Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schrokken
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Schrokken
Hoe leer je het af???
Xavi schrokt zijn eten naar binnen als een malloot. Bij vlees vind ik het nog niet zo'n probleem, maar bij de brokken staat hij daarna nog 5 minuten naar lucht te happen.
Ik heb al van alles geprobeerd. Brokken nat maken, steen in het midden, etc.
Ik laat hem ook altijd met rust als hij eet, maar niks werkt.
Xavi schrokt zijn eten naar binnen als een malloot. Bij vlees vind ik het nog niet zo'n probleem, maar bij de brokken staat hij daarna nog 5 minuten naar lucht te happen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Schrokken
Er bestaan voerbakken met "obstakels" zodat ze meer naar de brokken moeten "vissen"..
Zoiets bijvoorbeeld:

of zoiets:

Suzanne
Zoiets bijvoorbeeld:

of zoiets:

Suzanne
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
De brokken door de kamer strooien. Dan moet hij ze wel één voor één opeten
.

Iedere dag feest!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
over de grond verspreiden.... hier eet geen enkele hond uit een voerbak, alles van de grondIrisz schreef:Hoe leer je het af???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ja precies! Dat werkt bij Boris ook heel goed. Als ik het eens uit een bak geef, schrokt hij alles naar binnen, om vervolgens eindeloos te boeren en op adem te komen..Magic schreef:De brokken door de kamer strooien. Dan moet hij ze wel één voor één opeten.

