Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frankrijk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Iwai

Frankrijk

Ongelezen bericht door Iwai »

Hallo,

Wij gaan deze zomer weer naar Frankrijk met de camper en Iwai gaat ook mee.
Beetje camperen, beetje vissen, boekje erbij, wijntje erbij je snapt het wel!

Vorig jaar hebben we dit ook gedaan. Dit ging ook prima.Toen hadden we wel een bus waar het een stuk koeler in was.
Ik heb begrepen dat ik Iwai moet muilkorven (dit heb ik vorig jaar niet gedaan) en dat ga ik ook zeker doen. Hij kan nogal bang worden als vreemde mensen mij benaderen (blaffen, grommen etc) en dat zou niet handig zijn wanneer er franse politie komt om te vragen waarom mijn hond niet gemuilkorft is.

Heeft iemand ooit iets naars mee gemaakt met de politie in Frankrijk toen zijn/haar hond wel/niet gemuilkorft was? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

En voor de mensen die met de camper op vakantie gaan, laten jullie de hond soms in de camper met boodschappen doen ofzo? Ik heb dit vorig jaar wel gedaan (ramen open, auto in de schaduw, eerst water geven etc) Maar echt maar heel kort omdat ik het eng vindt, ik heb zoveel horror verhalen gehoord! Hoe doen jullie dat?

Groetjes Elisa
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Frankrijk

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb mijn honden nog nooit gemuilkorfd in Frankrijk, en ik heb nog wel een enge Duitse Herder, die ook nog eens altijd losloopt.........
Heb nog nooit nare ervaringen gehad in Frankrijk daarmee, maar ik weet eigenlijk niet of ik wel eens een politie-agent tegen het lijf ben gelopen daar ??

Ben 1 keer aangesproken in Tsjechie, op een Festivalterrein, door iemand van de beveiliging, ik begreep wel dat het ging om een muilkorf, maar heb me vol onbegrip van de domme gehouden dat ik echt niet verstond of begreep waar die beste man het over had, toen gaf ie het vanzelf op. :F: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Wij zijn net terug van een weekje Frankrijk met de camper.
Waarom moet je je hond muilkorven in Frankrijk? Er zijn wel bijzondere bepalingen voor "aanvals-, waak-, en verdedigingshonden die gevaarlijk kunnen zijn."
Als je hierop googelt, vind je meer informatie.
Wij hebben overigens geen enkele hond gezien met een muilkorf, geen nederlandse en geen franse hond.

Met boodschappen doen bleef één van ons met Joy in/bij de camper en de ander ging boodschappen doen.
Naar welk deel van Frankrijk gaan jullie? Wij zijn naar Pas de Calais geweest. Erg mooi!!
Veel plezier!
JOY
Afbeelding
Djenna
Actief
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Djenna »

Ik ben nooit met de hond naar Frankrijk geweest, maar wil je wel alvast een superfijne vakantie wensen :D
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

muilkorven geldt alleen voor enkele specifieke rassen (of honden die daar op lijken. Onder andere de Rottweiler en nog een paar honden uit categorie 2. Ik weet niet zo gauw waar dat te vinden is maar misschien op de site van de ambassade.
Sandra
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

empyree schreef:muilkorven geldt alleen voor enkele specifieke rassen (of honden die daar op lijken. Onder andere de Rottweiler en nog een paar honden uit categorie 2. Ik weet niet zo gauw waar dat te vinden is maar misschien op de site van de ambassade.
http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Iedere dag feest!
Iwai

Bedankt voor julllie reacties! Het klopt inderdaad dat ik hem niet hoef te muilkorven, wat stom! Ik heb dit vorig jaar tot in de details uitgezocht maar toen waren we van plan om naar Italie te gaan en daar was het volgens mij wel verplicht vanaf een bepaalde grootte.

Iwai lijkt op een uit de kluiten gewassen flatcoat of iets dergelijks (kruising niet helemaal bekend)
dus wel een geruststelling dat het niet verplicht is! Echter vertoont hij soms angst-agressieve symptonen dus misschien dat ik het soms toch doe als we de stad in gaan of iets dergelijks. (mogelijk komt dat niet eens voor omdat we voornamelijk gaan camperen)
Vorig jaar heb ik zonder muilkorf door Parijs gelopen met Iwai en toen was er niets aan de hand maar toen was hij ook niet zo bang voor vanalles en nogwat..

Heb zoveel zin in de vakantie! Jullie ook fijne vakanties gewenst!
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ik reis met twee honden naar Frankrijk.
Alles altijd in orde maar ben nog nooit gecontroleerd.

Boodschappen doen, doen wij dan met z,n tweeen.
Honden zitten in de auto, liefst natuurlijk schaduwplek. Raampjes eindje open. Water erbij.
We racen door de winkel en dan gaat een van ons tweeen weer terug naar de auto.
Deuren open. De ander betaald de boodschappen.
Er zijn wel verhalen dat mensen de honden stelen uit de auto, maar wij hebben tot nu toe
geen problemen gehad. Nou hebben we vaak handdoeken hangen voor de ramen, dus mensen kunnen niet echt naar binnen kijken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik heb nog nooit een gemuilkorfde hond gezien in Frankrijk en ik kom er al jaren, ook met mijn honden. Fransen zijn eigenlijk behoorlijk makkelijk als het om honden gaat. Ze mogen bijna overal naar binnen en naar toe. Wel vaak met een aanlijngebod maar gezien wat je zelf over je hond schrijft is dat wel handig.
Ik kom net terug van 2 weken Normandie en Bretagne. Honden mogen zelfs vaak gewoon los op het strand maar bij echte "zon-stranden" wel aangelijnd.
Verder is er geen fransman die zich ook maar iets van regels aantrekt. Ik keek gewoon of niemand last van mijn hond had en gooide hem lekker los.
Het was dit jaar niet zo heel warm dus bij het boodschappen doen zette ik mijn auto gewoon in de schaduw (al dan niet illegaal, parkeerboetes kennen ze niet echt). Zappa laat zich niet echt uit de auto stelen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Iwai

Fijn te horen dat er wel meer mensen tijdens het boodschappen doen hun hond in de auto laten! Echt gerust ben ik meestal niet dus ik race ook door de winkel. We hebben alle ramen met speciale rolgordijnen zonreflecterend en alle ramen kunnen open (7 ramen in totaal) zodat het lekker door kan waaien.
Ik vind het heerlijk om de hond mee op vakantie te nemen en laat Iwai zn gedrag me niet weerhouden! Ik hou er wel rekening mee.
Wel fijn om te horen dat jullie zo'n goede ervaringen hebben met de Fransen, bedankt voor de reacties :)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wij zijn ook al een aantal keren met onze honden op vakantie naar Frankrijk geweest en hebben ze nooit gemuilkorfd gehad. Dat is daar voor de meeste rassen inderdaad helemaal niet verplicht.
Chrisje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Sint Bernard en 2 Cocker Spaniels

Ongelezen bericht door Chrisje »

Wij gaan al jaren met onze St. Bernard (vroeger meestal met 2 tegelijk) naar Frankrijk, Spanje en Italie. Van camping tot luxe hotels, nog nooit problemen gehad.
Als je twijfelt, misschien is een muzzle een optie??
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”