christelijk zijn en zondags graag naar de kerk gaan (dus zo'n anderhalf tot 2 uur weg zijn).
- Het liefst niet iedere maand of 2 maand naar de trimsalon (bij wijze van spreken).
- Moet goed met kinderen kunnen (mijn werk en kinderwens).
Waar we wel weg van zijn is het ras Cavelier King Charles Spaniel.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen om een weloverwogen keuze te maken.
Een heel verhaal, sorry daarvoor!
Groetjes,
Hillie
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik dit bericht op de goede plek zet, anders hoor ik het wel!
Wij (mijn man en ik) zijn op zoek naar een hondje die bij ons gezin zou kunnen passen.
We zijn ruim anderhalf jaar getrouwd, hebben 2 konijnen een hamster en een aquarium met mooie visjes.
Al ongeveer 2 jaar roepen we tegen elkaar dat we "ooit" een hondje willen.
Eerst was dit niet praktisch omdat we allebei fulltime werkten, maar ik zit sinds een jaar thuis, en werk inmiddels als gastouder.
Dus ik ben praktisch hele dagen thuis, op boodschapjes en een wandelingetje met de kids na dan.
We hebben zelf nog geen kinderen, hopelijk komt dat wel.
Dus ja, nu is er bij ons ook echt ruimte voor een hondje.
Maar nu het probleem...
We weten niet echt wat voor soort er echt goed bij ons past.
We weten wel dat we graag een klein ras willen, en een pup.
We hebben gedacht aan een Boomer pup, maar even googlen leerde ons dat je die eigenlijk alleen maar bij broodfokkers kan krijgen. En dat willen we niet.
We hebben een paar "eisen" om het zo maar te zeggen...
- Hij of zij moet enige tijd alleen kunnen zijn (we weten dat dat oefening kost), aangezien we christelijk zijn en zondags graag naar de kerk gaan (dus zo'n anderhalf tot 2 uur weg zijn).
- Het liefst niet iedere maand of 2 maand naar de trimsalon (bij wijze van spreken).
- Moet goed met kinderen kunnen (mijn werk en kinderwens).
Waar we wel weg van zijn is het ras Cavelier King Charles Spaniel.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen om een weloverwogen keuze te maken.
Een heel verhaal, sorry daarvoor!
Groetjes,
Hillie

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Op zoek naar een hondje...
Er zijn heel veel rassen die voldoen aan je eisen.
Wat zoek je verder in een hond ? Wat voor karakter vind je leuk en wat niet ? Wat wil je met de hond doen ?
Wat zoek je verder in een hond ? Wat voor karakter vind je leuk en wat niet ? Wat wil je met de hond doen ?
- Maxine
- Zeer actief
Een cavalier lijkt me op het eerste zicht wel een goede keuze hoor.
Maar zelf ken ik niet veel van het ras, dus kan ik je jammer genoeg niet verder helpen.
Wel kan ik je weten te zeggen dat Cavaliers een hele waslijst met erfelijke aandoeningen met zich mee sleuren. Wel belangrijk om ook hier wat meer uitleg over te winnen.
Veel succes nog!
Maar zelf ken ik niet veel van het ras, dus kan ik je jammer genoeg niet verder helpen.
Wel kan ik je weten te zeggen dat Cavaliers een hele waslijst met erfelijke aandoeningen met zich mee sleuren. Wel belangrijk om ook hier wat meer uitleg over te winnen.
Veel succes nog!

