Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onveilig losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Onveilig losloopgebied

Ongelezen bericht door Crista »

Het is fijn om een beetje achteraf en rustig te wonen, maar ondanks de ruimte hier is het niet altijd even fijn voor de honden :ugh: Een half jaar geleden heb ik een discussie gehad met de jachtopziener, van hem mocht ik Mitch alleen nog maar langs de weg loslaten.. nu rij ik braaf met de auto (5 min.) naar een mini losloopveldje hier in de buurt maar daar denken ze dus absoluut niet na over veiligheid!

Vanavond gingen mijn zusje en ik met Mitch en Guus naar het losloopveldje, dit is bij een recreatiegebied (de Gouden ham in Appeltern). Hieronder een plaatje van Google earth met het losloopveldje in rood:

Afbeelding

Het pad wat naar het losloopveldje gaat is in het weekend overdag vrij druk met fietsers maar s'avonds laten we de honden daar ook al los. Vanaf dat pad kunnen de honden ook bij het water en daar kunnen ze er makkelijk in lopen en zwemmen. Op het losloopveldje heeft de gemeente iets beters bedacht :oeps: Hier kunnen de honden het water niet in en ipv. een hek, hebben ze de waterkant daar met houten palen heel hoog gemaakt... als de honden daar nu rennen en per ongeluk in het water vallen, komen ze er niet meer uit!! Helaas hebben we vanavond zelf voor dit probleem gestaan, Mitch gleed uit en plonsde in het water. Hij was ten eerste helemaal in paniek omdat hij niet van water houdt en ten tweede kon hij er niet uit! Hij stond op zijn achterpoten, helemaal recht en kon net met zijn voorpoten bij de rand van het gras komen. Mijn zusje had de makkelijkste broek aan en is in het water gegaan om Mitch omhoog te tillen zodat ik hem aan kon pakken. Het is daar gelukkig niet heel erg diep, als je staat komt het water tot je broekriem.. maar de kant is zo hoog dat ik zelfs mijn zusje weer uit het water moest trekken!

Dit is een foto gemaakt vanaf het veldje, je ziet hier de waterkant een beetje. Aan de overkant van het water zie je het strand voor de mensen (honden verboden).

Afbeelding

Het ergste van dit verhaal is dat ik al verschillende keren een mail naar de gemeente verstuurd heb over losloopgebieden bij ons in de buurt, ik wilde ze zelfs met allerlei plannen helpen! Het enige wat ik thuisgestuurd kreeg was een folder met de hondenvoorzieningen in Appeltern.. nou, er zijn wel 2 hele poepbakken in het dorp en dat is het!! Hierna heb ik nog 3 keer een mail gestuurd (naar verschillende mensen bij de gemeente) en geen antwoord meer gekregen. Ik begrijp dat ze niet overal losloopgebieden kunnen maken, maar zorg er in ieder geval voor dat het ene miniveldje wat je aanbiedt wel veilig is!! Nu heb ik er echt genoeg van en wil ik het anders aanpakken.. via de krant wil ik het eerst proberen. Morgen ga ik foto's maken van het veldje en een goed verhaal schrijven. Als iemand tips heeft, heel graag :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Re: Onveilig losloopgebied

Ongelezen bericht door Maylala »

Als je ambtenaren naar je suggesties wilt laten luisteren zou ik het met appeltaart proberen. :mrgreen:
Schriftelijk worden het vaak nogal stugge bureaucratische dialogen, ik zou gewoon eens langsgaan, vragen of je daar eens iemand over kunt spreken.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Fijn is dat :ok: :devil:
Heeft de wethouder of andere verantwoordelijke voor dit veldje geen spreekuur of zo?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Misschien kan het strandje, of ander plekken als tijdelijk losloopgebied worden aangewezen, seizoensgebonden dus.
Hier heb je veel plekken waar honden los mogen van 1 september tot 1 april, ivm
toeristen, broedende vogels, mensen die zonnen.. enz. Het is niet DE oplossing maar
meer dan wat je nu hebt?
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 11 sep 2010 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Crista
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:Misschien kan het strantje, of ander plekken als tijdelijk losloopgebied worden aangewezen, seizoensgebonden dus.
Hier heb je veel plekken waar honden los mogen van 1 september tot 1 april, ivm
toeristen, broedende vogels, mensen die zonnen.. enz. Het is niet DE oplossing maar
meer dan wat je nu hebt?
dat is dus precies wat ik voorgesteld heb in mijn 3 mails waar ik geen antwoord op krijg :kotz:
Ze mogen van mij dit huidige veldje ook houden hoor, maar zet dan wel een hek langs het water!! Een keer langsgaan op het gemeentehuis is ook een goed idee, ik wil graag een gewoon gesprek aangaan en misschien wordt er dan beter naar mijn verhaal geluisterd dan via de mail.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Hier zijn ook heel wat van die plekken langs het water, maar hekken
gaan ze niet zo snel zetten vrees ik. Maar langs gaan kan inderdaad
duidelijker zijn. Veel succes ermee :ok:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nou... Ik zou er niet over klagen persoonlijk. :wink: We hebben hier losloopstroken naast de doorgaande weg en aan de andere kant een spoorbaan. Dat is denk ik voor de honden met zelfmoord wensen :19: En een andere loopt 50 meter in een park en eindigt bij de bp, die ook gelegen is aan de rondweg :mrgreen: In het park zelf mogen ze verder niet los. 1 van de grote losloop gebieden loopt een behoorlijk deel langs een vaart waar ze absoluut niet uit kunnen komen als ze erin vallen. Een wal van zeker 1 meter boven water. Ze mogen gewoon niet bij die waterkant komen van ons. Ze zetten ook geen hekken langs water voor kleine kinderen, waarom zouden ze dat wel voor honden doen dan?
Afbeelding
Crista
Zeer actief

