Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
balen, Daan heeft een kindje gebeten
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
balen, Daan heeft een kindje gebeten
Vanmorgen was ik op stal en had de honden vastgelegd aan het hek van de wei zodat ik de wei uit kon gaan mesten. Ze liggen hier bijna altijd als ik met mijn paard bezig ben. Toen ik de kruiwagen ging halen zag ik de 1,5 jarige kleinzoon van de boer aankomen samen met een stalgenoot. Hij wilde de hondjes gaan aaien, doet hij vaker samen met oma of zijn moeder. Beide weten dat Daan het niet altijd leuk vind en houden hier goed rekening mee. Ik waarschuwde de stalgenoot 2 keer dat hij Daan niet mocht aaien aangezien hij kan grommen en daarna kan bijten. Ik pakte de kruiwagen en draaide me weer om en zie hem op zijn hurken voor Daan zitten en met 2 handjes richting Daan's kop gaan en roep meteen dat ze hem bij Daan weg moet halen want Daan vind dat niet leuk. Ik was nog niet klaar met roepen en ik hoor Daan grommen en meteen snauwde hij flink naar het kind. Kind brullen, stalgenoot had hem meteen op de arm gepakt en ik keek naar de schade. Een redelijke kras en behoorlijk wat bloed bij zijn mondje. Stalgenoot heeft hem meteen naar binnen gebracht. Ik heb de kruiwagen aan de kant gezet en ben er achteraan gegaan. Oma was in de kamer naar hem aan het kijken dus gezegd dat ik zo terug zou komen. Eerst even snel de wei uitgemest en daarna weer terug naar de boer. De schade viel gelukkig mee, klein gaatje in zijn wang en een krasje in zijn mondhoek. Waarschijnlijk wordt zijn wang nog wel mooi blauw en dik. Kind zat al aan een ijsje en was het alweer vergeten.
Nog even met de boer en zijn vrouw en de ouders van het kind gesproken. Ze waren er heel luchtig over, kind luistert nog lang niet altijd goed en hun eigen honden (beagle en dog) accepteren alles van het kind. Ze waren eigenlijk wel blij dat het met Daan gebeurde ipv met een grote hond en ze hoopte dat het kind nu snapte dat niet alle honden alles accepteren en dat hij niet naar alle honden toe mag gaan. Oma kwam later nog even bij Daan langs om hem een knuffel te geven en zei meteen tegen hem, ja jongen jou kunnen we niks kwalijk nemen hoor.
Ik baal er van dat ik niet beter heb opgelet en niet meteen meegelopen ben. Ik had Daan beter moeten beschermen tegen dat kind en nog duidelijker tegen de stalgenoot moeten zeggen dat het kind niet bij Daan mag komen. Maak wel vrienden op stal, eerst mept mijn paard zijn weidegenoot de wei uit en nu bijt Daan hun kleinzoon in het gezicht.
Nog even met de boer en zijn vrouw en de ouders van het kind gesproken. Ze waren er heel luchtig over, kind luistert nog lang niet altijd goed en hun eigen honden (beagle en dog) accepteren alles van het kind. Ze waren eigenlijk wel blij dat het met Daan gebeurde ipv met een grote hond en ze hoopte dat het kind nu snapte dat niet alle honden alles accepteren en dat hij niet naar alle honden toe mag gaan. Oma kwam later nog even bij Daan langs om hem een knuffel te geven en zei meteen tegen hem, ja jongen jou kunnen we niks kwalijk nemen hoor.
Ik baal er van dat ik niet beter heb opgelet en niet meteen meegelopen ben. Ik had Daan beter moeten beschermen tegen dat kind en nog duidelijker tegen de stalgenoot moeten zeggen dat het kind niet bij Daan mag komen. Maak wel vrienden op stal, eerst mept mijn paard zijn weidegenoot de wei uit en nu bijt Daan hun kleinzoon in het gezicht.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: balen, Daan heeft een kindje gebeten
YIKES, wat een rotmoment.
WAt een verschrikkelijk domme stalgenoot dat die niet doet wat jij zegt of eigenlijk dat die niet naar je luistert als je zegt iets niet te doen.
Moet er een dokter aan te pas komen bij het ventje?
HOe dan ook; en dan vertel ik je vast niets nieuws: voortaan altijd kinderen weghouden bij Daan, hoe dan ook, waarom dan ook. Zelf dan maar ingrijpen en hond of kind weghalen.
