Vanavond gingen mijn zusje en ik met Mitch en Guus naar het losloopveldje, dit is bij een recreatiegebied (de Gouden ham in Appeltern). Hieronder een plaatje van Google earth met het losloopveldje in rood:

Het pad wat naar het losloopveldje gaat is in het weekend overdag vrij druk met fietsers maar s'avonds laten we de honden daar ook al los. Vanaf dat pad kunnen de honden ook bij het water en daar kunnen ze er makkelijk in lopen en zwemmen. Op het losloopveldje heeft de gemeente iets beters bedacht
Dit is een foto gemaakt vanaf het veldje, je ziet hier de waterkant een beetje. Aan de overkant van het water zie je het strand voor de mensen (honden verboden).

Het ergste van dit verhaal is dat ik al verschillende keren een mail naar de gemeente verstuurd heb over losloopgebieden bij ons in de buurt, ik wilde ze zelfs met allerlei plannen helpen! Het enige wat ik thuisgestuurd kreeg was een folder met de hondenvoorzieningen in Appeltern.. nou, er zijn wel 2 hele poepbakken in het dorp en dat is het!! Hierna heb ik nog 3 keer een mail gestuurd (naar verschillende mensen bij de gemeente) en geen antwoord meer gekregen. Ik begrijp dat ze niet overal losloopgebieden kunnen maken, maar zorg er in ieder geval voor dat het ene miniveldje wat je aanbiedt wel veilig is!! Nu heb ik er echt genoeg van en wil ik het anders aanpakken.. via de krant wil ik het eerst proberen. Morgen ga ik foto's maken van het veldje en een goed verhaal schrijven. Als iemand tips heeft, heel graag