http://www.gezonddier.nl/category/dier/hond/voeding" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij raden EUKANUBA aan. Ligt dat nu aan mij? Ik snap hier werkelijk niks van
Commercie...
Moderator: moderatorteam

Ze vinden het ook lekker?empyree schreef:Mijn honden eten het al jaren en zijn echt heel gezond..........dus waarom niet ?

Misschien omdat Eukanuba bekend staat om zijn schrijnende dierproeven?empyree schreef:Mijn honden eten het al jaren en zijn echt heel gezond..........dus waarom niet ?
eukanuba was toch ook van de beagles? die met open magen op roosters lagenAnneMarie schreef:Misschien omdat Eukanuba bekend staat om zijn schrijnende dierproeven?empyree schreef:Mijn honden eten het al jaren en zijn echt heel gezond..........dus waarom niet ?![]()
De ondertitel van weliswaar een ander hondenforummer is hier erg van toepassing:
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)

Als je in Frankrijk iets gemakkelijk kan voeren is het wel BARF...empyree schreef:Ja, de bakken zijn leeg voor je het weet.
Ik voer het nu sinds 1998 en heb nooit een hond gehad die het niet of niet graag at.
Ik heb daarvoor eerst Gaines (dat bestaat inmiddels geloof ik al lang niet meer) en later Pedigree Pal Advance gevoerd in combinatie met de PP mixer om vers vlees bij de te voeren maar daarbij had ik te vaak groeipijnklachten bij de newfoundlanderpups en toen ben ik overgestapt naar Eukanuba.
Heb overigens nog een poosje Proplan en Royal Canin gevoerd de afgelopen 2 jaar omdat dat hier in Frankrijk makkelijker te koop is maar ben toch weer teruggegaan naar Eukanuba.
Klinkt goed :N:EschaenStefanie schreef:eukanuba was toch ook van de beagles? die met open magen op roosters lagen

Allereerst ben ik geen voorstander van barf omdat ik liever alles juist gedoseerd geef. Mijn eerste hond, een leonberger, heeft gebarfd en daar was ik niet happy mee als ik zag hoe hij opgroeide.Badu schreef:Als je in Frankrijk iets gemakkelijk kan voeren is het wel BARF...empyree schreef:Ja, de bakken zijn leeg voor je het weet.
Ik voer het nu sinds 1998 en heb nooit een hond gehad die het niet of niet graag at.
Ik heb daarvoor eerst Gaines (dat bestaat inmiddels geloof ik al lang niet meer) en later Pedigree Pal Advance gevoerd in combinatie met de PP mixer om vers vlees bij de te voeren maar daarbij had ik te vaak groeipijnklachten bij de newfoundlanderpups en toen ben ik overgestapt naar Eukanuba.
Heb overigens nog een poosje Proplan en Royal Canin gevoerd de afgelopen 2 jaar omdat dat hier in Frankrijk makkelijker te koop is maar ben toch weer teruggegaan naar Eukanuba.![]()
En groeipijnklachten? Pups groeien langzamer en gelijkmatiger op vers vlees. Van een combinatie van brokken met vers vlees zou je niet verwachten dat groeipijnen heftiger zijn