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
wat ook in mij opkwam.. als je gastouder bent, dan komen er kinderen bij jou aan huis he?
Het is dan belangrijk dat je je realiseert dat je die kinderen en de hond NOOIT nog niet voor 1 seconde alleen mag laten. Hoe ga je dat in de praktijk oplossen? Als er meerdere kindjes zijn en je moet met 1 kindje gaan plassen moet de hond of met jou mee gaan plassen
of eerst in een andere ruimte.
Zeker als het nog een pup is lijkt me dat lastig in te passen, juist omdat het je eigen kinderen niet zijn.
Die kinderen moet je beslist ook mede "opvoeden" en dus leren wat ze wel en niet met "Fikkie' mogen doen.
Zouden ouders protesteren?
En wat als zowel kindje als pup aangeven NU te moeten plassen.. wat dan?
Ik weet dat ik nu met een lijstje praktische vragen/bezwaren kom, maar juist bij kinderopvang lijkt me dat WEL belangrijk; je moet de veiligheid van die kindjes ten alle tijde kunnen garanderen naar die ouders toe.
Dat je ook naar eigen kinderen een verantwoordelijkheid hebt lijkt me duidelijk, maar in deze situatie kan er een heel andere vorm van "verantwoordelijkheid" / aansprakelijkheid van komen. Iets om zeer goed te overwegen....
Op basis van de info die jij geeft stel ik deze vragen. Niet om het je af te raden een hondje te nemen, maar wel om je heel goed ook deze "negatieve" kant te laten zien.
Suzanne
wat ook in mij opkwam.. als je gastouder bent, dan komen er kinderen bij jou aan huis he?
Het is dan belangrijk dat je je realiseert dat je die kinderen en de hond NOOIT nog niet voor 1 seconde alleen mag laten. Hoe ga je dat in de praktijk oplossen? Als er meerdere kindjes zijn en je moet met 1 kindje gaan plassen moet de hond of met jou mee gaan plassen
Zeker als het nog een pup is lijkt me dat lastig in te passen, juist omdat het je eigen kinderen niet zijn.
Die kinderen moet je beslist ook mede "opvoeden" en dus leren wat ze wel en niet met "Fikkie' mogen doen.
Zouden ouders protesteren?
En wat als zowel kindje als pup aangeven NU te moeten plassen.. wat dan?
Ik weet dat ik nu met een lijstje praktische vragen/bezwaren kom, maar juist bij kinderopvang lijkt me dat WEL belangrijk; je moet de veiligheid van die kindjes ten alle tijde kunnen garanderen naar die ouders toe.
Dat je ook naar eigen kinderen een verantwoordelijkheid hebt lijkt me duidelijk, maar in deze situatie kan er een heel andere vorm van "verantwoordelijkheid" / aansprakelijkheid van komen. Iets om zeer goed te overwegen....
Op basis van de info die jij geeft stel ik deze vragen. Niet om het je af te raden een hondje te nemen, maar wel om je heel goed ook deze "negatieve" kant te laten zien.
Suzanne
- HillieS
- Zeer actief
Haha, goede vragen! Vergeten erbij te zetten.
Het kan soms zijn dat ik niet helemaal goed uitleg wat ik bedoel, vraag dan gerust even verder, dat werkt bij mij meestal wel...
Qua karakter vinden we het belangrijk dat het een niet al te drukke hond is.
We dachten ook een tijdje bijvoorbeeld aan een jack russel, maar daarover lazen we dat het een grote hond in een klein lijfje is. Een rustige hond die niet de hele boel bij elkaar blaft en rustig is spreek ons meer aan.
Aanhankelijkheid denk ik ook wel.
We willen niet met de hond gaan showen ofzo, daar hebben we allebei geen behoefte aan.
Ik zoek in een hond dat het mijn kameraad is, maar tegelijk ook wel echt mijn huisdier, dus dat ik, en mijn man natuurlijk, maar dat geld voor alles) wel echt de baas ben. Puppytraining is dus ook wel echt de planning.
Het lijkt me erg fijn als ik lekker een eindje met de hond kan lopen of eventueel fietsen, als dat voor het soort kan.
Zo ongeveer denk ik.
Het kan soms zijn dat ik niet helemaal goed uitleg wat ik bedoel, vraag dan gerust even verder, dat werkt bij mij meestal wel...
Qua karakter vinden we het belangrijk dat het een niet al te drukke hond is.
We dachten ook een tijdje bijvoorbeeld aan een jack russel, maar daarover lazen we dat het een grote hond in een klein lijfje is. Een rustige hond die niet de hele boel bij elkaar blaft en rustig is spreek ons meer aan.
Aanhankelijkheid denk ik ook wel.
We willen niet met de hond gaan showen ofzo, daar hebben we allebei geen behoefte aan.
Ik zoek in een hond dat het mijn kameraad is, maar tegelijk ook wel echt mijn huisdier, dus dat ik, en mijn man natuurlijk, maar dat geld voor alles) wel echt de baas ben. Puppytraining is dus ook wel echt de planning.
Het lijkt me erg fijn als ik lekker een eindje met de hond kan lopen of eventueel fietsen, als dat voor het soort kan.
Zo ongeveer denk ik.

- HillieS
- Zeer actief
Het is inderdaad van belang hoe ik dat ga inpassen, de oppaskinderen en de pup, maar daar ga ik zeker over nadenken!
Ze komen trouwens inderdaad bij mij thuis.
Ze komen trouwens inderdaad bij mij thuis.

