Helaas was de uitslag positief en heeft hij nu een 15 daagse antibioticakuur (metrazol, weet dat dit een heftig middel is maar dat was helaas nodig).
Verder moest ik hem een tijdje geen brokken geven (omdat deze meer laxerend zouden werken)maar KVV (is deze DA toevallig wel weer voorstander van). Hij raadde een complete versie aan van bijv. Smuldier. Het mocht geen puppyvoer zijn omdat daar weer meer eiwit inzit.
Nu geef ik hem dus de rode smuldier compleet, een pakje verdeeld over drie porties met witbrood (dit laatste op aanraden van de dierenarts om zijn ontlasting te binden).
De eerste dagen ging dit super en poepte hij ongeveer twee keer per dag mooie vaste drolletjes maar sinds gisteren poept hij alweer vaker en soms ook weer met een dunne flodder na (sorry weet het even niet beter te omschrijven
Voer ik hem nu niet te veel of te weinig smuldier? Op de verpakking staat 30 gr. per kg. lichaamsgewicht dus een pakje zou hij mogen hebben maar ook als pup?
O en mag je verschillende merken versvoer mengen? Ik bedoel dat je hem twee dagen smuldier geeft, drie dagen rodi en dan weer smuldier en raken ze dan van slag net als bij het wisselen van brokken? Vlees lijkt mij namelijk gewoon vlees maar wie weet zit er toch verschil in?

TARAK