Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sporten met mijn Kuvasz

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Argos
Actief
Mijn ras(sen): Kuvasz

sporten met mijn Kuvasz

Ongelezen bericht door Argos »

Maandag heb ik mijn laatste les op de hondencursus en dan hebben we met succes de puppycurses, de basiscursus en de gevorderdencurses doorlopen.

Alleen wil ik dus daarna wel iets met hem blijven doen op groepsniveau. Dit vind ik zelf erg leuk, je houdt er leuke contacten aan over, Argos vind het leuk om iets te ondernemen en hij kan in de pauze leuk met de andere honden spelen.

Ik wil ook voor de band tussen Argos en mij iets met hem blijven doen 1 keer in de week.

Alleen heb ik nu geen flauw idee wat voor een sport ik zou kunnen doen met mijn eigenwijze Kuvasz. Agility is niet echt wat voor hem, hebben we al een proefles van genomen en hij is nogal schrikkerig voor de tunnel en voor springen is hij nog wat te jong. (net 1 jaar).

Iemand tips voor een leuke sport met een eigenwijze Kuvasz? Hij hoeft er niet de beste in te zijn hoor, gaat puur om samen iets leuks te doen, maar het zou wel leuk zijn als hij in ieder geval wel een klein beetje mee kan doen :lol1:
Melanie 74

Re: sporten met mijn Kuvasz

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou kijken wat er aangeboden wordt in de buurt ;)

Ik idd geen agility doen, daar zijn ze te groot voor.

Maar (klinkt misschien mutserig) maar doggydance of wat ook erggg gaaf is is speuren. Dus Fährtenarbeit.
Dit kunnen mijn dames ook goed, en ze vinden het fantastisch!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat vind jouw hond leuk om te doen? Zou speuren iets voor hem zijn?
Je zou ook verder kunnen gaan met de gehoorzaamheid door GG te gaan doen.
Of misschien een sport en spel cursus? Daar komen vaak allerlei soorten hondensport naar voren, is heel erg gevarieerd.
Afbeelding
Argos
Actief

De Fährtenarbeit klinkt wel erg leuk. Het klinkt duits, dus zal vast ergens bij ons in de buurt te doen zijn. Daar ga ik in ieder geval eens naar kijken.

We zijn een tijd geleden naar een open dag geweest van de hondenclub in Nordhorn. Daar hebben we een proefles agility gedaan, maar dat was niks voor hem.
Maar daar werd ook een demonstratie gegeven door de honden reddingsbrigade, en daar werd hij wel erg opgewonden van (op een leuke manier). Dus ik denk dat hij speuren op zich wel erg leuk vind.
Maar hier zou ik dan ook eerst een proefles van moeten nemen. Als ik brokjes in huis verstop is hij na twee minuten zijn interesse al kwijt. Hij zoekt alleen de makkelijke brokjes op en de rest kan ik zelf weer verzamelen haha.
Vliegen vangen met het baasje is wel weer erg leuk. Het baasje mept ze dood en daarna "vangt" Argos ze nog een keer haha.
Gewoon eens proberen.

Moeten ze voor doggydance niet goed de commando's uitvoeren? Het is wel een Kuvasz dus hij luisterd niet meteen naar elk commando. Hij voert alles uiteindelijk 100% uit, maar vaak wel nadat hij even afgemaakt heeft waar hij zelf mee bezig was. :19:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Leuk hoor dat je door wilt gaan met trainen.

Zlef doe ik aan Dogdance is voor elke hond leuk te doen omdat je het aan kan passen aan het nivo van de hond zelf.

Speuren is ook erg leuk alleen dat moet je zelf ook leuk vinden natuurlijk.

Je kan eens een paar verschillende cursusen mee proefdraaien mischien kijken of je het wat lijkt.
Argos
Actief

Een sport en spel cursus ken ik nog niet, maar dat klinkt in ieder geval leuk. Iemand enig idee of dit ergens in de buurt van Ootmarsum of Almelo gehouden wordt? Dan kan ik eens gaan kijken!

