Dag
ben me aan het orienteren in voer voor de hond
(hond is 3 jaar ..22kg zwaar)
Zie bij zooplus bv bij hun aanbevolen merken royal canin staan en het merk fokker....
Ik zie in prijs een groot verschil namelijk gemiddeld kost de royal canin adult 25- 3.73/kg en het merk fokker adult medium -2.40/kg
Natuurlijk een groot verschil maar waar zit het in?...bestanddelen? Hogere energiewaarden?
Gooi het hier even in de groep....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
royal canin of merk fokker?
Moderator: moderatorteam
- pukpietje
- geregistreerd lid
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Re: royal canin of merk fokker?
Helaas zijn de aanbevolen merken op zooplus niet gebaseerd op kwaliteit, maar zeer waarschijnlijk op sponsoring. Het verschil in kosten zit in de bedrijfsvoering in dit geval en niet in kwalitatieve ingredienten. Royal Canin gebruikt veel afvalproducten van de humane voedingsindustrie. Fokker ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze producten gebruiken die van slechtere kwaliteit zijn dan die van Royal Canin.pukpietje schreef:Zie bij zooplus bv bij hun aanbevolen merken royal canin staan en het merk fokker....
Ik zie in prijs een groot verschil namelijk gemiddeld kost de royal canin adult 25- 3.73/kg en het merk fokker adult medium -2.40/kg
Natuurlijk een groot verschil maar waar zit het in?...bestanddelen? Hogere energiewaarden?
Ken je de brokkenvergelijksite al? Daar kun je veel brokken vergelijken, Fokker staat er niet tussen, waarschijnlijk omdat die brok een laag vleespercentage heeft. Zie: brokkenvergelijken.wordpress.com
- pukpietje
- geregistreerd lid
bedankt voor je antwoord...wist niet van die vergelijkings site maar kan handig zijn
Merk fokker voer laat inderdaad weinig los wat % bestanddelen maar heb toch wat ontdekt bij zooplus...
http://www.zooplus.nl/pictures/product/ ... rlands.pdf
Op pagina 17 zie je een analyse en na iets te vergroten goed af te lezen....
Misschien kan een kenner eens hier naar kijken of het wat is (adult med)
Hij doet het iig even aardig met royal canin gemengt met het oude voer (carocroc)
Je ziet trouwens meteen verandering in kleur van de ontlasting...van licht bruin naar nu donkerder bruin(weet ook niet of kleur wat zegt)
smakelijk verhaal weer
@@ heb zelf even vergeleken
paar grote verschillen
op calcium /fosfor/natrium na zit royal canin met de mineralen overal fors hoger
Vit E /C /B12 zit royal ook hoger
Merk fokker voer laat inderdaad weinig los wat % bestanddelen maar heb toch wat ontdekt bij zooplus...
http://www.zooplus.nl/pictures/product/ ... rlands.pdf
Op pagina 17 zie je een analyse en na iets te vergroten goed af te lezen....
Misschien kan een kenner eens hier naar kijken of het wat is (adult med)
Hij doet het iig even aardig met royal canin gemengt met het oude voer (carocroc)
Je ziet trouwens meteen verandering in kleur van de ontlasting...van licht bruin naar nu donkerder bruin(weet ook niet of kleur wat zegt)
smakelijk verhaal weer
@@ heb zelf even vergeleken
paar grote verschillen
op calcium /fosfor/natrium na zit royal canin met de mineralen overal fors hoger
Vit E /C /B12 zit royal ook hoger
Laatst gewijzigd door pukpietje op 18 jul 2010 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb een tijdje Fokker gevoerd aan mijn newfoundlanders en merkte dat ze daar veel meer voer van nodig hadden dan van Eukanuba en gevolg was dus veel en slappe poep en op den duur werden met name de reuen steeds hongeriger en vielen zelfs wat af dus de voedingswaarde is beduidend minder met als gevolg dat de kiloprijs dus eigenlijk niets zegt.
Ik ben toen gauw weer Eukanuba gaan voeren en heb na een uitstapje de afgelopen 2 jaar naar Proplan en Royal Canin vanwege makkelijkere verkrijgbaarheid hier in Frankrijk toch de stap weer teruggemaakt naar Eukanuba.
Ik ben toen gauw weer Eukanuba gaan voeren en heb na een uitstapje de afgelopen 2 jaar naar Proplan en Royal Canin vanwege makkelijkere verkrijgbaarheid hier in Frankrijk toch de stap weer teruggemaakt naar Eukanuba.
Sandra