Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie met hond in een tent?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Op vakantie met hond in een tent?

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Hey!

omdat onze vaste oppas ineens allergisch blijkt, zijn we aan het nadenken hoe we op zo'n korte termijn nog wat anders kunnen regelen. We zouden haar mee kunnen nemen, maar we gaan in een tent op vakantie. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik weet dat de camping waar we naar toe willen wel honden toestaat. Maar zelf ben ik bang dat het heel onpraktisch is. Zo huren we daar altijd fietsen, en met dit weer zou ik Veltha dat niet willen aan doen. Alleen op de camping blijven is ook geen optie. Dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Wat gaat wel goed, en wat is lastig. En misschien heef iemand nog leuke tips :)
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Re: Op vakantie met hond in een tent?

Ongelezen bericht door dretje »

takkii gaat altijd mee naar de camping.
ergens naar toe gaan is idd soms lastig als de hond niet mee mag/kan. wij laten hem ook onder geen beding alleen bij de tent. hooguit als we op de minicamping even uit de buurt van de tent zijn. dan ligt hij meestal in de bench maar dat kan alleen als dat niet te heet is natuurlijk. Het komt er dus een beetje op neer dat wij ons aanpassen aan hem.
dit jaar gaan we voor het eerst naar Frankrijk dus ben benieuwd.

Als we bij de tent zijn ligt takkii aan een grondpen met lange lijn, schaduw plekje en zon plekje binnen bereik. Water erbij en lekker veel aandacht natuurlijk

snachts slaapt takkii eigenlijk in een bench in de voortent maar daar hoort hij vaak te veel (poezen. egels, zelfs een keer een mol onder zijn bench) dus dat is geen succes. hebben we steeds een blaffende , grommende onrustige hond in de voortent. daarom mag hij op vakantie bij ons op bed. hij ligt wel in zijn eigen mand op het bed. en dat gaan goed.

we denken er nog over zo'n lichtgewicht bench aan te schaffen (heeft iemand die toevallig nog in de aanbieding?) zijn stalen bench is best zwaar om mee te nemen.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Wij gaan ook altijd met een tent met cato.
Weet niet of je al een tent hebt , maar wij hebben een 4 persoon dan heb je de slaap 2 en leef gedeelte appart. ( hond en luchtbed gaat niet goed samen )
Cato slaap dan altijd in het leef gedeelte , snachts wel aangelijnt om dat hij ook graag achter beestjes aanjaagt en dan ook onder de tent door duikt.

Het ligt ook een beetje aan de camping wat mogelijk is En dus wat goed en fout gaat, dit jaar op de hondencamping mocht cato 'alles' dus dan heb je zelf ook veel vrijheid.
Er zijn ook campings waar honden wel zijn toegestaan, maar niet op het terras etcc. Zelf zochten we voor de hondencamping ondekt hadden altijd na hond vriendlijke campings, met bv zwem mogelijkheid voor cato of bv in italie hadden ze bij het gewone zwembad ook een weitje gemaakt waar je je hond kon zetten als je zelf wou zwemmen hoef je hem niet alleen bij je tent te laten.
Waar zouden jullie heen willen ?
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

wij zijn nu op de camping met de honden en ik moet zeggen dat het gewoon lekker loopt allemaal. Er zijn veel mensen met honden en ik heb met het stel naast ons afgesproken om op elkaars honden te passen als dat zo mocht uitkomen. Perfect geregeld dus. Honden mogen overal komen mits aangelijnd en dat maakt het ook allemaal wat overzichtelijker. Slapen doen zij binnen, liggen verder vast en als wij niet in de buurt zijn liggen ze in de bench
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

chrico schreef:wij zijn nu op de camping met de honden en ik moet zeggen dat het gewoon lekker loopt allemaal. Er zijn veel mensen met honden en ik heb met het stel naast ons afgesproken om op elkaars honden te passen als dat zo mocht uitkomen. Perfect geregeld dus. Honden mogen overal komen mits aangelijnd en dat maakt het ook allemaal wat overzichtelijker. Slapen doen zij binnen, liggen verder vast en als wij niet in de buurt zijn liggen ze in de bench

Zo doe ik het ook altijd :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Kun je daar ook een karretje huren voor achter de fiets?