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Cavalier klinkt idd wel een geschikte kandidaat, maar idd opletten met alle erfelijke afwijkingen.
De hond en de kinderen niet alleen laten lijkt mij minder een probleem, als je zelf even bvb naar de WC moet of eten koken zodat je geen toezicht kan houden kan het hondje toch in eigen veilige bench?
Andere rassen die mij zo binnen schieten zijn de mopshond en een franse bulldog (mits een platte gezicht geen bezwaar is), een smoushond (houdt van wandelen en fietsen en kan meestal heel goed met kinderen), een king charles-speniel (familie van cavalier).
De hond en de kinderen niet alleen laten lijkt mij minder een probleem, als je zelf even bvb naar de WC moet of eten koken zodat je geen toezicht kan houden kan het hondje toch in eigen veilige bench?
Andere rassen die mij zo binnen schieten zijn de mopshond en een franse bulldog (mits een platte gezicht geen bezwaar is), een smoushond (houdt van wandelen en fietsen en kan meestal heel goed met kinderen), een king charles-speniel (familie van cavalier).
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn schoonzus heeft 2 Cavelier King Charles, en ook kinderoppas aan huis. En het gaat prima!!! Het zijn voorbeeldig opgevoede honden waar de kinderen gek mee zijn.
Laatst gewijzigd door goud op 16 sep 2010 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou voor een leuke hond met een gouden hartje uit het asiel gaan.
Puppies zijn altijd leuk maar die kunnen ook iets meemaken waardoor ze lastiger worden. Soms zitten in het asiel gewoon de liefste en makkelijkste hondjes ter adoptie.
En als je graag een ras wil dan kan je inderdaad eens bij de Cavalier kijken. Besef wel dat deze hondjes niet altijd even gezond zijn. Dus je zal een serieuze fokker moeten zoeken die daar op wil letten. Een golden retriever uit het asiel vind ik een hele goede keuze als je wat van honden af weet en de hond op waarde kan schatten ter plekke. Die zijn wat steviger voor de kinderen. Maar een Cavalier is in mijn ogen ook een hele goede keuze. Ik heb er laatst nog een gezien. Hartstikke doof maar o zoo lief met de kinderen daar. En hij was alleen op bezoek dus was niet eens kinderen gewend. Schatje was dat.
En als je graag een ras wil dan kan je inderdaad eens bij de Cavalier kijken. Besef wel dat deze hondjes niet altijd even gezond zijn. Dus je zal een serieuze fokker moeten zoeken die daar op wil letten. Een golden retriever uit het asiel vind ik een hele goede keuze als je wat van honden af weet en de hond op waarde kan schatten ter plekke. Die zijn wat steviger voor de kinderen. Maar een Cavalier is in mijn ogen ook een hele goede keuze. Ik heb er laatst nog een gezien. Hartstikke doof maar o zoo lief met de kinderen daar. En hij was alleen op bezoek dus was niet eens kinderen gewend. Schatje was dat.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je zou eens kunnen kijken naar een Hollandse Smoushond. Ze moeten wel 2x per jaar geplukt worden, maar zijn (volgens mij?) redelijk vrij van genetische problemen.

Het karakter van de Smous is vrolijk en vriendelijk. Hij is niet vechtlustig en daarom ook geschikt om bij andere honden gehouden te worden. Hij is gewoonlijk zacht van aard, levendig, speels en zeer aanhankelijk. Hij moet als elke hond consequent worden opgevoed, maar nooit hardhandig; het enige dat u daarmee zou bereiken is een handschuwe hond. Met prijzen en belonen bereikt u meer. Smousjes zijn met zachtheid uitstekend op te voeden tot gemakkelijke gezinshonden.
bron : http://www.hondencentrum.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Het karakter van de Smous is vrolijk en vriendelijk. Hij is niet vechtlustig en daarom ook geschikt om bij andere honden gehouden te worden. Hij is gewoonlijk zacht van aard, levendig, speels en zeer aanhankelijk. Hij moet als elke hond consequent worden opgevoed, maar nooit hardhandig; het enige dat u daarmee zou bereiken is een handschuwe hond. Met prijzen en belonen bereikt u meer. Smousjes zijn met zachtheid uitstekend op te voeden tot gemakkelijke gezinshonden.
bron : http://www.hondencentrum.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Ik zou in jou geval toch kiezen voor een oudere hond geloof ik. Een goede kennis van mij is ook gastouder en heeft sinds kort een pup. Die moet er regelmatig uit en dan moet ze de kinderen even alleen laten. Want tegen de tijd dat de kinderen zijn aangekleed en klaar zijn om naar het stukje gras te lopen heeft de pup al in huis geplast en ben je langer bezig met aan en uitkleden dan dat ze buiten is. Voor langere wandelingen kan het natuurlijk wel.
De asiels zitten vol met leuke kleine hondjes. En de honden zijn je zo dankbaar.
Heel veel succes met je zoektocht.
De asiels zitten vol met leuke kleine hondjes. En de honden zijn je zo dankbaar.
Heel veel succes met je zoektocht.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik zou ook een asielhond nemen.
Heb Jules ook uit het asiel en die vind iedereen leuk, kinderen is ze gek op. Hele sociale, lieve hond.
Zitten zat leuke honden die door omstandigheden in het asiel terecht zijn gekomen.
Heb Jules ook uit het asiel en die vind iedereen leuk, kinderen is ze gek op. Hele sociale, lieve hond.
Zitten zat leuke honden die door omstandigheden in het asiel terecht zijn gekomen.