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Grote stenen tussen de brokken leggen, kennis van ons doet dat ook. Werkt prima.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
toen sam nog brokken at moest hij daarna standaard overgeven. tot ik er wat water bij deed.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
voor roxy hebben wij brok voor een grote hond genomen.. dat hielp bij haar maar xavi is natuurlijk al groot
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Water en een steen in de bak leggen heb ik geprobeerd. Water hielp niks, daar ging hij er ook nog bij boeren.
De steen hielp een klein beetje, maar hij was nog steeds enorm enthousiast en had daarna een kapotte neus van het langs de steen schuren.
Brokjes door de kamer op de grond leggen kan wel, maar ik heb natuurlijk ook nog Luna. Ze mogen niet bij elkaar in de buurt komen tijdens het eten, maar als ik het op de grond ga leggen wordt het natuurlijk wel erg verleidelijk.
Wat ik wel zou kunnen doen, is in de tuin. Luna binnen eten en Xavi's brokjes in de tuin. Dat ga ik eens proberen straks.
Anders is zo'n bal misschien een idee, waar de brokjes 1 voor 1 uit rollen.
De steen hielp een klein beetje, maar hij was nog steeds enorm enthousiast en had daarna een kapotte neus van het langs de steen schuren.
Brokjes door de kamer op de grond leggen kan wel, maar ik heb natuurlijk ook nog Luna. Ze mogen niet bij elkaar in de buurt komen tijdens het eten, maar als ik het op de grond ga leggen wordt het natuurlijk wel erg verleidelijk.
Wat ik wel zou kunnen doen, is in de tuin. Luna binnen eten en Xavi's brokjes in de tuin. Dat ga ik eens proberen straks.
Anders is zo'n bal misschien een idee, waar de brokjes 1 voor 1 uit rollen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
heb je niet een stukje grasveld of zo dan gooi je ze buiten op het gras, snackbal is sowieso altijd gewoon leuk, alleen wel bij blijven want het verdwijnt nog wel eens onder een stoel of een tafel of zo
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een helemaal betegelde tuin.S@ndr@ schreef:heb je niet een stukje grasveld of zo dan gooi je ze buiten op het gras, snackbal is sowieso altijd gewoon leuk, alleen wel bij blijven want het verdwijnt nog wel eens onder een stoel of een tafel of zo
Maar ik denk dat als ik hij binnen moet wachten, ik de brokjes door de tuin strooi en hij daarna mag scharrelen, hij dat ook errrug leuk vindt hoor.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Ik heb met aandacht meegelezen, want ons Femke doet zoiets ook, zeker met vers vlees. Met brokken is het minder erg, maar ik verdeel ze meestal over twee bakken, zo moet ze stoppen om aan de andere te beginnen.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien is het samen laten eten al de oorzaak. Ik kan me voorstellen dat elke pup in het nest leert schrokken door zijn broers en zussen. Eva schrokt totaal niet want die eet alleen in de bench en ze weet dat ze daar daarna ook 30 minuten in moet blijven. Dus die eet op haar gemak net als Cleo. Dapper en Eva konden niet goed samen eten, Eva en Cleo wel overigens, maar met Dapper in de buurt gromde Eva uit haar bench naar hem en begon ze ook meer te schrokken. Dus misschien is apart en dus uit elkaars zicht voeren al de oplossing.
Want Xavi kan nog steeds het idee hebben dat anders zijn eten wordt gejat. 
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zit opzich wel iets in. Alhoewel ze hier tijdens het eten absoluut niet bij elkaar in de buurt komen.MARC_S schreef:Misschien is het samen laten eten al de oorzaak. Ik kan me voorstellen dat elke pup in het nest leert schrokken door zijn broers en zussen. Eva schrokt totaal niet want die eet alleen in de bench en ze weet dat ze daar daarna ook 30 minuten in moet blijven. Dus die eet op haar gemak net als Cleo. Dapper en Eva konden niet goed samen eten, Eva en Cleo wel overigens, maar met Dapper in de buurt gromde Eva uit haar bench naar hem en begon ze ook meer te schrokken. Dus misschien is apart en dus uit elkaars zicht voeren al de oplossing.Want Xavi kan nog steeds het idee hebben dat anders zijn eten wordt gejat.
Luna eet aan de ene kant van de kamer en Xavi aan de andere. Ze staan dus met hun rug naar elkaar toe. Ze kunnen elkaar alleen horen.
Als de een eerder klaar is dan de ander, wachten ze netjes tot ze beide klaar zijn en gaan daarna elkaars bakken uitlikken.
Die 'rust' is er dus wel. Maar wie weet, is alleen de aanwezigheid van Luna al genoeg om te gaan schrokken.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
De 5 minuten zijn iets overdreven.Inge O schreef:wat bedoel je daar juist meeIrisz schreef:maar bij de brokken staat hij daarna nog 5 minuten naar lucht te happen.? dat hij niet aan adem komt, of hijgt? ik kan er me niks bij voorstellen, vandaar mijn vraag
.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Mijn honden doen het ook heel erg nu ze tijdelijk op brokken staan. Inderdaad lijkt me apart van de grond eten het beste. Zijn ze ook nog eens lekker bezig 

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Hier nog zo een (ik voer carnibest) die zo schrokt, ik geef het hem ook vaak in een kong, dan moet hij wel rustig eten.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Met een plantenspuit bijv? Werkt dat? Ik heb wel een keer een laagje water er in gedaan en daarmee alle brokken nat gemaakt, maar ik voer Cavom en dat zuigt haast niks op.Inge O schreef:probeer misschien een keer of het verschil maakt als je de brokken héél lichtjes nat maakt? dus niet echt een volume water bijvoegen, maar enkel een paar millilitertjes door de brokken doen en eerst goed omroeren zodat ze allemaal net nat zijn?Irisz schreef:De 5 minuten zijn iets overdreven.Inge O schreef:
wat bedoel je daar juist mee? dat hij niet aan adem komt, of hijgt? ik kan er me niks bij voorstellen, vandaar mijn vraag
.
Maar ik bedoel dat hij dus aan 1 stuk door blijft schrokken en amper de tijd heeft om adem te halen. Als hij de laatste brokken doorslikt, gaat dat altijd moeizaam (de rest zit nog in de weg denk ik?) en krijgt hij even ademnood. Vaak moet hij er ook bij hoesten of kokhalzen. Hij kauwt ook niks, alles gaat in 1x weg.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik doe het hier als martijn ook doet. De honden eten overgens wel naast elkaar, maar weten dat wanneer ze het ophebben lekker in de kennelruimte mogen slapen.Dus eten ze het rustig op en zodra ik de bak weg pak (als die leeg is) lopen ze naar de kennel toe en gaan daar lekker slapen. Nooit echt problemen gehad ermee.
Ik denk dat wanneer je de brokjes in de tuin gooit, dat dat ook wel kan helpen.
Ik denk dat wanneer je de brokjes in de tuin gooit, dat dat ook wel kan helpen.

