Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sinds kvv enorme jeuk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

sinds kvv enorme jeuk

Ongelezen bericht door joe »

Hoi,

IK heb sinds een maand een golden van iemand overgenomen. Enorem lief beest, dat ter zijde :wink:
Nu kreeg ze bij de vorige eigenaren een supermarktbrok van de aldi.
IK wilde natuurlijk het best evoor haar en dacht dat dat kvv was, carnibest, duck, smuldier..
Ze vindt het enorm lekker, maar ze kreeg steeds meer jeuk en begon op haar buik te likken en die is nu helemaal kaal en rood en open.
Ook tussen haar achterpoten was het kaal en rood en open.

Naar de DA geweest. Prik en AB. Nu is ze ergens allergisch voor zegt de DA, maar waarvoor????
BIj de vorige eigenaren had ze dit nooit.
Kan het zijn dat ze allergisch is voor rood vlees??

IK ben overgestapt op een goede brok, Cavom, maar daar krijgt ze diaree van en geeft over..

Wat nu???? IK heb zo'n zelfde zak bij de aldi gehaald en het gaat goed.....maar ik wil haar beter voer geven...
Is er iets vergelijkbaar, maar wel goed?

GRoetjes,
Esther
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: sinds kvv enorme jeuk

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze het op die brok goed doet waarom zou je dan haar elke keer in de jeuk en diarree storten omdat jij zo nodig iets wil proberen :U:

ik snap je theorie wel hoor. maar goed is goed in mijn ogen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geperste brok is best zwaar en vet, zeker cavom, ik zou mikken op een brok met een lager vetgehalte( heb ik bij Van Gils ook gedaan,en werkt super) die krijgt nu Pro Plan Robust, en doet het best goed, ontlasting is goed,maar is wel een gebakken brok. :19:
:F:
en inderdaad je kunt haar ook gewoon daar op laten waarop ze het goed doet op dit moment :ok:
Diarree is ook zo wat alle keren :oeps:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Maar het is toch normaal dat een hond jeuk kan krijgen met overstappen op kvv?
Ontgiften http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... readid=823" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nou volgens mij niet in de zin van een huid die open gaat hoor :ugh: , diarree kan , maar echt uitslag lijkt me :oeps:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

S@ndr@ schreef:Nou volgens mij niet in de zin van een huid die open gaat hoor :ugh: , diarree kan , maar echt uitslag lijkt me :oeps:
De huid die open ging kan toch ook zijn van het krabbelen en likken.

Ik zeg niet dat het goed is, maar het kan ook ontgiften zijn (weet trouwens niet of ik het doorgezet zou hebben met een hond met zulke verschijnselen hoor)
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Als je denkt dat het allergie is, zou je het best een eliminatiedieet kunnen doen. Ik vind het wel een beetje erg dat je dan maar weer de brokken van Aldi gaat geven, tuurlijk het is wel makkelijk, maar jij wil toch beter voor de hond?
Je zou kunnen beginnen met bvb uitsluitend eend voeren Carnibest heeft een eend-variant als je liever kvv geeft dan zelf samengesteld). Of uitsluitend bvb smuldier pens als dat makkelijker is. Is het niet mogelijk dat het jeuk etc puur ontgifting zou zijn geweest? Toen Hoopje hier kwam wonen heb ik haar van Purina Beneful op vers gezet, en die kreeg toch puistjes en etter uit de ogen en van alles, hele vacht viel er af etc. Zag er echt niet uit.
Dus ik zou een periode van drie weken echt alleen een soort eten geven en evt een kuur chlorella of leem er bij, maar daar wel mee wachten totdat het AB is uitgewerkt. Het feit dat de hond net van huis is verandert geeft ook veel stress, wat ook gelijk te zien is in het weerstand. Ik zou het nog niet opgeven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gewoon het voer geven waar hij het goed op doet, dus de Aldi brok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:Gewoon het voer geven waar hij het goed op doet, dus de Aldi brok.

ja, ik snap dat echt niet hoor.

mensen die roepen dat je moet blijven proberen hebben volgens mij nooit een hond met huidproblemen gehad. als mijn sam het goed op gras gedaan had had hij dat gekregen.