-
29996D
Ja, ik raad je ook een asielhond aan. Dan weet je meteen wat je in huis haalt, heb je het 'probleem' pup en kind niet, en er is weer een hond met een goed plekje.
- gabje32
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): King Charles Cavalier Spaniel
http://www.cavalierservices.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mevrouw in Capelle a/d IJssel, die cavaliertjes opvangt voor bijv. vakantie-opvang maar ook bemiddelt tussen eigenaren die hun cavaliertjes moeten of willen herplaatsen.
Ze heeft regelmatig cavaliertjes, die herplaatst moeten worden. Ik zou bij deze dame zeker mijn licht opsteken.
Wij hebben zelf ook een cavaliertje van 1,5 jaar oud inmiddels. Zalig beestje en iedereen is dol op haar.
Wij trainen veel met haar en dit gaat ook allemaal prima. Gek op kinderen. Ideaal en heel zachtaardig gezinshondje. Maar ja, net zoals andere pups heeft ook een cavaliertje een consequente opvoeding nodig waar je zeker de 1e maanden heel veel tijd in moet stoppen.
Ons cavaliertje heeft zich enorm aan ons gehecht (ze loopt mij bijv. de hele dag na in huis) en dit is iets waar wij wel rekening mee moeten houden. Ik hoor het van meer cavaliertjes.
Ga je toch voor een pup, zoek dan een fokker die de ouderdieren screent op diverse erfelijke aandoeningen.
Hier kun je meer informatie lezen http://www.cavalierclub.nl/index.php?op ... &Itemid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en wil je meer weten pb mij dan even !
Mevrouw in Capelle a/d IJssel, die cavaliertjes opvangt voor bijv. vakantie-opvang maar ook bemiddelt tussen eigenaren die hun cavaliertjes moeten of willen herplaatsen.
Ze heeft regelmatig cavaliertjes, die herplaatst moeten worden. Ik zou bij deze dame zeker mijn licht opsteken.
Wij hebben zelf ook een cavaliertje van 1,5 jaar oud inmiddels. Zalig beestje en iedereen is dol op haar.
Wij trainen veel met haar en dit gaat ook allemaal prima. Gek op kinderen. Ideaal en heel zachtaardig gezinshondje. Maar ja, net zoals andere pups heeft ook een cavaliertje een consequente opvoeding nodig waar je zeker de 1e maanden heel veel tijd in moet stoppen.
Ons cavaliertje heeft zich enorm aan ons gehecht (ze loopt mij bijv. de hele dag na in huis) en dit is iets waar wij wel rekening mee moeten houden. Ik hoor het van meer cavaliertjes.
Ga je toch voor een pup, zoek dan een fokker die de ouderdieren screent op diverse erfelijke aandoeningen.
Hier kun je meer informatie lezen http://www.cavalierclub.nl/index.php?op ... &Itemid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en wil je meer weten pb mij dan even !
groetjes, Gabrielle

Je moet niet alles lezen, wat je gelooft....

