Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijnstillers vraagje wanneer en hoe lang

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Pijnstillers vraagje wanneer en hoe lang

Ongelezen bericht door blondie »

Zit een beetje in dubio..
Sinds maandag laat Finn pijn zien.. ik had de week ervoor al gemerkt dat hij niet helemaal lekker liep met zijn achterhand.. en zijn staart wat stijf hield..
Maandag knalde Bluf hem achterop toen ze weer eens keihard terug kwam rennen en Finn op haar pad stond.. :ugh:
Wat een gil opleverde.. daarna ontweek hij haar middels schijnbewegingen..
Nu is ze ruim anderhalve week loops, en maandag begon ze hem wat uit te dagen ook binnen..op het moment dat ze half tegen zijn achterkont opspringt een gil en een boze Finn.. die vervolgens weer verder gaat zij het wat voorzichtiger..
Heb hem toen rimadyl 100 mg gegeven. Dag erop weer 1, maar toen ze wat druk deden en zij dus weer tegen hem op sprong wederom een gil en een boze reactie van Finn..
Woensdag dus weer 1 van 100 mg en donderdag een halve pil, vanmorgen is het leuk leuk.. want ze is loops.. maar ineens werd hij weer pissig omdat ze te wild deed en begon ook echt te grommen en te dreigen.. even beiden tot rust gemaand en daarna heerlijk gewandeld en gezwommen waar er niets aan de hand meer was.. en weer voer met een halve pil.
In mijn beleving zouden die pijnstillers toch ervoor moeten zorgen dat hij geen pijnverschijnselen heeft.. maar toch reageert hij af en toe nog met pijn..
Mensen met een hond die arthrose of een rugaandoening hebben (LSI in Finn zijn geval) geven jullie continue pijnstilling of alleen als de hond pijn aangeeft?
Zit er over te denken trouwens om hem ook maar even te laten checken door de da weer en wellicht dat er wat vast zit en het met chiropractie weer even op zijn plek gezet kan worden.. maar hoe lang doorgaan met pijnstilling vraag ik me af.. en zou ik hem toch maar even op de 100 mg laten?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Pijnstillers vraagje wanneer en hoe lang

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou hem eerst even laten checken.

En verder doorgaan met pijnstilling zo lang hij het nodig heeft.
Maar dat is geen medisch deskundige uitspraak :mrgreen:

Sterkte met arme Finn. Hij zal het wel zwaar hebben met zijn loopse vriendin :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb Gina jarenlang alleen pijnstilling gegeven als het nodig was, maar sinds er ook arthrose in haar knieën zit geeft ik het dagelijks.
Sinds ik dat doe heeft ze ook niet meer gemankt.

Moet er wel bijzeggen dat ze bijzonder goed reageert op de acupunctuur. Ik heb dan ook de dosis pijnstilling gehalveerd en geef nu dagelijks een halve tablet previcox in plaats van een hele.
Dat gaat tot nu toe prima maar mocht ze weer pijn aangeven ga ik wel terug naar de hele dosis.
Het was even slikken toen ze op dagelijkse pijnstilling ging maar wat moet dat moet en mijn hond met pijn rond laten lopen als dat met pijnstilling te verhelpen is doe ik niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

@ranetje.. thanks.. ik bel mijn da zo wel even en dat betekend acuut van de pijnstilling af hahaha anders kan ze hem niet checken n.l. :o
En tsja.. die loopsheid.. we zijn er allemaal aan gewend ondertussen.. teveel geklier en uitdagen is apart van elkaar.. en rustig liggen en af en toe een likje of gek doen ok.. als ze klaar gaat staan dan moet ze daar mee ophouden... en dan is ze beledigd :pffff: en hij komt dan bij mij staan... ik doe niets hoor... :mann: (knijp wederom in mijn handjes dat het zo makkelijk gaat met ze ..)

@Renee.. ja de dag dat iedere dag pijnstilling noodzakelijk gaat worden zal ook een dag zijn dat ik met een knoop in mijn buik zal lopen.. maar als het moet dan doe ik dat uiteraard.
Het blijft gewoon een rare dwarrel.. laat bijna nooit wat merken (ja kleinzerig als hij een keer een deur voor zijn bek krijgt of zo of als je op zijn poot staat... maar de lichamelijke ongemakken laat hij nooit zo snel zien.. en als hij dan wel reageert.. en dus gaat lopen sjacherijnen naar Bluf toe.. dan weet ik dat hij echt veel last heeft..)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hoe zwaar is Finn?
Misschien geef je niet voldoende, want hij mag maximaal 4 mg. per kilo lichaamsgewicht.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”