al dat gezeik over voedsel terwijl die hond al heeft laten zien het gewoon goed te doen op aldi brok. de oplossing dus áángeeft!

ik neem aan dat wij allemaal een BMI van 20 hebben en alleen macrobiotisch eten? zo fanatiek op voer voor de hond moet toch minimaal groter zijn bij onszelf?
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

malinois schreef:Gewoon het voer geven waar hij het goed op doet, dus de Aldi brok.
Vind ik ook :ok: Zou wel laten testen op allergie denk ik. Je kunt dan eventueel de aldibrok nog combineren met vers als je dat zou willen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Precies, ik snap dat ook niet hoor...
Dusty wilde in het laatste jaar alleen nog maar blikvoer eten... de rest kwam er ook net zo hard weer uit zowel van boven als van onder... prima dan krijgt ze blikvoer... daar deed ze het goed op. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:Precies, ik snap dat ook niet hoor...
Dusty wilde in het laatste jaar alleen nog maar blikvoer eten... de rest kwam er ook net zo hard weer uit zowel van boven als van onder... prima dan krijgt ze blikvoer... daar deed ze het goed op. :ok:

boefje (16) van ons mam heeft zijn hele leven al darmproblemen. na alles (ALLES!) geprobeerd te hebben kwamen ze op de lidl lam/rijst blikken. tegenwoordig verdraagt hij ook beneful. dat eet deze hond.

dat wil niet zeggen dat dat perfect voer is. maar voor deze hond wel. en een hond moet je niet pesten omdat je zelf zo graag wil kunnen zeggen dat je volledig verantwoord voert. verantwoord je eerst maar naar je eigen hond toe.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ben het met Mallinois eens. Als de hond het goed doet waarom dan van alles en nog wat uit gaan testen en de hond in de tussentijd met de ellende opzadelen. Hij doet het goed op brok (net zoals duizenden andere honden) waarom dat willen veranderen omdat jij dat zo graag wil?

Tuurlijk kan het dat ongiften zijn. Maar dat weet je niet zeker. Je kunt laten testen, maar zelfs die uitslag is volgens mij ook niet echt 100% betrouwbaar. Voor je uitsluitsel hebt waarvoor hij ineens allergisch hebt ben je misschien zo maar een paar maanden verder?

Kan ook een allergie niet voedsel gerelateerd zijn. Misschien heb jij wel andere kleedjes in de bench/mand waar de hond allergisch voor is of weet ik veel wat. Persoonlijk zou ik de hond terug doen op de Aldi brokken tot hij weer "normaal" is. En dan stukje bij beetje heel langzaam gaan kijken welke "andere" voeding je hem kan geven om hem over op kvv te krijgen zoals jij graag wilt.

Persoonlijk denk ik dat je misschien te snel over bent gegaan aangezien ik al 3 verschillende merken (carnibest, duck, smuldier) voorbij heb zien komen. Zelf zou ik dus terug gaan op de brok en als ik de hond persé op kvv zou willen. Stukje bij beetje kvv erbij geven. Zo kun je precies in de gaten houden welke "goed" gaan, en welke niet goed gaan. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief

en ook met mij ben je het eens smoek.... alwéér... :jank:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

massam schreef:en ook met mij ben je het eens smoek.... alwéér... :jank:
:smile:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
joe
Zeer actief

Minna schreef:Als je denkt dat het allergie is, zou je het best een eliminatiedieet kunnen doen. Ik vind het wel een beetje erg dat je dan maar weer de brokken van Aldi gaat geven, tuurlijk het is wel makkelijk, maar jij wil toch beter voor de hond?
Je zou kunnen beginnen met bvb uitsluitend eend voeren Carnibest heeft een eend-variant als je liever kvv geeft dan zelf samengesteld). Of uitsluitend bvb smuldier pens als dat makkelijker is. Is het niet mogelijk dat het jeuk etc puur ontgifting zou zijn geweest? Toen Hoopje hier kwam wonen heb ik haar van Purina Beneful op vers gezet, en die kreeg toch puistjes en etter uit de ogen en van alles, hele vacht viel er af etc. Zag er echt niet uit.
Dus ik zou een periode van drie weken echt alleen een soort eten geven en evt een kuur chlorella of leem er bij, maar daar wel mee wachten totdat het AB is uitgewerkt. Het feit dat de hond net van huis is verandert geeft ook veel stress, wat ook gelijk te zien is in het weerstand. Ik zou het nog niet opgeven.
Jessie zag er juist heel goed uit op de Aldi brok. Haar vacht glom als een spiegeltje. Haar tanden mooi schoon, geen stinkende bek.
Ik was best verbaasd. De verhuizing heeft geen stress veroorzaakt. Bij vorig baasje zat ze hele dagen alleen en was daar gestresst. Bij ons is ze in een waar wandel en knuffelparadijs gekomen......als ze daar maar niet allergisch voor is :mrgreen:

Buurvrouw had het over Rhodi versvoer, omdat daar geen rood vlees in zit. Kan dit kloppen??
En wat vinden jullie van Prins voer??
Ik wil nog 1 poging doen, alvorens op de Aldi brok terug te gaan.

En Mallinois, je hebt wel gelijk, zelf eet ik ook niet zo heel natuurlijk...eigenlijk vreemd dat je qua eten beter voor je hond dan voor jezelf zorgt :piew:
M@scha
Zeer actief

da zei ik van dat natuurlijke eten :jank:

natuurlijk zit er rood vlees in rodi. check de verpakking maar. als er dierlijke toevoeging oid op staat kun je ervan uitgaan dat dat kip of rund is
Afbeelding
joe
Zeer actief

massam schreef:da zei ik van dat natuurlijke eten :jank:

natuurlijk zit er rood vlees in rodi. check de verpakking maar. als er dierlijke toevoeging oid op staat kun je ervan uitgaan dat dat kip of rund is
:mrgreen:

Dan zou ik dus beter Duck kunnen gaan proberen, omdat die wel enkel kip of eend bevat???
Pens liever niet....i.v.m. de lucht.

Kan ik trouwens 's morgens brok en 's avonds kvv geven??
Ik heb gelezen dat het achterhaald is dat dit niet zou mogen....wat denken jullie??

Waarom wil ik 's morgens brok? Omdat ze (ondanks de vele kluiven) tandsteen heeft gekregen sinds ze enkel kvv eet.
Iemand hier ervaring mee??

En, nee, ik ga haar tanden niet elke dag poetsen.
M@scha
Zeer actief

joe schreef:
massam schreef:da zei ik van dat natuurlijke eten :jank:

:mrgreen:

Dan zou ik dus beter Duck kunnen gaan proberen, omdat die wel enkel kip of eend bevat???
Pens liever niet....i.v.m. de lucht.

Kan ik trouwens 's morgens brok en 's avonds kvv geven??
Ik heb gelezen dat het achterhaald is dat dit niet zou mogen....wat denken jullie??

Waarom wil ik 's morgens brok? Omdat ze (ondanks de vele kluiven) tandsteen heeft gekregen sinds ze enkel kvv eet.
Iemand hier ervaring mee??

En, nee, ik ga haar tanden niet elke dag poetsen.

ja hoor, dat kun je doen, geen probleem.

als je met alle geweld toch kvv wil gaan geven zou ik carnibest eend-rijs 6 weken geven. geen koekjes, niks extra's erbij. eend is namelijk een vleessoort die weinig voorkomt en waar de hond waarschijnlijk geen allergie voor heeft. als die 6 weken zonder jeuk etc voorbij gaan kun je steeds 1 voedingsmiddel toevoegen, niet te snel achter elkaar want je moet kijken of hij reageert.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

natuurlijk mag dat wel, duck bevat wat meer granen, maar ozu je nu niet eerst gewoon de rust herstellen en dan af en toe in de avond eens kijken of het goed gaat meteen schijfje vers :idea:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

massam schreef:en ook met mij ben je het eens smoek.... alwéér... :jank:
:smile: Jij stond er nog niet toen ik ging reageren :roos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Mijn hond had hetzelfde na overstap op vers.. heb even een maand langer doorgezet en alles is over... dus kan wel zeker ontgiften zijn> Ik zou nog een tijd doorgaan met vers vlees tenzij het echt te erg wordt... Je kunt ook probiotica bijgeven.
Of misschien Energique kss proberen voor huid en vachtproblemen nummer 4 is dat meen ik..
Als je echt graag vers wilt blijven geven zou je ook op barfplaats.nl kunnen informeren ;)
Afbeelding
joe
Zeer actief

