Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie is de baas?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wie is de baas?
Ik kan er nog niet echt veel over zeggen wie hier nu de baas wordt/is.
Birke is nu anderhalve week bij ons en begint wat meer los te komen.
Jonna laat zich wel dingen afpakken van hem, maar als ze stoeien is Jonna wel de baas.
Ik weet eigenlijk ook niet of Jonna hem wel leuk vindt; ze slapen niet bij elkaar in de mand. Birke loopt wel steeds achter Jonna aan, maar andersom niet.
Kan nog niet echt zien of er zich een vriendschap ontwikkelt.
Hoe gaat dat nou precies met honden en hoe lang duurt het voor ze echte maatjes zijn?
Birke is nu anderhalve week bij ons en begint wat meer los te komen.
Jonna laat zich wel dingen afpakken van hem, maar als ze stoeien is Jonna wel de baas.
Ik weet eigenlijk ook niet of Jonna hem wel leuk vindt; ze slapen niet bij elkaar in de mand. Birke loopt wel steeds achter Jonna aan, maar andersom niet.
Kan nog niet echt zien of er zich een vriendschap ontwikkelt.
Hoe gaat dat nou precies met honden en hoe lang duurt het voor ze echte maatjes zijn?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Re: Wie is de baas?
Daar kan je na 1,5 week echt totaal niets van zeggen. Mijn oudere hond is bijna 6.
Mijn jonge hond is nu bijna 10 maanden. Bij ons gekomen met 8 weken. En nog steeds kan ik niet zeggen hoe het zit. Nu zit de jongere natuurlijk ook lekker te puberen.
Maar zelf vind ik het ook allemaal niet zo belangrijk. Als ze samen maar gelukkig zijn op hun manier.
Ze hoeven niet de grootste speelkameraden te zijn, ze redden zich prima samen.
Mijn jonge hond is nu bijna 10 maanden. Bij ons gekomen met 8 weken. En nog steeds kan ik niet zeggen hoe het zit. Nu zit de jongere natuurlijk ook lekker te puberen.
Maar zelf vind ik het ook allemaal niet zo belangrijk. Als ze samen maar gelukkig zijn op hun manier.
Ze hoeven niet de grootste speelkameraden te zijn, ze redden zich prima samen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Waarom denk je dat alle honden echte maatjes worden omdat wij als baas besluiten dat ze samen in één huis moeten wonen en maatjes moeten zijn?
Sommige honden worden echte maatjes, anderen niet.
Sommige honden worden echte maatjes, anderen niet.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Dat ze niet in 1 mand slapen zegt ook niet veel hoor. Mijn honden zijn verzot op elkaar vanaf het eerste moment, maar pas na anderhalf jaar slapen ze af en toe samen.
Na anderhalve week kun je nog weinig zeggen, geef het rustig de tijd en de ruimte om te ontwikkelen tot een relatie.
Zoals Ranetje zegt; puur omdat wij ze in 1 huis zetten wil nog niet zeggen dat ze elkaar automatisch leuk gaan vinden. Zoiets groeit. Of niet.
Na anderhalve week kun je nog weinig zeggen, geef het rustig de tijd en de ruimte om te ontwikkelen tot een relatie.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hier slapen ze ook niet bij elkaar in de mand... wel op de achterbank als Dana het koud heeft gaat ze tegen Escha aan liggen in haar buikholte zo te zeggen.. Vreselijk lief om te zien.
Wie de baas is, interesseert mij echt niet als ze maar leuk in 'roedelverband' kunnen leven vind ik het best, maar hier waren het wel echt 'maatjes' vanaf dag 1
Wie de baas is, interesseert mij echt niet als ze maar leuk in 'roedelverband' kunnen leven vind ik het best, maar hier waren het wel echt 'maatjes' vanaf dag 1

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
hier slapen ze ook niet bij elkaar in de mand...
maar dat heeft als reden dat als storm droomt en wakker schrikt hij hapt.. ik denk dat roxy daarom niet wil
maar dat heeft als reden dat als storm droomt en wakker schrikt hij hapt.. ik denk dat roxy daarom niet wil
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
De herders spelen buiten met elkaar en zijn dikke maatjes, binnen hebben ze een zéér ruime persoonlijke zone. Nog nooit een onvertogen 'woord' gevallen hoor maar ze zoeken elkaar binnen niet op. Sophietje probeert wel eens naast Rock te kruipen die dan met een wtf
smoel snel opschuift 

- Moos
- Zeer actief
Hier slapen ze ook zelden samen hoor. Wel heel vaak vlakbij elkaar in de buurt, en 's nachts liggen ze ieder in hun eigen mandje, maar vaak dan met de koppen bijna tegen elkaar aan (ieder op de rand van de mand). Maar echt half bovenop elkaar enzo doen ze hier ook niet aan.
