Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond gestolen van camping

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Politiehond gestolen van camping

Ongelezen bericht door *Esther »

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... amping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bizar toch?
Hond had alleen nog geen chip, zou hij deze week krijgen (??)
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Politiehond gestolen van camping

Ongelezen bericht door Jacky »

sneue bak. Hoop dat het beestje wel goed terecht komt, als vrees ik van niet
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

over het chippen,
ja helaas doet het meerendeel van de fokkers nog niet als pup chippen,
gelukkig is het sinds enkele jaren wel verplicht om als de hond deelneemt aan de keuring deze voor inschrijving te chippen, het chipnummer moet bij inschrijving nl al opgegeven worden.

veel "africhters" chippen daarom pas vlak voordat ze inschrijven voor de keuring (denken ze nog wat te kunnen sjoemelen met de leeftijd, oftewel jonger te maken), deze hond zou dan op zijn vroegst volgend voorjaar (mei) voorgaan, aangezien de inschrijving voor dit najaar op 1 augustus gesloten is en de hond dus voor die tijd al gechipt had moeten zijn.

zoals in de commentaren staat is dit inderdaad wel een nadeel van het steeds socialer maken (=tegenwoordig meer gewenst) van de honden, een ieder kan ze zo pakken.....
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Zou een verplichting moeten worden: Pup door een fokker laten chippen en controleren door bv DA of RvB voor de verkoop.

Lijkt mij toch logisch dat je een gechipte hond koopt juist om jouw soort (hond is jonger) gesjoemel te voorkomen en omdat het nogal handig is als je hond wegloopt dan wel gestolen wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een domme actie van het baasje vindt om zo lang te wachten om zijn dier te chippen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Wilm@ schreef:Zou een verplichting moeten worden: Pup door een fokker laten chippen en controleren door bv DA of RvB voor de verkoop.

Lijkt mij toch logisch dat je een gechipte hond koopt juist om jouw soort (hond is jonger) gesjoemel te voorkomen en omdat het nogal handig is als je hond wegloopt dan wel gestolen wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een domme actie van het baasje vindt om zo lang te wachten om zijn dier te chippen.

vanaf 1-1-11 is dat gelukkig ook wettelijk verplicht in NL voor pups die verkocht worden en RvB pups worden natuurlijk al gechipt verkocht....
overigens is de reden van de KNPV om chippen voor de keuring te verplichten ook om gesjoemel te voorkomen, nog niet zo zeer om de leeftijd, maar wel omdat bv honden die later aan een toetsing (toetsing voor een beveiliger die de hond dan overgenomen heeft en aan moet tonen een "combinatie" met de hond te vormen, maar de hond moet daarvoor PH1 of Object hebben, tenminste als je de KNPV toetsing wilt lopen) deelnemen ook wel daadwerkelijk de hond moet zijn die het certificaat behaald heeft (en dat was nog wel eens niet zo)
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Het staat er alsof het om een diensthond gaat, wat het in mijn ogen niet is, iemand?
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ja dat chippen was ook het eerste wat me opviel. Goed dat het nu verplicht wordt. Onze pups worden deze week ook al gechipt, die gaan echt niet zonder de deur uit.
Die hond op de scooter lijkt al veel ouder, maand of acht of tien? Ik neem aan dat de hond nog in opleiding was, maar als ik de waarde lees zou ik zeggen dat hij al heel wat opleiding achter de rug heeft en ouder moet zijn?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik hoop dat de hond snel terug wordt gevonden ...
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

crutz schreef:over het chippen,
ja helaas doet het meerendeel van de fokkers nog niet als pup chippen,
gelukkig is het sinds enkele jaren wel verplicht om als de hond deelneemt aan de keuring deze voor inschrijving te chippen, het chipnummer moet bij inschrijving nl al opgegeven worden.

veel "africhters" chippen daarom pas vlak voordat ze inschrijven voor de keuring (denken ze nog wat te kunnen sjoemelen met de leeftijd, oftewel jonger te maken), deze hond zou dan op zijn vroegst volgend voorjaar (mei) voorgaan, aangezien de inschrijving voor dit najaar op 1 augustus gesloten is en de hond dus voor die tijd al gechipt had moeten zijn.

zoals in de commentaren staat is dit inderdaad wel een nadeel van het steeds socialer maken (=tegenwoordig meer gewenst) van de honden, een ieder kan ze zo pakken.....
Dat wist ik niet, thanks :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Shima schreef:Ja dat chippen was ook het eerste wat me opviel. Goed dat het nu verplicht wordt. Onze pups worden deze week ook al gechipt, die gaan echt niet zonder de deur uit.
Die hond op de scooter lijkt al veel ouder, maand of acht of tien? Ik neem aan dat de hond nog in opleiding was, maar als ik de waarde lees zou ik zeggen dat hij al heel wat opleiding achter de rug heeft en ouder moet zijn?
de hond zal als hij volgend jaar naar de keuring gaat nu rond de 2 jaar zijn....

dus een KNPV hond in opleiding, opleiding duurt circa 3 jaar....
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ik vind het ook wel zowat hoor om zo'n hond alleen achter te laten voor je stacaravan. Tenminste, dat begrijp ik uit de man zijn verhaal, hij was weg , kwam terug en hond was pleite.
NIet dat ik dan goed praat dat iemand die hond maar meeneemt maar ik vind het ook niet echt snugger om je hond zo aan een ketting voor een stacaravan achter te laten.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tja weet ik niet, ik heb mijn honden in Oostenrijk op de camping ook weleens in de voortent alleen gelaten als ik boodschappen ging doen... niet buiten omdat ik niet wil dat er zomaar een vreemde aankwam maar wel in de voortent.
Heel sneu voor het hondje natuurlijk... hoop dat ie snel terugkomt maar ben bang dat die kans niet zo groot is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief

ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.
Wij zijn ook weleens tijdens het kamperen uit etne gegaan terwijl Kimba en Woopy in de voortent lagen. Gordijntjes helemaal dicht gedaan (en Kimba en woopy hoor je verder ook niet) maar dan hadden we de buren naast ons gevraagd op te letten en ons nummer gegeven voor het geval dat.

