Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cultuurshock (Cesar Millan forum)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Cultuurshock (Cesar Millan forum)

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik doe maar effe een apart topic openen omdat het niet zozeer te maken heeft met de methodes van CM, maar meer met wat je leest op zijn forum over de Amerikaanse manier, zal ik maar zeggen.

Ik zit steeds te twijfelen of ik ergens op zal reageren en dan doe ik het toch maar niet, want ik heb zulke volslagen andere uitgangspunten, dat gaat denk ik niet begrepen worden.

Zo normaal om je hond 8 uur alleen te laten, om een pup na een week 8 uur alleen te laten, om je pup zodra je tijd hebt om naar de DAe gaan te laten castreren, om een par keer in de week een wandeling te maken en je hond verder alleen in je tuin te houden, om je hond buiten nooit los te laten.... :roll:

Zijn wij in Nederland nou doorgeslagen of lopen we mijlen voor? Ik weet het niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Cultuurshock (Cesar Millan forum)

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Een aantal jaar geleden heb ik een paar jaar op een Amerikaans forum rondgehangen. Dat was een forum van een DA en dus niet specifiek gericht op opvoeding en omgang, maar meer algemeen. Te vergelijklen met dit forum.
Daar heb ik wel geleerd om wat genuanceerd te reageren mbt allerlei zaken, want het gaat er in Amerika echt heel anders aan toe. En als je dan bedenkt dat ik al vooruitgang heb gezien de laatste jaren :wink: .
Die DA is ook in Europa geweest (heb een dagje met hem opgetrokken) en hij wenste dat men in Amerika zo om zou gaan met honden als in Nederland, dan hoefden er veel minder honden en katten gecastreerd en ingeslapen te worden.

Maar de gemiddelde Nederlander loopt gewoon heel erg voor tov de meeste landen en sommigen zijn wat doorgeslagen. Hoewel ik wel vind dat de Amerikaan die doorslaat veel idioter met dieren omgaat dan de doorgeslagen Nederlander.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zie het wel eens in z'n programma voorbij komen inderdaad, mensen die 2 keer per week naar het park gaan, en zich afvragen waarom de hond toch zo druk is :ugh:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ja je kunt toch uitleggen dat het hier voor de meeste mensen een dagelijkse bezigheid is en dat we geen honden hele dagen alleen thuis laten, hoeft niet gelijk te zijn van wat jullie doen deugd niet.
bewustzijn kweken is nooit verkeerd denk ik :engel:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Dat ze in Amerika anders met honden omgaan klopt wel. Vergeet ook niet dat de omvang van de gemiddelde tuin daar van een iets ander formaat is dan hier bij ons. Honden uitlaten, buiten de steden, zie je daar ook bijna niet. Neem daarbij ook nog het feit, dat ergens lopend naar toe gaan, daar soms al niet eens mogelijk is. Overal pakken ze de auto voor.
Vorig jaar stonden wij op een camping in een toch wel redelijk grote plaats in Arizona, en aan de overkant zat een groot "winkelcentrum". Omdat we geen zin hadden de camper weer af te koppelen, dachten we daar wel even naar toe te lopen om daar bij een restaurant te gaan eten. Wij de poort van de camping uit, stonden we daar voor een 3 baans weg, zonder stoep oid. Oversteken naar een braak liggend stuk grond was dodenwerk. Ik denk dat de afstand naar dat centrum 500 m was maar lopend konden we er echt niet komen. En zo hebben we op meer plekken gestaan. Daarnaast mag je op heel veel plekken niet komen met een hond.
Afbeelding
Groetjes Marja
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo divers wij hier zijn ,zijn ze daar ook per Staat en per stad.
Vergelijk hier heel europa met The States en dan zie je de grote verschillen .
Als je in de steden komt hebben ze speciale grote honden parken waar wij in het niet vallen met de strontveldjes van 10 m2 hier.
Hier komt de gemiddelde huishond ook niet verder dan de hoek van de straat of poepveld.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

bouvierpoedel schreef:Zo divers wij hier zijn ,zijn ze daar ook per Staat en per stad.
Als je in de steden komt hebben ze speciale grote honden parken waar wij in het niet vallen met de strontveldjes van 10 m2 hier.
Hier komt de gemiddelde huishond ook niet verder dan de hoek van de straat of poepveld.
.
Inderdaad ja,en je kunt tenslotte geen werelddeel vergelijken met een minilandje als Nederland.Als je gaat vergelijken moet je dat met heel Europa doen en er zit zelfs al een hondencultuurverschil tussen ons en België, en dan hebben we het nog niet over Spanje , of Griekenland.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Marie-Josée schreef:
bouvierpoedel schreef:Zo divers wij hier zijn ,zijn ze daar ook per Staat en per stad.
.
Inderdaad ja,en je kunt tenslotte geen werelddeel vergelijken met een minilandje als Nederland.Als je gaat vergelijken moet je dat met heel Europa doen en er zit zelfs al een hondencultuurverschil tussen ons en België, en dan hebben we het nog niet over Spanje , of Griekenland.
Verduidelijking?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Maxine schreef:
Marie-Josée schreef:
.
Verduidelijking?
In België wordt het ook normaler gevonden om hele dagen te werken en toch een hond te nemen.
Veel honden zitten daar dan ook hele dagen "op de koer".
Dat laatste was in Nederland trouwens jaren geleden ook nog heel normaal. In mijn jonge jaren hadden de boeren nog kettinghonden en ik ben nog geen eeuw oud :wink:
Maxine
Zeer actief