Met één hond kamperen is prima te doen, mits je niet veel musea a.d. in wilt. Met meerdere honden kamperen heb ik geen ervaring.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik heb het wel eens voor een weekendje gedaan, op priveterrein met 2 honden in een piepklein tentje, reuze gezellig :mrgreen: Er waren daar wel geen andere honden, anders was het minder gezellig geweest.
Ik bond ze aan bomen naast de tent vast als ik even weg moest of naar toilet ofzo. En ik heb ook zo'n pin die je in de grond kan draaien. Toen ik alleen Ragyo meehad op een festival maakte ik hem ook wel eens vast aan die pin als ik wat langer zonder hem weg moest, en dan liet ik de tent open, kon hij zelf kiezen of hij erin ging liggen of ervoor op zijn kleedje. Dat ging eigenlijk heel goed. Ik hield hem dan wel van een afstandje in de gaten.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Djenna
Actief
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Djenna »

Blijf je in Nederland of ga je naar het buitenland? Want anders is het wel warm voor de hond.
Afbeelding
Binkie2
Actief

We waren van plan om naar Duitsland te gaan (naar Ediger Eller, camping zum feuerberg) We waren van plan om veel te gaan fietsen, maar dat kan dan in ieder geval niet met de warmte. Een karretje kun je niet makkelijk huren, op de camping zijn fietsen te huur, maar geen karretjes :(

We hebben het er nu over om toch maar in NL te blijven dan. Als het niet gaat dan kunnen we nog weer terug gaan, en als het wel goed gaat kunnen we ook doorreizen. Weten jullie nog een leuke hondvriendelijke camping in NL waar je direct aan het water kunt staan?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou eventueel gaan wandelen ipv fietsen.
Verder zie ik geen problemen, maar dat kan aan mij liggen :mrgreen: :wink:
Lange lijn en een spit mee, dan heb je dat maar als het nodig is, en verder gewoon doen waar je zin in hebt. Je loopt vanzelf tegen dingen aan, maar dat zie je dan wel weer. Zo denk ik altijd maar tenminste.
Ik laat de hond nooit alleen bij de tent overigens. Om de beurt tandenpoetsen dus.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Jaap* schreef:Ik zou eventueel gaan wandelen ipv fietsen.
Lange lijn en een spit mee, dan heb je dat maar als het nodig is, en verder gewoon doen waar je zin in hebt. Je loopt vanzelf tegen dingen aan, maar dat zie je dan wel weer. Zo denk ik altijd maar tenminste.
Ik laat de hond nooit alleen bij de tent overigens. Om de beurt tandenpoetsen dus.
Zo dat scheelt mij typen :F:

Hond vervangen voor honden in ons geval :ok:
Binkie2
Actief

Ja jullie hebben gelijk. Ik zie gewoon wat te veel spoken. Maar het meeste ben ik dan bang voor dat ze het veel te warm krijgt en geen plek heeft om af te koelen. Met dit weer is ze zowiezo heel graag binnen op de tegels. En ook ben ik bang dat ze zich wat gaat vervelen, maar dat is misschien ook wel weer onzin. We zitten direct aan het water daar, en mijn man houdt van vissen en ik van lezen voor en na de activiteiten. Veltha houdt alleen niet van zwemmen, dus daar heeft ze ook qua warmte niks aan.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Misschien regent het wel een paar weken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Binkie2
Actief

Ja dan zouden we pas echt gelukkig zijn :lol1: :80:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Muis.. schreef:
Jaap* schreef:Ik zou eventueel gaan wandelen ipv fietsen.
Zo dat scheelt mij typen :F:

Hond vervangen voor honden in ons geval :ok:
Hier ook. Pin gaat niet eens mee (lange lijn ook niet). Ik ga ook regelmatig een weekend alleen kamperen met de honden, en als ik dan ga douchen dan geef ik de lijnen aan iemand anders en zeg Blijf en Ik kom heel snel terug.

