Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik mag niet...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ik mag niet...

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

... maar toch kriebelt het wel heel erg! :scratch:

Een goede klant van in de DSZ heeft een nestje pups. De moeder is een Golden Retriever en de vader is een Duitse Herder. Beide ouders hebben een stamboom...
Het nestje was niet gepland, maar is er gekomen door een fout van haar kinderen.
De laatste tijd begon ik meer en meer te giezen op de werklijn DH, en Golden Retrievers heb ik ook altijd leuk gevonden. Ik vond ze alleen een beetje te "gematigd" en doorgefokt...
Van zodra ik op de hoogte was dat dit nestje er ging komen had ik al zoiets van "ooohhhhh, wat kunnen dat geweldige (werk)honden worden..."
Vandaag bracht die vrouw een blad binnen, waar 2 foto's opstonden van de pups. Het zijn dus gewoon superleuke black & tan worstjes, en de mama lijkt me een heel mooie en lieve Golden!
Ik ben over het algemeen meer een rashondenmens, gewoon omdat je dan beter weet wat je kan verwachten, en omdat ik graag shows doe enz.
Kruisingen zeggen mij dan ook zelden iets, maar deze combinatie spreekt mij ENORM aan.
Ik heb echter al 3 honden, waarvan eentje zelf nog een pup is (bijna 5 maanden) en ik zou in de toekomst graag nog een Lap of Aussie erbij nemen, dus eigenlijk kan het gewoon niet. Toch blijft het kriebelen.... :mep:
Kent of heeft er iemand van jullie dergelijke kruising? Zoja, hoe zijn die van karakter, werklust en uiterlijk?
Enneuh... wat zouden jullie doen??? :mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Re: Ik mag niet...

Ongelezen bericht door Machie »

mijn ouders hebben een vergelijkbare kruising (golden retriever x mechelse herder) Heerlijke honden die graag wat voor je willen doen. Ik vind het ook leuke kruisingen. Ik vind de golden heel leuk, maarja.. ik vind blonde honden zo onhandig :engel:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ik zou het gewoon doen :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Tsja, als het echt niet kan dan kan het ook echt niet en dan zal je dat zelf denk ik ook wel weten. :wink:

Maar als je verder de ruimte en de tijd hebt, zie ik niet in waarom je het niet zou kunnen doen. :mrgreen:

(zo simpel :F: )
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nee, heb geen ervaring met dit soort kruisingen.
maar weet wel dat kruisingen best wat toe kunnen voegen.

en dit lijkt me ook een heel leuke kruising !!

maarr, ik zou ook echt denken of je er Nog een hond bijwilt.

ik zou zelf niet zoveel honden kunnen bieden wat ze nodig hebben. bij mij blijft twee de limiet. (alhoewel hier in het asiel een heel mooie franse bulldog zit :I: )
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het klinkt als een hartstikke leuke kruising. Alleen zegt een stamboom niets over HD en ED en zijn dit twee rassen waarin die afwijkingen best wel voorkomen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Met een pup van 5 maanden in huis zou ik er zelf niet aan moeten denken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

basil schreef:Het KNGF gebruikte dze kruising ook regelmatig en dat zijn hartstikke leuke honden :D
Iets in deze richting wilde ik ook zeggen. Als ze veel pups hebben en nog niet zoveel baasjes dan zou ik ook contact leggen met hulphondenorganisaties en kijken of er niet wat pups daar aan de slag kunnen.
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Dat er een 4e hond bijkomt, daar ben ik reeds behoorlijk zeker van. Ik ben niet bang dat ik qua aandacht en beweging de hond niet zal kunnen geven wat hij nodig heeft. Ik leef echt voor, met en naar de honden en hun trainingen, noden... Ik rijd 4 x per week van het werk door naar de trainingen en ben pas laat terug thuis dan, maar ik heb het er voor over. Als de ene hond maandag meer gewerkt heeft zal ik de andere dinsdag harder aan het werk zetten enz. 's Avonds liggen ze gewoon allemaal bij ons in huis...
Ik heb het gevoel dat ik echt geen problemen heb met de aandacht te verdelen. De grootste stap was voor mij van 1 naar 2 honden...
De financiële kant zou normaal geen probleem mogen wezen, tenzij al de 4 honden tegelijk een zware operatie ofzo zouden nodig hebben... Daar mag ik niet aan denken, maar ergens toch wel... Er zijn echter mensen met veel meer honden en ik ben er zeker van dat, moesten die allen tegelijk iets serieus aan de hand hebben, zij dat ook niet meteen zouden weten te financiëren...

Alleen de periode en het ras (enfin, niet ras) doen me twijfelen...
Effectief, Mowgli is nog maar 5 maanden, en hoewel hij een heel makkelijke pup is, blijft het een pup.
Ik zou niet willen dat zijn training eronder zou lijden en ergens denk ik ook van mja; 2 honden die zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd, gaat dat geen problemen geven qua rangorde?

De reacties bevestigen mijn vermoeden dat dit een heel leuke combinatie kan zijn wel...
Over de HD en ED heb ik ook al wel gedacht, maar mja, garanties heb je zelf niet bij een raspup met stamboom, waarvan beide ouders A heupen hebben...
Ik was ook al aan het denken of er geen instanties geïnteresseerd zouden zijn in deze pups, maar ik wist niet of dat "gedaan" werd: "zomaar" nesten doorgeven. Ik zal het aan de eigenaar melden.

Zucht... het hondenvirus.... :oohja:
Laatst gewijzigd door Gizmogirl op 05 aug 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat weet je van de erfelijkheidsonderzoeken van de voorouders af?
En krijg je er spijt van als je niet voor zo'n pup gaat, of zul je daar geen spijt van krijgen. Gebruik je verstand en gevoel en tot welke conclusie kom je dan?
Ook kun je nog kijken hoe de karakters met 5-7 weken zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”