Had mijn honden uitgelaten en kom thuis, er komt iemand mij wat vertellen met niet zulk leuk nieuws. Ik stap mijn tuintje uit om meer affectie te kunnen tonen en persoonlijker te kunnen praten en laat de honden achter het hek. Komt ineens een hond(je) van verderop die het bloed van Finn wel kan drinken... en andersom... los aanscheuren met de nekharen overeind recht op de bushes af.. niet alles is hek bij mij.. en hij kan onder die heg door..
Bedenk me eigenlijk niet.. zeg nog geen goed idee en ik blok hem.. hij wil langs me heen.. en ik doe sjjj sjj en met armen gespreid en de twee vingers de wegwezen jij beweging... niet eens bewust.. ik had gewoon zoiets jij gaat niet bij mijn honden bullieen.. en ik vind je irritant want ik zit in een behoorlijk pittig gesprek en je stoort ons nu... sjjjjjj...
het werkte... zonder hem aan te raken maar doelbewust hem blokken en inlopen zodat hij achteruit ging, zonder echt lelijk te doen naar hem.. ging hij terug naar de oppas mama..
Ze deden het niet bewust hoor, denk dat de hond even aan de aandacht was ontsnapt, maar was wel blij dat het even zo makkelijk op te lossen was en dat die twee van mij koest bleven die wilden reageren maar toen ik ingreep was het erg rustig in mijn tuintje.. braaf hoor jongens heb ik ook gezegd en een aai erbij..
Heeft volgens mij echt te maken met je gemoedstoestand op bepaalde momenten.. nogmaals ik wilde echt geen gezeik omdat het echt geen leuk gesprek was en ik wist dat de hond die kwam niet voor de vriendelijke begroeting kwam...
Hij moest weg en ik wilde geen gezeur van mijn honden niet en niet van die hond.
waarom ben ik niet altijd zo kordaat..
Maar dat het ook werkt dat tsj en zonder al te veel woorden of fysiek gedoe.. heb het 1x eerder ook gedaan met een grote kees die echt de aanval inging op mijn reu, maar dat was met een NEEE! EN NU TERUG... was ietwat meer verbaal geweld en houding.. maar dat werkte toen ook..