Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Broodfokkers in belgie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Contacteer:
Broodfokkers in belgie
Wie heeft er ervaringen mee en kan iemand mij vertellen hoe de zaak Dogy.be ervoor staat? Mogen ze nog vrolijk verkopen of zijn ze inmiddels aangepakt? Kon dit helaas niet vinden op internet. Heb mijn ervaring geplaatst zie http://www.siberischehusky.info/dogybe-broodfokker/" onclick="window.open(this.href);return false; Hoor graag mensen die een soortgelijke ervaring hebben 

Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Re: Broodfokkers in belgie
Gelukkig geen ervaring. Vreselijk een broodfokker.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
geen ervaring met hun, maar helaas wel met de ex-fokdieren die uit belgie komen. werk in een asiel en we hebben vaker groepen honden gehad uit belgie die uit de 'kweek' komen zoals ze dat daar zeggen. de staat waarin ze aankomen bij ons is ronduit schandalig..
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ongelooflijk dat die maffe regering daar amper iets doet he? Wat ik ook niet begrijp is dat een organisatie als Greenpeace ofzo niet ingrijpt via tv etc. Heb trouwens ook een ervaring over Woefkesranch op de site gezet ook een hele bekende.wiebel schreef:geen ervaring met hun, maar helaas wel met de ex-fokdieren die uit belgie komen. werk in een asiel en we hebben vaker groepen honden gehad uit belgie die uit de 'kweek' komen zoals ze dat daar zeggen. de staat waarin ze aankomen bij ons is ronduit schandalig..
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Hier ook van die organisaties die zich druk maken over dieren leed in andere landen terwijl er zoveel leed is in eigen land. Ga je eerst eens druk maken over puppymills, mink farms of dierenklemmen in plaats van het zover van huis te zoeken.
Broodfokkers bestaan trouwens alleen omdat men puppies koopt uit dierenzaken. Elke pup die in een dierenzaak verkocht wordt wordt weer verplaatst door een andere pup van een puppymill en zo houdt men het in stand. Zou graag zien dat mensen verstandiger werden en niet meer uit dierenwinkels kopen..........
Broodfokkers bestaan trouwens alleen omdat men puppies koopt uit dierenzaken. Elke pup die in een dierenzaak verkocht wordt wordt weer verplaatst door een andere pup van een puppymill en zo houdt men het in stand. Zou graag zien dat mensen verstandiger werden en niet meer uit dierenwinkels kopen..........
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Maar die dierenwinkel en marktplaats heeft NU die pup en dat is voor sommigen het enoge wat telt. Stel je eens voor dat je nog minstens 8 weken of langer moet wachten op je pup ;-( (ik heb op één van mijn pups maar 22 jaar gewacht;-))
Sandra

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zal men beter en vaker voorgelicht moeten wordenrubyred schreef:Zou graag zien dat mensen verstandiger werden en niet meer uit dierenwinkels kopen..........

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Dan moet je wel heeeeeel dom zijn als je nog steeds niet weet hoe het zit met broodfok.
Of steekt men gewoon de kop in het zand...............
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
je verbaasd je er over hoor, want er zijn nog steeds veel mensen heeeeeeeeeeeeel dom.. heb een jaar bij een dierenkliniek gewerkt en kregen daar met regelmaat mensen die de pup ergens vandaan hadden wat niet helemaal pluis was.. totdat je verder vraagt en het er over hebt weten hun niet dat ze wat 'fout' doen. (en sommige daarna nog steeds niet helaasrubyred schreef:Dan moet je wel heeeeeel dom zijn als je nog steeds niet weet hoe het zit met broodfok.

In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Amenwiebel schreef:je verbaasd je er over hoor, want er zijn nog steeds veel mensen heeeeeeeeeeeeel dom.. heb een jaar bij een dierenkliniek gewerkt en kregen daar met regelmaat mensen die de pup ergens vandaan hadden wat niet helemaal pluis was.. totdat je verder vraagt en het er over hebt weten hun niet dat ze wat 'fout' doen. (en sommige daarna nog steeds niet helaasrubyred schreef:Dan moet je wel heeeeeel dom zijn als je nog steeds niet weet hoe het zit met broodfok.
Of steekt men gewoon de kop in het zand...............)
- Gittje
- Zeer actief
Op 12 mei daarover een ontluisterende reportage gezien op RTBF in het programma "Quesions à la Une" waaruit duidelijk bleek dat België als draaischijf voor broodfokhonden uit het Oostblok fungeert.SiberischeHuskyinfo schreef:Ongelooflijk dat die maffe regering daar amper iets doet he? Wat ik ook niet begrijp is dat een organisatie als Greenpeace ofzo niet ingrijpt via tv etc. Heb trouwens ook een ervaring over Woefkesranch op de site gezet ook een hele bekende.wiebel schreef:geen ervaring met hun, maar helaas wel met de ex-fokdieren die uit belgie komen. werk in een asiel en we hebben vaker groepen honden gehad uit belgie die uit de 'kweek' komen zoals ze dat daar zeggen. de staat waarin ze aankomen bij ons is ronduit schandalig..
De start van de reportage situeerde zich aan de Seine te Parijs, recht tegenover het Justitiepaleis, waar talrijke dierenwinkels er hun levende koopwaar aanbieden. In Frankrijk mag een hond uit het Oostblok pas op een leeftijd van 15 weken worden geïmporteerd, dus omzeilen ze de wet door de pups te laten transiteren via Belgiê. De douanepapieren en certificaten van het land van herkomst worden bij aankomst van de pup in België de vuilbak ingegooid, de pups worden desgevallend in België gechipt of in het land van herkomst in geval Belgische chips worden opgezonden en krijgen zodoende nieuwe, Belgische papieren.
De reporter heeft samen met een ambtenaar van de Franse dierenbescherming héél de "filière" afgelegd. Eerst in een beruchte dierenwinkel/groothandel langs de Brusselse rand die de draaischijf vormt voor het traffiek. Vervolgens in Slovakije waar zij zich voordeden als potentiële Belgische koper van een beginnende dierenwinkel. Uiteraard telkens met beelden van schrijnende toestanden.
Ook gingen de reporter en de Franse ambtenaar langs bij de 2 ministeries die in België verondersteld worden van toezicht te houden, tot zelfs tot bij het dichtsbijzijnde politiecommissariaat van de groothandel/dierenwinkel in kwestie.
De verantwoordelijken van de ministeries bakenen hun taken goed af en schuiven de verantwoordelijkheid voor het gestelde probleem én het toezicht daarop door naar elkaar. De geïnterviewde politiecommissaris was goed op de hoogte van de toestand in de dierenwinkel/groothandel om reden dat z'n vrouw er nog gewerkt heeft en suggereerde dat betrokken zaak vermoedelijk van hoge (politieke) bescherming geniet gezien ze ongenaakbaar zijn.
De conclusie was dat België deze handel & wandel zonder enig probleem tolereert omdat het goed aan de export verdient.
Reportage is te zien op http://www.rtbf.be/info/questionsalaune" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Interessant! Ga er zeker eens een stuk over schrijven bedankt!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ja, ervaring mee al is dat meer dan 10 jaar geleden. Is die vent nou nog niet tot stoppen gebracht 

