Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen douane Zweden

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ervaringen douane Zweden

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Over 2 weken gaan wij naar Zweden op vakantie. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens eerder daar zijn geweest met de hond.

Wij gaan met de boot en komen aan in Trelleborg.Ik kan op internet niets vinden qua openingstijden van de douane, weet iemand heel toevallig of die 's ochtends al vroeg open is? Wij komen rond 6 uur aan.

Heb ook al verhalen gelezen dat mensen de hond helemaal niet hebben aangegeven bij de douane. Kan dit zomaar? Wat als je onderweg nog controle zou krijgen?

Alle papieren zijn gewoon in orde, maar ben gewoon even benieuwd wat we kunnen verwachten, dus ervaringen zijn welkom :mrgreen:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: Ervaringen douane Zweden

Ongelezen bericht door Carma »

Toen wij de douane in Zweden binnenkwamen (die volgens mij altijd open is?!) werd Luka's paspoortje heel grondig uitgeplozen. Als alles in orde is zou ik de hond gewoon aangeven :wink:

Prachtig land om met je hond te wandelen overigens :ok:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Dank je voor je reactie.

Las ergens op internet van verschillende mensen dat de douane soms niet eens aanwezig was en ze daarom maar zijn doorgereden zonder aan te geven.
Wij hebben niets te verbergen, dus was ook gewoon van plan om haar netjes aan te geven. Werd alleen haar paspoort gecontroleerd? Of ook de chip enzo?
Niet dat het veel uitmaakt hoor, gewoon uit nieuwsgierigheid :mrgreen:

Van de foto's die ik gezien heb moet het er inderdaad heel mooi zijn, wij hebben er in ieder geval zin in. Denk dat de wandelschoenen aardig wat kilometers gaan maken haha.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij komen altijd via de brug bij Malmö Zweden binnen en ik ben echt nog nooit, maar dan ook nooit gestopt om de boel te laten te controleren. Wij zijn toch aardig wat keren het land in en uit gegaan met de honden. Wel ben ik een keer aangehouden met de vraag of ik iets aan te geven had maar toen heb ik gewoon nee gezegd en mochten we doorrijden. Nu we er wonen moeten wij ook gewoon voldoen aan de invoereisen. Met name de wormkuur schijnen ze te controleren. Ik zorg altijd dat het klopt, voor het geval ze de boekjes toch willen controleren maar ik ga er niet voor stoppen. Ze doen er verder toch niks mee qua stempelen of administratie.

Hoe het in Trelleborg is qua douane weet ik niet. Ik neem aan dat ze er zitten op de tijden als de ferry komt en vertrekt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Veronique & Kyra schreef:Dank je voor je reactie.

Las ergens op internet van verschillende mensen dat de douane soms niet eens aanwezig was en ze daarom maar zijn doorgereden zonder aan te geven.
Wij hebben niets te verbergen, dus was ook gewoon van plan om haar netjes aan te geven. Werd alleen haar paspoort gecontroleerd? Of ook de chip enzo?
Niet dat het veel uitmaakt hoor, gewoon uit nieuwsgierigheid :mrgreen:

Van de foto's die ik gezien heb moet het er inderdaad heel mooi zijn, wij hebben er in ieder geval zin in. Denk dat de wandelschoenen aardig wat kilometers gaan maken haha.
Ja, chip werd idd ook gecontroleerd :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Vorig jaar hebben we ze aangegeven maar we hadden echt allebei zoiets van nou als dit het is... Er werd vluchtig in een boekje gekeken en met het antwoord "volgens mij klopt het allemaal wel" konden we weer gaan :19: De andere twee boekjes werden helemaal niet bekeken en er werd niks geregistreerd en je kreeg ook geen bewijs dat je ze had aangegeven. Vond het allemaal maar vaag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wij zijn zowel via de brug als met de pontjes vanuit Denemarken naar Zweden gegaan en nog nooit iemand van de douane tegengekomen :denken: Trouwens, we zijn ook niet op zoek gegaan naar ze, maar doorgereden en lekker vakantie gehouden! Het is prachtig wandelen daar :ok:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
zus
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door zus »

Wij zijn dus terug gestuurd naar NL bij de brug in Malmo, ik had de bloedtest die nodig is niet gedaan, zonder pardon teruggestuurd met huilende kinderen in de achterbak, was mijn eigen schuld natuurlijk maar wat voelde dat zuur.

Domme ik, ik dacht er niet aan en ga al jaren naar Franrijk,italie ed met alleen rabies en ontworming dat ik er verder niet aangedacht heb.

Stom, wij mochten dus naar huis.

Zijn in Denemarken gebleven.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
We zullen het woensdagochtend gaan merken. Alle papieren zijn in orde, dus dat zou geen problemen moeten opleveren.

