Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toen liep freggel los

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Gajes

En toen liep freggel los

Ongelezen bericht door Gajes »

Dacht een leuk onder komen te hebben voor freggel maar ff vergeten dat hij al lekker hoog kan jumpen :)
Dus hoorde 1 van de honden vanmorgen een "waarchuwings"blaf geven.
Dus ik met me slaperige kop het zla toch niet??? Ik naar benee woonkamer in kijk naar links nee geen freggel in zijn verblijf, lag hij prinsheerlijk op de bank.
Dus vanmorgen maar om een andere ren gegaan.
Want een standaard konijnenhok vind ik niks voor een vlaam en sowieso niks voor konijnen ze moeten de ruimte hebben :)
oud :)
Afbeelding
nieuw
Afbeelding
Afbeelding
Ik lig lekker hoor
Afbeelding
wil het alleen hier en daar nog een beetje aankleden iets van ene bijzet tafeltje of iets derglijks erin waar de kleine hondenmand op kan daar ligt hij nl ook graag in maar nu geen plek voor heeft ie geen loopruimte meer :)
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: En toen liep freggel los

Ongelezen bericht door MJ »

De freggel zit er mooi bij ! :ok:

Zou nijn niet , wanneer je een tafeltje erin zet, er alsnog over kunnen jumpen ?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hij voelt zich best op zijn gemak!
Gajes

MJ schreef:De freggel zit er mooi bij ! :ok:

Zou nijn niet , wanneer je een tafeltje erin zet, er alsnog over kunnen jumpen ?
Nee als ik het linksachter in de hoek zet dan hoop ik het toch niet zeg :D :D
Gajes

LéonieHonden schreef:Hij voelt zich best op zijn gemak!
Hij was al; vanaf dag 1 binnen een half uur op zijn gemak.
gelijk lekker eten en s'avonds had hij al praatjes en liep aan de tralie's te trekken van errrrrrrrruiiit ik wil errrrruiitttt :D :D
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ja, als je hem Babs als voorbeeld voorhoudt, wat wil je dan? :mrgreen:
Gajes

christo schreef:Ja, als je hem Babs als voorbeeld voorhoudt, wat wil je dan? :mrgreen:
:oohja: :oohja: dat is het naturuurlijk :D :D :D
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Denk dat Freggel een konijnenvriendinnetje wel leuk zal vinden.

Een konijn vind het nl niet leuk om alleen te zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gajes

** Angela ** schreef:Denk dat Freggel een konijnenvriendinnetje wel leuk zal vinden.

Niet alle konijnen zijn het zelfde en vlaamse reuzen en franse hangoren staan erom bekend dat je die ook makelijk alleen kan houden.
Mits ze aandacht genoeg krijgen.
Freggel loopt vaak en lang genoeg los en komt heerlijk bij je op de bank ligen.
Hij vind de honden ook geweldig en andersom ook dus daar ligt ie af en toe ook bij.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

haha die Freggel heeft het prima voor elkaar zo :ok:
Ik heb mijn konijn wel in een kooi gehad binnen vroeger, en dat deurtje stond eigenlijk ook altijd open.. die had pa zijn stoel toegeeigend liep lekker buiten in de tuin te rennen dan weer eens wat eten in de kooi om zich daarna weer prinsheerlijk op de stoel te nestelen.. ondanks het gemis van andere konijntjes is hij 13 geworden..
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

DutchCelts schreef:
** Angela ** schreef:Denk dat Freggel een konijnenvriendinnetje wel leuk zal vinden.

Niet alle konijnen zijn het zelfde en vlaamse reuzen en franse hangoren staan erom bekend dat je die ook makelijk alleen kan houden.
Waar heb je die onzin vandaan ?
Gajes

shanty schreef:
DutchCelts schreef:

Waar heb je die onzin vandaan ?
ervaring van andere en mezelf mits met genoeg aandacht dus niet 24/7 in een hok gedouwd.
maar lekker los lopend en alles er op en eraan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ziet er heel gezellig uit. :ok:

Maar even iets voor de mensen die zeggen dat een konijn niet alleen kan. Dat geloof ik meteen maar wat ga je dan bij een mannetjeskonijn zetten? Ander mannetje? Volgens mij kan dat niet. Vrouwtje? Dat lijkt mij ook geen strak plan. Volgens mij moet je je konijn dan al meteen castreren anders heb je 7 konijnen.