Marie-Josée schreef: In België wordt het ook normaler gevonden om hele dagen te werken en toch een hond te nemen.
Dat laatste was in Nederland trouwens jaren geleden ook nog heel normaal. In mijn jonge jaren hadden de boeren nog kettinghonden en ik ben nog geen eeuw oud :wink:
En in beide landen zijn er uitzonderingen. :ok: Zowel positief als negatief.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Maxine schreef:
Marie-Josée schreef: In België wordt het ook normaler gevonden om hele dagen te werken en toch een hond te nemen.
En in beide landen zijn er uitzonderingen. :ok: Zowel positief als negatief.
Klopt! Mijn Belgische vrienden zijn in elk geval de gelukkige uitzonderingen :ok:
Maxine
Zeer actief

Ik heb gehoord dat Frankrijk het hond-vriendelijkste land ter wereld is. New York is ook een hond vriendelijke stad. In Italie zijn er veel musea die ook voor honden toegankelijk zijn en in Puerto Rico zijn all stranden honden toegelaten.

We kunnen dus nog veel leren.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Elk land heeft nou eenmaal zijn eigen "cultuur"

Zoals wij wel eens raar kijken naar de gebruiken van anderen landen (ook dus hoe zij met hun honden omgaan) zo zullen zij meer dan eens raar staan te kijken naar "onze" gebruiken en denken dat den ollanders :piew: zijn :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Wat zij zo bijzonder vinden zijn de "packwalks" zoals wij hier op het forum wel eens organiseren, nu is Amerika ook zo groot dat het daar bijna niet te realiseren is. Er waren al wat reacties van Amerikaanse leden die hier op vakantie willen komen en absoluut een packwalk/forumwandeling mee willen maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verder vind ik het echt opvallend dat zij hun honden heel erg vermenselijken, zo af en toe krabbel ik me wel eens achter de oren hahaha
Laatst gewijzigd door Kit op 15 aug 2010 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet zo schockerend als een hond 8 uur alleen is, mits die dat heeft geleerd en daar geen problemn mee heeft, en daarna genoeg trainingen en activiteiten heeft.
Denk dat een hond met een full-time werkende baas die na zijn werk elke avond gaat wandelen, naar de trainingsveld, spelen met de hond, aandacht geven, en de weekenden ook bezig is met de hond gelukkiger is dan hond waarbij mensen hele dag thuis zijn en hond ligt in een mandje en komt drie keer per dag blokje om.
Kijk een puppy gelijk 8 uur alleen laten (mits dat de puppy gewoon binnen/buitenruimte heeft en andere hond(en) als gezelschap en het aan kan, ligt natuurlijk ook aan wat die bij de fokker is gewend) dat vind ik ook niet zo'n goed idee.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heb in 2005 een weekje meegelopen in trimsalon/pension in Virginia.
Ruimte zat buiten om honden lekker te laten spelen samen.
Maar een paar x per dag werden de honden vanuit de binnenkennel naar buiten gebracht in een soort van openlucht toilet van 3m2 meter met plasgoot.
Daar bleven ze dan een kwartiertje allemaal 1 per toilet waarvan 6 op een rij.
En dan de volgende lichting weer .
Er werd meer de nadruk gelegd op schone fris gewassen honden dan op het gelukkig en kunnen spelen/contact.
Er waren op dat moment 2 gestoorde Labjes in pension die helemaal gek werden van de saaie kleine binnenkennel.
Die sloopte ook de hele kennel plus inhoud.
Constant geblaf en zichzelf beschadigend brachten ze de dag door.
Met 4 x per dag even een uitje in de honden WC buiten.
De eigenaar kon van vacantie aan de andere kant van de USA terug komen en zijn honden ophalen .
En betalen voor de sloop sessie's van zijn honden.
En de DA rekening van kapotte bek en poten en de vrijgemaakte tijd voor bezoek en benzine aan de DA.
Plus de volle prijs van geboekte pension tijd.
.
Er was daar 1 pension in de buurt die wel speelvelden hadden waar honden lekker samen konden spelen.
Maar daar werd nogal flink op afgegeven omdat ze daar wel eens een wondje opliepen en niet helemaal schoon thuis kwamen.

Alles werd ook vast gelegt op papier om zoveel mogelijk claims uit te sluiten.

