Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's morgens heel vroeg naar het bos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

's morgens heel vroeg naar het bos

Ongelezen bericht door Jackira »

Is het dan echt zoveel rustiger, of lopen er dan juist ook veel mensen die honden hebben die ze niet in de buurt van andere honden willen hebben. Want dan ga ik van de regen in de drup en schiet er niks mee op. Ik heb er helemaal genoeg van om overdag tussen die drukte door te laveren met regelmatig incidenten die in mijn ogen echt niet aan mijn honden liggen maar die gebeuren omdat iedereen tegenwoordig een hondenfluisteraar schijnt te zijn.

Vandaag weer mot met de uitlaatservice from hell, en even later wordt Beer bijna uit z'n vacht gescheurd door een hond die onder de indruk was van de ontmoeting met mijn honden, (we passeerden elkaar op een pad, het was niet dat ze er naar toe waren gelopen) maar op het moment dat ik de andere drie terug riep gelijk ineens Beer greep omdat ze die wel kon hebben. Hij heeft geen gaten voor zover ik nu kan zien, dus het viel mee maar hij loopt wel stijf nu. Toen ik aan de baas ervan vroeg of het niet een beetje een iets te felle reactie was en of hij dat normaal vond mompelde hij iets over dat mijn honden aan het domineren waren. Terwijl ze op dat moment bij mij stonden en Beer alleen nog bij die hond stond om even te snuffelen.

Ik ga het morgen uitproberen of het 's morgens heel vroeg rustiger is, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen of dat ook echt zo is en waar je dan misschien weer tegen andere problemen aan zou kunnen lopen.

I
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: 's morgens heel vroeg naar het bos

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De bossen hier zijn niet heel erg druk, maar er zijn gewoon wel tijden dat je geen kip tegenkomt.
's Morgens voor zeven uur bijvoorbeeld is er niemand, en 's avonds ook niet.
Hier is het onder de middag ook rustig, en tussen 9 en 11 en 2 en 4 is het spitsuur.
Op zondag kom ik er niet.
Omdat dan de honden komen die je alleen op zondag ziet, vaak samen met gezinnen met kinderen.
En wandelaars die bang zijn en zo.

Dat soort mensen ontloop ik liever.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik kan natuurlijk alleen over het bos hier spreken maar ik ben echt nog nooit iemand tegen gekomen om 5 uur :E:
Nou is het sowieso niet een heel druk bos maar toch als je in de middag gaat lopen er wel is wat honden.
Jackira
Zeer actief

Zondags ga ik ook al heel lang niet meer, en hier is het inderdaad tussen de middag ook wel rustig maar dan lopen er vak 3 uitlaatservices en 1 ervan wil ik echt niet tegen komen.Maar het is een vrij klein gebied dus dat is lastig ontwijken. Ik wil morgen eens om een uurtje of 6 a 7 proberen. Ik vroeg me alleen of of dan niet juist iedereen met een wat "moeilijkere" hond dan gaat lopen.
Jackira
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:Ik kan natuurlijk alleen over het bos hier spreken maar ik ben echt nog nooit iemand tegen gekomen om 5 uur :E:
Nou is het sowieso niet een heel druk bos maar toch als je in de middag gaat lopen er wel is wat honden.
5 uur :N: dat is wel heel vroeg :mrgreen: Nou ja, ik heb het er voor over als we een beetje rustig kunnen lopen. :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ik ga binnenkort juist eens met spitsuur naar het bos, eens kijken of ze dan ook zo the walk masteren :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

kitty2 schreef:Ik ga binnenkort juist eens met spitsuur naar het bos, eens kijken of ze dan ook zo the walk masteren :mrgreen:
:N: nou veel sterkte dan :mrgreen: :wink:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ri@ schreef:
Nuyvilaq schreef:Ik kan natuurlijk alleen over het bos hier spreken maar ik ben echt nog nooit iemand tegen gekomen om 5 uur :E:
5 uur :N: dat is wel heel vroeg :mrgreen: Nou ja, ik heb het er voor over als we een beetje rustig kunnen lopen. :wink:

Precies, ik heb het er echt voor over, en inmiddels ben ik er zo vreselijk aan gewend dat ik het gewoon echt zalig vind.
Als ik wel is met 1 en of 2 hondjes ergens in de middag ga wandelen loop ik lang niet zo ontspannen, je moet echt ogen overal hebben, nee laat mij maar lekker slenteren met mijn stel op tijden dat je gewoon echt niemand tegen komt :E:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ri@ schreef: Ik wil morgen eens om een uurtje of 6 a 7 proberen. Ik vroeg me alleen of of dan niet juist iedereen met een wat "moeilijkere" hond dan gaat lopen.
Volgens mij loopt dan iedereen die moet werken, en een beetje 'voor de hond leeft' zeg maar :mrgreen: :wink: Ik loop als ik moet werken vaak om 6 uur, en dan kom ik wel wat honden tegen, meestal dezelfde, van bazen die dus ook gaan werken. Waar ik hiervoor woonde was dat ook zo, hadden we zelfs een vast "wij-moeten-allemaal-heel-vroeg-werken" wandelgroepje haha.
Maar veel honden zijn dat niet.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik zoek altijd bewust gebieden op, waar ik niemand tegen kom.
Als ik bij mij de straat over steek, dan kom ik in een prachtig park.
Maar waar je ook loopt, je loopt door de hondenpoep, zoveel ligt er :kotz:
En verder lopen er zoveel honden los, daar wil ik met Jace helemaal niet komen, want dat gaat met hem gegarandeerd fout.
Dus ik ga 2 keer per dag richting Maas, waar ik heerlijk door de weilanden kan lopen.
Ik heb wel altijd mijn laarzen aan, want het is er meestal vies en de honden worden ook echt smerig.
Maar dat heb ik er graag voor over. Ik kan er uren rondlopen, zonder iemand tegen te komen. De honden kunnen er op verschillende plekken zwemmen.
En enkele boeren in de omgeving hebben me gevraagd of we de ganzen van hun weien en velden willen verjagen. Dat mag eigenlijk dus niet, maar een hele enkele keer mag Jace er een paar wegjagen. De boeren zijn de duizenden ganzen meer dan zat. Ze poepen alles onder en ze vreten de weien helemaal kaal.
Jace doet ze niets, ze vliegen meestal een stukje verder en landen dan weer.
Als er ganzen zijn en hij mag er van mij niet naartoe, dan blijft hij ook netjes bij mij. ook een goede oefening voor hem. Hij mag dus alleen op commando er naar toe.
En gelukkig hebben we binnen enkele weken eigen schapen, dus dan ga ik elke dag met de honden schapendrijven. En daar komen dus geen andere honden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Jackira
Zeer actief

Odi schreef:Ik zoek altijd bewust gebieden op, waar ik niemand tegen kom.
Als ik bij mij de straat over steek, dan kom ik in een prachtig park.
Maar waar je ook loopt, je loopt door de hondenpoep, zoveel ligt er :kotz:
En verder lopen er zoveel honden los, daar wil ik met Jace helemaal niet komen, want dat gaat met hem gegarandeerd fout.
Dus ik ga 2 keer per dag richting Maas, waar ik heerlijk door de weilanden kan lopen.
Ik heb wel altijd mijn laarzen aan, want het is er meestal vies en de honden worden ook echt smerig.
Maar dat heb ik er graag voor over. Ik kan er uren rondlopen, zonder iemand tegen te komen. De honden kunnen er op verschillende plekken zwemmen.
En enkele boeren in de omgeving hebben me gevraagd of we de ganzen van hun weien en velden willen verjagen. Dat mag eigenlijk dus niet, maar een hele enkele keer mag Jace er een paar wegjagen. De boeren zijn de duizenden ganzen meer dan zat. Ze poepen alles onder en ze vreten de weien helemaal kaal.
Jace doet ze niets, ze vliegen meestal een stukje verder en landen dan weer.
Als er ganzen zijn en hij mag er van mij niet naartoe, dan blijft hij ook netjes bij mij. ook een goede oefening voor hem. Hij mag dus alleen op commando er naar toe.
En gelukkig hebben we binnen enkele weken eigen schapen, dus dan ga ik elke dag met de honden schapendrijven. En daar komen dus geen andere honden.
Dat klinkt heel erg goed, zoiets zou ik eigenlijk ook moeten zoeken.Lijkt me heerlijk rustig lopen.
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef: Ik wil morgen eens om een uurtje of 6 a 7 proberen. Ik vroeg me alleen of of dan niet juist iedereen met een wat "moeilijkere" hond dan gaat lopen.
Volgens mij loopt dan iedereen die moet werken, en een beetje 'voor de hond leeft' zeg maar :mrgreen: :wink: Ik loop als ik moet werken vaak om 6 uur, en dan kom ik wel wat honden tegen, meestal dezelfde, van bazen die dus ook gaan werken. Waar ik hiervoor woonde was dat ook zo, hadden we zelfs een vast "wij-moeten-allemaal-heel-vroeg-werken" wandelgroepje haha.
Maar veel honden zijn dat niet.
Ik denk inderdaad dat dat daar ook gebeurt, want eht is naast een vrij grote woonwijk waar veel mensen een hond hebben en w.s. ook werken. Maar ik ga het morgen uitproberen. Als het niks is ben ik zo weer weg :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ri@ schreef:
Ik denk inderdaad dat dat daar ook gebeurt, want eht is naast een vrij grote woonwijk waar veel mensen een hond hebben en w.s. ook werken. Maar ik ga het morgen uitproberen. Als het niks is ben ik zo weer weg :wink:
Mijn ervaring is dat de mensen die om 6 uur een uur gaan lopen voor hun werk in principe niet de lastigste bazen zijn zeg maar :wink: Dus dat zou ook al kunnen schelen, en heel veel zullen het er vast ook niet zijn.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Is voor jou wat ver denk ik maar op de waaldorpersvlakte is het heel rustig 's ochtend.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”