Dus mannetjeskonijnen zitten toch altijd alleen? :denken: Of is het echt regel dat als je een mannetjeskonijn hebt van 5 weken dat je die meteen castreert en dan een vrouwtje erbij moet zetten? Dat is mij eerlijk gezegd een beetje teveel allemaal. Ik had vroeger 2 vrouwtjes maar die maakten ruzie. Alleen los in de tuin waren ze wel redelijk samen. Daarna hadden we 1 mannetje los in huis en daarna weer 1 mannetje los in de tuin. Want er kon niks bij dus. :denken:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mannetjes kunnen ook samen hoor. Maar dan moet er wel een klik zijn.

Ik heb zelf 14 konijnen gehad, verdeeld in groepen van 2

In de ene groep zaten 3 mannen, in de andere 2.
Ging harstikke goed, maar ze hadden dan ook wel de ruimte en konden elkaar ontlopen als ze dat wilden.
Maar vaak lagen de heren gewoon gezellie bij elkaar.

De vrouwtjes onderling waren vaak de grootste krengen, heb er een gehad die als ze er eentje niet leuk vond er gewoon letterlijk de gaten in beet.

De mannen bleven trouwens tot 4 mnd appart en toen heb ik ze laten castreren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik bedoelde eigenlijk als ze niet gecastreerd zijn. Want dan kunnen mannetjes toch niet samen?
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Toch vind ik het ook moeilijk hoor.
Ik heb hier van de dierenwinkel een konijn gekregen
Mannetje was een week of 12 (?) had al in 2 dierenwinkels gezeten ( allebei van dezelfde eigenaar) en het konijntje werd dus door alle andere konijntjes in de tijd ervoor het hele hok doorgejaagd en ze vochten hem de tent uit. Ze zitten daar vrij ruim ( zover je van dierenwinkel ruim kan spreken dan maar niet met z'n 10-en in 1 hok iig) en ze hadden hem bij verschillende konijntjes ingezet gehad. Allemaal jong spul en allemaal vraten ze op. :(
Hij deed ook niets terug zeiden ze bij de dierenwinkel.
Op een gegeven moment hebben ze hem eruit gehaald en in het magazijn gezet omdat het gewoon weg niet meer kon.
Toen kreeg ik de vraag of ik hem niet mee wilde nemen. Nou ja....gedaan dus.
Ik heb hem bij mijn laatste caviameisje ingezet. Zij heeft altijd bij 5 caviaatjes gezeten en 2 konijnen die allen overleden zijn , alleen wilde ik het het knaagdieren gebeuren wat afbouwen daarom geen nieuw caviameisje meer gehaald.
Toen Joris elke keer op haar wilde rijden heb ik hem gecastreerd. :ugh:
Die twee zijn heel lief voor elkaar maar toch bekruipt mij het gevoel dat ik aan konijnenmishandeling doe.
Maar aan de andere kant durf ik ook niets bij hem te zetten omdat hij als klein nijntje al zo'n verschrikkelijke reactie op riep bij de andere kleine konijntjes.
Hij oogt blij, maakt gekke bokkesprongen, staat te neuzen net de honden en katten en eet en drinkt goed.
Er zal misschien wel wat met hem zijn wat die reactie oproept maar wat ? Geen idee. :U:
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vivian »