.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jemig, wat een bizarre situatie daar bij die kennel zeg! :eek:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik weet wel dat onze buren met een hondje naar de dierenarts in de ardennen gingen en die dierenarts lachte die mensen bijna uit omdat ze hem met een spuitje in wilde laten slapen...
Met een geweer was dat veel goedkoper en was het ook nog sneller gebeurt. En dan nog stom vinden dat ze huilde ook....

Edit: zeg dus niet dat het overal in de ardennen zo is maar bij die dierenarts wel...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
bouvierpoedel
Zeer actief

Sanne!! schreef:Ik weet wel dat onze buren met een hondje naar de dierenarts in de ardennen gingen en die dierenarts lachte die mensen bijna uit omdat ze hem met een spuitje in wilde laten slapen...
Met een geweer was dat veel goedkoper en was het ook nog sneller gebeurt. En dan nog stom vinden dat ze huilde ook....

Edit: zeg dus niet dat het overal in de ardennen zo is maar bij die dierenarts wel...
Zit wel wat in natuurlijk.?
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

In Australie worden honden nooit uitgelaten, die lopen op eigen terrein....
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik kan 'm via google niet vinden, maar wil wel graag de link naar het cm-forum; geloof toch dat ik er ook 's wil meelezen..

Suzanne
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Toen ik canada was, die mensen liepen wel veel met hun hond (naja ik ook). Maar misschien komt het dat hun oorspronkelijk nederlanders zijn. :mrgreen:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Suzanne123 schreef:Ik kan 'm via google niet vinden, maar wil wel graag de link naar het cm-forum; geloof toch dat ik er ook 's wil meelezen..

Suzanne
http://community.sessionswithcesar.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Maxine
Zeer actief

Martijn schreef: Nogal ja. Bij koeien en paarden die geslacht worden vinden we het juist diervriendelijk om iets in de kop te schieten.
Maar ja, het geeft zo'n rommel, he?

Bij een troeteldier hebben we liever een wat kinderlijker plaatje en noemen we het inslapen in plaats van doodmaken of slachten.
Voor het dier zelf is dat allemaal niet zo van belang ben ik bang.

Misschien wat off-topic maar... Dit deed me denken aan deze strip:
Afbeelding
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Martijn schreef:
bouvierpoedel schreef:
Sanne!! schreef:Ik weet wel dat onze buren met een hondje naar de dierenarts in de ardennen gingen en die dierenarts lachte die mensen bijna uit omdat ze hem met een spuitje in wilde laten slapen...

Zit wel wat in natuurlijk.?
Nogal ja. Bij koeien en paarden die geslacht worden vinden we het juist diervriendelijk om iets in de kop te schieten.
Maar ja, het geeft zo'n rommel, he?

Bij een troeteldier hebben we liever een wat kinderlijker plaatje en noemen we het inslapen in plaats van doodmaken of slachten.
Voor het dier zelf is dat allemaal niet zo van belang ben ik bang.

Wij hebben onze honden inmiddels al vermenselijkt.( is dat een goed woord?)
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Vergeet ook niet dat wij verwend zijn met onze 8-urige werkdag, een baan op een paar minuten afstand, en minimaal zes weken vakantie per jaar. Amerikanen hebben vaak dubbele banen en nauwelijks vakantie.

Mijn beste vriendin woont in de USA en had jarenlang een hond. Daar liep ze een aantal keer per dag mee, en de mensen in haar buurt verklaarden haar voor gek. Ze hadden daar bijna allemaal een hond (vooral labradors en spaniels): die zat de hele dag in de garage, of als hij geluk had in de keuken. 's Avonds mocht hij naar buiten. Met zo'n halsband en een onzichtbaar elektronisch hek om de tuin :ugh: Daar, dat geldt natuurlijk niet voor de hele USA, geldt de hond als een stuk huisraad. Ze zorgen er op hun manier goed voor :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

AnneMarie schreef:In Australie worden honden nooit uitgelaten, die lopen op eigen terrein....
Ik woon dan in de USA maar ik laat mijn honden ook niet uit. Die vermaken zich prima op eigen terrein.

Edig: toevoeging: mijn teefje vind het heerlijk om mee te gaan, en als het niet te warm is dan gaat ze zoveel mogelijk overal mee naar toe.
Laatst gewijzigd door Inc op 15 aug 2010 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxine
Zeer actief

Inc schreef:
AnneMarie schreef:In Australie worden honden nooit uitgelaten, die lopen op eigen terrein....
Ik woon dan in de USA maar ik laat mijn honden ook niet uit. Die vermaken zich prima op eigen terrein.
Als ze daar de ruimte voor hebben, begrijp ik dat best.
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

En dat hebben ze :cheer: , ik zal eens wat foto's maken.

Er is hier nu eenmaal niets anders om te gaan lopen. Overal zijn honden verboden, wandelpaden bestaan er niet, en nou ja :mep:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De 'dog parks' bij mijn vriendin in Redmond, Oregon is ook prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben daar een zeer warme zomer (woestijnachtig) en heeeeeeele koude winters met heeeeeeeeeeeel veel sneeuw. Ik geloof dat het een continentaal klimaat is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”