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Saba deed het ook heel erg met brokken, dat lucht happen ook, omdat ze zoveel in 1x naar binnenwerkte
op vers helemaal niet zo heftig. Uit elkaar halen met eten maakte hier niks uit.
Saba is in het nest best ziek geweest met wormpjes en denk zelf dat het daar van komt, ze denkt
altijd dat ze te kort komt, na 5sec is ze al vergeten dat ze eten heeft gehad, arm ding.
Als ik water over de brokjes deed, deed ik ook echt veel dat ze met dr neus onderwater moest
Hier eten ze nu uit 1 standaard dus 2 bakken naast elkaar en ze weet dat ze niet
in kane zn bak mag komen, alleen als er iets op de grond valt dat mag ze hebben
Maar samen eten doen ze toch nooit, want saba wacht al achter me als ik eten klaar maak
en voor kane eens van de bank af is om te kijken wat er te eten is heeft saba het al lang op haha
op vers helemaal niet zo heftig. Uit elkaar halen met eten maakte hier niks uit.
Saba is in het nest best ziek geweest met wormpjes en denk zelf dat het daar van komt, ze denkt
altijd dat ze te kort komt, na 5sec is ze al vergeten dat ze eten heeft gehad, arm ding.
Als ik water over de brokjes deed, deed ik ook echt veel dat ze met dr neus onderwater moest
Hier eten ze nu uit 1 standaard dus 2 bakken naast elkaar en ze weet dat ze niet
in kane zn bak mag komen, alleen als er iets op de grond valt dat mag ze hebben
Maar samen eten doen ze toch nooit, want saba wacht al achter me als ik eten klaar maak
en voor kane eens van de bank af is om te kijken wat er te eten is heeft saba het al lang op haha

http://www.Adebowale.nl
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik heb net in de nieuwe labradorpost gelezen, als tip hiervoor een mok ondersteboven in de bak zetten. dan krijg je ongeveer hetzelfde effect als die bakken hier boven.
-
Brigitte
- Zeer actief
Bunker doet dat ook zo, die stikt al half als ik nog de bak in mijn handen hebIrisz schreef:De 5 minuten zijn iets overdreven.Inge O schreef:wat bedoel je daar juist meeIrisz schreef:maar bij de brokken staat hij daarna nog 5 minuten naar lucht te happen.? dat hij niet aan adem komt, of hijgt? ik kan er me niks bij voorstellen, vandaar mijn vraag
.
Maar ik bedoel dat hij dus aan 1 stuk door blijft schrokken en amper de tijd heeft om adem te halen. Als hij de laatste brokken doorslikt, gaat dat altijd moeizaam (de rest zit nog in de weg denk ik?) en krijgt hij even ademnood. Vaak moet hij er ook bij hoesten of kokhalzen. Hij kauwt ook niks, alles gaat in 1x weg.
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Probeer idd eens een Kong. Wat ik ook nog wel doe (maar dat is iets meer tijdrovend) is er een spelletje van maken. Tibs zet ik in de tuin en ik ga zelf een paar meter verderop staan. Vervolgens gooi ik de brokjes naar hem toe en vangt hij ze. Zo eet hij in het tempo wat ik wil en kan hij minder schrokken.