Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV Smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

KVV Smuldier

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Aangezien onze 5 maanden oude labradorpup (ongeveer 42 cm. hoog en 14,5 kg) al tijden kwakkelt met slechte ontlasting (lees veel diarree) heb ik deze laatst op uitdrukkelijk verzoek laten testen op Giardia.
Helaas was de uitslag positief en heeft hij nu een 15 daagse antibioticakuur (metrazol, weet dat dit een heftig middel is maar dat was helaas nodig).
Verder moest ik hem een tijdje geen brokken geven (omdat deze meer laxerend zouden werken)maar KVV (is deze DA toevallig wel weer voorstander van). Hij raadde een complete versie aan van bijv. Smuldier. Het mocht geen puppyvoer zijn omdat daar weer meer eiwit inzit.
Nu geef ik hem dus de rode smuldier compleet, een pakje verdeeld over drie porties met witbrood (dit laatste op aanraden van de dierenarts om zijn ontlasting te binden).
De eerste dagen ging dit super en poepte hij ongeveer twee keer per dag mooie vaste drolletjes maar sinds gisteren poept hij alweer vaker en soms ook weer met een dunne flodder na (sorry weet het even niet beter te omschrijven :wink: ). Kan mijn DA pas vanavond bellen dus ik vroeg me af of dit toch aan het voer zou kunnen liggen?
Voer ik hem nu niet te veel of te weinig smuldier? Op de verpakking staat 30 gr. per kg. lichaamsgewicht dus een pakje zou hij mogen hebben maar ook als pup?

O en mag je verschillende merken versvoer mengen? Ik bedoel dat je hem twee dagen smuldier geeft, drie dagen rodi en dan weer smuldier en raken ze dan van slag net als bij het wisselen van brokken? Vlees lijkt mij namelijk gewoon vlees maar wie weet zit er toch verschil in?
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: KVV Smuldier

Ongelezen bericht door Reny »

Bob eet met zijn 15 kg ook 1 pakje smuldier :ok: Misschien dat ej een pup zelfs mer kunt geven (omdat hij groeit). Wij varieerden de 2 complete smuldier versies met carnibest e.d. maar Bob had natuurlijk geen last van zijn darmen. Ik zou het alleen op de smuldier houden als ik jou was. Tot zijn ontlasting stabiel is.
En de groeten van de mannen :zwaai
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik geef mijn honden ook smuldier compleet (pens/vlees en vlees). Dit bevalt prima. Onze collie Kelan heeft snel last van zijn darmen, maar sinds hij op kvv zit gaat het prima. Ik denk dat de medicijnen bij jouw pup hun werk nog aan het doen zijn. Vandaar dat hij nog wat slappe ontlasting heeft zo nu en dan. Ik zou gewoon doorgaan met smuldier. Je kan inderdaad wel afwisselen met andere merken kvv compleet. Maar ik zou het eerst bij een merk houden. Als hij geen last meer heeft van zijn darmen kan je wat gaan afwisselen.

Wat ik ook wel eens doe als een mijn honden diarree hebben, is ze probiotica over hun eten te geven (yakult). Dat helpt ook om de darmflora op te bouwen.

Succes! Ik hoop dat je pup snel van de giardia af is. :wink:

edit* een pakje smuldier van 400 gram zou je pup best mogen hebben. Hij is in de groei dus hij heeft best wat voeding nodig. Ik voer op het oog. Als je met je vlakke hand langs zijn flanken gaat en je kan zijn ribben net voelen is hij goed op gewicht. Wordt hij te mollig kan je hem wat minder geven. Ontdooide smuldier kan je wel twee dagen in de koelkast bewaren.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eens met voorgaande posters.
Wat je ook kunt doen is een enkelvoudige kip kopen voor af en toe (van Smuldier dus) en daar even de kook over.
Dat bindt de ontlasting ook namelijk.
Je kunt dat ook geven en mengen met de gewone Smuldier compleet.
Als je het laat ontdooien en even kookt, krijg je een soort geruld gehakt in bouillon (kopje water erbij voor het koken ;) ).
Dat valt prima te mengen en ze vinden het erg lekker ook nog.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Marjoleine schreef:Eens met voorgaande posters.
Wat je ook kunt doen is een enkelvoudige kip kopen voor af en toe (van Smuldier dus) en daar even de kook over.
Dat bindt de ontlasting ook namelijk.
Je kunt dat ook geven en mengen met de gewone Smuldier compleet.
Als je het laat ontdooien en even kookt, krijg je een soort geruld gehakt in bouillon (kopje water erbij voor het koken ;) ).
Dat valt prima te mengen en ze vinden het erg lekker ook nog.
Goed idee! Dat kan ik ook wel eens proberen :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Wat ik hier wel eens doe, bij diaree, is wat beschuit erdoor.
Ik denk dat het in jou geval echt aan de antibiotica ligt, dat is echt troep.
Het kan weken tot maanden duren voor het echt helemaal uit het systeem is.
Als je met de diaree blijft tobben, zou ik geen smul meer geven , aangezien hier veel orgaan inzit., en dus laxerend werkt!
Maar dan over gaan op Energique nr 4 , is voor honden met gevoelige darmen, diaree, en/of honden met huidklachten.
Met de energique heb ik hele goede ervaringen,, ik zou als ik er nog eens goed over nadenk gewoon direkt met de smul stoppen en hier op over gaan.
Sterkte ermee!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Is je pupje niet te mager? Mijn welsh springer pup weegt 16 kilo en is bijna 5 maanden, een labrador wordt doorgaans toch groter/forser. Ik zou ook gewoon een ander merk kvv proberen ;)
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Bedankt voor alle reacties!
De kip van smuldier heb ik hem al eens gekookt gegeven toen hij ook flink diarree had (zijn ontlasting heeft altijd gevarieerd van enigzins een drol, breiig, dun, dunner en waterdun :wink: ) du ja eigenlijk is dat wel een goed idee om weer eens te geven.
Hij krijgt nu dus een pakje smuldier vlees compleet per dag gemengd met een of twee witte boterhammen, of indien niet voorradig beschuit.
Nu hij eindelijk normaal poept durf ik even niet over te stappen op een ander merk voer, bang voor wat er achter weer uit kan komen :wink: (echt bij iedere drol sta ik met argusogen te kijken wat er uitkomt, echt zot). De hond van een vriendin, ongeveer zelfde grootte, zelfde leeftijd en ook een X Labrador eet al 2 pakjes smuldier per dag, twijfel nu dus of ik hem niet gewoon wat meer moet gaan geven? Hij is niet supermager maar ook niet gevuld zeg maar, kan zijn ribben redelijk goed voelen. Moet ik hem trouwens twee of drie keer per dag blijven voeren?
Las hier ook ergens dat okugest van vsm goed kan zijn (helpt bij diarree e.d.), kan ik hem dat er nog bijgeven (probiotica krijgt hij al)? Vindt het een beetje eng omdat hij ook al zware medicatie krijgt voor die Giardia (vandaag dag 5 van de 15).
Gelukkig is hij verder heel speels en energiek dus niet ziek ervan!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou die gekookte kip er gewoon bij geven.

Okugest kan volgens mij ook altijd, ook bij deze medicatie.

Afbeelding

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik weet niet hoeveel extra een dier in de groei precies nodig heeft, maar mij lijkt voor het gewicht van jouw hond 1 pakje van 400 gram plus brood best redelijk. Ik zou er wel even opletten wat je hem qua beloningsvoertjes geeft. niet dat die laxerend werken :wink:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Bmamavan2
Zeer actief

Probeer hem momenteel niet te veel tussendoortjes te geven.
Heel af een toe een stukje van een pensstaafje en als trainingssnpoepjes van die kleine zachte botjes (die gekleurde dingen) maar die breek ik wel doormidden.
Is pens nu juist wel of niet goed?
Afbeelding
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ik zou een pup juist absoluut geen enkelvoudige kip erbij geven.
Je verstoort de juist zo belangrijke calcium/fosfor verhouding op die manier die in de smuldier compleet zit.
Liever dan KVV op kipbasis, of een complete kip met bot en al(zou ik zelf niet durven, ben geen barfer)

ik heb middels een mail naar de firma Mulder(fabrikant smuldier) gevraagd naar de hoeveelheid calcium in de enkelvoudige kip. Dit omdat velen denken dat er voldoende calcium in zit.
Er zit 0,1% calcium in de kip enkelvoudig. absoluut onvoldoende voor een pup in de groei.
Dan zou je toch ook op zoek moeten naar een aanvulling hierop, maar dan zul je verder advies van de versvoerkenners moeten krijgen.

