Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik haalde het al even aan in een ander topic. Maar Kira was gisteren al zielig maar we wisten niet waarom. Vanmorgen kreeg ze een bult onder haar oog, die werd steeds dikker en ze werd steeds zieliger dus maar even langs de dierenarts. Ze heeft dus een wortelpuntontsteking en de dierenarts heeft er met een injectie antibiotica en pijnstiller ingejast nadat hij haar meerdere keren in de pijnlijke bult geknepen had. Ze ging echt door de grond van de pijn en knorde als een varken
Nou maar hopen dat het aanslaat want de hele rechterkant van haar hoofd is nu ontzettend dik en ze ligt al uren in coma in de mand. Hopelijk omdat ze minder pijn heeft.
Als het niet beter wordt of open breekt moet ze eraan geholpen worden. Het is niet dramatisch of heel ernstig maar ze heeft er echt veel pijn aan, zielig hoor.
Het klinkt inderdaad als een kieswortel-ontsteking. Ik hoop dat dit overgaat met AB, Sjefke heeft het ook een keer gehad maar een poosje erna kwam de ontsteking weer terug en moest de kies getrokken worden.
Hopelijk gaat het bij Kira wel gewoon over met deze behandeling.
gemini6 schreef:Ik heb zelf dit jaar twee keer een wortelpuntontsteking gehad en dat doet echt vreselijk veel pijn.
Daarom snapte ik ook niet dat die DA maar in de bult bleef knijpen, ze kroop echt, en knorde van pijn. Op mijn...ze heeft er veel pijn aan hoor...zei hij..ja klopt en kneep nog een keer En Kira lief als ze is deed helemaal niks, alleen wegkruipen
LongFields schreef:Het klinkt inderdaad als een kieswortel-ontsteking. Ik hoop dat dit overgaat met AB, Sjefke heeft het ook een keer gehad maar een poosje erna kwam de ontsteking weer terug en moest de kies getrokken worden.
Hopelijk gaat het bij Kira wel gewoon over met deze behandeling.
In ieder geval het weekend over met pijnstilling en AB, deze slager mag niet in mijn meisje snijden.
gemini6 schreef:Ik heb zelf dit jaar twee keer een wortelpuntontsteking gehad en dat doet echt vreselijk veel pijn.
Daarom snapte ik ook niet dat die DA maar in de bult bleef knijpen, ze kroop echt, en knorde van pijn. Op mijn...ze heeft er veel pijn aan hoor...zei hij..ja klopt en kneep nog een keer En Kira lief als ze is deed helemaal niks, alleen wegkruipen
Oh mens, dat je niet boos bent geworden, je hebt meer fatsoen dan ik. Ik heb plaatsvervangend de neiging om die DA een wortelpuntfractuur te bezorgen. En petje af voor Kira, menige andere hond had haar pijnlijke tanden vol in die DA gezet.
Ik duim dat de AB werkt en dat je meisje zich weer snel beter voelt!
Oh mens, dat je niet boos bent geworden, je hebt meer fatsoen dan ik. Ik heb plaatsvervangend de neiging om die DA een wortelpuntfractuur te bezorgen. En petje af voor Kira, menige andere hond had haar pijnlijke tanden vol in die DA gezet.
Ik duim dat de AB werkt en dat je meisje zich weer snel beter voelt!
Ik was wel boos maar als ik boos doe tegen de dierenarts denkt kira dat dat op haar is en wordt ze nog banger dat vind ik zielig.
Dieseltje schreef:ow hier antwoord op mijn vraag die ik m'n eigen topic stelde. (waarom niet kies trekken)
Wat vervelend dat ze er zo'n pijn aan heeft zeg !
Hoe heeft hij geconstateerd dat ze dit had ? Foto of al te zien in haar mond ?
Door de plek, type zwelling. Hij heeft niet getrokken omdat het met antibiotica over kan gaan dat dus eerst proberen. En het was nog niet ernstig genoeg om de locatie van de kies goed te kunnen bepalen. Bovendien als ze onder het mes gaat wil ik dat mijn eigen da dat doet
aah ja das altijd sneu als ze pijn hebben. Heel veel beterschap Kyra
en wat een slachter is die DA. Als je ziet dat ze pijn heeft is dat toch genoeg dan ga je toch niet door.
Wat een sukkel
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Nou, ik moet zeggen dat de AB bijzonder goed aanslaat. De bult is enorm geslonken en ze gromde alweer naar Arie om haar botje te beschermen Dus ze wordt alweer aardig zichzelf. Ze heeft nog 9 dagen AB en hopelijk komt het dan ook niet weer terug
Fijn dat het al beter gaat, ik duim met je mee dat de ontsteking ook na de AB-kuur wegblijft (maar mijn ervaring bij iets soortgelijks bij Sjefke is helaas anders, zij moest later alsnog onder het mes).
LongFields schreef:Fijn dat het al beter gaat, ik duim met je mee dat de ontsteking ook na de AB-kuur wegblijft (maar mijn ervaring bij iets soortgelijks bij Sjefke is helaas anders, zij moest later alsnog onder het mes).
Ik ben er ook bang voor hoor. Eerst was haar halve koppie dik, nu heeft ze alleen nog een bult op haar wang. Ik blijf hopen zo niet dan maar onder het mes. Dan is het niet anders.
Elly* schreef:Ik had dit topic helemaal gemist.
Gelukkig gaat het wat beter met Kira.
Geef haar maar een fijne knuffel van mij.
Of zal ik hem zelf komen brengen?
Gezellig als je het komt brengen we hebben nu vakantie