Je moet niet alles lezen, wat je gelooft....
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
In het asiel Vetas (België) zit een Cavalier King Charles Spaniel genaamd King te wachten op een nieuw baasje. Hij is 6 jaar oud, dus nog heel wat jaartjes te gaan:

En in Eindhoven zit deze mooie dame te wachten. Zij heet Chinda en is ook 6 jaar oud:

Beiden kunnen met kleine kinderen.
En in Eindhoven zit deze mooie dame te wachten. Zij heet Chinda en is ook 6 jaar oud:

Beiden kunnen met kleine kinderen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Een cavelier zou volgens mij een heel geschikt hondje kunnen zijn. De gezondheidsprobleem zijn binnen dit ras wel een aandachtspunt!
Verder zijn er al andere mogelijk passende rassen genoemd.
Je zou daarnaast ook kunnen denken aan het markiesje, de engelse cocker spaniel en mogelijk de welsh springer spaniel. Ik weet niet of deze twee laatste rassen te actief zijn?
De hollandse smous is ook een leuk ras. De wachttijd daarvoor is erg lang (een jaar voor een reu, kan oplopen tot 3 jaar voor een teefje) en je hebt daarnaast te maken met een fokverplichting.
Verder is er natuurlijk de vraag, zoek je een pup of een volwassen hond?
Verder zijn er al andere mogelijk passende rassen genoemd.
Je zou daarnaast ook kunnen denken aan het markiesje, de engelse cocker spaniel en mogelijk de welsh springer spaniel. Ik weet niet of deze twee laatste rassen te actief zijn?
De hollandse smous is ook een leuk ras. De wachttijd daarvoor is erg lang (een jaar voor een reu, kan oplopen tot 3 jaar voor een teefje) en je hebt daarnaast te maken met een fokverplichting.
Verder is er natuurlijk de vraag, zoek je een pup of een volwassen hond?
- Moos
- Zeer actief
Ik denk ook dat best veel rassen wel zouden passen. Bij de Cavalier zou ik wel eerst me heel erg verdiepen in de gezondheidsproblemen binnen het ras. Ik vind het ook ontzettend leuke hondjes, maar zou het niet aandurven vanwege o.a hartproblemen en syringomyelia. Maar ik weet niet of je dat risico ook heel erg minimaal kan maken door bepaalde lijnen/fokkers te kiezen.
Een pup is wel heel veel werk hoor, verkijk je daar niet op. Zeker de eerste weken heb je er eigenlijk gewoon een baby bij, maar dan eentje die in huis plast ook nog eens
In combinatie met oppaskindjes, waarvan de ouders jou toch betalen om je volle aandacht aan hun kinderen te kunnen geven, weet ik niet zo goed wat ik daarvan vind
De eerste puppentijd kan je namelijk gewoon niet alle aandacht aan de kindjes geven zoals je dat normaal doet. Dat is niet erg als het je eigen kinderen zijn, dan moet je dat zelf weten. Maar als je betaald wordt om met andermans kinderen bezig te zijn vind ik het wel net even anders worden. Tenzij de ouders in kwestie het geen probleem vinden natuurlijk, en het juist leuk vinden dat hun kind zo op kan groeien met een hondje. Maar ik zou dat wel eerst in overleg gooien persoonlijk.
Een pup is wel heel veel werk hoor, verkijk je daar niet op. Zeker de eerste weken heb je er eigenlijk gewoon een baby bij, maar dan eentje die in huis plast ook nog eens

- HillieS
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de vele reacties!!
We zijn even aan het kijken wat we precies willen.
De oppaskindertjes groeien nu ook op met huisdieren, en de ouders vinden dat ook wel belangrijk.
Maar ik ga het zeker bij hen in de groep gooien!
Op zich lijkt een asielhondje wel een goed idee, maar mijn man wil perse een pup.
De gezondheidsproblemen van een Cavalier zijn er inderdaad nogal wat!
Groetjes,
Hillie
De oppaskindertjes groeien nu ook op met huisdieren, en de ouders vinden dat ook wel belangrijk.
Op zich lijkt een asielhondje wel een goed idee, maar mijn man wil perse een pup.
Groetjes,
Hillie

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Ja, maar jij bent degene die de hele dag de combinatie van oppaskinderen en pup moet zien te handelenHillieS schreef:Bedankt allemaal voor de vele reacties!!
Groetjes,
Hillie
Maar waarom wil je man perse een pup? Wat is zijn argument daarvoor? Want vaak gaat het om vooroordelen t.o.v. herplaats- of asielhonden. En die zijn meestal niet terecht, want er zitten zat honden op een nieuw huis te wachten die geen enkel probleem hebben, behalve dat ze een eigen huis missen. Ook een herplaatser kun je bijvoorbeeld nog prima nieuwe dingen leren.
Eén van de voordelen van een asielhond/herplaatser is dat je de gezondheid van de hond veel beter kunt beoordelen. Veel erfelijke aandoendingen bij diverse rassen komen pas aan het licht als de hond 1 jaar of ouder is. Bij een volwassen hond heb je daar dus al meer zicht op.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Er zitten ook jonge honden in het asiel hoor..Jules zat met 4,5 maand al in het asiel.