Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hellup??????
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Hellup??????
Ohana staat nu een jaar of 4 op Kivo voeding. Daarvoor kreeg ze van brok elke keer ontstoken oren en heeeeeel veel ontlasting.
Kivo (verse voeding) was het enige waar dat niet bij was, dus overgegaan. Nu liep mevrouw mank en heb ik gister foto's laten maken, maar alles was goed. Nu zou ze het zogenaamde all meat syndrome hebben wat, zoals ik gelezen heb, meer
een soort botontkalking zou zijn. Een probleem met de weke delen zoals de da het zei en in alleen vlees zit niet genoeg calcium ed. Hij vroeg of ik melkproducten erbij voerde en groenten, maar dat doe ik niet.
Ben ik zo fout bezig geweest?
Nu is mijn keuze, of mobility support van Royal Canin (waarvan ik weet dat het werkt), of een poeder met dezelfde werking voor over het versvoer.
Nu zegt mijn man: probeer die brokken gewoon, misschien is ze er overheen gegroeid (het is natuurlijk al een 5 jaar geleden dat ze echt de reacties had, later was het wel minder als in het begin).
Dus nu twijfel ik wat ik moet doen. Ik zal met brok allicht duurder uitzijn, maar dat boeit niet (het is iig maar 10 euro duurder als het vlees), maar brok of poeder. Ik heb ook al zitten denken 1 keer per dag vers en 1 keer per dag brok? Of is dat TEveel verschillend?
Ik hoop op advies!
Groetjes Marieta en alvast bedankt!
Kivo (verse voeding) was het enige waar dat niet bij was, dus overgegaan. Nu liep mevrouw mank en heb ik gister foto's laten maken, maar alles was goed. Nu zou ze het zogenaamde all meat syndrome hebben wat, zoals ik gelezen heb, meer
een soort botontkalking zou zijn. Een probleem met de weke delen zoals de da het zei en in alleen vlees zit niet genoeg calcium ed. Hij vroeg of ik melkproducten erbij voerde en groenten, maar dat doe ik niet.
Ben ik zo fout bezig geweest?
Nu is mijn keuze, of mobility support van Royal Canin (waarvan ik weet dat het werkt), of een poeder met dezelfde werking voor over het versvoer.
Nu zegt mijn man: probeer die brokken gewoon, misschien is ze er overheen gegroeid (het is natuurlijk al een 5 jaar geleden dat ze echt de reacties had, later was het wel minder als in het begin).
Dus nu twijfel ik wat ik moet doen. Ik zal met brok allicht duurder uitzijn, maar dat boeit niet (het is iig maar 10 euro duurder als het vlees), maar brok of poeder. Ik heb ook al zitten denken 1 keer per dag vers en 1 keer per dag brok? Of is dat TEveel verschillend?
Ik hoop op advies!
Groetjes Marieta en alvast bedankt!

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Hellup??????
ik voer 1x per dag brok en vers want storm kan ook niet alle brokken hebben.. heel veel ontlasting en scheten
en nu ik eindelijk een goede brok heb gevonden wil ik die er bij blijven voeren ivm vakanties..
waar storm heel veel last van heeft is van rundvlees brokken... hij krijgt lam en rijst of kip kalkoen met rijst
en nu ik eindelijk een goede brok heb gevonden wil ik die er bij blijven voeren ivm vakanties..
waar storm heel veel last van heeft is van rundvlees brokken... hij krijgt lam en rijst of kip kalkoen met rijst
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marieta
- Zeer actief
Ik zou niet weten wat het dan zou moeten zijn? Ik ziehet manken alleen als ze heel relaxed loopt, als ze wat meer vaart maakt zie ik niks. Maar de foto's zijn eigenlijk heel goed. Bij haar linkerkant is een minimaal iets te zien aan de heupen. Die ligt er iets minder soepel in als de rechter. Maar dat zou haar last niet verklaren, ze heeft een ontzettend hoge pijngrens. Vandaar.
Ik ben zo goed in beslissingen nemen he :N: Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde neem en de hond benadeel
Groetjes Marieta.
Ik ben zo goed in beslissingen nemen he :N: Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde neem en de hond benadeel
Groetjes Marieta.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ze kan niet het all meat syndrome hebben want zoals je hebt kunnen lezen krijgen honden dit alleen als ze alleen maar vlees krijgen en geen calciumbron in de orm van bot of preparaat. kivo is een compleet voer dus daar kan ze dit echt niet van krijgen. ze wordt ouder en dan is het logisch dat ze wat stijver wordt.