Volgens mij zegt dat niet zoveel over hoezeer ze maatjes zijn, meer over hoezeer ze contactliggers zijn of niet.
Volgens mij zegt dat niet zoveel over hoezeer ze maatjes zijn, meer over hoezeer ze contactliggers zijn of niet.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat contactliggen ook wel rasgebonden is? Kan me voorstellen dat zelfstandig werkende herders daar nou niet zo'n behoefte aan hebben, terwijl je veel jachthonden die in groepen jagen wel bij elkaar ziet kruipen.alm@ schreef:De herders spelen buiten met elkaar en zijn dikke maatjes, binnen hebben ze een zéér ruime persoonlijke zone. Nog nooit een onvertogen 'woord' gevallen hoor maar ze zoeken elkaar binnen niet op. Sophietje probeert wel eens naast Rock te kruipen die dan met een wtfsmoel snel opschuift
Tenzij het erg warm is liggen ze hier graag half over elkaar heen te slapen. Soms ligt er ook nog een kat tegenaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Lieke67
- Zeer actief
Als ik verplicht met iemand anders zou moeten samenwonen of slapen zou ik gaan steigeren, dus waarom honden niet
Ach, je wilt zelf zo graag dat het maatjes worden he;) Ik ga er ook niet van uit maar ik hoop het wel.
Verder gaat het best goed hier hoor, vind Jonna soms wel zielig als ie zich alles door Birke laat afpakken, maar ja daar mag ik me niet mee bemoeien he:(
Birke mag niet in de grote mand van Jonna dat is weer zielig voor Birke maar helaas het is niet anders
Ach, je wilt zelf zo graag dat het maatjes worden he;) Ik ga er ook niet van uit maar ik hoop het wel.
Verder gaat het best goed hier hoor, vind Jonna soms wel zielig als ie zich alles door Birke laat afpakken, maar ja daar mag ik me niet mee bemoeien he:(
Birke mag niet in de grote mand van Jonna dat is weer zielig voor Birke maar helaas het is niet anders
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Tja, waarom zou een van de twee `de baas´ moeten zijn dan...
Hier zijn de Hurrikaantjes Dappie, Chic en Draakje echt een vriendinnenclub, Hoopje hoort er zo half bij. Die 3 of 4 doen ook erg graag contactliggen met elkaar en zitten het liefst bij ons op schoot, tot zover dus het idee dat een herder dat minder zou doen...
Mijn smoushondje heeft er daarentegen echt hekel aan. Op schoot zitten, no thanks!
De hollanders zijn eigenlijk anti-hond, ze accepteren de andere honden wel maar van Pinkki mag de rest ook wel dood neer vallen.
Ko en Chic spelen ook wel met elkaar. Pinkki speelt heel soms met Pika en meestal gewoon met mij.
Hier zijn de Hurrikaantjes Dappie, Chic en Draakje echt een vriendinnenclub, Hoopje hoort er zo half bij. Die 3 of 4 doen ook erg graag contactliggen met elkaar en zitten het liefst bij ons op schoot, tot zover dus het idee dat een herder dat minder zou doen...
De hollanders zijn eigenlijk anti-hond, ze accepteren de andere honden wel maar van Pinkki mag de rest ook wel dood neer vallen.
Ko en Chic spelen ook wel met elkaar. Pinkki speelt heel soms met Pika en meestal gewoon met mij.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nou, inderdaad! Cariño (galgo) wil dolgraag tegen Nando aankruipen, maar Nando moest daar echt aan wennen.Hanneke2 schreef:Ik denk dat contactliggen ook wel rasgebonden is? Kan me voorstellen dat zelfstandig werkende herders daar nou niet zo'n behoefte aan hebben, terwijl je veel jachthonden die in groepen jagen wel bij elkaar ziet kruipen.
Eerst sprong hij licht mopperend op; tegenwoordig laat hij het allemaal maar gebeuren en gaat een oortje uitsoppen.
En misschien blijft dat wel zo... bij mijn twee is het ook niet zo zwart/wit maar heeft het alle kleuren van de regenboog.Lieke67 schreef:Ik kan er nog niet echt veel over zeggen wie hier nu de baas wordt/is.