Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politiehond gestolen van camping
Moderator: moderatorteam
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Politiehond gestolen van camping
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... amping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bizar toch?
Hond had alleen nog geen chip, zou hij deze week krijgen (??)
Bizar toch?
Hond had alleen nog geen chip, zou hij deze week krijgen (??)
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Politiehond gestolen van camping
sneue bak. Hoop dat het beestje wel goed terecht komt, als vrees ik van niet

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
over het chippen,
ja helaas doet het meerendeel van de fokkers nog niet als pup chippen,
gelukkig is het sinds enkele jaren wel verplicht om als de hond deelneemt aan de keuring deze voor inschrijving te chippen, het chipnummer moet bij inschrijving nl al opgegeven worden.
veel "africhters" chippen daarom pas vlak voordat ze inschrijven voor de keuring (denken ze nog wat te kunnen sjoemelen met de leeftijd, oftewel jonger te maken), deze hond zou dan op zijn vroegst volgend voorjaar (mei) voorgaan, aangezien de inschrijving voor dit najaar op 1 augustus gesloten is en de hond dus voor die tijd al gechipt had moeten zijn.
zoals in de commentaren staat is dit inderdaad wel een nadeel van het steeds socialer maken (=tegenwoordig meer gewenst) van de honden, een ieder kan ze zo pakken.....
gelukkig is het sinds enkele jaren wel verplicht om als de hond deelneemt aan de keuring deze voor inschrijving te chippen, het chipnummer moet bij inschrijving nl al opgegeven worden.
veel "africhters" chippen daarom pas vlak voordat ze inschrijven voor de keuring (denken ze nog wat te kunnen sjoemelen met de leeftijd, oftewel jonger te maken), deze hond zou dan op zijn vroegst volgend voorjaar (mei) voorgaan, aangezien de inschrijving voor dit najaar op 1 augustus gesloten is en de hond dus voor die tijd al gechipt had moeten zijn.
zoals in de commentaren staat is dit inderdaad wel een nadeel van het steeds socialer maken (=tegenwoordig meer gewenst) van de honden, een ieder kan ze zo pakken.....
-
Wilm@
Zou een verplichting moeten worden: Pup door een fokker laten chippen en controleren door bv DA of RvB voor de verkoop.
Lijkt mij toch logisch dat je een gechipte hond koopt juist om jouw soort (hond is jonger) gesjoemel te voorkomen en omdat het nogal handig is als je hond wegloopt dan wel gestolen wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een domme actie van het baasje vindt om zo lang te wachten om zijn dier te chippen.
Lijkt mij toch logisch dat je een gechipte hond koopt juist om jouw soort (hond is jonger) gesjoemel te voorkomen en omdat het nogal handig is als je hond wegloopt dan wel gestolen wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een domme actie van het baasje vindt om zo lang te wachten om zijn dier te chippen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wilm@ schreef:Zou een verplichting moeten worden: Pup door een fokker laten chippen en controleren door bv DA of RvB voor de verkoop.
vanaf 1-1-11 is dat gelukkig ook wettelijk verplicht in NL voor pups die verkocht worden en RvB pups worden natuurlijk al gechipt verkocht....
overigens is de reden van de KNPV om chippen voor de keuring te verplichten ook om gesjoemel te voorkomen, nog niet zo zeer om de leeftijd, maar wel omdat bv honden die later aan een toetsing (toetsing voor een beveiliger die de hond dan overgenomen heeft en aan moet tonen een "combinatie" met de hond te vormen, maar de hond moet daarvoor PH1 of Object hebben, tenminste als je de KNPV toetsing wilt lopen) deelnemen ook wel daadwerkelijk de hond moet zijn die het certificaat behaald heeft (en dat was nog wel eens niet zo)
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het staat er alsof het om een diensthond gaat, wat het in mijn ogen niet is, iemand?
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ja dat chippen was ook het eerste wat me opviel. Goed dat het nu verplicht wordt. Onze pups worden deze week ook al gechipt, die gaan echt niet zonder de deur uit.
Die hond op de scooter lijkt al veel ouder, maand of acht of tien? Ik neem aan dat de hond nog in opleiding was, maar als ik de waarde lees zou ik zeggen dat hij al heel wat opleiding achter de rug heeft en ouder moet zijn?
Die hond op de scooter lijkt al veel ouder, maand of acht of tien? Ik neem aan dat de hond nog in opleiding was, maar als ik de waarde lees zou ik zeggen dat hij al heel wat opleiding achter de rug heeft en ouder moet zijn?
-
Melanie 74
Ik hoop dat de hond snel terug wordt gevonden ...
- *Esther
- Zeer actief
Dat wist ik niet, thankscrutz schreef:over het chippen,
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
de hond zal als hij volgend jaar naar de keuring gaat nu rond de 2 jaar zijn....Shima schreef:Ja dat chippen was ook het eerste wat me opviel. Goed dat het nu verplicht wordt. Onze pups worden deze week ook al gechipt, die gaan echt niet zonder de deur uit.
dus een KNPV hond in opleiding, opleiding duurt circa 3 jaar....
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik vind het ook wel zowat hoor om zo'n hond alleen achter te laten voor je stacaravan. Tenminste, dat begrijp ik uit de man zijn verhaal, hij was weg , kwam terug en hond was pleite.
NIet dat ik dan goed praat dat iemand die hond maar meeneemt maar ik vind het ook niet echt snugger om je hond zo aan een ketting voor een stacaravan achter te laten.
NIet dat ik dan goed praat dat iemand die hond maar meeneemt maar ik vind het ook niet echt snugger om je hond zo aan een ketting voor een stacaravan achter te laten.