Lopen we door een stadje dan is het 1 persoon die de winkel in gaat, en de ander blijft buiten staan met de honden. Terrasjes en restaurantjes gaan ze ook gewoon mee, geen probleem.
Fietsen doen wij dan weer niet. Wij wandelen. En in Duitsland kan dat prachtig!
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Binkie2 schreef:Ja jullie hebben gelijk. Ik zie gewoon wat te veel spoken. Maar het meeste ben ik dan bang voor dat ze het veel te warm krijgt en geen plek heeft om af te koelen. Met dit weer is ze zowiezo heel graag binnen op de tegels. En ook ben ik bang dat ze zich wat gaat vervelen, maar dat is misschien ook wel weer onzin. We zitten direct aan het water daar, en mijn man houdt van vissen en ik van lezen voor en na de activiteiten. Veltha houdt alleen niet van zwemmen, dus daar heeft ze ook qua warmte niks aan.
Wij nemen de jacuzzi :pffff: mee
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

In je uppie kamperen met de hond is lastig. Je moet de hond mee naar de wc en de douche nemen.

Met zijn 2en is het prima te doen hoor! Kees slaapt gewoon bij ons op bed en slaapt gelukkig altijd goed door. De 1e nacht is hij wat onrustig, maar daarna gaat het prima. Wij gaan idd omste beurt naar het sanitair. Als we kamperen, passen we ons aan aan de hond, dus gewoon wandelen en geen musea.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

ga elk jaar alleen met 2 honden kamperen.
1 keer naar Frankrijk geweest maar voor de rest in Nederland gebleven.
Neem altijd een bench mee voor als ik ga douchen (of bij niet te warm weer stop ik ze in de auto)
Heb voor om de tent een schapennet zodat ze los kunnen lopen.
Douchen doe ik s'morgens niet al te vroeg omdat Harley verlatings angst heeft en gaat blaffen.
Neem altijd een chemisch toilet mee voor s'nachts.

Ga veel wandelen en als ik ga winkelen gaan ze gewoon mee
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wij hebben ook een aantal keren gekampeerd met onze honden. Is prima te doen, mits ze niet uit de tent breken natuurlijk. Maar die van ons bleven eigenlijk altijd keurig in de tent liggen 's nachts.
We nemen ze ook gewoon mee als we steden of dorpjes bezoeken. Winkeltjes kijken, doen we dan om de beurt en een eventueel museumbezoek moet dan ook om de beurt. Misschien niet zo gezellig, maar overal is een oplossing voor te vinden natuurlijk.
huppel
nieuw lid
Mijn ras(sen): cairn terrier

Ongelezen bericht door huppel »

Wij hebben ook jaren gekampeerd met een klein tentje en onze Cairn. Dat was prima te doen, maar je moet wel altijd rekening houden met je hond natuurlijk. Wij lieten haar niet graag alleen in de tent. In het sanitair mogen ze meestal niet.Tegenwoordig hebben we een caravan en is het allemaal een stuk eenvoudiger!
Een fijne vakantie in ieder geval!