Vreselijk schrikken lijkt me dat ;-(
Hoop het nooit mee te maken, maar ja... zeker kan ook IK niet zijn ;-(
Suzanne
WAt een verschrikkelijk domme stalgenoot dat die niet doet wat jij zegt of eigenlijk dat die niet naar je luistert als je zegt iets niet te doen.
Moet er een dokter aan te pas komen bij het ventje?
HOe dan ook; en dan vertel ik je vast niets nieuws: voortaan altijd kinderen weghouden bij Daan, hoe dan ook, waarom dan ook. Zelf dan maar ingrijpen en hond of kind weghalen.
Vreselijk schrikken lijkt me dat ;-(
Hoop het nooit mee te maken, maar ja... zeker kan ook IK niet zijn ;-(
Suzanne
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja zeg, twee keer waarschuwen, en nu weet ie het zeker het kan n iet
, hij overleeft het wel en jij had je best gedaan 
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is inderdaad balen
maar gelukkig valt het heel erg mee. Het is echt een waarschuwings-snep geweest, in feite heel netjes.
Ik hoop dat je stalgenoot heeft geleerd dat hij naar je moet luisteren.
Wat ik echt geweldig vind, is de reactie van de ouders en de oma.
Ik hoop dat je stalgenoot heeft geleerd dat hij naar je moet luisteren.
Wat ik echt geweldig vind, is de reactie van de ouders en de oma.
-
kiki78
- Zeer actief
het scheelt natuurlijk ook dat Daan nog maar een half gebit heeft, het hadden ook meer gaatjes kunnen zijn als Daan meer tanden in zijn bekkie had gehad

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Tja, gelukkig valt de schade mee. Laten we hopen dat het jochie het geleerd heeft.
Fijne reactie trouwens van de ouders enzo!
Fijne reactie trouwens van de ouders enzo!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik heb zelf ook een mooi litteken boven mijn lip zitten, sja ze hadden nog zo gezegd dat je een slapende hond niet mocht aaien, maar ik was 8 en vond die hond altijd heel lief
Toen ik huilend bij mijn ouders aankwam kreeg ik nog een draai om mijn oren ook (mwah eigenlijk een pets op mijn achterhoofd). Mijn moeder voegde nog toe: kinderen die niet willen luisteren moeten maar voelen.
Moraal: een hond reageert als een hond, en je kunt 100 keer waarschuwen maar als men niet wil luisteren ligt dat niet altijd aan de hond of zijn eigenaar
Toen ik huilend bij mijn ouders aankwam kreeg ik nog een draai om mijn oren ook (mwah eigenlijk een pets op mijn achterhoofd). Mijn moeder voegde nog toe: kinderen die niet willen luisteren moeten maar voelen.
Moraal: een hond reageert als een hond, en je kunt 100 keer waarschuwen maar als men niet wil luisteren ligt dat niet altijd aan de hond of zijn eigenaar
En de groeten van de mannen 

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeh wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je daar van baalt. En echt geluk bij een ongeluk dat die mensen zo relaxed eronder zijn.
Stom van die stalgenoot dat ie niet naar je luistert, het kind kan je het niet kwalijk nemen op die leeftijd maar dat is wel degene die er last van heeft.
Ik ben ook altijd doodsbang voor dat soort dingen met Kiba, die durf ik nergens achter te laten zonder dat ik vlakbij ben, heb hem zelfs wel eens mee op het toilet genomen in een restaurant.
Ik overdrijf ook vaak, ik zeg als mensen toenadering zoeken meestal heel stellig "pas op, hij bijt" ipv uit te leggen hoe het echt zit. De enige waar je dan nog moeite mee hebt zijn hondenliefhebbers die denken zo veel kennis te hebben dat ie bij hen niet zal bijten - en die lopen juist het meeste risico als ze hem gaan lokken enzo
Je kan er inderdaad niet op vertrouwen dat mensen slim handelen of zelfs maar naar je te luisteren, jammer genoeg.
Stom van die stalgenoot dat ie niet naar je luistert, het kind kan je het niet kwalijk nemen op die leeftijd maar dat is wel degene die er last van heeft.
Ik ben ook altijd doodsbang voor dat soort dingen met Kiba, die durf ik nergens achter te laten zonder dat ik vlakbij ben, heb hem zelfs wel eens mee op het toilet genomen in een restaurant.
