Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gut.. weer onbewust ceasar toegepast...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

gut.. weer onbewust ceasar toegepast...

Ongelezen bericht door blondie »

wat is dat toch... dat rare gedoe wat toch lijkt te werken..
Had mijn honden uitgelaten en kom thuis, er komt iemand mij wat vertellen met niet zulk leuk nieuws. Ik stap mijn tuintje uit om meer affectie te kunnen tonen en persoonlijker te kunnen praten en laat de honden achter het hek. Komt ineens een hond(je) van verderop die het bloed van Finn wel kan drinken... en andersom... los aanscheuren met de nekharen overeind recht op de bushes af.. niet alles is hek bij mij.. en hij kan onder die heg door..
Bedenk me eigenlijk niet.. zeg nog geen goed idee en ik blok hem.. hij wil langs me heen.. en ik doe sjjj sjj en met armen gespreid en de twee vingers de wegwezen jij beweging... niet eens bewust.. ik had gewoon zoiets jij gaat niet bij mijn honden bullieen.. en ik vind je irritant want ik zit in een behoorlijk pittig gesprek en je stoort ons nu... sjjjjjj...
:19: :scratch:
het werkte... zonder hem aan te raken maar doelbewust hem blokken en inlopen zodat hij achteruit ging, zonder echt lelijk te doen naar hem.. ging hij terug naar de oppas mama..
Ze deden het niet bewust hoor, denk dat de hond even aan de aandacht was ontsnapt, maar was wel blij dat het even zo makkelijk op te lossen was en dat die twee van mij koest bleven die wilden reageren maar toen ik ingreep was het erg rustig in mijn tuintje.. braaf hoor jongens heb ik ook gezegd en een aai erbij..
Heeft volgens mij echt te maken met je gemoedstoestand op bepaalde momenten.. nogmaals ik wilde echt geen gezeik omdat het echt geen leuk gesprek was en ik wist dat de hond die kwam niet voor de vriendelijke begroeting kwam...
Hij moest weg en ik wilde geen gezeur van mijn honden niet en niet van die hond.
waarom ben ik niet altijd zo kordaat.. :denken:
Maar dat het ook werkt dat tsj en zonder al te veel woorden of fysiek gedoe.. heb het 1x eerder ook gedaan met een grote kees die echt de aanval inging op mijn reu, maar dat was met een NEEE! EN NU TERUG... was ietwat meer verbaal geweld en houding.. maar dat werkte toen ook.. :8):
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: gut.. weer onbewust ceasar toegepast...

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:mrgreen: mooi toch :ok:

Had het vanmiddag met Elmo, die was aan het fixeren op een buurhond die blind is :piew: Ik gaf hem een trapje en meneer keek echt zo van 'huh, wat was dat nou weer'. Hij liep verder alsof er geen andere hond meer was :D
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ha, ik merk dat ook en zeker bij Spyker. Deze week nogal gestresst en geen zin in niet luisterende hond. Nou hij luisterde (bijna :mrgreen: ) aldoor in 1 x. Hij merkte aan mijn stem dat er niet te dollen was met mij.
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Als ik écht boos ben dan wijs ik met mijn vinger. ZO van "jei jei"(=limburgs :8): ) En dan snapt Noa het wel.

:mrgreen:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Bedoel je met Ceasar Cesar Millan?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben Blondie dan wel niet maar ja, die bedoelt ze.

Ik ben er met Yentle ook mee bezig en raar maar waar, het werkt. Niet dat ze nu alles al goed doet, het blijft een pup van 13 weken, maar bij voorbeeld gisteren voor het eerst naar het bos met haar geweest. Ik had m'n 20 meter lijn meegenomen zodat ze toch lekker kon rennen, want los doe ik nog niet. Blijft ze zowat de hele wandeling achter me lopen?????? Sjouw ik daar met die lange lijn....
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Als Senna zich fixeert op een andere hond of kat dan is een kickje in de lies( met de shhh) achter het standbeen langs, genoeg om hem uit zijn fixatie te halen en em mee te laten lopen of hij alleen op de wereld is :O: het werkt echt.

Of het "hey niet doen "met twee vingers in de nek prikkend...werkt ook perfekt.

