Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo was het ook niet bedoeld.... ( korte levensbeschrijving)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Zo was het ook niet bedoeld.... ( korte levensbeschrijving)

Ongelezen bericht door marleenff »

Ongeveer elf maanden geleden gingen we naar de dierenhandel, om een kleine metgezel voor mij uit te zoeken. Een kleine spring in't veld, die mij overal kon vergezellen.
Ze was zo klein, toen ze mij voor het eerst vertederd aankeek, vanuit haar glazen kooi. Ik was onmiddellijk aan haar gehecht, dus was de keuze vrij vlug gemaakt.Ook al was vriendlief het niet voor de volle honderd procent eens. Hij houdt minder van impulsieve beslissingen als ik. Gelukkig vullen we elkaar goed aan.
Ik gaf haar snel de naam "Femke", zo werd ze ingeschreven in de dierenhandel. Alle papieren werden in orde gemaakt, en we kochten in de winkel de hoogstnodige spullen voor onze kleine spruit.

Eenmaal thuisgekomen had ze nogal wat moeite met haar grote stiefbroer, ja, wat wil je. Een nieuwkomer van net één kg, en broer weegt 25 kg. Na de wen-periode begon het vlotter te lopen. Ze werden beste vriendjes. Dat maakte mijn vriend ook blij, want ze heeft ook zijn hart gestolen.
Toen ze een maand of zes was, begon ik me zorgen te maken. Ze liep makkelijk ergens tegenaan, en vond soms haar speeltjes niet. Dieren en kinderen hebben bij mij een hoge prioriteit, dus zijn wij onmiddellijk naar de dierenarts geweest. Die had er geen goed gevoel over, omdat ze maar weinig pupil-reflex had. We moesten haar een week een antibiotica-kuur geven, omdat ze dacht dat het ook over een infectie zou kunnen gaan.
Het werd absoluut niet beter, en na een week heb ik een afspraak gemaakt in de dierenkliniek in Merelbeke. Daar werd ze, na een aantal andere onderzoeken, onderzocht door één van België s beste oogartsen,( Dr. Capiau). Zij was ogenblikkelijk zeker van haar stuk. Het zou en kon niet goed komen, nooit meer. Ze had nog één bloedvat in haar oog dat een beetje goed was. Toen was ze al voor 95% blind. Het kon nog twee weken duren, maar volledig blind zou ze worden. Zo lang heeft het echter niet geduurd. Ze was toen net tien maand geweest, en moest al verder blind door het leven.

We dragen haar in het hart, maar soms geeft het wel problemen. Ze springt zonder te weten, bovenop de kat, of op grote broer. Die zijn daar niet altijd even blij mee. Als je een stoel niet onder tafel schuift, loopt ze er keihard tegenaan. Als ze grote broer wil nahollen naar buiten, knalt ze soms tegen de deur. Het heeft aanpassingen gevraagd, maar we zijn blij dat ze in ons leven is. Al was het natuurlijk nooit de bedoeling om een blinde puppy in huis te halen, met een erfelijke P.R.A. ziekte.
Sommige mensen vragen ons, "waarom hou je toch zo'n hond", "geef dat beest liever een spuitje". Ik zou liegen als ik zeg dat we daar nooit aan gedacht hebben. Maar als we zien hoe ze nu met een bal speelt, hoe ze geniet van haar wandelingen aan de lijn, wel te verstaan, als ze zo knus bij ons ligt, dan staan onze harten open, en zijn we dolblij dat we haar nog hebben. Ze is ons kleintje, en ik hoop dat ze nog heel lang bij ons blijft.
Op 2 augustus wordt ze één jaartje.
Laatst gewijzigd door marleenff op 19 jul 2010 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Zo was het ook niet bedoeld.... ( korte levensbeschrijving)

Ongelezen bericht door freskin »

Wat mooi geschreven.......het is wel duidelijk dat jullie heel veel van deze hond houden. Het gaat vast allemaal goed komen met haar. Ze heeft natuurlijk nog maar weinig levenservaring in het blind zijn. Maar zo te lezen is ze heel vrolijk en geniet ze van het leven. Ze boft maar dat ze bij jullie terecht is gekomen! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

je hebt gelijk hoor dat je d'r niet laat inslapen!!!

mijn tante en oom hebben een vlinderhondje die heeft een vorm van adhd en is volledig blind ze is nu 10jaar (je geeft d'r 3jaar) en ze is giga vlot met d'r balletje (loopt soms ergens tegen aan) maar appoteert als de beste hoor...
Afbeelding

ook al zijn ze blind ze kunnen nog heeeeeeel veel!!
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

In dit verhaaltje kun je lezen hoeveel jullie van dit hondje houden.

