Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffende honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Blaffende honden

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik kwam zonet deze tekening tegen:

Afbeelding

Bij "Methods used to stop barking" zag ik staan dat men met een chirurgische ingreep een hond (gedeeltelijk) ervan kan beletten om te stoppen met blaffen. WTF?! Een schokhalsband vond ik al erg voor zo'n gebruik, maar dit slaat toch wel alles! Zouden mensen echt naar de DA gaan en vragen voor zo'n ingreep omdat hun hond blaft?
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Blaffende honden

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik dacht dat het nu verboden was. In Amerika werd (wordt?) het wel gedaan.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In amerika worden vooral Rottweilers ingezet om drugslaboratoria te *beschermen* tegen indringers.
Bij die honden worden veelal de stembanden doorgesneden :eek: :jank: zodat de intruder niet weet dat daar honden rondlopen om de zaak te verdedigen. :kotz: :kotz: :kotz:

Gehoord op animal Planet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

ik heb dat een keer op tv gezien inderdaad. daar zag ik ook dat ze nagels van katten helemaal verwijderen :N: het hondje wat ze hadden laten opereren maakte daarna nog een veel erger geluid!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Buster blaft ook niet. is een halve husky. en Husky`s blaffen niet tot zelden. maar janken kunnen ze wel!!
dus niet alleen basenji`s blaffen niet :pffff:

verder is het erg aan de opvoeding of honden veel blaffen. (en, ja ook wel het ras).
en sommige mensen fokken de honden zelf (ongemerkt) op. door te schreeuwen: blaf niet zo !! ha,ha, sommige baasjes blaffen meer dan de hond.

ik heb een JR (of hussel) en die heeft zeker wel de aanleg om te blaffen. maar ik heb een hekel aan continu blaffende honden. dus zelfs zij, blaft nu zelden.
maar zet haar bij een hondje wat wel blaft, en ze doet lekker mee hoor. dus het is een goede combi met Buster. blaffen doen ze dus vrijwel nooit.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Dusty schreef:ik heb dat een keer op tv gezien inderdaad. daar zag ik ook dat ze nagels van katten helemaal verwijderen :N: het hondje wat ze hadden laten opereren maakte daarna nog een veel erger geluid!
Vreselijk. :(
Je hoéft geen hond of kat, neem er dan geen, denk ik dan. :ugh: , als je doel is om het diertje te verminken. :devil:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

wendy71 schreef:
Dusty schreef:ik heb dat een keer op tv gezien inderdaad. daar zag ik ook dat ze nagels van katten helemaal verwijderen :N: het hondje wat ze hadden laten opereren maakte daarna nog een veel erger geluid!
Je hoéft geen hond of kat, neem er dan geen, denk ik dan. :ugh: , als je doel is om het diertje te verminken. :devil:
ja precies! honden kunnen nou eenmaal blaffen en katten hebben nagels, daar kies je voor als je zo'n dier neemt toch!
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

wendy71 schreef:
mensen willen toch altijd de voordelen, nooit de nadelen. :ugh:
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ja, hier (USA) gebeurt dat inderdaad. Maar hier gebeurd wel meer waar van ik denk... :piew: :S:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik dreig er alleen wel is mee,, bij mijn jack als die weer is op blaf mode! is dan zeg ik altijd en nou is het klaar of ik laat je stembanden verwijderen :lol:

MAar gatver nooit geweten dat dat ook echt kon!!!!
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Wel een leuke simpele plaatje als een schema. Had op het stukje voor methodes om te stoppen met blaffen wel wat uitgebreidere assortiment willen zien, op het gebied van trainen. Dus opvoeden en trainen, nu is het alleen correcties en symptoombehandeling zoals stembanden verwijderen. In Belgie was het toch ook vrij lang nog toegestaan? Ik meen dat daar vooral werd gebruikt voor de kleine keffertjes. In USA mag het zowieso nog steeds, van andere landen weet ik niet.
Ik ken toevallig een duitse staande waarbij dat is gedaan uit medische oogpunt (gezwel aan stembanden) en de hond schijnt er geen last van te hebben, was ook geen zware operatie. Hond blaft daarna niet minder of meer, alleen het klinkt een beetje als hoesten ipv blaffen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb, toen ik net met internet begon, een hele tijd op een amerikaans soort forum gezeten en daar werd verteld dat DA's het nagelverwijderen bij katten adviseren tegen weet ik veel welke ziekte(s), doet me nog steeds een beetje denken aan de DA's hier die castratie van een reu als oplossing van alle problemen aanraden :piew:
Ook werden daar haast aan de lopende band stembandverwijderingen bij honden gedaan, was heel normaal en ze konden haast niet geloven dat dat in Nederland verboden was...
Is inmiddels wel een hele tijd geleden hoor, dus wie weet is het veranderd maar eigenlijk geloof ik dat niet zo erg :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik heb ooit eens een verhaal gelezen over een IJslander die volgens de eigenaren te veel blafte en bij wie de stembanden ook zijn verwijderd/verminkt.
IJslanders communiceren heel veel door te blaffen, gebruiken hun stem graag.
Die hond was daarna echt doodongelukkig. :(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”