ladybird schreef:Nou... Ik zou er niet over klagen persoonlijk. :wink: We hebben hier losloopstroken naast de doorgaande weg en aan de andere kant een spoorbaan. Dat is denk ik voor de honden met zelfmoord wensen :19: En een andere loopt 50 meter in een park en eindigt bij de bp, die ook gelegen is aan de rondweg :mrgreen: In het park zelf mogen ze verder niet los. 1 van de grote losloop gebieden loopt een behoorlijk deel langs een vaart waar ze absoluut niet uit kunnen komen als ze erin vallen. Een wal van zeker 1 meter boven water. Ze mogen gewoon niet bij die waterkant komen van ons. Ze zetten ook geen hekken langs water voor kleine kinderen, waarom zouden ze dat wel voor honden doen dan?
omdat dit een speciaal losloop veldje is voor honden... als dit een kinderspeelplaats was geweest hadden ze er zeker wel een hek neergezet :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

dat is hier bij de Hoornseplas net zo.

Als de hond tegen het houtwerk omhoog staat kun je hem er aan zn nekvel wel uittrekken hoor. Tenminste, hier wel. Vaak genoeg gedaan. Nog beter is gewoon een halsband, trek je ze er aan de halsband weer uit.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Crista
Zeer actief

Cash schreef:dat is hier bij de Hoornseplas net zo.

Als de hond tegen het houtwerk omhoog staat kun je hem er aan zn nekvel wel uittrekken hoor. Tenminste, hier wel. Vaak genoeg gedaan. Nog beter is gewoon een halsband, trek je ze er aan de halsband weer uit.
Dat hebben we geprobeerd, maar lukte echt niet... Mitch kon net met zijn voorpoten het gras raken van de kant en dan stond hij helemaal recht op zijn achterpoten. 43 kilo trek je niet zomaar zo'n eind omhoog, het enige wat hielp was in het water gaan staan en Mitch zoveel mogelijk optillen zodat ik hem aan kon pakken en verder omhoog kon trekken.

Ik ga morgen terug naar het veldje (zonder honden!!) om duidelijke foto's te maken van de kant, dan zie je meteen hoe hoog het is..
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Crista schreef:
Cash schreef:dat is hier bij de Hoornseplas net zo.

Dat hebben we geprobeerd, maar lukte echt niet... Mitch kon net met zijn voorpoten het gras raken van de kant en dan stond hij helemaal recht op zijn achterpoten. 43 kilo trek je niet zomaar zo'n eind omhoog, het enige wat hielp was in het water gaan staan en Mitch zoveel mogelijk optillen zodat ik hem aan kon pakken en verder omhoog kon trekken.

Ik ga morgen terug naar het veldje (zonder honden!!) om duidelijke foto's te maken van de kant, dan zie je meteen hoe hoog het is..
Mijn Chello woog in zijn goede tijden ruim 45 kilo en die sprong ook altijd van zo'n rand af het water in. Kon hij er ook niet weer uitkomen. Maar die trok ik zo aan zn ketting het water uit. Ben je wel zeiknat natuurlijk maar op zich moet het gaan hoor.