- °Vicky°
- Actief
Op de hondenschool kom ik ook vaak zulke mensen tegen. Als ik hun dan aanraad van nooit meer bij zulke praktijken een pup te kopen zeggen ze 'ja maar ik heb daar nog nooit problemen mee gehad hoor', 'waarom zou ik zoveel geld betalen als ik het daar goedkoper kan hebben'...SiberischeHuskyinfo schreef:Amenwiebel schreef:je verbaasd je er over hoor, want er zijn nog steeds veel mensen heeeeeeeeeeeeel dom.. heb een jaar bij een dierenkliniek gewerkt en kregen daar met regelmaat mensen die de pup ergens vandaan hadden wat niet helemaal pluis was.. totdat je verder vraagt en het er over hebt weten hun niet dat ze wat 'fout' doen. (en sommige daarna nog steeds niet helaasrubyred schreef:Dan moet je wel heeeeeel dom zijn als je nog steeds niet weet hoe het zit met broodfok.
Of steekt men gewoon de kop in het zand...............)
Vaak ook mensen waar ik aanraad een goede fokker te kiezen en niet zomaar een pup van bij een broodfok te gaan halen. Dan doen ze het toch en blijkt het beestje later allerlei erfelijke ziektes te hebben, soms zelfs dodelijk...

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
De verkoop van honden en katten in dierenwinkels is in België bij wet verboden.SiberischeHuskyinfo schreef:Dan zal men beter en vaker voorgelicht moeten wordenrubyred schreef:Zou graag zien dat mensen verstandiger werden en niet meer uit dierenwinkels kopen..........
Dit is al enkele jaren zo, en de winkels waar je pakweg 10 jaar geleden aan de lopende band puppies kon kopen zijn hier noodgedwongen mee gestopt. Sindsdien heb ik in die winkels nooit meer een pup of een kitten gezien. In al die jaren weet ik maar één winkel die pups verkoopt, maar dan ook enkel pups. Dit is geen dierenwinkel omdat de winkel enkel honden verkoopt.
Voor de rest ken ik geen enkele winkel die zich hiermee bezig houd. Een dierenwinkel is wat anders dan een broodfokker! Je kan makkelijk een pup kopen bij een broodfokker die 10 verschillende rassen fokt, maar een pup halen bij de dierenwinkel?? Misschien dat deze illegale praktijken in Brussel meer aanwezig zijn dan in de andere delen van België?
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Sinds vorig jaar.sTefaniA schreef:De verkoop van honden en katten in dierenwinkels is in België bij wet verboden.
Dit is al enkele jaren zo

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Officieel sinds 2009 ja, dat is trouwens bijna 2 jaarLynnepien schreef:Sinds vorig jaar.sTefaniA schreef:De verkoop van honden en katten in dierenwinkels is in België bij wet verboden.
Dit is al enkele jaren zo

Nochtans hebben veel winkels al lang hiervoor afgezien van de verkoop van honden en katten, en wel hierom:
Wat dus al bijna 4 jaar is... Omdat winkels hun infrastructuur moesten veranderen en een fokkerstatuut aanvragen zijn velen gestopt met de verkoop van honden en katten. De dieren mochten ook niet in de winkel zelf zitten, wat niet meer interessant was. Want wie koopt er nu een impuls hondje dat achteraan in een apart gebouw zit, weg van alle klanten?Het bereikte compromis werd omgezet in het Koninklijk Besluit van 11 mei 2007 (B.S. 04/10/2007). Dat voorziet een verbod op de verkoop van honden en katten in de voor het publiek toegankelijke winkelruimte en legt bovendien de verplichting op aan de dierenwinkels zich te laten erkennen als kwekerij. Daartoe moet de winkelier een afzonderlijke aangepaste ruimte voorzien
En volgens mij was er al sinds 2004 een soort compromis opgesteld die de verkoop verbied in de winkelruimte.