Superrrrr en zo te lezen heeft ze het prima naar haar zin.
:ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
marleenff
Zeer actief

Marina schreef:In dit verhaaltje kun je lezen hoeveel jullie van dit hondje houden.

Superrrrr en zo te lezen heeft ze het prima naar haar zin.
:ok:
Ja, we zien ze dolgraag. :lol1:
Ayka-Zira-Honey schreef:je hebt gelijk hoor dat je d'r niet laat inslapen!!!

mijn tante en oom hebben een vlinderhondje die heeft een vorm van adhd en is volledig blind ze is nu 10jaar (je geeft d'r 3jaar) en ze is giga vlot met d'r balletje (loopt soms ergens tegen aan) maar appoteert als de beste hoor...
Afbeelding

ook al zijn ze blind ze kunnen nog heeeeeeel veel!!
Dank je, ook al denken anderen er anders over. Maar ze heeft nog een waardig hondenleven. :wink:

.

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Een hond doet zoveel eer met geluid dan met het zicht, ik weet zeker dat ze bij jullie een prima hondwaardig leven heeft :ok:.
marleenff
Zeer actief

Renske schreef:Een hond doet zoveel meer met geluid dan met het zicht, ik weet zeker dat ze bij jullie een prima hondwaardig leven heeft :ok:.
Ze ruikt, én likt, nu heel veel aan de mensen, het lijkt wel of ze de aan de smaak wilt herkennen wie de persoon is. :wink:

.

marleenff
Zeer actief

Martijn schreef:
Dieren en kinderen hebben bij mij een hoge prioriteit, dus zijn wij onmiddellijk naar de dierenarts geweest.
Misschien die prioriteit volgende keer wat meer in preventie steken.
Dan hoef je niet met alle broodfokgrappen te leven.
Volledig met je eens. Maar we hadden alle vertrouwen in dat kennel.
In de toekomst zal ons dat niet meer gebeuren. Ik weet het, we leven met de gevolgen waar we onrechtstreeks zelf voor gekozen hebben, mar daar kan ons hondje niets aan doen. Ik zou liever zo'n fokkers zien verdwijnen. Of anders de regels strenger maken, zodat pups MOETEN gecontroleerd worden op van alles.

.

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Martijn schreef:
Dieren en kinderen hebben bij mij een hoge prioriteit, dus zijn wij onmiddellijk naar de dierenarts geweest.
Jeetje Martijn, ik denk dat ze dat zelf nu ook wel weet zou het niet???

Marleen, ik vind dat je er prima mee omgaat! :E:
Groetjes Lianne
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

marleenff schreef:
Martijn schreef:
Volledig met je eens. Maar we hadden alle vertrouwen in dat kennel.
In de toekomst zal ons dat niet meer gebeuren. Ik weet het, we leven met de gevolgen waar we onrechtstreeks zelf voor gekozen hebben, mar daar kan ons hondje niets aan doen. Ik zou liever zo'n fokkers zien verdwijnen. Of anders de regels strenger maken, zodat pups MOETEN gecontroleerd worden op van alles.
Mooi, dan hebben jullie er van geleerd en komt er geen hondje meer uit een glazen bak uit een dierenwinkel/broodfokker/hondenhandelaar.

Volgens mij heeft jullie hondje bij jullie een topleventje en mag ze in d'r pootjes klappen met zulke baasjes :ok:
marleenff
Zeer actief

lianne05 schreef:
Martijn schreef:
Jeetje Martijn, ik denk dat ze dat zelf nu ook wel weet zou het niet???

Marleen, ik vind dat je er prima mee omgaat! :E:
Inderdaad. Ik snap nu onderhand wel, dat we verkeerd deden. Maar daar heb ik NU geen boodschap meer aan.