Tis echt, tis heus, tis raar maar waar, tis tita tovenaar :engel:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Met Yolah werkt het ook hoor. Ik moet bij de lange wandeling (of sowieso als ik naar het bos/veld wil) hoe dan ook langs een huis met een grote, rondom omheinde tuin, waarin vrijwel altijd de 2 viervoeters des huizes lopen te blaffen (boomer en bordercollie). Aangezien Yolah niet graag uitgeblaft wordt, vond ze het vaak nodig om dan ook even een grote waffel op te zetten. :engel:

Maar ik, in mijn fantastische calm assertive-state of mind ( :mrgreen:) heb haar kort gehouden, en steeds als ze ook maar in hun richting keek, even een kort rukje aan de riem en vervolgens weer gewoon verder. Na 3-4 rukjes (onder begeleiding van de 'tsch!' uiteraard) liep ze gewoon door alsof er niets aan de hand was. :cheer:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha maf he? Had het er laatst over met mn ouders, dat die man zoveel denkt de bereiken met zn 'shh!' Dus dacht, doe het even voor met Nilo, laten zien hoe achterlijk die man doet. Deed het dus voordat hij wou plassen en hij stopte direct :smile:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge O schreef:waarom vinden jullie dat allemaal zo raar? cm doet/bereikt toch geen dingen die niet gewoon logisch te verklaren zijn? het is alleen wat meer 'in' nu om het erover te mogen hebben dat je inderdaad dingen bereikt bij een hond door je eigen overwicht in te zetten als 'wapen' :wink: .
Ja dat is het natuurlijk ook. Het ziet er alleen zo zinloos uit, dat geluidje van hem :mrgreen: En dat het een combinatie is van een geluidje (waarmee je een hond alleen maar uit zn fixatie haalt denk ik, zelfde kan je bereiken door plotseling een deur dicht te slaan ofzo) met lichaamstaal en je hele houding/denkwijze weet niet iedereen. Daardoor zie je ook zoveel mensen zinloos rondlopen en overal dat geluidje toepassen zonder dat het zin heeft :smile:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:waarom vinden jullie dat allemaal zo raar? cm doet/bereikt toch geen dingen die niet gewoon logisch te verklaren zijn? het is alleen wat meer 'in' nu om het erover te mogen hebben dat je inderdaad dingen bereikt bij een hond door je eigen overwicht in te zetten als 'wapen' :wink: .
ik weet zelfs niet of het geluidje zo zinloos is in de zin van toeval - wat zeggen wij (in het nederlands dan) als we een hond weg willen? juist, ksssssjjjt :mrgreen: . die shhhh-klank trekt duidelijk uit zichzelf de aandacht van honden - zei je zoiets vroeger tegen mijn herder dan hing ze bijna in je en hebben mensen het onzalige idee om mijn honden te willen laten zwijgen met een sssjjtt!! dan worden die pas goed boos :mrgreen: .[/quote]

tsja.. inderdaad.. waarom raar... in mijn geval dat het werkte op een min of meer vreemde hond dat je het met een tsjjj en een houding kunt blokken terwijl de hond toch andere intenties had.. hijgend en opgewonden kwam hij al aan.. beetje grootsheidwaanzin..

Maar ja... zelf doe ik ook de rollende rrrr voor het revieren als we aan manwerk beginnen.. rrrr rrrr... dan zie je de hond al reageren.
En ook met de zachtere klanken of een fluitje zijn ze te sturen.. onbewust een bepaald fluittoontje en ze staan stil.. een andere fluittoon betekend dat ik ze bij me wil hebben.. veel dingen doe je eigenlijk al bedenk ik me net.. zonder dat je er stil bij staat.. :oeps:
En werken met klanken tijdens het appel.. de g.v.d. :M: verstaat de hond alleen niet.... :mann: kan daar ook maar beter met korte klanken gaan werken :idea: :tongue:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Leuk om te lezen!
Het werkt nml echt, en ik merk dat steeds meer mensen daar zelf achter komen, en er achter komen dat ze het zelf ook gewoon kunnen.
Ik ben en blijf blij met Cesar.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”