Wat is GG precies?
Argos
Actief

Ik wil inderdaad verschillende dingen gaan proberen voordat ik beslis.
Maar dit is de eerste hond waar ik ook echt wat mee wil gaan ondernemen, dus ik ben nog niet helemaal thuis in alle hondensporten. Vandaar dat ik graag tips wil wat leuk zou kunnen zijn zodat ik er naar kan gaan kijken :D

Ik heb nu al zin om weer ergens aan te beginnen terwijl de gehoorzaamheidscursus nog niet eens afgelopen is haha.

Ben volgens mij een graadje te fanatiek, maar lijkt me alleen maar positief.
Vind het gewoon ontzettend leuk om met Argos bezig te zijn.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

misschien Rally-O? Breitensport? ik ga nog even verder bedenken... houd hij van water?
Apporteren? Zoekhondenprogramma misschien (geurdiscriminatie)

GG is gedrag en gehoorzaamheid
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 16 jul 2010 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
shanty

Argos schreef: Moeten ze voor doggydance niet goed de commando's uitvoeren? Het is wel een Kuvasz dus hij luisterd niet meteen naar elk commando. Hij voert alles uiteindelijk 100% uit, maar vaak wel nadat hij even afgemaakt heeft waar hij zelf mee bezig was. :19:
Tuurlijk moeten ze voor dogdance wel kunnen luisteren. Maar je weet zelf hoe je hond is en daar kan je de training op aan passen. Het is een hele leuke sport je kan er gewoon lekker mee bezig zijn samen en veel lol hebben. Dan gaat het niet om 100% perfectie toch =

Op deze site staan veel oefeningen en uitleg mischien heb je er wat aan

http://www.dogdanceforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Argos
Actief

Water is volgens hem het smerigste spul dat er bestaat. Zeker sind de ectodex baden tegen de demodex.

En apporteren gaat op de Argos manier. Baasje gooit bal weg, Argos gaat die pakken en gaat er dan zelf mee aan de wandel. Toch zeker lekker zelf gevangen baasje? :lol1:

En speuren wil ik eens proberen, maar ik weet niet hoe ik kan testen of hij dat leuk vind. Hij zoekt in ieder geval niet echt en zelfs een speeltje opzoeken in huis vergt al veel geduld. Misschien dat hij het met een beetje oefenen wel leuk gaat vinden.

Volgens mij maakt het niet enorm veel uit wat het wordt, als we het maar samen doen vind Argos het al snel feest. :balon:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

ik lees even mee :wink:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Argos schreef:Water is volgens hem het smerigste spul dat er bestaat. Zeker sind de ectodex baden tegen de demodex.

En apporteren gaat op de Argos manier. Baasje gooit bal weg, Argos gaat die pakken en gaat er dan zelf mee aan de wandel. Toch zeker lekker zelf gevangen baasje? :lol1:

En speuren wil ik eens proberen, maar ik weet niet hoe ik kan testen of hij dat leuk vind. Hij zoekt in ieder geval niet echt en zelfs een speeltje opzoeken in huis vergt al veel geduld. Misschien dat hij het met een beetje oefenen wel leuk gaat vinden.

Volgens mij maakt het niet enorm veel uit wat het wordt, als we het maar samen doen vind Argos het al snel feest. :balon:
Speuren kan je een hond echt leren. Dat is een heel mooi proces om te zien als het kwartje op een gegeven moment gaat vallen. Zeker het proberen waard dus :ok:
Ik zou inderdaad gewoon eens wat gaan proberen, als jullie samen maar lol hebben, dat is het belangrijkste :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Janinca2002 hier op het forum traint met een hele diverse groep honden KNPV speurhond in de regio Almelo (volgens mij), misschien dat dat wat is.
Argos
Actief

Dat klinkt in ieder geval erg leuk dat speuren! Maar de Dogdance lijkt me ook wel weer erg leuk.
Zou een Kuvasz hier niet te groot voor zijn. Dit omdat ze dan ook op de achterpootjes moeten zitten en onder je benen door moeten lopen. Dat past niet namelijk :lol1:

En ik heb nog Rally-O voorbij horen komen, wat is dat precies? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Alles lijkt wel leuk! Zo wordt het nog moeilijk kiezen en ik heb geen tijd voor drie sporten tegelijk :D
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Ik ben met Mikah sinds kort bezig met Treibball, ook erg leuk, en niet heel belastend. Alleen als hij de tunnel echt eng vindt weet ik niet of hij zo'n grote rollende bal wel zo geweldig vindt, maar dat kan ook gewoon een kwestie van wennen zijn.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

http://www.kcalmelo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Geven heel veel cursussen!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Speuren vind ik zelf ook erg gaaf om te doen, het hoeft niet op hoog staand nivo te zijn.
Ik ben nog geen hond tegen gekomen die het niet leuk vond, ook mijn witjes vinden dit geweldig en is ook niet te belastend voor de gewrichten. Echt een aanrader, je moet alleen rekening houden dat hij best wel eens een dag heeft dat hij denkt, Neeeh vandaag niet :pffff:

Dogdance kun je op jullie eigen nivo doen, hij hoeft niet van die gekke capriolen uit te halen!
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

G&G of obedience lijkt me niets voor een Kuvasz, is al moeilijk met een Wetterhoun. Zaken moeten zo perfect netjes afgewerkt worden, dat lijkt me een haast onmogelijke klus met een Kuvasz
UV-training? Dat lijkt me wel wat voor een Kuvasz
De fietsafstand bestaat uit 3 gedeelten met een totaalafstand van 20 km. De hond dient een afstand van 20 km naast de fiets af te leggen en hij moet daarbij een gemiddelde snelheid aanhouden die tussen de 12 à 15 km ligt. Achtereenvolgens wordt er 9, 6 en tenslotte 5 km afgelegd. Na iedere afstand is er een verplichte pauze van 15 minuten. Tijdens die pauzes worden de voetzolen van de hond door de keurmeester gecontroleerd of ze niet stuk gelopen zijn. Na de laatste pauze vindt er nog een lichte appèloefening plaats. Middels de appèloefening kan worden vastgesteld of de hond na een behoorlijk zware lichamelijke inspanning nog in staat is om attent te volgen.
Ben je zelf erg sportief? Kan je ook gaan trainen voor een hondetriatlon.
Onderdelen:

# 120 meter zwemmen
# 12 kilometer fietsen of steppen
# 1200 meter hardlopen.
Afbeelding
shanty

Argos schreef:Dat klinkt in ieder geval erg leuk dat speuren! Maar de Dogdance lijkt me ook wel weer erg leuk.
Zou een Kuvasz hier niet te groot voor zijn. Dit omdat ze dan ook op de achterpootjes moeten zitten en onder je benen door moeten lopen. Dat past niet namelijk :lol1:

En ik heb nog Rally-O voorbij horen komen, wat is dat precies? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Alles lijkt wel leuk! Zo wordt het nog moeilijk kiezen en ik heb geen tijd voor drie sporten tegelijk :D
Nee joh dat hoeft niet perse. Maar het kan wel kijk hier maar eens naar.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Argos
Actief

Ik heb wat informatie op internet opgezocht over de dogdance en het speuren.

Voor de dogdance is hij denk ik iets teveel op zichzelf gericht. Als ik zoiets van hem verlang verklaart hij me voor gek. Hij wil veel voor me doen, maar dan moet hij er wel zelf het nut van inzien en ik geloof nooit dat hij dat als nuttig beschouwd haha.

Zelf ben ik ziek waardoor ik geen enorme conditie heb waardoor de triathlon voor mij niet haalbaar is helaas. Misschien over een paar jaar.

Het speuren ga ik zeker wat mee doen, ik ga na de vakantie kijken waar ik dat het best kan doen in de buurt. Ik denk dat ik het in Duitsland ga doen aangezien ik daar nu ong. een jaar woon en dat meteen goed is voor mijn taalontwikkeling. :D

Allemaal heel erg bedankt voor de tips! :D
Het speuren lijkt mij erg leuk en ik denk dat Argos daar ook wel wat in gaat zien.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik heb met Bo ook gespeurd, hij vond en vind het geweldig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”