maar goed, ik denk ook niet dat ze er iets aan gaan doen.
Hera van mij springt overal het water in. Ook op plekken waar ze er nooit meer uit zou kunnen komen (kanalen e.d.) en ik haar niet zou kunnen helpen.
Zij kan dus op sommige plekken bij water gewoon niet los.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
MarjaV
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

hier is op zich een heel mooi losloopveld. Aan 3 kanten omheind, maar helaas een hele grote opening van een aantal meters.
Heb wel een brief gestuurd met verzoek dit af te sluiten met een hek, maar kreeg de meest knullige antwoorden retour. Mocht niet afgesloten worden vanwege de toegankelijkheid voor rolstoelers (ja die komen echt op een uitlaatveld), angstige honden die achterna gezeten werden door agressieve honden moesten weg kunnen komen (nou die gaan dan wel door de sloot als het nodig is, maar eigenlijk wil je niet dat ze in paniek wegrennen) en ik moest mijn honden maar gewoon onder apel hebben (beetje lastig met pubers met bananen in hun oren).
Het enige wat ik bereikt heb is dat ze nu iedere week het gras maaien, nadat ik ze had aangeboden om het hek 1x per maand wel open te willen zetten, want dat was de maaifrequentie.

Maar goed, ik moet mijn ogen nu voor en achter hebben en fietsers hebben nog steeds pech. Er is een nieuwe wethouder, dus misschien ga ik een nieuwe poging wagen. De wijkbudgetten worden weer uitgedeeld.

Maar ook hier: een losloopveld naast een cafetaria met terras en een hele grote parkeerplaats en de mensen moeten dwars over het losloopveld om bij het strandje te komen. Wie dat heeft bedacht.....Oja, ze gebruiken het veldje ook om te vliegeren en zijn dan pissig als er een hond door de touwen rent....Wij wijzen dan stug op het bordje en ruimen even niets op :mrgreen:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Crista
Zeer actief

Ik heb eens even rondgekeken op de website van onze gemeente en kwam de belastingvoorstellen van 2010 tegen. In eerste instantie wilden ze de hondenbelasting van 45 euro verhogen naar 60 euro voor de eerste hond en voor een tweede hond van 85 naar 120 euro.. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, er kwam een kleine verhoging van een paar euro.
Wat wel leuk is om te lezen is het volgende: "De gemeente heeft voor het jaar 2010 ruim €100.000 aan opbrengst hondenbelasting begroot". In Appeltern staan alleen maar 2 poepbakken, ik neem aan dat ze van dit geld toch wel een hekje kunnen plaatsen :roll:

Vandaag gaat er een mail weg naar de krant, ben benieuwd of ze het plaatsen en of de gemeente er wat aan gaat doen!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook zo'n leuke sloot naast de losloop strook. Daar komt geen hond meer uit, dus Yentle blijft mooi vast.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Crista schreef:
ladybird schreef:Nou... Ik zou er niet over klagen persoonlijk. :wink: We hebben hier losloopstroken naast de doorgaande weg en aan de andere kant een spoorbaan. Dat is denk ik voor de honden met zelfmoord wensen :19: En een andere loopt 50 meter in een park en eindigt bij de bp, die ook gelegen is aan de rondweg :mrgreen: In het park zelf mogen ze verder niet los. 1 van de grote losloop gebieden loopt een behoorlijk deel langs een vaart waar ze absoluut niet uit kunnen komen als ze erin vallen. Een wal van zeker 1 meter boven water. Ze mogen gewoon niet bij die waterkant komen van ons. Ze zetten ook geen hekken langs water voor kleine kinderen, waarom zouden ze dat wel voor honden doen dan?
omdat dit een speciaal losloop veldje is voor honden... als dit een kinderspeelplaats was geweest hadden ze er zeker wel een hek neergezet :wink:
kom ik weer :engel:
je haalt handtekeningen op van medehondebezitters,waar duidelijk op staat dat het om een hek gaat,dan schrijf je een brief en stuurt die naar de commissie/raadsleden toe via de griffier,of je vraagt inspreektijd aan,dit is de route die je naar mijn mening het beste kan inslaan.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ladybird schreef:Nou... Ik zou er niet over klagen persoonlijk. :wink: We hebben hier losloopstroken naast de doorgaande weg en aan de andere kant een spoorbaan. Dat is denk ik voor de honden met zelfmoord wensen :19:
Hier precies hetzelfde. Ze hebben denk ik op een hutje in de hei gezeten, en een weekend lang gebrainstormd over hoe ze zo snel mogelijk van alle honden af zijn.
Pepie
Zeer actief

