Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

arme buurhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

arme buurhond

Ongelezen bericht door kiki78 »

de buren 2 huizen verder hebben 2 staffords. een teef en een reu. De teef is een vrij vrolijke hond maar de reu is erg onderdanig naar de eigenaren toe. Als ze hem roepen duikt hij al in elkaar. Hij is nu ongeveer 1 jaar oud en helemaal geen vrolijke jonge hond. Ze worden een keer of 4 per dag uitgelaten en dat is dan 10/15 minuten hier aan de overkant. De reu mag heel af en toe los maar dan luistert hij totaal niet meer, niet gek als je altijd maar aan de lijn loopt. Volgens mij hoor ik de reu nu al ruim een uur janken als een wolf. De afgelopen 2 weken heb ik hem vaker horen janken. Voorheen viel het mij nooit op maar dan ben ik normaal ook niet thuis overdag.

Hopelijk zie ik ze vanavond en dan kan ik ze vragen of hij vaker jankt en of ze dat weten.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: arme buurhond

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wat sneu ...
Krijg er altijd zo'n raar gevoel bij als een hond helemaal in elkaar duikt als hij alleen nog maar geroepen wordt door zijn baasjes... Het hoeft misschien niet altijd iets te zijn, maar vind dat nooit een heel goed teken.

Wel goed dat je ze wil vragen naar het janken. Misschien dat ze hetzelf helemaal niet weten dat de hond zo jankt als ze niet thuis zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Goed idee om ze erop aan te spreken!
Als je dat doet in de "vragende zin" en alle beschuldiging uit je woorden en stem kunt houden ;-) wie weet wat er nog aan gesprek mogelijk is!

Overigens, als een hond niet luistert (staf of geen staf) heb ik 'm ook liever aan de lijn dan los tegenover me ;-)

Suzanne
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat sneu voor je buurhonden. Hier in de buurt lopen zo ook een paar honden. ''Lopen" is een groot woord, want ze zitten alleen maar in de tuin. :ugh: Ik maak wel eens wat voorzichtige opmerkingen, maar daar hebben de buren helaas geen boodschap aan.
Veronique & Kyra schreef:Wat sneu ...
Krijg er altijd zo'n raar gevoel bij als een hond helemaal in elkaar duikt als hij alleen nog maar geroepen wordt door zijn baasjes... Het hoeft misschien niet altijd iets te zijn, maar vind dat nooit een heel goed teken.

Wel goed dat je ze wil vragen naar het janken. Misschien dat ze hetzelf helemaal niet weten dat de hond zo jankt als ze niet thuis zijn.
Dat heb ik ook altijd. En nu is onze hond bang voor de nieuwe pomp die wij in onze woonboot hebben en onder onze voordeur zit, en als ik hem naar binnen roep dan kruipt hij ook in elkaar. Heel genant vind ik dat. Dan is hij aan het blaffen naar iemand die bij het hek staat en dan roep ik hem bij me en dan loopt hij naar binnen alsof hij een pak rammel verwacht. :oeps: :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

-Gaby- schreef:
Dat heb ik ook altijd. En nu is onze hond bang voor de nieuwe pomp die wij in onze woonboot hebben en onder onze voordeur zit, en als ik hem naar binnen roep dan kruipt hij ook in elkaar. Heel genant vind ik dat. Dan is hij aan het blaffen naar iemand die bij het hek staat en dan roep ik hem bij me en dan loopt hij naar binnen alsof hij een pak rammel verwacht. :oeps: :ugh:
Haha Layka doet dat ook wel eens als ik haar roep terwijl ze iets heeel leuks aan het doen is, dan komt ze terug alsof ik haar een flink pak rammel ga geven :piew:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

