Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elke avond om half 7 trillen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Iejun
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): we denken kruising collie of Epagneul Breton met ?
Contacteer:

Elke avond om half 7 trillen?

Ongelezen bericht door Iejun »

Hi allemaal.

Mijn ouders hebben een Duitse Herder met lang stokhaar, die inmiddels 9 jaar is. Hij is behoorlijk uit de kluiten gewassen, we hebben ook nooit met hem mogen fokken omdat 'ie daarvoor veel te groot is.

Ik woon niet meer thuis maar hoorde dat hij sinds kort elke dag rond half 7 's avonds hevig begint te trillen. Hij ligt dan in z'n mand of ergens anders en begint ineens helemaal te trillen, alsof hij het koud heeft. Dit duurt zo'n 10 minuten. Hij verplaatst dan af en toe wel van plek, maar hij reageert dan niet meer op commando's, of als ze hem dan opzij willen duwen blijft hij strak op zijn poten staan en schuift zo over het laminaat.

Ze zijn bij de dierenarts geweest en die zei dat hij geen idee had wat het kan zijn. Als het mijn hond was geweest had ik alle dierenartsen afgegaan tot ik wist wat er aan de hand is maargoed dat ben ik. Mijn ouders lieten zich dus met een kluitje het riet insturen maar ik vind het heel erg! En het is heel typisch dat het ook elke dag rond half 7 is. Hij eet twee keer per dag, 's ochtends rond 8 uur en 's middags rond 5 uur.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? :U:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Elke avond om half 7 trillen?

Ongelezen bericht door marian* »

Lijkt wel iets met diabetes te maken te hebben of zo omdat hij het blijkbaar op een vast tijdstip heeft.Is daar aan gedacht?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”