Gerrie schreef:Toen bedachten mama en papa dat ze de hond maar een kusje moest geven, dus zij met haar gezicht naar Luna (hun hond begint dan meteen te likken), Luna draaide haar hoofd steeds weg... Al vind ik het dus heel stom je dochter naar iedere hond te sturen, ik was wel heel trots op de rustige manier van doen van Luna!

dat vind ik wel verrekte link... van de ouders... maar eerlijk gezegd ook van jou.... je hebt haar net.. je weet toch totaal niet hoe de hond reageert... voor hetzelfde geld had ze haar hoofd niet weg gedraaid....
Ik kon me er voorheen boos om maken dat ongevraagde geaai en vooral verkeerde manier van aankomen van kinderen en zomaar die handen over die koppen heen.. ja ook met mijn stel gebeurd het gewoon
Nu heb ik me er een beetje bij neergelegd, als ze het al vragen dan zeg ik wel dat ze niet met de handen van bovenop moeten aaien en leg uit waarom niet, en vooral waarom de honden de neuzen omhoog doen als de hand van bovenaf komt

en als mijn ene hond aan het graven is en zijn ding aan het doen is zeg ik dat ze mogen aaien, maar dan niet hem maar de ander die de aandacht ook echt leuk vindt.
Let altijd wel een beetje op, mijn ene hond vind een voorbijgaande aai prima, maar bij teveel gedoe loopt hij zelf al weg en dan zeg ik de kinderen dat het klaar is en dat ze hem maar lekker moeten laten spelen.
Bluf kan heel veel hebben van kinderen en vind de aandacht gewoon leuk.
Ik heb zelf geen kinderen, maar woon en loop in vrij kinderrijk gebied, het is wel prettig dat beide honden niet zo moeilijk doen met kinderen en dat een onverwachte aai of geren van kinderen ook op hun af gewoon zonder problemen verloopt.