-Gaby- schreef:Dat heb ik ook altijd. En nu is onze hond bang voor de nieuwe pomp die wij in onze woonboot hebben en onder onze voordeur zit, en als ik hem naar binnen roep dan kruipt hij ook in elkaar. Heel genant vind ik dat. Dan is hij aan het blaffen naar iemand die bij het hek staat en dan roep ik hem bij me en dan loopt hij naar binnen alsof hij een pak rammel verwacht. :oeps: :ugh:
ik heb beeld - van jouw rode gezicht op zo'n moment. :smile:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

-Gaby- schreef:

Kan me voorstellen dat je dat genant vind, je hoort dan andere mensen denken van: ach germ, kijk daar dat arme hondje.
Daarom zei ik al dat het niet altijd iets hoeft te betekenen, want geloof absoluut niet dat jouw honden het slecht hebben bij je :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

christo schreef:
-Gaby- schreef:Dat heb ik ook altijd. En nu is onze hond bang voor de nieuwe pomp die wij in onze woonboot hebben en onder onze voordeur zit, en als ik hem naar binnen roep dan kruipt hij ook in elkaar. Heel genant vind ik dat. Dan is hij aan het blaffen naar iemand die bij het hek staat en dan roep ik hem bij me en dan loopt hij naar binnen alsof hij een pak rammel verwacht. :oeps: :ugh:
ik heb beeld - van jouw rode gezicht op zo'n moment. :smile:
Hahah, kan je het je voorstellen? :F: Maar het is echt heel genant, volgens mij denken die mensen echt dat ik hem in elkaar ram als hij eenmaal naar binnen is gelopen. Wat zij niet zien is dat hij zodra hij binnen is weer helemaal opgelucht en happy is natuurlijk, omdat hij de pomp voorbij is. Lulletje rozewater. :tong:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

kiki78 schreef:de buren 2 huizen verder hebben 2 staffords. een teef en een reu. De teef is een vrij vrolijke hond maar de reu is erg onderdanig naar de eigenaren toe. Als ze hem roepen duikt hij al in elkaar. Hij is nu ongeveer 1 jaar oud en helemaal geen vrolijke jonge hond. Ze worden een keer of 4 per dag uitgelaten en dat is dan 10/15 minuten hier aan de overkant. De reu mag heel af en toe los maar dan luistert hij totaal niet meer, niet gek als je altijd maar aan de lijn loopt. Volgens mij hoor ik de reu nu al ruim een uur janken als een wolf. De afgelopen 2 weken heb ik hem vaker horen janken. Voorheen viel het mij nooit op maar dan ben ik normaal ook niet thuis overdag.

Hopelijk zie ik ze vanavond en dan kan ik ze vragen of hij vaker jankt en of ze dat weten.
Aan jouw verhaal wil ik nog niet te snel conclusies trekken.
Het onderdanige, waar zou dat vandaan komen?

Je ziet ze 4 keer per dag 15 minuten, gaan ze daarnaast ook nog elders bijv. een uur met ze lopen?
Slechts heel af en toe los, ik zou mijn hond ook niet los doen als deze niet komt (Lumi was 1,5 jaar voordat ze los mocht.)
je hoort hem pas sinds de afgelopen 2 weken janken, zou het teefje of een andere teef in de buurt misschien loops zijn?
Dus zo slecht klinkt dit op zich niet :wink:, niet dat ik het goed wil draaien, maar er hoeft niets mis te zijn.

Natuurlijk kun je een gesprek met ze aan gaan. Wel zou ik het vragend en informerend houden. Ook bijv. de houding, vragen of ze weten hoe dat kan.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Renske schreef:
kiki78 schreef:de buren 2 huizen verder hebben 2 staffords. een teef en een reu. De teef is een vrij vrolijke hond maar de reu is erg onderdanig naar de eigenaren toe. Als ze hem roepen duikt hij al in elkaar. Hij is nu ongeveer 1 jaar oud en helemaal geen vrolijke jonge hond. Ze worden een keer of 4 per dag uitgelaten en dat is dan 10/15 minuten hier aan de overkant. De reu mag heel af en toe los maar dan luistert hij totaal niet meer, niet gek als je altijd maar aan de lijn loopt. Volgens mij hoor ik de reu nu al ruim een uur janken als een wolf. De afgelopen 2 weken heb ik hem vaker horen janken. Voorheen viel het mij nooit op maar dan ben ik normaal ook niet thuis overdag.

