Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ooormijt??
Moderator: moderatorteam
-
Marscha39
- Vaste gebruiker
Ooormijt??
Hallo allemaal,
Marscha was gisteren met haar kop aan het schudden en in haar oor aan het krabben. Ik heb gekeken en zie wat bruinigheid. Heb foto's bijgevoegd. Zou dit oormijt zijn? Zo ja, moet ik hiermee naar de DA of kan ik bij de dierenwinkel zalf of druppels halen?
groetjes
Karen
Marscha was gisteren met haar kop aan het schudden en in haar oor aan het krabben. Ik heb gekeken en zie wat bruinigheid. Heb foto's bijgevoegd. Zou dit oormijt zijn? Zo ja, moet ik hiermee naar de DA of kan ik bij de dierenwinkel zalf of druppels halen?
groetjes
Karen

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Re: Ooormijt??
Oormijt kan je heel simpel ruiken. Stinkt het enorm is het mijt 
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Hoi Karen,
Mijn dierenarts adviseert altijd om eerst de oren schoon te maken met een katoenendoekje (bevochtigt met lauwwarm water of speciale oorcleaner). Is de oor de volgende dag weer vies en stinkt het dan even langs de dierenarts, dan is het oormijt. Blijft het oor schoon, dan was het gewoon wat oorsmeer. Vertrouw je het niet dan altijd even de dierenarts bellen.
Succes.
Mijn dierenarts adviseert altijd om eerst de oren schoon te maken met een katoenendoekje (bevochtigt met lauwwarm water of speciale oorcleaner). Is de oor de volgende dag weer vies en stinkt het dan even langs de dierenarts, dan is het oormijt. Blijft het oor schoon, dan was het gewoon wat oorsmeer. Vertrouw je het niet dan altijd even de dierenarts bellen.
Succes.
Groetjes van Baco en Diesel
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Als het oor stinkt hoeft het niet meteen oormijt te zijn hoor...Het komt bij oudere honden eerder voor dat ze een oorontsteking hebben dan oormijt...
Als het oormijt is helpt schoonmaken niks dan kun je het beste pipetjes geven tegen mijten bijvoorbeeld advocate en anders gewoon naar de dierenarts met hond dan krijg je een goede zalf.
Als het oormijt is helpt schoonmaken niks dan kun je het beste pipetjes geven tegen mijten bijvoorbeeld advocate en anders gewoon naar de dierenarts met hond dan krijg je een goede zalf.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Als het schoonmaken niet helpt. Dan echt even naar de dierenarts en niet zelf gaan prutsen met allerlei zalfjes die zogenaamd werken tegen oormijt.
Het is ook wel belangrijk dat er even goed in de oren gekeken wordt. Plus dat de dierenarts ook even onder de microscoop kan kijken of hij mijten kan vinden. Al lukt dit niet altijd.
Het is ook wel belangrijk dat er even goed in de oren gekeken wordt. Plus dat de dierenarts ook even onder de microscoop kan kijken of hij mijten kan vinden. Al lukt dit niet altijd.
-
Marscha39
- Vaste gebruiker
bedankt voor jullie reacties! Het stinkt niet echt. Ik ga voor de zekerheid toch naar de DA. Ze is een oude hond. Het kan van alles zijn. Kan er om 14:30 uur terecht. Ik laat jullie wel weten wat het is.
groetjes
Karen
groetjes
Karen

-
Marscha39
- Vaste gebruiker
bij de DA geweest. Mars heeft een bacterie opgelopen tijdens zwemmen in een plas hier in de buurt. De bacterie komt van vogelpoep af. Ze heeft zalf. Moet ik 2 * daags erop doen een paar dagen. Valt gelukkig dus mee