Cash v Heiligental en Flow.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja weet ik niet, ik heb mijn honden in Oostenrijk op de camping ook weleens in de voortent alleen gelaten als ik boodschappen ging doen... niet buiten omdat ik niet wil dat er zomaar een vreemde aankwam maar wel in de voortent.
Heel sneu voor het hondje natuurlijk... hoop dat ie snel terugkomt maar ben bang dat die kans niet zo groot is.
Heel sneu voor het hondje natuurlijk... hoop dat ie snel terugkomt maar ben bang dat die kans niet zo groot is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Cash
- Zeer actief
ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.
Wij zijn ook weleens tijdens het kamperen uit etne gegaan terwijl Kimba en Woopy in de voortent lagen. Gordijntjes helemaal dicht gedaan (en Kimba en woopy hoor je verder ook niet) maar dan hadden we de buren naast ons gevraagd op te letten en ons nummer gegeven voor het geval dat.
A.s. woensdag ga ik nog 1,5 week kamperne, hondjes gaan mee. Ik was er al voorzichtig mee maar nu helemaal.....
Wij zijn ook weleens tijdens het kamperen uit etne gegaan terwijl Kimba en Woopy in de voortent lagen. Gordijntjes helemaal dicht gedaan (en Kimba en woopy hoor je verder ook niet) maar dan hadden we de buren naast ons gevraagd op te letten en ons nummer gegeven voor het geval dat.
A.s. woensdag ga ik nog 1,5 week kamperne, hondjes gaan mee. Ik was er al voorzichtig mee maar nu helemaal.....