Verder zou ik inderdaad probiotica bijgeven voor zijn darmflora.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

yvonne1961 schreef:Ik zou een pup juist absoluut geen enkelvoudige kip erbij geven.
Je verstoort de juist zo belangrijke calcium/fosfor verhouding op die manier die in de smuldier compleet zit.
Liever dan KVV op kipbasis, of een complete kip met bot en al(zou ik zelf niet durven, ben geen barfer)
Tja, ik wel.
En ik zou het erbij geven en dan dus met de kook erover omdat het zo stoppend werkt. :19:
Ik geef trouwens vaker kip erbij, en dan nekken of zo, maar omdat TS aangeeft dat ze niet wil wisselen momenteel, is de kipgehakt van Smuldier een handige tussenoplossing.
Er zit 0,1% calcium in de kip enkelvoudig. absoluut onvoldoende voor een pup in de groei.
Maar je geeft het niet als enkelvoudig iets, maar als aanvulling.
Vanwege die stoppende werking.
En verder dus ook niet constant.
Ik zie het probleem niet, hoor.

Afbeelding

yvonne1961
Actief

Ik zie hier wel een probleem in. Zeker bij een pup. Zoiezo zie ik er een probleem in als je bij een compleet produkt (maakt niet uit brok of KVV)enkelvoudig vlees gaat geven, zonder dit aan te vullen.
En dan heb ik het niet over een enkel hapje of zo, maar wel als het een deel van de voeding uit gaat maken.
Vlees bijgeven betekent ook hier weer aanvullingen op geven zodat je een min of meer compleet produkt krijgt.
Niet voor niets houden barfers of nrvers, hoe je het ook noemen wilt, zich aan bepaalde botpercentages in de voeding. Dit om tot een adequate calcium/fosforverhouding te komen. Op het moment dat je aan een compleet produkt dus enkelvoudig vlees toevoegt, kloppen de percentages vlees, bot etc. gewoon niet meer. (of in geval van KVV soms geen bot maar een calciumsupplement)
Overigens: te veel calcium is ook niet goed.

Dus wat versta je onder aanvulling? Over hoeveel heb je het dan?

Er zijn genoeg kvv's te vinden op kipbasis en dan zit je safe. Dan heeft de fabrikant het al aangevuld.
Laatst gewijzigd door yvonne1961 op 21 aug 2010 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Wat ik mij eerder afvraag is of smuldier wel compleet genoeg is voor een pup in de groei?
Vaak hoor je toch dat je op basis van 5 diersoorten moet werken en naar ik weet heeft Smuldier niet veel variatie aan compleet versies.
En voor opgroeiende pups is toch meestal 5-10% van het lichaamsgewicht te voeren
Op de site van smuldier staat idd dat het 30 gram per kilo is maar volgens mij is dat volwassen gewicht.
Zelf zou ik eerder richting 40-60 gram per lichaamsgewicht gaan
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

O jee nu weet ik het echt niet meer.
Dacht dat ik het nu weer beter deed dan met brok maar misschien weer niet goed genoeg?
Wil natuurlijk wel dat hij goed opgroeit...
Zou 30 gr. per kg. lichaamsgewicht dan te weinig zijn? Ik ben het vandaag al gaan verhogen naar 1,5 pakje per dag. Durf niet te snel te gaan omdat ik ook bang ben dat het dan weer mis gaat met zijn diarree (weet dat deze grotendeels door de Giardia kwam maar als je een hond hebt die weken aan de dunne is geweest ben je echt bang voor elke terugval).
Ik zal zo wie zo maandag eens met de DA overleggen. Ik weet dat hij zijn honden Carnibest voert en dat hier in een dorp in de omgeving haalt. Want dan wonen we wel in een grote stad maar er zijn maar weinig dierenzaken met een uitgebreide keuze KVV. Heb al eens gekeken naar bestellen maar dan moet ik het in vrij grote hoeveelheden bestellen wil het rendabel zijn en daar is mijn diepvries niet op berekend :(: , dus ja een of twee keer per week een portie halen is het meest handige.
Hij krijgt probiotica van orthica (orthiflor original) aangeraden door een reformzaak. Dit wordt opgelost in water en gaat dan over zijn voer.
Weet iemand ook waar je die andere varianten van smuldier kunt krijgen? In de winkel heb je vlees en pens compleet (is pens dan wel een goede optie momenteel) en verder zou er nog paard (zielig :(: zeg ik als parrdenliefhebber maar oke) en lam moeten zijn. Maar ja geen kip geloof ik mag dat evt. van een ander merk zijn?
Pffff wat een studie naar hondenvoeding zeg!
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Oh ja de DA adviseerde overigens wel een volwassen voeding aangezien daar in verhouding minder eiwit inzit en eiwit laxeert weer meer.
Smuldier was de eerste optie omdat dit het beste verkrijgbaar is bij mij in de buurt (sorry moet ook een beetje aan het praktische denken, mijn man denkt dan nog "praktischer" en wil liever brok geven dus ja dan "maar" smuldier toch)?
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