Ik overdrijf ook vaak, ik zeg als mensen toenadering zoeken meestal heel stellig "pas op, hij bijt" ipv uit te leggen hoe het echt zit. De enige waar je dan nog moeite mee hebt zijn hondenliefhebbers die denken zo veel kennis te hebben dat ie bij hen niet zal bijten - en die lopen juist het meeste risico als ze hem gaan lokken enzo
- asani
- Zeer actief
Ik denk niet dat je kunt stellen dat een kindje van 1,5 jaar hier iets van geleerd heeft.
Misschien angst voor honden maar of je dat wil
Degene die bij het kind was had moeten zorgen dat het kind niet bij de hond kon komen.
Gelukkig waren de ouders en grootouders heel nuchter erover.
Ik heb ook een hond die niet van kinderen houd en dat ook zou kunnen doen dat is voor mij een reden om haar nooit ergens vast te zetten zonder dat ik erbij ben.
Gewoon omdat ik weet dat zoiets kan gebeuren.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Misschien angst voor honden maar of je dat wil
Degene die bij het kind was had moeten zorgen dat het kind niet bij de hond kon komen.
Gelukkig waren de ouders en grootouders heel nuchter erover.
Ik heb ook een hond die niet van kinderen houd en dat ook zou kunnen doen dat is voor mij een reden om haar nooit ergens vast te zetten zonder dat ik erbij ben.
Gewoon omdat ik weet dat zoiets kan gebeuren.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Balen hoor, ik kan me voorstellen hoe ongelukkig je je voelt....
Probeer het te van je af te zetten, dat is het enig dat je kunt doen.
Probeer het te van je af te zetten, dat is het enig dat je kunt doen.

Happy en Lemmi
- Jacintha
- Zeer actief
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Dat is zeker balen!
Gelukkig pakten ze het inderdaad zo goed op, maar wat een hork van een stalgenoot, die zou je toch een draai om zijn/haar oren verkopen?
Misschien even de tuinslang op de oren om ze uit te spuiten, dan doen ze het de volgende keer beter
Gelukkig pakten ze het inderdaad zo goed op, maar wat een hork van een stalgenoot, die zou je toch een draai om zijn/haar oren verkopen?
Misschien even de tuinslang op de oren om ze uit te spuiten, dan doen ze het de volgende keer beter

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ben ik het mee eens. En als je hem al 'onbeheerd' achterlaat waar mensen en kinderen kunnen komen, dan moet je het scherp in de gaten houden en op tijd kunnen ingrijpen. Nu zag je het nota bene aankomen, maar je hebt je toch omgedraaid en bent weggelopen. Die stalgenoot, tsja, kennelijk kon je die niet vertrouwen: jij blijft verantwoordelijk voor je hondInge O schreef:heel vervelend maar eer ik een hond in dit soort situaties alleen en aangebonden zou achterlaten zou ik er wel heeeeel zeker moeten van zijn dat hij niks vervelend vindt, ik snap dus niet goed dat je dit riskeert met daan.
Gelukkig is het met een sisser afgelopen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- _Leonie
- Zeer actief
Oh heb het onbeheerd niet meegekregen. Lijkt me inderdaad niet verstandig je hond vast ergens te laten als je uit het zicht gaat als je weet dat hij kinderen niet leuk vind. Zeker als die er rondlopen.tekkel schreef:Ben ik het mee eens. En als je hem al 'onbeheerd' achterlaat waar mensen en kinderen kunnen komen, dan moet je het scherp in de gaten houden en op tijd kunnen ingrijpen. Nu zag je het nota bene aankomen, maar je hebt je toch omgedraaid en bent weggelopen. Die stalgenoot, tsja, kennelijk kon je die niet vertrouwenInge O schreef:heel vervelend maar eer ik een hond in dit soort situaties alleen en aangebonden zou achterlaten zou ik er wel heeeeel zeker moeten van zijn dat hij niks vervelend vindt, ik snap dus niet goed dat je dit riskeert met daan.![]()
-
Marion.