.

marleenff
Zeer actief

Overmorgen, donderdag, draag ik haar binnen bij de DA om geholpen te worden (sterilisatie).
Ik moet ze om 8u30 binnen dragen en krijg ze pas 's avonds terug. Ik wil de ingreep laten doen, omdat ik onder geen enkele voorwaarde blinde pups wil. (Het verminderd ook de kans op kanker)
Hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten? Het is namelijk de eerste keer dat ik een meisjeshond laat steriliseren.
Ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje bang ben. :(
Ze is nog maar één jaartje oud, en ik wil ze niet kwijt.

.

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm ik zou even in topics gaan zoeken op sterilisatie.
Er zijn redenen waarom heb je het ook beter niet kan doen.
marleenff
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Hmm ik zou even in topics gaan zoeken op sterilisatie.
Heb ik gedaan. Er zijn echter zoveel verschillende meningen, dat ik het ook niet meer weet. Het is een weloverwogen beslissing.
  • :scratch:

.

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb net zelf twee blinde asielhondjes opgevangen en die missen niks in het leven. Mensen die zeggen dat je dan de hond maar moet laten inslapen, zijn gewoon lekker niet wijs. Fijn dat ze zo goed bij jullie zit.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

DebbieZ schreef:Ik heb net zelf twee blinde asielhondjes opgevangen en die missen niks in het leven. Mensen die zeggen dat je dan de hond maar moet laten inslapen, zijn gewoon lekker niet wijs. Fijn dat ze zo goed bij jullie zit.

Nou, om nou te zeggen dat ze niks missen ben ik niet met je eens, en ik vind het heel nobel van je om 2 blinde hondjes op te vangen, absoluut! Maar als ik mijn "ziende" honden bezig zie, doen ze een hoop dingen op mijn lichaams taal enz.... Ik heb een blind Jack Russeltje en dat vind ik toch wel een zorg.. Die loopt gerust de sloot in enz.... maar goed, die is al wat ouder ( 14.5 jr) en werd blind toen ze 9 was. Zij heeft "pleeg ouders" die alle tijd voor haar hebben, maar ze is nog regelmatig bij mij. Nu ze ouder is word ze ook nog doof dus meenemen in een vreemde omgeving enz... plezier je haar niet echt meer mee :ugh: .
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

marleenff schreef:
Heb ik gedaan. Er zijn echter zoveel verschillende meningen, dat ik het ook niet meer weet. Het is een weloverwogen beslissing.
Dát klopt niet natuurlijk :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

mim schreef:Nou, om nou te zeggen dat ze niks missen ben ik niet met je eens, en ik vind het heel nobel van je om 2 blinde hondjes op te vangen, absoluut! Maar als ik mijn "ziende" honden bezig zie, doen ze een hoop dingen op mijn lichaams taal enz.... Ik heb een blind Jack Russeltje en dat vind ik toch wel een zorg.. Die loopt gerust de sloot in enz.... maar goed, die is al wat ouder ( 14.5 jr) en werd blind toen ze 9 was. Zij heeft "pleeg ouders" die alle tijd voor haar hebben, maar ze is nog regelmatig bij mij. Nu ze ouder is word ze ook nog doof dus meenemen in een vreemde omgeving enz... plezier je haar niet echt meer mee :ugh: .
Hmmnja, ik denk wel dat het uitmaakt of ze altijd al blind waren en Tico en Japie zijn dan volgens mij wel. Dan weten zij in ieder geval niet beter. Vooral Tico is een heel gelukkig hondje. Je hebt er zelf wel wat meer begeleidingszorg aan, maar beide hondjes waren prima ok, als je dat dan ook actief deed. Dus riem omlaten en niet los laten lopen, zodat ze voelen waar je bent, waarschuwen als er een stoep komt, kussen mee naar onbekende plekken, zodat ze een anker hebben. Met al dat soort dingen voelen ze zich zeker genoeg. Maar het is voor de baas wel even een handvol soms, inderdaad.
marleenff
Zeer actief

Jaap* schreef:
marleenff schreef:
Dát klopt niet natuurlijk :wink:
Ja, het klopt wel. :wink:
Het ìs een weloverwogen, vooraf besproken zaak.
Toch lees ik hier andere meningen, maar het veranderd mìjn mening niet. Ik wéét ook niet meer wat het beste is. Ik doe enkel wat ons, het beste lijkt.

.