- Marieta
- Zeer actief
Tuurlijk wordt ze ouder. Ik wil ook niet overkomen bij mn dierenarts alsof ik niks overheb voor haar. Dat heb ik namelijk wel. Ik denk dat ik het voer probeer icm kivo. Ik wil het iig geprobeerd hebben. Ze loopt toch mank, dus het zou haar allicht kunnen helpen.
En het voer werkt echt (bij verschillende honden gezien, die na 6 weken weer normaal liepen bij ons in het asiel, zonder extra pijnstilling).
Ik ga gewoon bellen dat ik een kleinere zak wil, zodat ik kan proberen of het goed gaat met dr oortjes.
Iig bedankt voor de antwoorden. Het heeft wel een stuk onzekerheid weggehaald bij me! Ik dacht namelijk al dat in KIVO alles inzit. Maar veel dierenartsen willen er niet aan!
Wij hebben in het asiel vaakdogachtigen zitten. De gene die aan de diarree blijven, zetten we op KIVO en het is vrijwel de volgende dag al goed bij die honden. Dan moet het toch goed zijn?
Naja, bedankt!
Groetjes Marieta.
En het voer werkt echt (bij verschillende honden gezien, die na 6 weken weer normaal liepen bij ons in het asiel, zonder extra pijnstilling).
Ik ga gewoon bellen dat ik een kleinere zak wil, zodat ik kan proberen of het goed gaat met dr oortjes.
Iig bedankt voor de antwoorden. Het heeft wel een stuk onzekerheid weggehaald bij me! Ik dacht namelijk al dat in KIVO alles inzit. Maar veel dierenartsen willen er niet aan!
Wij hebben in het asiel vaakdogachtigen zitten. De gene die aan de diarree blijven, zetten we op KIVO en het is vrijwel de volgende dag al goed bij die honden. Dan moet het toch goed zijn?
Naja, bedankt!
Groetjes Marieta.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wat gaat die mobilty support toevoegen, hoe weet jij dat het werkt en in welke relatie staat dat met die weke delenproblemen die je DA benoemt?
Had je haar alleen biefstuk en kipfilet gevoerd dan had hij volledig gelijk gehad, nu heb je weer zo'n DA getroffen die het niet zo begrijpt. Misschien het boekje van Tannetje Koning voor hem kopen?
Had je haar alleen biefstuk en kipfilet gevoerd dan had hij volledig gelijk gehad, nu heb je weer zo'n DA getroffen die het niet zo begrijpt. Misschien het boekje van Tannetje Koning voor hem kopen?
- Marieta
- Zeer actief
Ik weet dat het werkt omdat ik op mijn werk levend bewijs heb gehad en nog heb rondlopenRosita Compagner schreef:Wat gaat die mobilty support toevoegen, hoe weet jij dat het werkt en in welke relatie staat dat met die weke delenproblemen die je DA benoemt?
Ik kan het allicht proberen, ik heb het zo gezien hoe ze het er op doet (qua oren dan he;o).
Naja, het scheelt me niks met kosten dus ik probeer het iig wel even. Ik zie het wel hoe het loopt. ALS het half half wel goed gaat en ze loopt daardoor beter, dan is het mij allang goed. Ik maak me alleen altijd eerst even veel te druk, om vervolgens rustig te worden en even helderderder na te denken
Groetjes Marieta.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je moet het niet doen om een goede indruk op je DA te maken. Alleen doen als je er zelf achter staat.Marieta schreef:Ik wil ook niet overkomen bij mn dierenarts alsof ik niks overheb voor haar. Dat heb ik namelijk wel.
- Marieta
- Zeer actief
Voor de helft sta ik erachter hahahaha daarom doe ik het.
Ik geloofde hem niet helemaal over het all meat syndrome omdat ik zelf ook al wel dacht dat in kivo alles inzit, maar mevrouw loopt wel mank en wil het toch proberen, aangezien ik heb gezien dat de brok wel werkt.
Ik wil het de kans iig wel geven. Dat poeder heb ik namelijk toch geen heel prettig gevoel bij.
Thanks
Ik geloofde hem niet helemaal over het all meat syndrome omdat ik zelf ook al wel dacht dat in kivo alles inzit, maar mevrouw loopt wel mank en wil het toch proberen, aangezien ik heb gezien dat de brok wel werkt.
Ik wil het de kans iig wel geven. Dat poeder heb ik namelijk toch geen heel prettig gevoel bij.
Thanks

-
mwillow
Laat je niet bangmaken met een diagnose, waarop verder geen gericht onderzoek heeft plaatsgevonden. Ongelooflijk. 