Ben ik het niet mee eens. Wij gaven vorig jaar een tuinfeestje, meiden gewoon thuis dus. De overburen (die wel uitgenodigd waren) namen ongevraagd hun rebelse tweeling van 4 mee. En die vinden Saar en Miep ook erg leuk. Alleen vind Miep die grijpgrage handjes niet leuk. Ik heb tot 3x toe de ouders gesommeerd om op hun blagen te letten, dat ze niet over Miep heen mogen hangen als die ergens denkt een rustplekje gevonden te hebben, maar blijkbaar vonden de ouders het niet nodig om op de blagen te letten.tekkel schreef:Ben ik het mee eens. En als je hem al 'onbeheerd' achterlaat waar mensen en kinderen kunnen komen, dan moet je het scherp in de gaten houden en op tijd kunnen ingrijpen. Nu zag je het nota bene aankomen, maar je hebt je toch omgedraaid en bent weggelopen. Die stalgenoot, tsja, kennelijk kon je die niet vertrouwen: jij blijft verantwoordelijk voor je hondInge O schreef:heel vervelend maar eer ik een hond in dit soort situaties alleen en aangebonden zou achterlaten zou ik er wel heeeeel zeker moeten van zijn dat hij niks vervelend vindt, ik snap dus niet goed dat je dit riskeert met daan.![]()
En toen heb ik het maar laten gaan. Er waren nog 70 andere mensen waar ik graag mee wilde kleppen op mijn eigen feestje. Als Miep had gegrepen had ik dat heel erg vervelend gevonden hoor, maar niet mijn pakkie aan. Kom op zeg! Vond het al vervelend genoeg dat ze ongevraagd die blagen meenamen, en dat ik op zolder op zoek moest naar plastic bekers voor de heren.
(en bij het volgende feestje nodig ik gewoon overburen niet meer uit; ik wil niet ongevraagd brutale kleuters erbij, met alle risico's van dien)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou zo had ik het vroegah thuis gekregen( alleen het is een wonder ,maar ik ben nog helemaal nooit gebeten), en zo zou ik het dus zelf bij mijn kinderen ook gedaan hebben, snijdt houdt vind ikReny schreef:Ik heb zelf ook een mooi litteken boven mijn lip zitten, sja ze hadden nog zo gezegd dat je een slapende hond niet mocht aaien, maar ik was 8 en vond die hond altijd heel lief![]()
-
kiki78
- Zeer actief
Tja waarom ik het riskeerde. Daan ligt al ruim 2 jaar daar zeer regelmatig vast (de laatste tijd bijna altijd vast, voorheen liep hij los maar sinds hij doorheeft hoe hij via de koeienstal bij de boer de keuken in kan lopen ligt hij vast). Er komen bijna geen kinderen op stal en degene die er komen komen altijd onder begeleiding van een ouder en mogen nooit naar vreemde honden toe. Normaal komt het kind met zijn moeder of oma en die kennen Daan. Ik had ook niet verwacht dat die stalgenoot niet zou luisteren terwijl zij Daan ook kent.LéonieHonden schreef:Oh heb het onbeheerd niet meegekregen. Lijkt me inderdaad niet verstandig je hond vast ergens te laten als je uit het zicht gaat als je weet dat hij kinderen niet leuk vind. Zeker als die er rondlopen.tekkel schreef:Ben ik het mee eens. En als je hem al 'onbeheerd' achterlaat waar mensen en kinderen kunnen komen, dan moet je het scherp in de gaten houden en op tijd kunnen ingrijpen. Nu zag je het nota bene aankomen, maar je hebt je toch omgedraaid en bent weggelopen. Die stalgenoot, tsja, kennelijk kon je die niet vertrouwenInge O schreef:heel vervelend maar eer ik een hond in dit soort situaties alleen en aangebonden zou achterlaten zou ik er wel heeeeel zeker moeten van zijn dat hij niks vervelend vindt, ik snap dus niet goed dat je dit riskeert met daan.![]()
Daan is echt geen hondje dat zomaar hap zegt, hij draait zich normaal eerst om en gromt. Nu gromde hij en snauwde ook meteen. Ik waarschuw wel altijd dat hij kan bijten maar toch had ik dit niet van hem verwacht.
Morgen maar eens kijken of ik ze niet in de schuilstal kan vastleggen. Sinds gisteravond is de wei in tweeën gedeeld en staat mijn paard weer alleen. In de schuilstal liggen ze uit zicht en moet iemand eerst een eind door de wei lopen om er te komen. Als ze niet meer meekunnen naar stal heb ik een probleem, door de week ga ik vanaf mijn werk door naar stal en kan ik ze niet eerst naar huis brengen. Als ik ze thuis laat zijn ze al snel meer dan 4 uur alleen en daarnaast combineer ik nu een wandeling met de honden met een bezoek aan mijn paard. Mijn knieën trekken het niet om 2 keer op 1 dag te fietsen. Zonder auto is het moeilijker plannen en ik wil zowel de honden als mijn paard voldoende aandacht kunnen geven.