Mijn konijn is ook alleen. Ik kan er donder op zeggen dat mevrouw geen ander konijn dult. Die wil alle aandacht voor zichzelf :mrgreen: .
Maar je hebt een mooi verblijf!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MJ schreef:Toch vind ik het ook moeilijk hoor.
Ik heb hier van de dierenwinkel een konijn gekregen
Mannetje was een week of 12 (?) had al in 2 dierenwinkels gezeten ( allebei van dezelfde eigenaar) en het konijntje werd dus door alle andere konijntjes in de tijd ervoor het hele hok doorgejaagd en ze vochten hem de tent uit. Ze zitten daar vrij ruim ( zover je van dierenwinkel ruim kan spreken dan maar niet met z'n 10-en in 1 hok iig) en ze hadden hem bij verschillende konijntjes ingezet gehad. Allemaal jong spul en allemaal vraten ze op. :(
Hij deed ook niets terug zeiden ze bij de dierenwinkel.
Op een gegeven moment hebben ze hem eruit gehaald en in het magazijn gezet omdat het gewoon weg niet meer kon.
Toen kreeg ik de vraag of ik hem niet mee wilde nemen. Nou ja....gedaan dus.
Ik heb hem bij mijn laatste caviameisje ingezet. Zij heeft altijd bij 5 caviaatjes gezeten en 2 konijnen die allen overleden zijn , alleen wilde ik het het knaagdieren gebeuren wat afbouwen daarom geen nieuw caviameisje meer gehaald.
Toen Joris elke keer op haar wilde rijden heb ik hem gecastreerd. :ugh:
Die twee zijn heel lief voor elkaar maar toch bekruipt mij het gevoel dat ik aan konijnenmishandeling doe.
Maar aan de andere kant durf ik ook niets bij hem te zetten omdat hij als klein nijntje al zo'n verschrikkelijke reactie op riep bij de andere kleine konijntjes.
Hij oogt blij, maakt gekke bokkesprongen, staat te neuzen net de honden en katten en eet en drinkt goed.
Er zal misschien wel wat met hem zijn wat die reactie oproept maar wat ? Geen idee. :U:
Wij zijn destijds met ons konijn naar een konijnenopvang gereden.
Daar hebben we een konijn uitgezocht en die hebben we in een grote ren bij elkaar gezet.
De mevrouw van de opvang zat er bovenop voor het geval het mis zou gaan.
Het ging mis bij de eerste voedster. Zij wilde rijden op hem en hij krijste de hele boel bij elkaar....snel uit elkaar.
Ander konijn uitgezocht, en dat ging prima.
Dus die namen we mee.

Zo adviseren ze het ook op diverse konijnensites; laten koppelen bij een opvang.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

MARC_S schreef:Ik bedoelde eigenlijk als ze niet gecastreerd zijn. Want dan kunnen mannetjes toch niet samen?
Nee rammen kunnen inderdaad niet samen. Als ze volwassen worden dan wordt dat voor 98% zeker vechten. Ik heb hier al veel rammen binnengekregen met bijtwonden omdat ze bij een andere ram zaten. Ik heb 1 keer 2 gecastreerde rammen hier gehad die al 3 jaar bij elkaar zaten wat goed ging. Die heb ik ook weer samen geplaatst, maar verder doe ik dat nooit.

De beste combinatie is een gecastreerde ram en een voedster inderdaad. De rammetjes kun je laten castreren als de balletjes ingedaald zijn en dat is zo rond de 12-14 weken. De voedsters worden met een week of 15 a 16 vruchtbaar dus als de ram met 14 weken wordt gecastreerd kunnen ze bij elkaar blijven. De ram is na de castratie nog 2 weken vruchtbaar. Ik laat altijd alle rammen castreren voordat ze herplaatst worden.

Ik heb hier momenteel 6 jonge "reusjes" in de opvang.Het waren er 9 en er zijne r al drie geplaatst. Ze zijn niet raszuiver, maar hebben wel de groeicurve van een Vlaamse Reus. Dus ze worden ongeveer zo groot. Het zijn nu nog 2 gecastreerde rammen (die met 12 weken gecastreerd zijn) en 4 voedsters. Ze zijn vandaag precies 4 maanden dus groeien nog eventjes door.

Dar Vlaamse Reuzen of Franse Hangoren goed alleen kunnen is niet zo. Ze hebben net als andere konijnen een soortgenootje om zich heen nodig.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”