Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste keer kamperen voor Hades

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Eerste keer kamperen voor Hades

Ongelezen bericht door Frederiek »

Omdat m'n vriendin en ik niet echt vakantie hebben kunnen vieren omdat ik ben begonnen met een nieuwe baan, zijn we afgelopen nacht een nachtje wezen kamperen met vrienden. 7 mensen, 4 honden in totaal. En het ging bést wel ok! We hadden een bijzonder klein uitgevallen driepersoons koepeltentje mee en 't paste :ok: . Er was naast het luchtbed nog precies ruimte voor Hades om lekker te kunnen liggen. We wilden eerst een nylon bench meenemen, maar dat ging never nooit niet passen haha, dus we hebben maar gewoon de gok gewaagd. Hij heeft keurig de hele nacht naast ons gelegen en niet geprobeerd om op het luchtbed te klimmen. Nou ja, toen we 's nachts terug naar de tent liepen en ik hem de tent inloodste dacht hij wel eerst dat het luchtbed voor hem was en ging er gelijk gelukzalig op liggen. Met flink wat overredingskracht wist ik 'm gelukkig ervan te overtuigen dat dat kleedje náást het luchtbed voor hem was :tongue: .

We stonden op 'de Hondenhoek' in Lettelbert, een vrij kleine maar heel erg leuke camping. Aanrader! Hondjes moesten wel vast op de camping, dus we hadden de grondpin en een lange lijn mee, maar daar was Hades het niet helemaal mee eens. Als er ballen werden gegooid of gevoetbald werd vond hij dat hij mee mocht doen en ging heel hard blaffen :N: . Een niet helemaal complete groep vond hij ook wat moeilijk, maar over het algemeen ging het best ok qua volume/blaffen. Thuis blaft hij eigenlijk helemaal niet, dus 't was wel even wennen dat de stembanden soms flink open getrokken werden. Een nog wat langere lijn hielp gelukkig wel, dan kon hij overal goed bij en had hij wat meer overzicht. 's Middags kwamen er nog vrienden langs met een kleine dreumes van 1,5 die de hondjes erg leuk vond. Andersom gelukkig ook, ze waren allemaal heel lief met 'm.
We hebben heerlijk gebarbecued bij de vuurplaats en konden gelukkig op 't pad naast de camping de honden los laten lopen. Het was ietwat vermoeiend omdat we Hades wel echt in de gaten moesten houden met z'n geblaf en enthousiasme als er weer een groepslid aangewandeld kwam, maar uiteindelijk wende het wel wat voor hem. De hele setting was voor hem natuurlijk compleet nieuw, dus opzich was het niet heel vreemd dat hij er aan moest wennen. Al met al was het heel gezellig en ben ik best trots op Hades! Ik denk wel dat het de volgende keer waarschijnlijk toch maar weer een huisje wordt, het is niet altijd even handig dat er altijd iemand bij de honden moet blijven, en qua comfort scheelt het ook nogal :wink: . Maar het is fijn om te weten dat kamperen in elk geval prima kan met 'm. Hoezee!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Eerste keer kamperen voor Hades

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Fijn dat het goed gegaan is. :E:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”