Uiteraard moet je je verdiepen in een juiste dosering. KVV is in Frankrijk niet goed te krijgen… en dat is jammer.empyree schreef:Allereerst ben ik geen voorstander van barf omdat ik liever alles juist gedoseerd geef. Mijn eerste hond, een leonberger, heeft gebarfd en daar was ik niet happy mee als ik zag hoe hij opgroeide.Badu schreef:Als je in Frankrijk iets gemakkelijk kan voeren is het wel BARF...empyree schreef:Ja, de bakken zijn leeg voor je het weet.
Heb overigens nog een poosje Proplan en Royal Canin gevoerd de afgelopen 2 jaar omdat dat hier in Frankrijk makkelijker te koop is maar ben toch weer teruggegaan naar Eukanuba.![]()
En groeipijnklachten? Pups groeien langzamer en gelijkmatiger op vers vlees. Van een combinatie van brokken met vers vlees zou je niet verwachten dat groeipijnen heftiger zijn
Maar barfen is hier juist helemaal niet eenvoudig want wat wij in NL niet eten en dus naar de honden kan wordt hier allemaal zelf gegeten en is dus schrikbarend duur !
En een gewone kip kost hier 10 à 12 euro en daar zit nou niet echt veel eten aan;-)
Dus dan mag je wrede mishandeling toepassenempyree schreef:Voor zover mij bekend zijn die dierproeven die indertijd op TV in het nieuws kwamen NIET door Iams of in opdracht van hen uitgevoerd maar was dat alleen in hetzelfde laboratorium waar zij mee samenwerken.
Daarbij vertellen al die fabrikanten die roepen dat zij GEEN dierproeven doen er niet bij dat zij wel gebruik maken van de onderzoeksresultaten van de andere grote fabrikanten ;-(
Want er mag niets in de handel worden gebracht zonder dat er onderzoek is gedaan....
Eens in de zoveel jaar steken zulke verhalen de kop weer op en helaas zullen er altijd(hopelijk op beperkte schaal) dierproeven plaatsvinden want we zouden ook niet iets willen voeren wat schadelijk kan zijn lijkt mij.
Dat zal misschien wel zo zijn maar na verloop van tijd zijn testen ook niet meer nodig omdat bepaalde producten dan inmiddels bewezen hebben dat ze veilig zijn.AnneMarie schreef:Dus dan mag je wrede mishandeling toepassenempyree schreef:Voor zover mij bekend zijn die dierproeven die indertijd op TV in het nieuws kwamen NIET door Iams of in opdracht van hen uitgevoerd maar was dat alleen in hetzelfde laboratorium waar zij mee samenwerken.
Daarbij vertellen al die fabrikanten die roepen dat zij GEEN dierproeven doen er niet bij dat zij wel gebruik maken van de onderzoeksresultaten van de andere grote fabrikanten ;-(
Want er mag niets in de handel worden gebracht zonder dat er onderzoek is gedaan....
Eens in de zoveel jaar steken zulke verhalen de kop weer op en helaas zullen er altijd(hopelijk op beperkte schaal) dierproeven plaatsvinden want we zouden ook niet iets willen voeren wat schadelijk kan zijn lijkt mij.
![]()
Nee, dat zeg ik niet ik weet ook niet wie of wat die mishandelingen hebben laten uitvoeren
Ik gebruik overigens ook dierproefvrije cosmetica en heb nog nooit iets vreemds meegemaakt en NEE ze maken geen gebruik van dierproeven van andere lab's.

Allereerst ben ik geen voorstander van barf omdat ik liever alles juist gedoseerd geef. Mijn eerste hond, een leonberger, heeft gebarfd en daar was ik niet happy mee als ik zag hoe hij opgroeide.Badu schreef:
Als je in Frankrijk iets gemakkelijk kan voeren is het wel BARF...![]()

AnneMarie schreef:Dus dan mag je wrede mishandeling toepassenempyree schreef:Voor zover mij bekend zijn die dierproeven die indertijd op TV in het nieuws kwamen NIET door Iams of in opdracht van hen uitgevoerd maar was dat alleen in hetzelfde laboratorium waar zij mee samenwerken.
![]()
![]()
Ik gebruik overigens ook dierproefvrije cosmetica en heb nog nooit iets vreemds meegemaakt en NEE ze maken geen gebruik van dierproeven van andere lab's.

Ik heb het niet over testen voor een in mijn ogen overbodige lippenstift maar over testen voor nieuwe medicatie want er is niemand die een nieuw product wil/mag gebruiken zonder dat de gevolgen op lange termijn zijn bekend.AnneMarie schreef:'Let wel ik ben absoluut tegen een groot aantal dierproeven maar sommige zijn gewoon nodig' schrijf je.
Dat is maar net wat je het leven van een dier waard vindt. Genoeg om net dat lipstickje iets body te geven???
Ik weet dat er heel veel alternatieve test methodes zijn maar dat kost geld en dat wil men niet. Ik ken een hoogleraar die hier mee werkt.
En het gezegde het is toch al getest is foute boel want dan kun je altijd bio industrie vlees eten en puppyfarm puppies kopen. Die zijn er immers ook al, maar je vergeet dat je het IN STAND houdt hiermee.