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marieta
- Zeer actief
- Marieta
- Zeer actief
Als ik zo op een close up zit te kijken zou het wel kunnen dat ze er last van heeft?
ff ander topic openen in het medische hoekje maar.
Groetjes Marieta.
ff ander topic openen in het medische hoekje maar.
Groetjes Marieta.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Even hoor.. Kivo heeft zowel enkelvoudige voeders als de complete!
Als je dus al 4 jaar lang de enkelvoudige voeders geeft dan zou er een kern van waarheid in het betoog kunnen zitten van de DA en is het all-meat-syndrome nog niet zo'n gekke gedachte.
Geef je echter de complete voeders (of doorgaans de complete voeders) dan is het betoog onzin.
Suzanne
Als je dus al 4 jaar lang de enkelvoudige voeders geeft dan zou er een kern van waarheid in het betoog kunnen zitten van de DA en is het all-meat-syndrome nog niet zo'n gekke gedachte.
Geef je echter de complete voeders (of doorgaans de complete voeders) dan is het betoog onzin.
Suzanne
- Marieta
- Zeer actief
Ze krijgt gewoon kivo compleet, dus dan zou daar alles in moeten zitten.
Groetjes Marieta.
Groetjes Marieta.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Klopt hoor!!Marieta schreef:Ze krijgt gewoon kivo compleet, dus dan zou daar alles in moeten zitten.
Groetjes Marieta.
Dan hoef je je geen zorgen te maken dat je fout gevoerd hebt.. compleet is compleet!
Suzanne
-
Angelique.
Suzanne123 schreef:Klopt hoor!!Marieta schreef:Ze krijgt gewoon kivo compleet, dus dan zou daar alles in moeten zitten.
Groetjes Marieta.
Dan hoef je je geen zorgen te maken dat je fout gevoerd hebt.. compleet is compleet!
Suzanne
Is dat echt wel zo ? ik vraag me dat altijd af, ze kunnen er alles wel opzetten
Ik ken Cor goed genoeg en geloof hem blind hoor dus daar gaat het niet over maar ik vraag me dit al heel lang af, er word door heel veel fabrikanten zo vreselijk geheimzinnig gedaan over wat er nou echt wel of niet inzit...en dan heb ik het over zowel brok als kvv.
ts, sterkte met een keuze maken, moeilijk hoor
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik ben goedglovig 
Op diervoeders mag alelen "compleet" staan als het dat ook IS en als er dus zaken aan zijn toegevoegd. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het is denkbaar dat een fabrikant er wel "compleet" opzet, maar dat het dat niet is.... tsja...
Ik ga ervan uit dat er controles plaatsvinden voordat een voer compleet mag heten?
Of ben ik nu wel heel goedglovig?
Ik weet overigens niet of er dan ook idd bot / calciumpreparaat in moet zitten!
Suzanne
Op diervoeders mag alelen "compleet" staan als het dat ook IS en als er dus zaken aan zijn toegevoegd. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het is denkbaar dat een fabrikant er wel "compleet" opzet, maar dat het dat niet is.... tsja...
Ik ga ervan uit dat er controles plaatsvinden voordat een voer compleet mag heten?
Suzanne
- Hutsje
- Zeer actief
ja, natuurlijk, anders is het toch niet compleet?Suzanne123 schreef:
Suzanne

- Hutsje
- Zeer actief
ik geloof wel dat het compleet is alleen is de kwaliteit van het gebruikte vlees nooit te controleren. en aangezien ik graag weet wat ik voer stel ik zelf samen.Nuyvilaq schreef:Suzanne123 schreef:Klopt hoor!!Marieta schreef:Ze krijgt gewoon kivo compleet, dus dan zou daar alles in moeten zitten.
Groetjes Marieta.
Suzanne
Is dat echt wel zo ? ik vraag me dat altijd af, ze kunnen er alles wel opzetten![]()
Ik ken Cor goed genoeg en geloof hem blind hoor dus daar gaat het niet over maar ik vraag me dit al heel lang af, er word door heel veel fabrikanten zo vreselijk geheimzinnig gedaan over wat er nou echt wel of niet inzit...en dan heb ik het over zowel brok als kvv.