Marion. schreef:
ladybird schreef:Nou... Ik zou er niet over klagen persoonlijk. :wink: We hebben hier losloopstroken naast de doorgaande weg en aan de andere kant een spoorbaan. Dat is denk ik voor de honden met zelfmoord wensen :19:
Hier precies hetzelfde. Ze hebben denk ik op een hutje in de hei gezeten, en een weekend lang gebrainstormd over hoe ze zo snel mogelijk van alle honden af zijn.
Het verschil is ,de losloopplaats is er al,het gaat alleen om een hek voor de veiligheid van de honden,of als ze geen hek willen plaatsen omdat het in een groengebied is,misschien struiken of iets dergelijks :wink: Als er maar een oplossing komt toch? :cheer:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik zou een afspraak maken met de wethouder die gaat over het hondenbeleid.
Dat heb ik in het verleden ook gedaan en dat pakt vaak beter uit dan de media e.d. erbij halen.
Succes in ieder geval!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Geen tips maar wens je veel succes want ik betaal dus
voor 4 honden die zelden van het erf af komen en dat is echt veel geld.
Vind het schandalig dat in heel west maas en waal
er zo weinig plekken zijn waar een hond los mag.
Ik ga alleen maar buiten het seizoen om naar de recreatieplas,
maar bij huis is er niks.
Handtekeningenactie vind ik ook wel een strak plan,
denk dat heel wat hondenbezitters balen dat ze
nergens terecht kunnen met de hond.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Von
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Galgo Espanol
Contacteer:

Ongelezen bericht door Von »

Pepie schreef:
je haalt handtekeningen op van medehondebezitters
In Maastricht hebben we een geweldig top hondenlosloopgebied maar dat gaat volgend jaar verdwijnen als gemeente en Natuurmonumenten hun zin krijgen.

We hebben als hondenbezitters onze koppen bij elkaar gestoken en zijn actie gaan ondernemen door middel van gesprekken met gemeente en handtekeningen verzamelen.
Argumenten kunnen nog zo goed zijn, gemeente moet wel eerder geneigd zijn te luisteren als er meer mensen zijn die hun ongenoegen uiten ipv 'slechts' eentje.

En het vriendelijk doch beslist aan de grote klok hangen. Op gemeenteforums danwel hondenforums :wink:

[ik weet niet of het betalen van hondenbelasting werkt als argument. volgens mij staan honden ergens onderaan als het aankomt op rechten]
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Hondenbelasting verdwijnt in algemene middelen, je kunt er dus geen aanspraak op maken om er voorzieningen voor honden mee te financieren.

Je kunt de gemeente overigens wel informeren over het risico op bijtincidenten, dat bij onvoldoende losloopvoorzieningen de kans op bijtincidenten drastisch toeneemt en bij voldoende voorzieningen bijtincidenten afnemen.

Op http://www.hondlos.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je eea volgen van iemand die zich sterk heeft gemaakt voor de losloopvoorzieningen in het drentse wold, nadat SBB had aangegeven dit te gaan sluiten voor honden. Maar SBB en gemeente zijn uiteraard twee verschillende partijen. Natuurmonumenten is volgens mij nog stugger dan SBB, maar wellicht vindt je er interessant materiaal terug @Von.
Pepie
Zeer actief

Von schreef:
Pepie schreef:
je haalt handtekeningen op van medehondebezitters
In Maastricht hebben we een geweldig top hondenlosloopgebied maar dat gaat volgend jaar verdwijnen als gemeente en Natuurmonumenten hun zin krijgen.

We hebben als hondenbezitters onze koppen bij elkaar gestoken en zijn actie gaan ondernemen door middel van gesprekken met gemeente en handtekeningen verzamelen.
Argumenten kunnen nog zo goed zijn, gemeente moet wel eerder geneigd zijn te luisteren als er meer mensen zijn die hun ongenoegen uiten ipv 'slechts' eentje[/b].

En het vriendelijk doch beslist aan de grote klok hangen. Op gemeenteforums danwel hondenforums :wink:

[ik weet niet of het betalen van hondenbelasting werkt als argument. volgens mij staan honden ergens onderaan als het aankomt op rechten]

En zo hoort het ook :ok:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

tja, tegenwoordig mag je blij zijn, als er geen drukke weg langs een losloopstrook/gebied loopt. :19:

hier een heel aantal losloopstroken vlak naast drukke wegen. geen wandelpad en torenhoog onkruid/gras. nou daar loopt dus niemand. gek he :piew:

de gemeente doet het expres lijkt wel. elk stukje gras/groenstrookje, waar niks meer mee gedaan kan worden, mag een losloopstrookje worden. en dat ligt vrijwel altijd aan een weg. en is ook nog eens piepklein. dus je moet een zeer bejaarde, of gehandicapte hond hebben. die niet kan rennen, blijkbaar.

er zijn maar een paar plekjes die wel goed zijn. en daar is het dan ook altijd druk.

