Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

elektrische fiets en doggyride

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

elektrische fiets en doggyride

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik fiets nu vrij veel, dan zit ie achterop in een mandje. Voor lange ritten is dat voor het beestje minder prettig dan in een doggyride waar hij meer ruimte heeft lijkt me.

Ik wil nu een elektrische fiets aanschaffen met doggyride. Dit kost wel wat, dus wil me uitgebreid orienteren.

Ik heb gehoord dat de Doggyride goed is of hebben jullie andere ideeen/tips/links whatever?
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: elektrische fiets en doggyride

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Mijn ouders hebben een electrische fiets met daarachter een hondenkar en dat gaat prima.
Hun hebben trouwens geen echte doggyride, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ik heb geen doggyride maar wel een elektrische fiets. Zou bij het zoeken van de fiets er goed op letten hoe ver je er mee kan komen. gewicht heeft veel invloed op de afstand.

Ik heb zelf een giant twist uit 2009 met dubbele batterij. Ik kan ongeveer 70 a 80 km fietsen met 1 batterij. Ik heb bewust gekozen voor baterijen die ik eraf kan halen omdat ik geen stroom in mijn schuur heb, en ze in de winter binnen kan leggen tegen de kou. het opladen neemt ongeveer 6 uur in beslag.
Het nadeel aan de fiets is dat ik door de batterijen speciale fietstassen van giant aan moet schaffen en het maxium gewicht voor de bagagedrager 25 kg is. Verder fiets ik sindsdien weer met plezier, heb in een klein jaar ruim 1500 km weggetrapt.

als je op zoek gaat, zou ik bij de winkels zeker ook eens informeren naar "overjarige" modellen. Deze zijn vaak een paar honder euro goedkoper omdat ze plaats moeten maken voor de nieuwe modellen van dit jaar.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
AnneMarie
Zeer actief

Dank voor de info!
AnneMarie
Zeer actief

Vanmorgen een doggyride gekocht. Bo vondt hem helemaal geweldig. Hij ging er zo inliggen en vond het helemaal toppie. Horretje ervoor en kijken maar met open dak :ok: :cheer:
Mijnheer wilde er zelfs niet uit om even te lopen :U:

Ik heb nu nog een gewone fiets maar als er ooit een elektrische komt dan kan ik ook de heuvels in en de héle dag wegblijven.

Mijn ventje is er blij mee, ik ook.
Vond de maat eerst een beetje krap maar de winkelier zei dat dit prima was. Hij kan niet uitgestrekt liggen maar met 12 kg in een max gewicht Doggyride van 25 kg moet het makkelijk kunnen en hoe groter hoe moeilijker, duurder,zwaarder etc.
Geen punt als het nodig is maar nu dus voor de mini gekozen.
Voor mij een prima optie.

Mandje heeft het voordeel dat de fiets ook in een stalling kan, maar in zo'n karretje kan ie veel beter zitten, meer kijken, er kunnen spullen bij hij zit in de schaduw, het waait lekker door en ik kan hem er even inlaten.

Hopelijk gaan we er heel veel en heel lang van genieten, ik heb al plannen :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

AnneMarie schreef:
Hopelijk gaan we er heel veel en heel lang van genieten, ik heb al plannen :ok:
Ha, dat klinkt helemaal leuk !
Heel veel plezier ermee ! :cheer: :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”