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Goh, het kind van 1,5 jaar luistert nog lang niet altijd goed....... Lekkere ouderskiki78 schreef: Nog even met de boer en zijn vrouw en de ouders van het kind gesproken. Ze waren er heel luchtig over, kind luistert nog lang niet altijd goed en hun eigen honden (beagle en dog) accepteren alles van het kind. Ze waren eigenlijk wel blij dat het met Daan gebeurde ipv met een grote hond en ze hoopte dat het kind nu snapte dat niet alle honden alles accepteren en dat hij niet naar alle honden toe mag gaan.
Belachelijk. Voor hetzelfde geld was hun kind voor het leven verminkt omdat de volwassenen hun verantwoordelijkheid niet genomen hebben. En die stalgenoot die bij het kind was, was die ook 1,5 jaar ofzo
Gelukkig voor jou en het kind dat de schade meeviel, met een beetje pech had je van een afstandje iets lelijkers mogen aanschouwen
Groetjes Ilse

-
kiki78
- Zeer actief
ik vind het wel vergelijkbaar. In beide worden de ouders, in mijn geval de volwassenen, die bij het kind is gewaarschuwd.Inge O schreef: maar dat is toch totaal geen vergelijkbare situatie?

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien kan je anders zo'n campingpin gebruiken om Daan ergens op een rustige plek vast te leggen? Heb ik voor Ragyo ook wel gebruikt, werkte erg goed.
Ik snap je dilemma wel ja, ben ook hard op zoek naar een winterwei waar honden mee kunnen.
Ik snap je dilemma wel ja, ben ook hard op zoek naar een winterwei waar honden mee kunnen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hé wat zal je vreselijk balen Kiki
dit is altijd mijn grootste angst bij Reina, die houd ik ver weg bij kindjes en anders zit ik er als een havik bovenop.
Nee hoor, gewoon het wondje schoonmaken. Kindjes op die leeftijd zijn voldoende beschermd tegen tetanus.Suzanne123 schreef: Moet er een dokter aan te pas komen bij het ventje?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Inge O schreef:maar in het geval van marion hadden de ouders de kinderen uit eigen beweging onuitgenodigd meegenomen naar een plek waarvan ze wisten dat er honden waren en zij waren de bezoekende partij - alle (morele) verantwoordelijkheid lag toch wel duidelijk bij hun in dat geval.kiki78 schreef:ik vind het wel vergelijkbaar. In beide worden de ouders, in mijn geval de volwassenen, die bij het kind is gewaarschuwd.Inge O schreef: maar dat is toch totaal geen vergelijkbare situatie?
ja maar... de boer, dus de opa, weet ook dan er honden op stal komen, dat mag dus ook, ook kent hij Daan... dus als hij dan zijn kleinzoon met iemand anders op het erf laat, dan heeft hij daar ook een verantwoording in toch?
ach nou ja.. gewoon gelukkig dat kindje niet ernstig beschadigt is, lullig voor alle partijen...
-
Karni-Mata
- Actief
In dit geval vind ik ook dat het echt aan de begeleider van het kind was om het kind veilig te houden.
Omdat het kind niet voor zich kan denken wat wel en niet gevaarlijk is het onder begeleiding van een oudere.
Elke situatie kan namelijk een gevaar zijn voor zo'n jong kind zoals iedereen hier wel weet.
Een plantje dat er smakelijk uit ziet voor zo'n uk, maar giftig is.
Auto's die rondrijden in een straat .......
Zo ook hondjes of katten en wat te denken van paarden.
Omdat het kind niet voor zich kan denken wat wel en niet gevaarlijk is het onder begeleiding van een oudere.
Elke situatie kan namelijk een gevaar zijn voor zo'n jong kind zoals iedereen hier wel weet.
Een plantje dat er smakelijk uit ziet voor zo'n uk, maar giftig is.
Auto's die rondrijden in een straat .......
Zo ook hondjes of katten en wat te denken van paarden.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Kun je niet een bench op stal zetten?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Even los van hoe wat waar...als de schade voldoende erg is en er wordt aangifte gedaan is de hond hoe dan ook de klos. De "wie is verantwoordelijk voor wat"vraag is dan ineens ook niet meer zo erg interessant meer als een kind met een verminkt gezichtje zit en de hond in een potje as.
Kortom, als je geen enkel risico wil nemen moet je echt zelf de touwtjes in handen houden en hoe dan ook voorkomen dat iemand het risico loopt op een beet van jouw hond.
