n.a.v. onder andere topic dat hond van baas die al waarschuwde de hond met rust te laten en dat de hond in de positie kwam dat hij schnapte..
Ben wel eens benieuwd hoe jullie zijn bij honden die voor een winkel liggen te wachten..
Zelf zie ik ze en kijk wel, komt er oogcontact dan zal ik nog wel zachtjes wat zeggen in het voorbij gaan, komt de hond dan zelf kwispelend aan zal ik wel aanhalen.
Hond die gefocussed op de deur is in afwachting van de baas.. zal ik eigenlijk nooit "storen"... lekker laten wachten en klaar.
Het kwam zo weer in me op omdat ik het zelf wel meemaak dat als ik even snel in en uit met zicht op de honden ergens snel wat haal en dat ik vaak zie gebeuren dat er echt van alles op ze afloopt.. honden incluis..
En vanmiddag kom ik de digros uit ..zie twee duitse herders, netjes aan de riem stukje bij de ingang weg gelegd en de honden zijn rustig, maar gefocussed op de schuifdeur in afwachting van de baas.
En verdomd een vrouw die achter me loopt.. maakt die mondgeluidjes.. loopt richting die honden .. nogmaals pffft pffftt.. de oudere herder deed de oren wat naar achter bleef zitten maar was nou niet echt dolenthousiast van Jippie ik krijg aandacht.. de andere herder negeerde.. mevrouw bood de wat terughoudende hond de hand aan om aan te ruiken.. prima allemaal hoor..maar die hond had in eerste instantie al geen interesse in mijn ogen.. oren bleven wat naar achter en je zag dat beest bijna denken.. "mens wat wil je nou.. ik ken je helemaal niet en ik ben met andere dingen bezig.. wachten op mijn baasjes..."
Nee het waren niet mijn eigen twee herders die er lagen.. maar ik heb wel weer even kunnen aanschouwen wat ze allemaal voor de kiezen krijgen als ze even uit zicht even moeten wachten tot het baasje terug komt..
Persoonlijk vind ik het gewoon nog steeds niet normaal dat je naar iedere hond die ergens zonder baas ligt te wachten toegaat.. maar blijkbaar is dat tegenwoordig ook normaal geworden..