Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas in huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Oppas in huis

Ongelezen bericht door Carmen »

Volgende week gaan we een midweekje weg met z'n tweeën naar Parijs. Ramon gaat naar oma en mijn tante en neef van 15 komen in ons huis om op de honden en katten te passen.
Hoe dichter bij het komt hoe spannender ik het vind. Ze zijn honden gewend maar ze zijn het type cavalierbaasjes. Ze kennen de honden goed en kunnen ook goed met ze overweg, maar ze zijn erg zacht. Voor Arie heb ik speciaal voor hun zo'n anti-trektuig gekocht. Dan is de kans minder groot dat hij hun gaat uitlaten. Ze zullen dus de een aantal dagen niet los kunnen lopen, dat zijn ze helemaal niet gewend. En ik ga dus steeds meer beren op de weg zien. Als ze Arie maar niet bij andere honden laten, als zij het ook maar gezellig hebben etc. Ik ben een muts :Q: Volgend jaar gaan we weer gewoon in een huisje in Nederland met de hondjes.
*Jolanda*

Re: Oppas in huis

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

je hebt ze toch uitgelegd wat wel en niet te doen?
Ik denk dat je gewoon lekker op vakantie moet gaan en ze vlak voor j weg gaat nog eventjes op hun hart moet drukken de belangrijkste dingen.
En verder gewoon genieten van Parijs telefoon lekker mee nemen als er wat is kunnen ze je zo even bellen!
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Ik ben in Maart 3 weken weggeweest en had een bevriend stel in huis, jonge mensen geen ervaren hondenbezitters maar wel heel lief, ik had een handleiding van 6 kantjes uitgedraaid.

Het is prima gegaan, Nikki netjes aan de lijn gehouden alleen op het waalstrandje losgelaten.
Nikki kan zich nogal misdragen aan de riem, uitdagen trekken springen vooral als er iemand meeloopt, ik had ze daarvoor gewaarschuwd maar zij vonden het gezellig om samen het hondje uit te laten dat ging iets minder goed.

Het was voor mij vooral belangrijk dat Nikki met zekerheid goed verzorgd werd en dat is ook gebeurd.

Je honden overleven het heus wel en die mensen weten waar ze aan beginnen geniet lekker van je vakantie!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ben één keer een paar nachtjes weg geweest zonder honden... en eng dat ik het vond!
Paar keer gebeld naar zwager... die me op het hart drukte dat het állemaal prima ging!

Sterkte voor jou. Thuis zal het bést goed komen :ok: :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat is heel normaal denk ik. Zit nu in huis van mijn zus, om op haar hond te passen. Mijn zwager moest haar zelf op wijzen dat hij blij was dat ik op de hondjes paste, omdat mijn zus het toch ook wel spannend vond.(en hun hondje ligt nu heerlijk op de rug uitgeteld in de mand en Kay eveneens maar dan in zijn bench.)
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Daisy@ schreef:Ben één keer een paar nachtjes weg geweest zonder honden... en eng dat ik het vond!
Paar keer gebeld naar zwager... die me op het hart drukte dat het állemaal prima ging!

Sterkte voor jou. Thuis zal het bést goed komen :ok: :wink:
Dat denk ik ook hoor maar het is dat gevoel he
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik weet het hoor :wink:

Zou het nu hélemaal niet meer kunnen. Zou ook niet gaan met zwager met wat er nu rondloopt.
Kelly vertrouw ik voor geen meter dan. (zwager heeft een verstandelijke beperking heeft, Daisy en Spike kende hij ontzettend goed, was vertrouwd en ze waren gek op hem)

Toen die keer dat hij er was is iemand anders Kelly overdag wezen halen.
Tja... het is soms een geregel hé :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”