Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tandvlees woekering

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

tandvlees woekering

Ongelezen bericht door Josee »

een kennis heeft een duitse staande langhaar die de laatste tijd veel problemen heeft met zijn tandvlees.

De hond heeft er geen pijn aan ,alleen jeukt het af en toe en dan schuurt hij ermee over de vloerbedekking of een andere harde ruwe ondergrond.
En er breken dan stukken af . De hond heeft stralende witte tanden (10jaar) Kan goed kauwen
Als zijn mond dicht zit dan ziet niemand er iets van.
De Dierenarts kan niet zeggen wat het is, maar geeft wel aan dat weghalen geen optie is omdat het steeds terug groeit (wat het ook doet als het is afgebroken).

Wie heeft er wel eens soort gelijk iets gezien en weet wat het is??
En wat er eventueel aan te doen is.

Dat rode deel is dus de tandvlees woekering zeg maar....
Afbeelding
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Re: tandvlees woekering

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik ken een golden retriever die heeft het ook gehad, tandvleeswoekering. Het groeide gewoon over z'n kiezen heen waardoor eten pijnlijk werd. Die is er aan geopereerd, zo'n 2 jaar geleden, en het is nooit meer terug gekomen..
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
verdi
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador en mathezer

Ongelezen bericht door verdi »

Woekeringen van het tandvlees wordt ook wel epuliden genoemd. Een soort wild vlees. Het probleem is dat tussen de woekeringen en de tanden etensresten kunnen blijven zitten het tandvlees kan dan gaan ontsteken en de woekeringen kunnen gaan bloeden en bij het eten pijn veroorzaken. De woekeringen zijn meestal goed te verwijderen maar kunnen steeds weer terugkomen. Sommige honden hebben er vaker last van dan andere honden. Vooral boxers behoren tot de risicogroep. Niet alle woekeringen zijn onschuldig. 1 op de 5 is kwaadaardig. Dus altijd even bij de dierenarts langs gaan.
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ze zijn er al meerdere keren voor bij de dierenarts geweest is ook al een paar keer weggehaald.
Maar zonder resultaat het komt net zo hard weer terug. Het is niet kwaadaardig (is al gecontroleerd), maar de dierenarts kon dus ook niet zeggen wat het was, want hij had het nog niet eerder gezien.....
De dierenarts raadt dan ook aan er niet veel meer aan te doen (omdat het dus ook gewoon afbreekt).
De mensen hebben het gevoel dat hij er geen pijn aan heeft en om hem elke keer te opereren bij een hond op leeftijd vinden ze nou ook niet echt een prettig idee.....
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik zou een hond op leeftijd inderdaad niet zo snel laten opereren, zeker als de kwaal onschuldig is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”