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn teefje moest ik om 9.00 uur brengen en ik mocht erbij blijven totdat ze onder zeil was.. direkt na de ingreep mocht ik er weer bij zodat ze rustig wakker zou worden... na 4 uurtjes mocht ze mee naar huis... ik had zelf al pijnstillers voor haar in huis Rimadyl, deze heeft ze 4 dagen gehad maar achteraf was het ws helemaal niet nodig geweest, maar als jouw hond idd een flinke wond heeft en hechtingen zou ik zeker wel om pijnstiller vragen voor de eerste 4/5 dage.
Mijn teef is laproscopisch gedaan, dus 3 kleine sneetjes en de dag erna weer helemal goed, ik ga er maar even vanuit dat jou hond op de ouderwetse manier wordt gedaan, dus dan krijgt ze ws een kap mee, 10 dagen rustig aan en daarna de hechtingen eruit halen.
Al mijn honden worden gecasteerd, er blijven altijd voors en tegens en mensen die pro of anti zijn... ik ben pro en er komt geen hond in huis die intact is en anders worden ze gecastreerd als ze de juiste leeftijd hebben en dat is om en nabij het jaar, ligt een beetje aan de hond ook.
Succes en sterkte morgen!
Afbeelding
marleenff
Zeer actief

Ze is aan het ontwaken nog, maar alles is goed verlopen. Een minimale wond, heb pijnstiller meegekregen voor vier dagen.
Maar misschien heeft ze het niet eens nodig.
Gelukkig mocht ik ze vlug terug halen, zodat ze in haar vertrouwde omgeving rustig wakker kan worden.
Ze was een beetje in paniek deze morgen, zei de dierenarts(e) mij. Ze was in een vreemde omgeving, en doordat ze niets ziet, zal dat idd wel vreemd en angstig geweest zijn voor haar. :denken:

.

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ach,
gelukkig is ze nu thuis.
zal wel gek geweest zijn voor haar.

geef maar een dikke knuffel :lief:
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Hoi hoi...

Heel veel plezier met je lieve hondje....ze is dan wel blind...maar vergis je niet...ze geniet van zoveel andere dingen in het leven !!
Heb ook de laatste 5 jaar mijn hondje blind en doof bij me gehad...en als je zag hoe die nog kon genieten !! Ze boft maar met jullie dat jullie het er voor over hebben !! Ze zal zich volledig richten op haar geurvermogen en dan komt het vast helemaal goed en zal ze ook minder (op de kat) springen...ahahaha...

succes !! :E:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
marleenff
Zeer actief

vivke1965 schreef:Hoi hoi...

Heel veel plezier met je lieve hondje....ze is dan wel blind...maar vergis je niet...ze geniet van zoveel andere dingen in het leven !!
Heb ook de laatste 5 jaar mijn hondje blind en doof bij me gehad...en als je zag hoe die nog kon genieten !! Ze boft maar met jullie dat jullie het er voor over hebben !! Ze zal zich volledig richten op haar geurvermogen en dan komt het vast helemaal goed en zal ze ook minder (op de kat) springen...ahahaha...

succes !! :E:
Emma schreef:ach,
gelukkig is ze nu thuis.
zal wel gek geweest zijn voor haar.

geef maar een dikke knuffel :lief:
Daarnet heeft ze overgegeven, maar voor de rest is ze rustig.
Afbeelding

.

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ach jeetje....ze weet natuurlijk niet wat haar overkomt. De eerste paar dagen zijn altijd het meest vervelend. Dan heeft ze ook nog wat pijn. Maar ze zal snel weer opknappen. Ik denk wel dat jullie hier goed aan hebben gedaan. Inderdaad ook omdat ze deze erfelijke oogziekte heeft. Ik zal duimen dat ze weer heel snel opknapt. Beterschap met jullie meisje. Geef haar maar een dikke knuffel! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Dierenhandel..........bedoel je dierenwinkel?
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

dikke knuffel voor je kleine kanjer, en een slikkertje van siem.
Afbeelding
marleenff
Zeer actief

saskia en siem schreef:dikke knuffel voor je kleine kanjer, en een slikkertje van siem.
Ze blijft zo stil hé, enkel haar hoofd beweegt ze, en verder slaapt/rust ze.

.

Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

heel veel beterschap. knuff aan de lieverd
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Als ze uit de dierenhandel komt dan komt ze waarschijnlijk van een broodfokker en is haar blindheid de oorzaak van slechte fok. Honden uit dierenwinkels hebben bijna altijd problemen omdat ze door gefokt zijn, vaak is goedkoop duurkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”