paard en lam ken ik zelf niet van Smuldier. Hier bij de ah hebben ze vlees compleet (rood), vlees (blauw), hart (donkerrood), kip (oranje), pens (groen) en pens/vlees compleet (mintblauw). De rode en mintblauwe zijn de enige waar op staat compleet.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Wat je ook kan doen is Smuldier en Carnibest geven. Carnibest heeft kip, kalkoen, rund enz enz. Dus dan kan je nog porties kopen en wat meer afwisselen qua smaak.
Hier word lotgering gegeven maar haal ook wel eens een pakje smuldier, niets mis mee hoor.
Misschien kun je wel op den duur eens gaan kijken naar een vriezer voor het voer als je daar plaats voor hebt. Is een goede investering en dan kun je elk merk bestellen wat je wilt (als er een verdeelpunt in de buurt zit) en is nog goedkoper dan los halen.
Zelf vind ik brok niet praktischer, als ik de keuze had dan zaten alle honden hier op volledig KVV en misschien op ten duur barf/nrv.
Als je eenmaal gewend bent aan KVV wil je niets anders meer (vind ik zelf dan)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

EschaenStefanie schreef:Wat ik mij eerder afvraag is of smuldier wel compleet genoeg is voor een pup in de groei?
Vaak hoor je toch dat je op basis van 5 diersoorten moet werken en naar ik weet heeft Smuldier niet veel variatie aan compleet versies.
En voor opgroeiende pups is toch meestal 5-10% van het lichaamsgewicht te voeren
Op de site van smuldier staat idd dat het 30 gram per kilo is maar volgens mij is dat volwassen gewicht.
Zelf zou ik eerder richting 40-60 gram per lichaamsgewicht gaan
Al mijn mechelaars zijn opgegroeid op of smuldier of AHV (compleet) geen probleem.
60-70 gram per kilo hond als ze pup zijn, en dat bouw je geleidelijk aan af naar 20 gram per kilo hond

http://www.hondenforum.nl/plaza/post405 ... r#p4059863" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bmamavan2
Zeer actief

Oke, dus dan zou een pup van 14,5, zeg 15 kg. ongeveer 1200/1300 gram smuldier mogen op een dag of zelfs iets meer mogen hebben?
Pffff lijkt best veel maar ja hij zal het niet erg vinden :wink:
Hij is nu 5 maanden, wat is dan het beste schema om aan te houden?
Heb het met mijn man al gehad over een extra vriezer maar die is daar (nog) niet zo'n voorstander van.

Oh ja, hoe lang moet ik probiotica blijven geven?
Ik begrijp dat het verstandig is om dit zeker een of twee maanden tot na zijn AB kuur te geven, maar kan ik daarna gewoon stoppen of moet ik dit blijven geven (man krijgt een rolberoerte, die schrok al dat zo'n potje meer dan 20 euro kost :wink: , niet dat we het niet kunnen missen of het er niet voor over hebben maar toch...).

@malinois, wat is AHV?
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: Al mijn mechelaars zijn opgegroeid op of smuldier of AHV (compleet) geen probleem.
ok weer wat geleerd, mij is altijd verteld dat smuldier compleet niet volledig genoeg was voor een pup in de groei
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Hoi Bmamav2,

op onderstaande link kun je alles lezen over het geven van kvv. Laat je echter niet omver blazen door mensen die Smuldier helemaal nix vinden.
Ik voer het nu al meer dan een jaar...de glutenvrije variant ( compleet vlees zonder gluten ivm allergie) en mijn honden doen het er super op.
Jij wilt smuldier geven......daar hou jij je lekker aan en van alle positieve punten die men geeft pik jij de beste op. Er moet ook tussen staan hoeveel je je pup moet geven want dat % ligt hoger dan bij een volwassen hond.
Verder gewoon kijken hoe je hondje het erop doet.