Je ziet ze 4 keer per dag 15 minuten, gaan ze daarnaast ook nog elders bijv. een uur met ze lopen?
Slechts heel af en toe los, ik zou mijn hond ook niet los doen als deze niet komt (Lumi was 1,5 jaar voordat ze los mocht.)
je hoort hem pas sinds de afgelopen 2 weken janken, zou het teefje of een andere teef in de buurt misschien loops zijn?
Dus zo slecht klinkt dit op zich niet :wink:, niet dat ik het goed wil draaien, maar er hoeft niets mis te zijn.

Natuurlijk kun je een gesprek met ze aan gaan. Wel zou ik het vragend en informerend houden. Ook bijv. de houding, vragen of ze weten hoe dat kan.

hier sluit ik me ook bij aan....
Timber zit ook wel eens te joelen in de tuin als er een loopse teef in de buurt is. Tsja ik krijg het dan ook niet altijd voor elkaar om hem te stoppen en meestal houd hij vanzelf op. Daarnaast kan magic ook naar me toekomen alsof ze inelkaar geramd wordt. Ze moet dan van mij stoppen met iets leuks en "baalt" daar dan enorm van om het maar even bij menselijke emoties te houden. Ze komt dan echt kruipend bij me...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hoe weet je dat het de reu is die zit te janken als een wolf, kun je de honden zien dan, het zou anders net zo goed de teef kunnen zijn.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

*Jolanda* schreef:
Renske schreef:

hier sluit ik me ook bij aan....
Timber zit ook wel eens te joelen in de tuin als er een loopse teef in de buurt is. Tsja ik krijg het dan ook niet altijd voor elkaar om hem te stoppen en meestal houd hij vanzelf op. Daarnaast kan magic ook naar me toekomen alsof ze inelkaar geramd wordt. Ze moet dan van mij stoppen met iets leuks en "baalt" daar dan enorm van om het maar even bij menselijke emoties te houden. Ze komt dan echt kruipend bij me...
ik weet dat ze verder niet ermee lopen want daar hebben we het wel eens over gehad. Vorig jaar gewoon zitten kletsen en gevraagd waar zij liepen met de honden, het antwoord was alleen hier. Ik zie hoe ze ermee omgaan en ze hebben mij vorig jaar ook advies gevraagd over de chi van zijn vriendin die hier ook in de straat woont. Die chi keft naar alles en iedereen en ze wilde er een anti blafband om doen.

Het zijn geen verkeerde mensen alleen niet erg slim. Heb ze gelukkig wel van het idee kunnen af praten om een keer een nestje te fokken bij hun teefje, dit was voor het reutje erbij kwam. Verteld wat er mis kon gaan en waar ze op moesten letten. Als ik het goed heb is het teefje nu gecastreerd.

Kwam ze net tegen en heb ze heel open gevraagd of het hun reu was die zo jankte. Het antwoord was ja en meteen de vraag of ik het erg hoorde. Ja dus. In de straat zijn 2 teefjes loops en de reu is helemaal verliefd.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik wou dat ik zo'n buuv had als TS. Ik woon in een hoekhuis, het is best gehorig. Ik vraag het mijn directe buren regelmatig, of ze otto wel eens horen, maar dat zijn oudere mensen: hardhorend en behoorlijk vaak van huis. Zegt die buurman op zeker moment: ik hoor hem wel eens janken. Maar ze storen zich er verder niet aan. Ideale situatie, zou je zeggen, maar ze zijn best oud, stel ze vertrekken en er komen nieuwe mensen wonen...

Toch heb ik een gevoel dat het wel meevalt met janken, maar ik weet het toch liever zeker (ik weet het, een keer opnames maken).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”