A.s. woensdag ga ik nog 1,5 week kamperne, hondjes gaan mee. Ik was er al voorzichtig mee maar nu helemaal.....
AfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Triest....

Ik hou niet van kamperen. Maar dit soort dingen zou mij wel tegen houden.
Het feit dat ze zo bij je honden kunnen komen met alle gevolgen van dien...... eng hoor. (niet dat ik nu van die bijzondere honden heb, maar toch)
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Daisy@ schreef:Triest....

Het feit dat ze zo bij je honden kunnen komen met alle gevolgen van dien...... eng hoor. (niet dat ik nu van die bijzondere honden heb, maar toch)
ik kampeer ook altijd.. en laat de honden nooit alleen en nachts als er iemand vreemd in de tent zou komen gaan ze toch wel blaffen dus ben je gelijk wakker
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Cash schreef:ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.
Wij zijn ook weleens tijdens het kamperen uit etne gegaan terwijl Kimba en Woopy in de voortent lagen. Gordijntjes helemaal dicht gedaan (en Kimba en woopy hoor je verder ook niet) maar dan hadden we de buren naast ons gevraagd op te letten en ons nummer gegeven voor het geval dat.

A.s. woensdag ga ik nog 1,5 week kamperne, hondjes gaan mee. Ik was er al voorzichtig mee maar nu helemaal.....
Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.

Wat betreft het pas laat chippen i.v.m. leeftijdsjoemel, daar hebben we het toevallig gisteren op een KNPV-kringoefenochtend nog over gehad. Dat heeft in wezen puur te maken met het feit dat je aan de meeste instanties (en tussenpersonen) je een gecertificeerde hond niet meer kwijt kunt boven een bepaalde leeftijd (terwijl dat in principe toch het doel is van de africhting in de KNPV). Wil je als africhter een hond niet te jong brengen omdat je er bijvoorbeeld meerdere certificaten mee wil halen, omdat het soms langer duurt om de hond goed te kunne brengen, of omdat je wedstrijden wilt draaien en je hond daarvoor soms wat meer tijd en ervaring nodig hebt, dan kun je hem daarna veel moeilijker wegdoen. Sommige handelaars willen dan bijvoorbeeld ook dat je het behaalde certificaat er niet bij vermeld enz. omdat ze hem dan gemakkelijker kwijt kunnen dan met certificaat. De handel vraagt er dus zelf om. Letterlijk soms.
Cash
Zeer actief

Gos schreef:
Cash schreef:ja maar dan ligt je hond binnen en niet zo in het zicht.

Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.

.
wat bedoel je hier nu precies mee?
AfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

StormenRoxy schreef:
Daisy@ schreef:Triest....

ik kampeer ook altijd.. en laat de honden nooit alleen en nachts als er iemand vreemd in de tent zou komen gaan ze toch wel blaffen dus ben je gelijk wakker
Verstandig, zou ik ook niet doen.

Op onze autokennel zitten sloten, erg handig.
Op de club staat de achterklep gewoon open, daar komt toch verder niemand. Maar als ik elders moet parkeren waar ik het niet heel erg vertrouw dan gaan de kennels op slot. De achterklep (alleen het raam kan open) gaat dan open.
Eigenlijk kunnen ze de kennel nog niet open krijgen als de achterklep zelf dicht is.... maar ik ben best een muts daarin :wink: :N:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Cash schreef:
Gos schreef: Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.

.
Dat je m.i. inderdaad heel voorzichtig moet zijn met het ergens achterlaten van je hond waar een ander er gemakkelijk bij kan.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Waaruit is eigenlijk opgemaakt dat de hond gestolen en niet ontsnapt is?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gos schreef:
Cash schreef:
Gos schreef: Dat kun je gerust zijn. Gevallen genoeg van honden die uit autokennels e.d. gestolen worden.

.
Dat je m.i. inderdaad heel voorzichtig moet zijn met het ergens achterlaten van je hond waar een ander er gemakkelijk bij kan.
Is ook zo hoor, bij wedstrijden heb ik gewoon de pin op de klep en klep op slot, maar met WK's etc. dan doe ik er sloten op... dat is me te risicovol.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

afgezien van de punten die er al genoemd zijn vind ik het ook dom/raar dat er in de oproep nog een keer word benadrukt hoeveel deze hond wel niet waard is qua geld...
Geeft toch juist meer reden om de hond door te verkopen
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Gos schreef:
Cash schreef:

.
ja mee eens hoor.
Wij laten de honden ook alleen in de autokennels achter als we zicht op de auto hebben.
Bij de club staan ze naast de kantine, mensen moeten voor het terras langs om bij de auto's te komen dus een vreemde valt altijd op.
AfbeeldingAfbeelding
moniki
Actief
Mijn ras(sen): engelse stafford

Ongelezen bericht door moniki »

genoeg gelezen... :wink:

vond het al zo vreemd dat er geen topic over was...niet genoeg gespeurd.... :oohja:

honden zitten ook zo vaak bij een winkel aan de riem....dat vind ik toch ook altijd een risico hoor..

maar absurd dat je je hond niet meer gewoon kan laten liggen op de camping.. :devil:
Now tell me what you like
I like what you tell me
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”