Succes :ok:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... &board=5.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Belinda
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

EschaenStefanie schreef:
malinois schreef: Al mijn mechelaars zijn opgegroeid op of smuldier of AHV (compleet) geen probleem.
ok weer wat geleerd, mij is altijd verteld dat smuldier compleet niet volledig genoeg was voor een pup in de groei
Zappa is ook groot geworden op smuldier en AHV. Advies van de fokker! Doet ze al jaren.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

onze pup had ook diaree zelfs diaree remmers hielpen niet we hebben haar toen op versvlees gezet en het was met 2 dagen goed.
smuldier ben ik zelf niet zo weg van mijn andere hond had daar geen stevige ontlasting van als ik het teveel gaf.
ook zit er een calcium suplement in en voor een opgroeiende pup vind ik dat niet zo, dit geld ook voor rodi.

zelf heb ik gelet op een natuurlijke calcium bron, niet te hoog calcium gehalte, compleet voer natuurlijk.
mijn voorkeur gaat uit naar carnibest dit is wel een stuk duurder, maar de meeste soorten met natuurlijk calciumbron zijn duurder, om af te wisselen geef ik ook energique.

een pup mag het dubbele van een volwassen hond bij carnibest is het tussen de 40 en 60 gram voor een pup.
bij energique 1 schijf van 100 gram per 2,5 kg.

brood erbij geven vind ik wel een beetje apart ik zou eerder dan finidair een paar dagen geven tot het goed is dit dikt alleen de ontlasting in en doet verder niets kan geen kwaad.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

yvonne1961 schreef:Ik zie hier wel een probleem in. Zeker bij een pup. Zoiezo zie ik er een probleem in als je bij een compleet produkt (maakt niet uit brok of KVV)enkelvoudig vlees gaat geven, zonder dit aan te vullen.
Ik zei als aanvulling, niet als hoofdbestanddeel.
Dus als ie bv 500 gram per dag krijgt, geef dan 100 gram gekookte kip.
Het is maar tijdelijk hoor! Niet zo stressen.
Het gaat erom dat die darmen tot rust komen.
Of dacht jij dat een pup met verstoorde darmflora al die voedingsstoffen feilloos opneemt?
Niet voor niets houden barfers of nrvers, hoe je het ook noemen wilt, zich aan bepaalde botpercentages in de voeding. Dit om tot een adequate calcium/fosforverhouding te komen. Op het moment dat je aan een compleet produkt dus enkelvoudig vlees toevoegt, kloppen de percentages vlees, bot etc. gewoon niet meer. (of in geval van KVV soms geen bot maar een calciumsupplement)
Overigens: te veel calcium is ook niet goed.
Ik ben zo'n zelf-samensteller. En ik doe dus niet moeilijk.
Ik heb liever een gezond systeem en soms wat lacunes in de samenstelling dan een lacune in het systeem en een perfecte samenstelling.
Want ik denk dat een hond zonder een gezond systeem niks heeft aan die perfecte samenstelling namelijk.
Eerst het huis bouwen, dan gaan zeuren over de inrichting, als het ware.

Afbeelding

yvonne1961
Actief

Ja, ik ben een rekenaar en wil graag dat alles "klopt"
Misschien soms overdreven, maar ik kan het niet laten :U:

(Ben niet in alles zo hoor, alleen met hondenvoeding :lol1: )
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Het is niet dat ik smuldier 'helemaal niks' vindt, maar een hond in de groei kun je toch echt beter een KVV met natuurlijke calcium bron geven, en dat is smuldier helaas niet (kan ook bijna niet voor dat geld).
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb vroeger een hond gehad die snel diarree had (Duitse Dog) en die kreeg als pup op advies van de dierenarts, gekookte rijst (ook wat rijstwater erbij) en gekookt lamshart, enkele dagen.
Dat hielp erg goed.
Bmamavan2
Zeer actief

Ja ik dacht ook altijd dat gekookte rijst goed was bij diarree maar mijn DA zei weer van niet?
Ga vandaag eens uitzoeken wat er hier in de omgeving nog meer aan KVV te krijgen is.
Gelukkig gaat het nu al een aantal dagen erg goed met hem, hij is aangekomen en poept normaal. :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”