S@ndr@ schreef:natuurlijk mag dat wel, duck bevat wat meer granen, maar ozu je nu niet eerst gewoon de rust herstellen en dan af en toe in de avond eens kijken of het goed gaat meteen schijfje vers :idea:
Je hebt wel gelijk. Ik moet nu even niet te veel proberen, maar ik wil graag goed eten geven. Het zit me niet lekker dat ze troep krijgt, waar ze over een aantal jaar de rekening van gepresenteerd krijgt in de vorm van nier/lever/gewrichtsaandoeningen..

Heb het gehad bij onze kat, na het jaren lang voeren van Whiskas...nooit meer.

Ik ben erg voor vers, omdat dat de natuur het meest evenaard. In brok zit veel graan en dat is m.i. geen ingrediënt voor een vleeseter. Onze vorige honden kregen ook altijd vers, dus ik heb er wel moeite mee, maar de hond niet, dus wat doe ik nu moeilijk??

Ik weet het even niet......ik denk inderdaad terug op Aldi premium was het gelukkig :cheer:
En dan over tijdje schijfje duck eend ofzo opbouwen en kijken hoe het gaat!!!

PS: De spuit tegen de jeuk zou een maand helpen, maar nu na 2 weken gaat ze weer krabben en likken......
De dierenarts wilde als de jeuk terug kwam gaan testen op allergiën....misschien moet ik dat dan maar doen i.p.v. zelf gaan proberen. Weet iemand wat het kost om deze tests te doen??
Heb vorige maand een DA rekening van 800 euro voor de vorige hond betaald dus ik hoop dat het niet heel duur is....ik was voor de jeukspuit en AB samen ook al 95 euro kwijt!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mss starten met de naturis 100% varianten en dan bv eerst alleen kip, succes.
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Je kan natuurlijk ook 's ochtends de brok geven en 's avonds kvv. Is uiteraard niet slechter dan brok alleen. En idd als kvv dan de eendvariant of energique 4.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
S@ndr@ schreef:natuurlijk mag dat wel, duck bevat wat meer granen, maar ozu je nu niet eerst gewoon de rust herstellen en dan af en toe in de avond eens kijken of het goed gaat meteen schijfje vers :idea:
Je hebt wel gelijk. Ik moet nu even niet te veel proberen, maar ik wil graag goed eten geven. Het zit me niet lekker dat ze troep krijgt, waar ze over een aantal jaar de rekening van gepresenteerd krijgt in de vorm van nier/lever/gewrichtsaandoeningen..
Ik ken honden die het al jaren uitstekend doen op Aldi voer en fysieke prestaties moeten leveren. Als het zo slecht was kon dat daar niet op.
Daarnaast ken ik er honden van die er 14 t/m 16 op geworden zijn... Ook dat lukt je niet op voer wat zo slecht zou zijn.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Reageert hij ook zo op vis? mijn hond wil geeneens vlees, tenminste hij laat rood-vlees zowieso staan en van kip krijgt hij ook jeukende oren. Vis doet hij het goed op. De vismix van Naturis eet hij weer niet, maar gewoon echte verse vis. Voor de rest heb ik maar gewoon geperste brok gereed staan.
Als jouw hond het zo goed doet op die brokjes en hij ziet er goed uit en heeft geen jeuk zou ik lekker die brokjes blijven voeren, het moet geen lijdensweg worden lijkt mij :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Voer is natuurlijk niet de enige factor die bepaalt hoe oud dat je wordt. Net zoals iemand die rookt als ene ketter wel oud kan worden en iemand die heel gezond leeft jong kan sterven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Minna schreef:Voer is natuurlijk niet de enige factor die bepaalt hoe oud dat je wordt. Net zoals iemand die rookt als ene ketter wel oud kan worden en iemand die heel gezond leeft jong kan sterven.
nogmaals meerdere honden, zwaar fysiek belast tot op hoge leeftijd etc. etc. etc. dat kan niet op zooi.. kan niet... dan kun je niet blijvend presteren wat deze honden wel doen.
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Wie zegt dat het zooi is? Ik denk gewoon dat vers beter is.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”