Mijn vriend en ik zitten lekker tv te kijken en de achterdeuren staan open om het lekker door te laten tochten.
Op een gegeven moment loopt Diesel naar de tuin (doet dit wel vaker) en gaat staan ruiken, op een gegeven moment zien we hem niet meer en roepen hem terug, Diesel komt weer terug gerent en gaat weer op zijn kussen liggen.
15 minuten later loop ik naar de slaapkamer (daar zitten de openslaande deuren). En Diesel hobbelt achter me aan, Diesel loopt de tuin in en blijft daar staan ruiken en kwispelen. Ik hoor opeens geritsel in de bosjes en geblaf. Ik dacht al dat is neit Diesel en ga buiten kijken. Staat vanuit de bosjes een stafford me aan te staren en te blaffen.
Dus ik roep: " Ehhmm, schat er staat een stafford in de tuin..." Mijn vriend komt aangerend. Begint die stafford, nog harder te blaffen, Diesel gauw naar binnen gestuurd, die stond er maar een beetje lomp bij te kijken...
We weten van wie de hond is alleen niet precies waar die man woont. (even voor de duidelijkheid, die man loopt ALTIJD met zijn hond aangelijnd) wij dachten al hoe komt die nou hier.
Ik zakje met koekjes gepakt, via de voordeur door het portiek naar de achterkant gelopen. Dus ik geroepen kom eens en koekjes gegooid. Hond is al best oud dus had ook flinke staar, maar vind die koekjes toch wel lekker. Mijn vriend komt ook achter mij aan want ja hij wil niet dat ik alleen sta met een onbekende hond. Maar zodra mijn vriend dichterbij kwam begon die hond weer te blaffen. Dus ik richting de kant waar wij denken dat die man woont. Staan er nog meer mensen op het balkon te kijken.
Uiteindelijk er achter gekomen waar die man woont, naar hem toe gelopen, hij stond al in het portiek. Bleek hij een slaande ruzie (incl politie) gehad te hebben met zijn schoonzoon. Hond was zo bang geworden dat ze het huis uit is gevlucht en niet meer terug durfde
Meneer blij dat hij wist waar zijn hond was en ons helemaal bedankt, het spijt me enz.
Eind goed al goed, maar toch wel raar als er in eens een hond in je tuin staat. En Diesel, daar hebben we het maar niet over want die stond maar lomp te kijken en te kwispelen....