Groet,
Karen

http://www.tattooyourvaio.nl/gallery.aspx?image=60366" onclick="window.open(this.href);return false;
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik denk dat het wel een ander soort vakantie wordt als je de hond(en) meeneemt. Dingen zoals winkelen samen is niet zo gezellig als er één buiten moet wachten bij de hond.
Aan de andere kant, als je 'em meeneemt, hoef je hem ook niet te missen! :E:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Robin schreef:Ik denk dat het wel een ander soort vakantie wordt als je de hond(en) meeneemt. Dingen zoals winkelen samen is niet zo gezellig als er één buiten moet wachten bij de hond.
Tja, dat is maar hoe je het bekijkt. Ik zou het weer niet zo gezellig vinden om zonder mijn honden op vakantie te gaan...
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Wij nemen de hond ook altijd mee als we gaan kamperen.
Dit jaar voor het eerst met Joy. Winkelen en musea hebben we niet gedaan, wel veel gewandeld.
Voor Joy heb ik een mandje achterop de fiets, dat is weer het voordeel van een kleine hond.
Joy sliep in haar bench in het voortentje. De eerste 2 nachten gromde ze af en toe, want je hoort natuurlijk meer dan thuis. Maar daar was ze zo aan gewend. Het ging echt prima.

Verder had ik, net als sommige anderen, zo'n pin in de grond met een lange lijn eraan. Joy keek ons wel na als we gingen plassen of afwassen, maar aan die lijn was het geen probleem voor haar.
Ook wij passen onze vakantie aan aan de hond, ik heb daar absoluut geen problemen mee.
Liever enige aanpassingen dan haar thuis laten.

Vroeger, met mijn ouders, sliep onze heidewachtel 's nachts altijd in de auto. Wij hadden een break en daar stond haar mand achterin. De achterklep ging dan naar beneden met een hamer ertussen, zodat er voldoende frisse lucht bij kon.
Tessa ging toen eigenlijk altijd overal mee naartoe. En als ze ergens niet naar binnen mocht, bleef eerst mijn vader buiten en daarna ging één van ons hem aflossen. Dat is dan wel een voordeel als je met meer dan 2 bent.
Toen mijn ouders eenmaal een caravan hadden, bleef ze ook weleens een paar uurtjes alleen in de caravan.
Wat dat betreft hebben we altijd makkelijke honden gehad om mee te nemen naar een camping.
JOY
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wij zijn net terug van 10 dagen camperen met de tent. Ik zag ook wel wat spoken op de weg maar dat viel echt reuze mee. De honden hebben zich enorm geamuseerd en vinden het volgend mij wel jammer dat we daar niet meer zitten. Ik had zelf een pin mee waar ik ze aan vast kon zetten maar heb dit bijna niet gebruikt. Na een halve dag bleven ze al bij de tent. Ze hadden zelf echt een denkbeeldige lijn gemaakt zeg maar. Als we gingen afwassen of douchen ofzo en terug kwamen dan gingen ze die denkbeeldige lijn (ongeveer de standplaats) ook niet over. Een keer gingen we samen afwassen en had ik ze even in de tent gelegd (niet vast) en toen we terug kwamen was Odin uit de tent gekropen maar gewoon voor de tent gaan liggen terwijl hij wist waar we waren dus hij gemakkelijk naar ons toe had kunnen lopen. We zijn ook een dag 2 uurtjes weggeweest om ergens wat te gaan eten en de "buren" hebben ons verteld dat ze gewoon heel rustig zijn gebleven en wat hebben liggen dutten voor de tent zonder te blaffen ofzo. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het extreem rustig was op de camping waar we stonden. Maar ik geloof dat ik de honden geen groter plezier heb kunnen doen.

Wat fietsen betreft kun je misschien wel een hondenkarretje lenen (of kinder karretje kan ook prima)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wij kamperen ook met de honden.
Ze liggen aan een grondpin voor de tent en dat gaat uitstekend.
Ik zoek wel campings uit die rustig zijn en ruim opgezet zijn en waar de plaatsen groot zijn, het liefst heb ik hegjes tussen de plaatsen. Maar goed, ik zit dan ook met Hera die hond agressief is. Maar ook met haar is het prima kamperen.