er is hier dichtbij 1 plekje dat rustig is en redelijk veilig. je moet dan eigenlijk niet op het pad lopen, want je wordt onderuit gereden door busjes (bestemmingsverkeer) en groepen jongeren op de fiets (scholen in de buurt) die dwars over je heen walsen. dus moet je wel in de modder lopen. maar goed, de honden vinden dat niet erg !
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

wat ik niet snap is als je zo veel verdiend aan de honden van je inwoners
dat je als gemeente zo hondonvriendelijk ben.
Het is toch een mooi melkkoetje
en als mensen hun honden weg doen moet je weer andere belastingen verhogen.
Hou de hondenbezitter tevreden zou ik denken. :denken:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Von
Vaste gebruiker
Contacteer:

Naar aanleiding van mijn eigen reactie hierboven ging ik eens denken.

Is het inderdaad zo dat je niks leuks voor je hond terug mag verwachten nadat je de hondenbelasting hebt betaald?

Buiten de hondenpoepbakken, hondenpoepzakken en te kleine, onhygienische, onveilige losloopveldjes? [in Maastricht]

[klik]
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Wat heb ik het hier dan luxe met de honden zeg als ik al jullie verhalen lees.
Hier hoef je geen hondenbelasting te betalen En plekken te over om de hond los te laten.
Zelf woon ik 100 meter van het bos.
Als ik dit allemaal lees besef ik weer hoe heerlijk we het hier hebben.

Ik snap er niks van dat losloop gebieden naast openbare wegen liggen, levens gevaarlijk.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
Von
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dorien71 schreef: Ik snap er niks van dat losloop gebieden naast openbare wegen liggen, levens gevaarlijk.
En soms dan nog niet eens omheind, of slechts 80 cm hoog omheind langs een drukke doorgaande weg :hmmm:
Crista
Zeer actief

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik twijfel nu een beetje of ik eerst een afspraak zal maken met iemand van de gemeente of een andere aanpak.. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat er niemand bij de gemeente werkt die zelf honden heeft en ooit eens nagedacht heeft over een losloopgebied, ik ben toch niet de enige die dit bedenkt?? Het ergste vind ik nog dat er gewoon geen reactie komt op mijn e-mails. Ik ga eerst eens bellen naar het gemeentehuis om te vragen of ik een afspraak kan maken met degene die over de losloopgebieden ed. gaat. Ze krijgen dan een goede kans om iets te doen aan de situatie en anders kan ik nog naar de krant.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Crista schreef:Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik twijfel nu een beetje of ik eerst een afspraak zal maken met iemand van de gemeente of een andere aanpak..
Je kunt het beste vragen of je een afspraak kunt maken met de wethouder zelf.
Doe je dat niet, dan krijg je vaak te maken met een beleidsmedewerker en die kunnen toch geen knopen doorhaken of afspraken maken..., wethouders wel.
Ik ben ook een paar jaar geleden naar een gemeenteraadsvergadering met mogelijkheid tot inspreken geweest. Dat inspreken heb ik ook gedaan.
Tijdens zo vergadering kun je ook je grieven kwijt op het gebied van het hondenbeleid en de tekortkomingen daaromtrent.
Voordeel van zo'n vergadering is dat de hele raad erbij zit en daar zitten altijd wel wat hondenbezitters tussen die je met een beetje geluk op je hand krijgt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Crista schreef:Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik twijfel nu een beetje of ik eerst een afspraak zal maken met iemand van de gemeente of een andere aanpak..
Je kunt het beste vragen of je een afspraak kunt maken met de wethouder zelf.
Doe je dat niet, dan krijg je vaak te maken met een beleidsmedewerker en die kunnen toch geen knopen doorhaken of afspraken maken..., wethouders wel.
Ik ben ook een paar jaar geleden naar een gemeenteraadsvergadering met mogelijkheid tot inspreken geweest. Dat inspreken heb ik ook gedaan.
Tijdens zo vergadering kun je ook je grieven kwijt op het gebied van het hondenbeleid en de tekortkomingen daaromtrent.
Voordeel van zo'n vergadering is dat de hele raad erbij zit en daar zitten altijd wel wat hondenbezitters tussen die je met een beetje geluk op je hand krijgt.
Inspreken werkt in mijn ogen ook het beste,alle partijen zijn er dan gelijk bij betrokken :ok: wel met handtekeningen van medehondebezitters anders wordt het alleen jouw verhaal :ok:
Ik vind het trouwens goed van je MoniqueDM dat je van deze mogelijkheid gebruik heb gemaakt,ik vind dat veel te weinig mensen dit doen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”