Kiki, gelukkig dat het met een sisser is afgelopen!
Kortom, als je geen enkel risico wil nemen moet je echt zelf de touwtjes in handen houden en hoe dan ook voorkomen dat iemand het risico loopt op een beet van jouw hond.
Kiki, gelukkig dat het met een sisser is afgelopen!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Fijn dat het met een sisser is afgelopen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de reactie van de ouders niet begrijp. Ik zou persoonlijk furieus zijn als het mijn 2jarige bijv zou overkomen. De hond bijt wel in het gezicht, dat de hond klein is en nog maar een half gebit heeft is een groot geluk maar deze dingen kunnen ontzettend vervelend aflopen. Zou niet boos zijn op de eigenaar van de hond overigens, maar zéér zeker wel op de volwassene die op dat moment bij het kind is. Volwassene wordt 2x gewaarschuwd en van een kind van 1,5 vind ik het onrealistisch om te verwachten dat hij weet hoe met vreemde honden om te gaan. Dat weten genoeg volwassenen nog niet eens 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
weegee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amstaff
Zit me werkelijk te verbazen. Kom eigenlijk weinig op dit forum maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Zodra tijger hier hier 1x een kindje bijt krijgt hij van mij toch echt een enkeltje............
tzal wel aan mij liggen
noem het maar balen
tzal wel aan mij liggen
noem het maar balen

Fas est ab hoste doceri!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat denk ik wel ja....weegee schreef:Zit me werkelijk te verbazen. Kom eigenlijk weinig op dit forum maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Zodra tijger hier hier 1x een kindje bijt krijgt hij van mij toch echt een enkeltje............
tzal wel aan mij liggen
noem het maar balen
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
weegee schreef:Zit me werkelijk te verbazen. Kom eigenlijk weinig op dit forum maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Zodra tijger hier hier 1x een kindje bijt krijgt hij van mij toch echt een enkeltje............
tzal wel aan mij liggen
noem het maar balen
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
weegee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amstaff
Als je weet dat je doggie dat in zich heeft dan is het toch ook je verantwoordelijkheid als eigenaar om dat te voorkomen? Ja en je kan wat roepen maar, vooral als je een hond wat langer hebt, weet je inmiddels toch al wel beter?
Hondagressie is 1 maar mensagressie ben ik snel klaar mee; Gouden spuit.
Kijk schiet een kind 23 nietjes in een oor van een hond is het een ander verhaal maar op het moment dat er dus een kindje bij een hond is (evt in het bijzijn van een volwassene of niet) en de hond bijt omdat het hem/ haar niet aanstaat
Natuurlijk zijn er mensen die daar anders over denken, dat kan, maar voorkom dus zulke situaties.
bench/ snoetje/ korf etc. enz.
En dan nog een opmerking in het topic "hopen dat ie er van geleerd heeft", over een kindje van anderhalf jaar.......
das wel erg....tja....laat maar
Kijk schiet een kind 23 nietjes in een oor van een hond is het een ander verhaal maar op het moment dat er dus een kindje bij een hond is (evt in het bijzijn van een volwassene of niet) en de hond bijt omdat het hem/ haar niet aanstaat
Natuurlijk zijn er mensen die daar anders over denken, dat kan, maar voorkom dus zulke situaties.
En dan nog een opmerking in het topic "hopen dat ie er van geleerd heeft", over een kindje van anderhalf jaar.......

Fas est ab hoste doceri!
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
weegee schreef:Als je weet dat je doggie dat in zich heeft dan is het toch ook je verantwoordelijkheid als eigenaar om dat te voorkomen? Ja en je kan wat roepen maar, vooral als je een hond wat langer hebt, weet je inmiddels toch al wel beter?
Kijk schiet een kind 23 nietjes in een oor van een hond is het een ander verhaal maar op het moment dat er dus een kindje bij een hond is (evt in het bijzijn van een volwassene of niet) en de hond bijt omdat het hem/ haar niet aanstaat![]()
![]()
![]()
En dan nog een opmerking in het topic "hopen dat ie er van geleerd heeft", over een kindje van anderhalf jaar.......das wel erg....tja....laat maar
Het gaat er om dat de volwassenen die toezicht horen te hbben op dat kind niet hebben opgelet terwijl ze weten dat Daan kinderen niet leuk vind, het vliegt er niet schuimbekkend op af hoor, dat kind had daar gewoon niet mogen zijn, niks enkeltje, wat een flauwekul zeg