Een goede klant van in de DSZ heeft een nestje pups. De moeder is een Golden Retriever en de vader is een Duitse Herder. Beide ouders hebben een stamboom...
Het nestje was niet gepland, maar is er gekomen door een fout van haar kinderen.
De laatste tijd begon ik meer en meer te giezen op de werklijn DH, en Golden Retrievers heb ik ook altijd leuk gevonden. Ik vond ze alleen een beetje te "gematigd" en doorgefokt...
Van zodra ik op de hoogte was dat dit nestje er ging komen had ik al zoiets van "ooohhhhh, wat kunnen dat geweldige (werk)honden worden..."
Vandaag bracht die vrouw een blad binnen, waar 2 foto's opstonden van de pups. Het zijn dus gewoon superleuke black & tan worstjes, en de mama lijkt me een heel mooie en lieve Golden!
Ik ben over het algemeen meer een rashondenmens, gewoon omdat je dan beter weet wat je kan verwachten, en omdat ik graag shows doe enz.
Kruisingen zeggen mij dan ook zelden iets, maar deze combinatie spreekt mij ENORM aan.
Ik heb echter al 3 honden, waarvan eentje zelf nog een pup is (bijna 5 maanden) en ik zou in de toekomst graag nog een Lap of Aussie erbij nemen, dus eigenlijk kan het gewoon niet. Toch blijft het kriebelen....
Kent of heeft er iemand van jullie dergelijke kruising? Zoja, hoe zijn die van karakter, werklust en uiterlijk?
Enneuh... wat zouden jullie doen???