ts, sterkte met een keuze maken, moeilijk hoor

-
mwillow
Een voer dat 'compleet' genoemd mag worden, heeft enkel tot doel om het als zodanig te verkopen dat het elke dag gegeten kan worden. Het is een commercieel truukje om de verkoop te bevorderen, omdat je dan tenslotte aan de regels van FEDIAF/NRC moet voldoen en je je niet hoeft te bekommeren om de verdere inhoud van de voeding. De premix zorgt er immers voor dat de tekorten door een goedkope inhoud worden weggewerkt. De synthetische vit/min. premixen die hiervoor gebruikt worden, verschillen per KVV en brokvoeding en persoonlijk zou ik er niet zo van uitgaan dat de toevoeging hiervan waardevol is voor een dier, want het dient geen enkele meerwaarde. Maar goed, mensen worden gek geluld over het 'complete & balanced' verhaal en slikken alles dan maar voor zoete koek. Er zijn KVV voeders die alleen premix gebruiken en er zijn er die zowel premix als gemalen bot bevatten. En er zijn biologische merken gemalen voeding waarin geen premix MAG zitten om aan het biologische keurmerk te voldoen en wel als zodanig 'compleet' verkocht worden...in de verhouding tot dat prooidier Daarvan wordt niet het etiket opgelegd om met verschillende diersoorten af te wisselen en bevatten gemalen bot, spiervlees, orgaan en groentes/rijst.Suzanne123 schreef:Ik ben goedglovig
Suzanne
Aan goedgelovigheid heb ik niet zoveel, vandaar dat ik zelf in de hand wil hebben wat ik voer en in elk geval nooit premix en andere nutteloze toevoegingen in een voeding wil hebben.
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Mmm jammer zo'n dierenarts zonder verstand van zaken.
RC mobility support is niets anders dan een brok met toegevoegd glucosamine/chrondiotine, die toevoeging zorgt ervoor dat honden er idd beter op kunnen gaan lopen.
Dat kun je zelf ook toevoegen aan het vers vlees, er zijn tig merken merken daarvan op de markt, en dat werkt vele malen beter dan brok met gluco/chrond. toegevoegd. Omdat vlees ervoor zorg dat je hond een algehele betere conditie krijgt.
Ikzelf geef bij mijn oudere hond Corta RX (uit amerika) erbij en dat werkt erg goed.
Evt kun je nog een goede zalmolie toevoegen, dat helpt ook bij gewrichts-problemen.
Mocht je twijfelen over of kivo compleet is, zou ik gewoon een andere kvv gaan voeren.
Liefst dan een kvv die zich in de loop der jaren bewezen heeft, zoals carnibest, duck, energique, bandit, smuldier.
Sterkte met je hond, hopelijk loopt ze gauw niet mank meer!
RC mobility support is niets anders dan een brok met toegevoegd glucosamine/chrondiotine, die toevoeging zorgt ervoor dat honden er idd beter op kunnen gaan lopen.
Dat kun je zelf ook toevoegen aan het vers vlees, er zijn tig merken merken daarvan op de markt, en dat werkt vele malen beter dan brok met gluco/chrond. toegevoegd. Omdat vlees ervoor zorg dat je hond een algehele betere conditie krijgt.
Ikzelf geef bij mijn oudere hond Corta RX (uit amerika) erbij en dat werkt erg goed.
Evt kun je nog een goede zalmolie toevoegen, dat helpt ook bij gewrichts-problemen.
Mocht je twijfelen over of kivo compleet is, zou ik gewoon een andere kvv gaan voeren.
Liefst dan een kvv die zich in de loop der jaren bewezen heeft, zoals carnibest, duck, energique, bandit, smuldier.
Sterkte met je hond, hopelijk loopt ze gauw niet mank meer!
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Marieta schreef:Hier haar heupjes, daar zal het niet aan liggen geloof ik![]()
Rechts is niet zo goed als links...
- Marieta
- Zeer actief
De conclusie botontkalking had ik zelf gelezen, heeft de da niks over gezegd
(heb maar vlug vlug ff gelezen, omdat ik neit overtuigd was dat het dat was en mn moeder aan de foon had;o)
En de kant die er minder goed uitziet is de linkse kant;o) Ik probeer het ff hoe het zit met dat voer en hoe het met haar oortjes gaat. Dat heb ik met een week gezien. Dan is de reactie er meestal al wel (voorheen teminste wel).
In ieder geval bedankt voor de reacties en de hulp! En ik zal dat spul ook es opzoeken. Als dat ook werkt is en ze kan er dalijk niet tegen, dan kan ik dat alsnog aanschaffen.
Groetjes Marieta.
En de kant die er minder goed uitziet is de linkse kant;o) Ik probeer het ff hoe het zit met dat voer en hoe het met haar oortjes gaat. Dat heb ik met een week gezien. Dan is de reactie er meestal al wel (voorheen teminste wel).
In ieder geval bedankt voor de reacties en de hulp! En ik zal dat spul ook es opzoeken. Als dat ook werkt is en ze kan er dalijk niet tegen, dan kan ik dat alsnog aanschaffen.
Groetjes Marieta.