@ Zus: dat is wel heel erg zuur, zeker voor de kinderen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Net terug uit Noorwegen en Zweden. Via Denemarken (brug bij Malmö) en geen Douane gezien. En toch 7 keer een grens gepasseerd. Heb wel alles in orde natuurlijk. Want je kunt wel controle treffen. maar zelf naar een douane opzoek gaan nee dat hebben we niet gedaan en had in een paar gevallen ook niet gekund. (geen bemande posten bij grens Zweden Noorwegen.)
Afbeelding
gevni havanezers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ken ook iemand die teruggestuurd werd, omdat de test wel gedaan was maar de titer niet in orde was.
Die dacht: ze kunnen zien dat de entingen gedaan zijn, dus dat komt wel goed. Niet dus.

Als je vliegt zijn ze nog strenger, maar dat komt denk ik ook omdat dan standaard alles door de douane gecheckt wordt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blekkie12

Ongelezen bericht door blekkie12 »

Wij reizen regelmatig met onze hond naar Zweden, waarbij we altijd via de Öresundbrug bij Malmö het land binnenkomen.
De douane daar controleert steekproefsgewijs. Met name bij mooi weer maak je meer kans aangehouden te worden :wink: .
We hebben de eerste keer braaf geprobeerd onze hond aan te melden maar werden uitgenodigd vooral door te rijden. Er wordt dus niets geregistreerd...tja, wat heeft het dan voor nut om je hond aan te melden.
Wanneer de douane staat te controleren, kijken ze in je auto en als ze daar een hond zien zitten, houden ze je wel aan de kant en dan worden de papieren bekeken. Kloppen de papieren niet, dan kun je omdraaien, zonder pardon.
In het laagseizoen zien we eigenlijk nooit douane beambten staan. Misschien ook weer vanwege het weer....
Tip: Sinds kort hoeft er officieel geen gezondheidsverklaring van een dierenarts in het paspoort van je hond te staan. Maar als je toch je dierenarts bezoekt (vanwege de verplichte ontworming) vraag er dan toch om. Het is een kleine moeite en je bent ingedekt wanneer je iemand treft die nog niet op de hoogte is van de nieuwste regels. Zweden zijn namelijk nogal laks....
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

We zijn net terug van vakantie, de douane stelde bij ons echt helemaal niets voor.

Wij kwamen van de boot af en bij iedere auto werd gevraagd of je iets aan te geven had. Kyra zat op de achterbank, dus die man vroeg of we de papieren bij hadden. Wij gaven hem het paspoort en de bloeduitslag. Hij bladerde wat door het paspoort, keek (bij de inentingen van vorig jaar :scratch: ) en dat was goed. Hij bekeek het papiertje eens, vroeg of dat de bloedtest was, oh dan zal het wel goed zijn, rij maar door.

Al met al 2 minuten daar gestaan en verder dus niets echt goed nagekeken. Denk dat ze er nog niet zoveel zin in hadden om 6.30 uur 's ochtends haha.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Marjoleine schreef:Ik ken ook iemand die teruggestuurd werd, omdat de test wel gedaan was maar de titer niet in orde was.
Die dacht: ze kunnen zien dat de entingen gedaan zijn, dus dat komt wel goed. Niet dus.

Als je vliegt zijn ze nog strenger, maar dat komt denk ik ook omdat dan standaard alles door de douane gecheckt wordt.
Das niet waar.....ik ben meerdere malen met honden naar Zweden gevlogen en ben nog nooit gecontroleerd... Dus denkt niet dat het strenger is... de twee keer dat we met vrienden in de auto zaten werd de boel wel gecontroleerd, één toen we honden bij hadden en één keer omdat er een bench in de auto stond (leeg).
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

blekkie12 schreef:Wij reizen regelmatig met onze hond naar Zweden, waarbij we altijd via de Öresundbrug bij Malmö het land binnenkomen.
De douane daar controleert steekproefsgewijs. Met name bij mooi weer maak je meer kans aangehouden te worden :wink: .
We hebben de eerste keer braaf geprobeerd onze hond aan te melden maar werden uitgenodigd vooral door te rijden. Er wordt dus niets geregistreerd...tja, wat heeft het dan voor nut om je hond aan te melden.
Wanneer de douane staat te controleren, kijken ze in je auto en als ze daar een hond zien zitten, houden ze je wel aan de kant en dan worden de papieren bekeken. Kloppen de papieren niet, dan kun je omdraaien, zonder pardon.
In het laagseizoen zien we eigenlijk nooit douane beambten staan. Misschien ook weer vanwege het weer....
Tip: Sinds kort hoeft er officieel geen gezondheidsverklaring van een dierenarts in het paspoort van je hond te staan. Maar als je toch je dierenarts bezoekt (vanwege de verplichte ontworming) vraag er dan toch om. Het is een kleine moeite en je bent ingedekt wanneer je iemand treft die nog niet op de hoogte is van de nieuwste regels. Zweden zijn namelijk nogal laks....
Wij gaan met de ferry's (breekt de reis leuk :mrgreen: ) maar hier kan ik me wel in vinden.
Ik ga ook niet lopen leuren als niemand me aanhoudt. We zijn slechts één keer aangehouden en daarbij wel goed gecontroleerd.
Ik bedacht me laatst wel inneens dat elke auto die de grens passeert wel automatisch zal worden geregistreerd trouwens.
De dag waarop je het land bent binnengekomen is waarschijnlijk eenvoudig te checken als dat moet :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”