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Triest....
Ik hou niet van kamperen. Maar dit soort dingen zou mij wel tegen houden.
Het feit dat ze zo bij je honden kunnen komen met alle gevolgen van dien...... eng hoor. (niet dat ik nu van die bijzondere honden heb, maar toch)
Het feit dat ze zo bij je honden kunnen komen met alle gevolgen van dien...... eng hoor. (niet dat ik nu van die bijzondere honden heb, maar toch)
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik kampeer ook altijd.. en laat de honden nooit alleen en nachts als er iemand vreemd in de tent zou komen gaan ze toch wel blaffen dus ben je gelijk wakkerDaisy@ schreef:Triest....
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Gos
- Zeer actief
Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.Cash schreef:ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.
Wat betreft het pas laat chippen i.v.m. leeftijdsjoemel, daar hebben we het toevallig gisteren op een KNPV-kringoefenochtend nog over gehad. Dat heeft in wezen puur te maken met het feit dat je aan de meeste instanties (en tussenpersonen) je een gecertificeerde hond niet meer kwijt kunt boven een bepaalde leeftijd (terwijl dat in principe toch het doel is van de africhting in de KNPV). Wil je als africhter een hond niet te jong brengen omdat je er bijvoorbeeld meerdere certificaten mee wil halen, omdat het soms langer duurt om de hond goed te kunne brengen, of omdat je wedstrijden wilt draaien en je hond daarvoor soms wat meer tijd en ervaring nodig hebt, dan kun je hem daarna veel moeilijker wegdoen. Sommige handelaars willen dan bijvoorbeeld ook dat je het behaalde certificaat er niet bij vermeld enz. omdat ze hem dan gemakkelijker kwijt kunnen dan met certificaat. De handel vraagt er dus zelf om. Letterlijk soms.
- Cash
- Zeer actief
wat bedoel je hier nu precies mee?Gos schreef:Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.Cash schreef:ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.
.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Verstandig, zou ik ook niet doen.StormenRoxy schreef:ik kampeer ook altijd.. en laat de honden nooit alleen en nachts als er iemand vreemd in de tent zou komen gaan ze toch wel blaffen dus ben je gelijk wakkerDaisy@ schreef:Triest....
Op onze autokennel zitten sloten, erg handig.
Op de club staat de achterklep gewoon open, daar komt toch verder niemand. Maar als ik elders moet parkeren waar ik het niet heel erg vertrouw dan gaan de kennels op slot. De achterklep (alleen het raam kan open) gaat dan open.
Eigenlijk kunnen ze de kennel nog niet open krijgen als de achterklep zelf dicht is.... maar ik ben best een muts daarin
-
Gos
- Zeer actief
Dat je m.i. inderdaad heel voorzichtig moet zijn met het ergens achterlaten van je hond waar een ander er gemakkelijk bij kan.Cash schreef:wat bedoel je hier nu precies mee?Gos schreef: Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.
.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Waaruit is eigenlijk opgemaakt dat de hond gestolen en niet ontsnapt is?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Is ook zo hoor, bij wedstrijden heb ik gewoon de pin op de klep en klep op slot, maar met WK's etc. dan doe ik er sloten op... dat is me te risicovol.Gos schreef:Dat je m.i. inderdaad heel voorzichtig moet zijn met het ergens achterlaten van je hond waar een ander er gemakkelijk bij kan.Cash schreef:wat bedoel je hier nu precies mee?Gos schreef: Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
afgezien van de punten die er al genoemd zijn vind ik het ook dom/raar dat er in de oproep nog een keer word benadrukt hoeveel deze hond wel niet waard is qua geld...
Geeft toch juist meer reden om de hond door te verkopen
Geeft toch juist meer reden om de hond door te verkopen

- Cash
- Zeer actief
ja mee eens hoor.Gos schreef:Dat je m.i. inderdaad heel voorzichtig moet zijn met het ergens achterlaten van je hond waar een ander er gemakkelijk bij kan.Cash schreef:wat bedoel je hier nu precies mee?Gos schreef: Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.
.
Wij laten de honden ook alleen in de autokennels achter als we zicht op de auto hebben.
Bij de club staan ze naast de kantine, mensen moeten voor het terras langs om bij de auto's te komen dus een vreemde valt altijd op.

- moniki
- Actief
- Mijn ras(sen): engelse stafford
genoeg gelezen...
vond het al zo vreemd dat er geen topic over was...niet genoeg gespeurd....
honden zitten ook zo vaak bij een winkel aan de riem....dat vind ik toch ook altijd een risico hoor..
maar absurd dat je je hond niet meer gewoon kan laten liggen op de camping..
vond het al zo vreemd dat er geen topic over was...niet genoeg gespeurd....
honden zitten ook zo vaak bij een winkel aan de riem....dat vind ik toch ook altijd een risico hoor..
maar absurd dat je je hond niet meer gewoon kan laten liggen op de camping..
Now tell me what you like
I like what you tell me
I like what you tell me