Iets bezoeken is gewoon voor ons niet te doen. Maar dat hoef ik dan ook niet. De kinderen willen toch het liefst op de camping blijven bij het zwembad en spelletjes doen. Ik ga vaak einden wandelen en Frank blijft dan bij de tent bij de andere hondjes.
En idd; om beurten tanden poetsen en zwemmen. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Wij hebben dit jaar ook voor het eerst gekampeerd met de hond en dit ging prima!! Wij hadden de bench wel mee, dus 's nachts sliep hij in de bench. Overdag lag hij aan de lange lijn vast. Het was bij ons wel warm en mooi weer (in NL), dus de parasol bood echt uitkomst.

De hond ging overal mee naar toe, stadjes bezoeken ed. Je moet dan wel alleen de winkels in en niet met alle excursies mag de hond mee (die sloegen wij dus over). Kortom je bent wel wat afhankelijker, maar hoefden de hond niet te missen en hij vond het geweldig.

De tweede week zijn wij wel samen gaan tandenpoetsen, afwassen, douchen en bleef Dinges aan de lange lijn bij de tent met een lekkere kluif. Dit ging gewoon goed, terwijl de overburen een oogje in het zeil hielden.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij zijn net weer terug van een kampeer vakantie met de tent. Ik vind het heerlijk en de honden ook. Fietsen is misschien wat lastiger (hoewel wij in Zweden vorig jaar ook gemountainbiked hebben met de honden, vonden ze prachtig! maar je moet geen 50 km willen). Wandelen kan wel weer super. Wij wandelen altijd veel en slepen ze verder overal mee naar toe. Dit jaar zijn ze mee geweest in grotten en ook in de kabelbaan. Je moet je wel wat aanpassen maar het is daar en tegen ook zo leuk om ze mee te nemen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik kampeer mijn hele leven al en de laatste 20 jaar met honden, zowel in Nederland als in het buitenland.
Ik ga de laatste jaren alleen op vakantie en neem nog steeds de honden mee.
Ik laat ze wel alleen bij de tent, vastgelegd aan een pin, want dat is op de meeste campings een voorwaarde. En nou is zeker Lieuwe een hond die graag andere honden , maar ook voorbijkomende mensen, even gaat begroeten dus hij blijft dan zowiezo niet op zijn plek.
Bij bezoek aan musea of andere bezienswaardigheden of als ik boodschappen moet doen, leg ik ze gewoon buiten vast. Het liefst een beetje aan de kant met de grondpin, maar ach, een boom of lantaarnpaal werkt ook.
Ik let er op dat ze in de schaduw liggen en zet er een bak water bij. Dat heb ik in Tsjechie geleerd: iedere keer als ik daar de honden achterliet, ook al is het twee minuten, stond er een kom of bakje water bij als ik dat niet deed. En half verwijtende blikken bij terugkeer......... :lol1:
Ik heb zelf wel eens mijn vorige hond een hele dag alleen op de camping achtergelaten. Die hond was al wat ouder, was 11 jaar en was daar beter af als met ons op sjouw door Parijs met temperaturen van dik 25 graden. Ik wist dat de hond het kon, was zo'n braaf dier en de tent stond mooi onder de bomen in de schaduw. Toen ik terug kwam vroegen de buren waar de hond was. Ze hadden 'em de hele niet gezien of gehoord....
Maar dat kan niet met iedere hond, met Rokus zou ik zoiets niet doen.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Wij kamperen ook met onze 2 honden! Vorig jaar is mijn zusje en vriend ook nog meegeweest met hun 2 labs!

Wij hebben een grote 6 pers tent. We hebben de hele 6 pers slaapcabine voor ons 2-en en de hondjes.
Ze liggen vast , Tease soms gewoon los, aan lange lijnen, met pin of aan de auto of aan een boom.
We gaan om de beurt douchen/wassen/plassen. En 's nachts zijn ze gewoon stil.
Tot nu toe op een rustig plekje gestaan zodat er geen mensen langs lopen.....Kira kan nog eens gaan blaffen als ze dat 's nachts zou horen.

Ik vind het juist gezellig! Hondjes gingen 's avonds ook echt in de tent slapen, zo van, kijk dit is ons huis!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”