Toch vind ik het ook moeilijk hoor.
Ik heb hier van de dierenwinkel een konijn
gekregen
Mannetje was een week of 12 (?) had al in 2 dierenwinkels gezeten ( allebei van dezelfde eigenaar) en het konijntje werd dus door alle andere konijntjes in de tijd ervoor het hele hok doorgejaagd en ze vochten hem de tent uit. Ze zitten daar vrij ruim ( zover je van dierenwinkel ruim kan spreken dan maar niet met z'n 10-en in 1 hok iig) en ze hadden hem bij verschillende konijntjes ingezet gehad. Allemaal jong spul en allemaal vraten ze op.
Hij deed ook niets terug zeiden ze bij de dierenwinkel.
Op een gegeven moment hebben ze hem eruit gehaald en in het magazijn gezet omdat het gewoon weg niet meer kon.
Toen kreeg ik de vraag of ik hem niet mee wilde nemen. Nou ja....gedaan dus.
Ik heb hem bij mijn laatste caviameisje ingezet. Zij heeft altijd bij 5 caviaatjes gezeten en 2 konijnen die allen overleden zijn , alleen wilde ik het het knaagdieren gebeuren wat afbouwen daarom geen nieuw caviameisje meer gehaald.
Toen Joris elke keer op haar wilde rijden heb ik hem gecastreerd.
Die twee zijn heel lief voor elkaar maar toch bekruipt mij het gevoel dat ik aan konijnenmishandeling doe.
Maar aan de andere kant durf ik ook niets bij hem te zetten omdat hij als klein nijntje al zo'n verschrikkelijke reactie op riep bij de andere kleine konijntjes.
Hij oogt blij, maakt gekke bokkesprongen, staat te neuzen net de honden en katten en eet en drinkt goed.
Er zal misschien wel wat met hem zijn wat die reactie oproept maar wat ? Geen idee.